ElectrobikeShimanoBikeshopCanyon
Verkkokauppa
Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Garmin edge

Garmin edge

Käytättekö navigointiin, vai muiden tietojen keruun? Itse en onnistu navigoinnissa. Aina vaan poikkeama reitiltä sun muuta sekavaa.
    Reitin tein Garmin Gonnect ja sieltä edgeen.
    Lähetetty minun P01MA laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lpjsalminen Katso viesti
    Käytättekö navigointiin, vai muiden tietojen keruun? Itse en onnistu navigoinnissa. Aina vaan poikkeama reitiltä sun muuta sekavaa.
    Reitin tein Garmin Gonnect ja sieltä edgeen.
    Lähetetty minun P01MA laitteesta Tapatalkilla
    Käytän säännöllisesti navigointiin Edge810:iä. Teen reitit ridewithgps-saitilla ja sieltä exporttaan 'GPX Track (.gpx)' muodossa. Toimii kuin junan vessa. Joskus käytän myös kuin 'oikeata' navigaattoria, eli syötän osoitteen edgeen tien päällä ja seuraan sitten sen laskemaa reittiä. Toimii kyllä, mutta osoitteen syöttäminen on tuskallisen monen töksyttelyn prosessi, eli käyttöliittymää ei ole optimoitu siihen käyttöön.

Itsekään en käytä Garmin Connectia reittien tekemiseen, mutta katselin tuota ja sieltä löytyy sellainen valinta kuin "Follow roads" Custom drawing -kohdasta. Tällöin reitin pitäisi aina pysyä tiellä. Jos ajat maastossa, niin siitä en sitten tiedä.

Kotosalla ollessa teen reitit Stravalla ja siirrän TCX:nä Garminiin. Pidemmillä reissuilla olen käyttänyt tien päällä Garmin (1000) omaa Route Planneriä. Onhan se vähän hidasta värkätä sillä, mutta navigointi on kyllä toiminut, kunhan reitin saa tehtyä. Siinä on myös vastaava asetus tiellä pysymiseen: "Lock on road".

Olen luonut reittejä kotikulmilla ja maailmalla Garmin Connectilla ja siirtänyt ne Garmin Expressillä Edge 800:aan. Toimii hyvin, kunhan ei navigoitaessa valitse aloitusta reitin lähtöpisteestä. Jos valitsee aloituksen lähtöpisteestä, huutelee Edge koko ajan poikkeamaa ellei todella käy lähtöpisteen kautta.

Maanteillä olen lukinnut reitin tiehen, maastossa suosittuihin reitteihin tai vapaapiirtoon.

Näyttö ei ole selkein, mutta sopivalla tarkkuudella pärjää.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

Miten olette saaneet toimimaan kiertomatkareitin Garminilla? Vai toimiiko ylipäätään? Idea hyvä, jos toimisi. Itsellä Edge 820 Explore ja tänään kahdesti yritin ennen starttia että laite hakisi sopivan reitin mutta muutaman minuutin ruksutuksen jälkeen ilmoitti että no can do.

Samanlaisia aiheita

1. Garmin edge 800
    By mkpaa in forum Varusteet
    Vastaukset: 1838
    Viimeinen viesti: 18.08.2021, 21.23
  2. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 88
    Viimeinen viesti: 05.09.2019, 17.31
  3. Garmin Edge 520
    By VPR in forum Varusteet
    Vastaukset: 431