Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Sonder-pyörät

Sonder-pyörät

Monille muille pyörille on omat topiccinsa niin miksei näillekin. Etenkin kun mallistosta löytyy useamman mallista pyörää ja raameja eri materiaalista tehtynä.

Olis fyffet kasassa ja S ja M koot tuosta Transmitterista ostoskorissa, mutta en tiedä kumpi olisi se oikea koko. Olen 170cm eli Alpkitin sivujen mukaan just noiden kokojen välissä. Aikaisempaa maastopyöräilykokemusta on hyvin vähän, pyörä tulossa rauhalliseen maastoajoon ja bikepacking hommiin.

Jos M koko on liian suuri, niin 60mm stemmiä ei paljon viitsisi lyhennellä enää. Meneekö S koko liian pieneks?

Näitä pyöriä on useempia jo foorumin käyttäjillä. Minkä mittaisia te olette ja minkä kokosta pyörää maastossa kuritatte?

Minä olen 175cm ja alla M koko, todella mainio pyörä mutta omani on myynnissä koska ihastuin Nordestin teräsjäykkikseen ja rakensin siitä uuden.

Jos olet PK-seudulta niin tule testaamaan.

Onko kellään tuota uudempaan (v2) Sonder Frontieria tullut katseltua. Miltä speksit vaikuttaa ja yms.? Harkitsen täysjäykkänä työmatkapyöräksi ja muuhun yleispyöräilyyn cyclon korvaajaksi. Sonder Transmitter löytyy jo MTB-hommiin.

Alustukseen vois muokata vaikka linkin valmistajan sivuille ja ehkäpä mistä maasta pyörät ovat, varmasti monelle täysin tuntematon merkki.

Tässä: https://www.alpkit.com/sonder

Kotiutin itselleni tässä syksyllä Camino Al-runkosetin, kun kaikki muut ratkaisut helähtivät tonnin rajan yli. Tässä taitaa olla viimeisin kuva. Ei oo tietenkään maastomalli, mutta olen 176cm ja koko on medium. Mukavan lyhyehkö ajoasento, en ole pitkän ja makaavan asennon fani varsinkaan kaupunkiajossa.

Säädöt on hakusessa vielä, on vähän vapaa-ajan määrän haasteita. Olen laatuun ihan tyytyväinen, runko vaikutti hyvältä ja mitään aivopieruja en havainnut.

Kattelin taas tota Transmitteriä... siitä saisi "allmountain"-fillarin noin tonnilla. Vaikuttaa paperilla hyvältä diililtä ja jossain testissäkin pärjäsi.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Minuun teki sönderissä vaikutuksen nimenomaan hinta/laatusuhde ja luulisi että Alpkitin tytöt ja pojat tietää yhtä sun toista (pyörä)retkeilystä.

Hämmentävän halpoja ovat kyllä. Vaikuttaako tuo kiina runkojen valmistusmaana, verrattuna taiwaniin, hintaan noin paljon vai mitenkähän tuo kannattaa...

Pidin myös heidän ympäristövaikutusajattelustaan ja mitä yritys tekee omissa toimissaan ympäristön hyväksi. Hyvä meininki.

Gravel tulee kyllä jossain vaiheessa hankintalistalle niin tämä merkki täytyy kyllä pitää mielessä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Kattelin taas tota Transmitteriä... siitä saisi "allmountain"-fillarin noin tonnilla. Vaikuttaa paperilla hyvältä diililtä ja jossain testissäkin pärjäsi.
    Ite oon tykännyt Transmitterista. Keväällä kasattu runkosettiin XT osasarjalla ja Fox 34 boost 150mm keulalla. 27.5x2.8" rengastus. Alamäkeen ihan uskomattoman vakaa värkki. Poluilla mukavan ketterä. Syötteellä toiminu ainakin kuin se kuulusa...

Lähetetty minun XT1635-02 laitteesta Tapatalkilla

^... kotimainen?
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Ite on tullut iskettyä silmät Sonder Signal Ti pyörään lähinnä hämmentyinein "liian hyvä ollakseen totta" fiiliksin. Miten voi titaanipyörä heillä maksaa halvimmillaan 2000e kun missään muualla en ole kyseisestä ihmemateriaalista valmistettuja kokonaisia pyöriä nähnyt alle 3000e. Mikä näissä on se jippo että noin halvalla pystyvät titaania myymään?

/edit kirjoitusasua korjailtu

Planet X:ltä myös saat kohtuu hintaan titaania.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^... kotimainen?
    Pole pole kyllä sitä mäkeä riittää...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Väisänen Katso viesti
    Onko kellään tuota uudempaan (v2) Sonder Frontieria tullut katseltua. Miltä speksit vaikuttaa ja yms.? Harkitsen täysjäykkänä työmatkapyöräksi ja muuhun yleispyöräilyyn cyclon korvaajaksi. Sonder Transmitter löytyy jo MTB-hommiin.
    Laitoin tilauksen "Sonder Frontier SLX Rigid Hobo" :sta eli vaihdatin Shimanon SLX osasarjan SRAM SX Eagle tilalle. Saa nähdä milloin alkavat tekemään ja saavat lähetettyä.

Tarakoitahan tähän tarttee alkaa kattelemaan ja ehkä jotkin lokarit voisi hommata. Mistä lie saisi pitkiä 29" lokareita?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti overlow Katso viesti
    Mikä näissä on se jippo että noin halvalla pystyvät titaania myymään?
    velib kirjoitti tuolla gravelpyörätopikissa hyvin, eli materiaalia on varmaan hieman reilummin kuin hiporungoissa - helpompi suunnitella ja ei niin tarkka valmistusprosessin suhteen.

https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...11#post2922811

Samanlaisia aiheita

1. Varastetut pyörät
    By jokinen83 in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 2084
    Viimeinen viesti: 30.11.2019, 16.04
  2. BMC:n pyörät?
    By teehak in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 20.07.2017, 21.06
  3. BH pyörät
    By Sanna04 in forum Fillarisuositukset