Giant
Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Radon vai Canyon

Radon vai Canyon

Hei.
    Otsikon mukaisten pyörien välillä käyn henkien taistoa ja päätös on vaikea.
    Hintaluokka olisi 1500 ja vaihtoehdot tässä:
    https://www.radon-bikes.de/en/mounta...l-275-90-1x12/
    https://www.canyon.com/en-fi/mtb/gra...l-slx-8-0.html

Tuo Radon vaikuttaa ainakin kevyeltä, mutta siinä mietityttää sen ajoergonomia ja muutenkin vähän tuntematon merkki.
    Olisiko täältä foorumilta apua päätöksen tekoon.
    Myös muita vinkkejä otan mielelläni vastaan.

Käyttö siis perus metsäpoluilla vaimon kanssa (vaimolla jäykkäperä )
    Kokoluokka on S. Siis minun tulevan pyöräni.

Pääsisikö näillä alkuun

Kiitos jo etukäteen.

T:Sami

Kummatkin on suosittuja koska osat on hyvät hintaan nähden. Noita jäykkäperäisiä voi kyl saada tuossa hintaluokassa myös kivijalasta. Esim merkkinä Whytellä on aika kivoja jäykkäperäisiä. Canyonin geometria on vähän vanhahtava. Suosittelisin käymään kivijalassa ja testailemaan, noita saa myös koeajoon ennen ostoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti makimies Katso viesti
    Canyonin geometria on vähän vanhahtava.
    Millä tavalla vanhahtava geometria? Eikö mainittu Canyonin pyörä ole aivan uudella geometrialla. Molemmat ovat varmasti hyviä pyöriä ja molemmissa vahvuutensa osien suhteen, valinnan voi mielestäni tehdä vaikka ulkonäön perusteella. Joku saattaisi arvostaa enemmän Radonin 1x12 vaihteistoa vs. Canyonin 2x11. Canyonissa näyttäisi olevan hieman vankemmat trail-kiekot, Radonissa aavistuksen kevyemmät XC-kiekot. Noissakin tosin eroa vain vajaat 100g ja kesto on tuskin normaalipainoisella kuskissa polkuajossa ongelma.

Joo tuo 1x12 vaihteisto olisi enemmän mun mieleen. En nykyisessäkään juuri käytä etuvaihtajaa. Joo painan 70 kg, joten kiekot tuskin on mulle ongelma. Kiitos huomioista
    Kivijalasta voisin kokeilla, joitain pyöriä mitä Joensuussa sattuu olemaan. Täällä myydään ainakin Trekkiä, Spessua, Cubea ja jotain markettimerkkejä.

Radon on kyllä noin edulliseksi melko kevyt ja mielestäni aivan toimiva paketti hyvillä kiekoilla. Pisteet siis Radonille.

Radonilla menee rungon takuu jos esim vaihdat eri mallisen haarukan, en tiedä miten canyonilla. Radonin pyörät on hyvää vastinetta rahalle mutta niitä myyvä bike discount on aivan umpisurkea asiakaspalvelussa, siellä ei joko ymmärretä englantia tai haluta ymmärtää. Jos tulisi jotain takuuasiaa radonin kanssa en odottaisi ihmeitä. Olin jonkun verran yhteydessä kun olin vaihtamassa ohjainlaakeria ja keulaa omaan pyörään ja vastaukset oli tyyliin "ei tähän pysty vaihtamaan eri haarukkaa" "laakeri on x valmistajan" mutta ei mitään malli tai kokotietoja ja mitään järkevää vastausta ei saa mihinkään.

Sitten taas en ole löytänyt googlesta juuri keneltäkään ongelmia esim radonin rungon kestävyyden suhteen, canyonilla on noita hajonneita runkoja pikaisella googletuksella mutta voin olla väärässäkin kun en ole syvästi perehtynyt.

Jos on x määrä rahaa ja haluaa saada maksimaalisen vasteen rahalle radonilta saa hyvää laatua mutta pyörän huollon/asiakaspalvelun suhteen en odottaisi yhtään mitään liikkeeltä.

Makuasia, mutta ottaisin Radonin koska on jo kaksi

^Minulla korkkasi jarrukahvasta joku tiivisteistä. Pyysivät lähettämään heille... Bike Discountin sivuilta palautuslaput ja tovin odottelun jälkeen sain uuden kahvan postissa. Ei ollut moitittavaa tuossa takuuasiassa, eikä ole enempää takuukokemuksia.

The only right bike is that one you don't own

Päädyinkin Vitukseen. http://vitusbikes.com/products/sentier-vrx-2018/
    Vaikutti jotenkin rouheammalta vaikka painoa onkin parisen kiloa enemmän.
    27.5 renkaat ovat mulle myös paremmat, kun molempia (27,5 ja 29) kokeillut.
    Toivottavasti tästä Vitusta on iloa

Samanlaisia aiheita

1. Grand Canyon AL 4.9 vs Radon ZR Team 29 7.0?
    By seppopeppo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 01.07.2016, 12.19
  2. Radon ZR Team 6.0 vs Grand Canyon AL 3.9?
    By Lewanderi in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 14.06.2016, 19.13

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •