ElectrobikeGiantHuntteriRideHelkamaCanyon
Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 183

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

  1. #61
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    1.365
    Kesälläkin on kypäränaluslakki, säiden kylmetessä se vaihtuu windstopperiin, sitten yksi kommandopipo (vaikkapa Varusteleka) alle, ja vielä toinenkin. Kypäränkin voi verhota sateen, viiman ja näkyvyyden takia. Hyvin tarkenee koko talven.

    Pään lämpimänä pysyminen on kaiken A ja O, varpaat ja sormet kylmenevät ennen tärkeämpiä elimistön osia.

    Kuvan setupissa nenä jää paljaaksi, mutta ei ole minua häirinnyt kuin kovilla pakkasilla liikkeelle lähtiessä, jolloin viima vähän paleltaa. Äkkiä kuitenkin aina lämpenee. En ole jostakin syystä tottunut kolmireikäiseen kommandopipoon, ehkä tuon huurtumisen takia.



    Ai niin, huomiseksi on hellettä lupailtu
    Pyöräily on kivaa!

  2. #62
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.468
    Jos joku kaipaa mukavaa pipoa kypärän alle, eikä tykkää niistä kahisevista windstopperpipoista, niin tätä voin suositella. Hyvin suojaa korvat ja tuultakin pitää aika kivasti, olematta liian kuuma.https://www.partioaitta.fi/icebreake...thr-ex0006255/

  3. #63
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.320
    Miksi laittaa kypärän alle pipo kun siihen on olemassa tarkoituksenmukaisempia pyöräilyasusteita eli kypäränalusmyssyjä?

    Mulla on semmoisia kaksikin, erimerkkisiä, eikä kumpikaan kahise vaikka on tuulenpitävä. Sen sijaan mulla kyllä on yksi hiihtopipo joka ehkä hieman kahisee, ilmeisesti sen takia että tuulenpitävä kalvo on villakudoksesta irrallinen.

    PS Siitä olemme samaa mieltä että villa voi sellaisenaan pitää riittävästi tuulta. Suhteellisen ohutkin kerros riittää, kunhan kudos on tiivistä, onkohan "huovutettu" oikea termi?

  4. #64
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.468
    Vaikka ihan siksi, että tuo tuntuu mukavimmalta käyttää, riittää ainakin minulle syyksi. On kokemusta myös näistä mainitsemistasi tarkoitukseen käytettävistä alusmyssyistä ja hyvin ne toimii tuolla eteisen korissa kyllä.

  5. #65
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.320
    Laita itsellesi tarpeettomat ja kelpaamattomat alusmyssyt kiertoon, hyvä mies, äläkä niitä turhan panttina pidä! Kyllä ne joku huolii, kunhan et niistä liikaa pyydä!

    Ihan uteliaisuuden ja yleisen mielenkiinnon vuoksi: millä lailla pipo on sinusta mukavamman tuntuinen kuin kypäränalusmyssy? (Sillä oletuksella että kumpikin on sopivankokoinen - ja kypäräkin sekä oikean kokoinen että oikein säädetty.)

  6. #66
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    215
    Ihan vaan kommenttina että en itse ainakaan pidä noista kypärä(nalus)myssyistä joista näkyy vain naama syystä että jotenkin aina tuntuu että hengitys ei pelaa kunnolla ja vie muutenkin heikkoja tehoja🙄...kypärän alla mulla aina putkihuivi ja sitten kelin vaatiessa myssyä/pipoa lisäksi.

  7. #67
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.320
    Tarkoittanet kypäränalushuppuja? Vaikka taidetaan niitä myssyiksikin kutsua. Englanniksihan semmoinen taitaa yleensä kulkea nimellä balaclava tai jos siinä on vain kolme aukkoa ski mask. Jälkimmäinenhän on ruotsiksi myös rönarluva.

    Mulla on vähän sama ongelma eli en tykkää hengittää kankaan läpi. Mutta kun balaclavaa ei vedä leuankärkeä ylemmäksi, niin toimiihan sellainenkin mukavasti eli ihan kuin samaan malliin päällevedetty buff.


    tinke77 taisi hermostua siitä että koki minun arvostelleen hänen pukeutumistaan ja henkilökohtaisia preferenssejään, mutta siitähän ei tietenkään ollut kysymys. Paras pukeutumismalli tai -tapa on aina se joka toimii itsellä parhaiten, piste.

  8. #68
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    33720
    Viestit
    85
    Löysin XXL:stä windstopper-balaclavan https://www.xxl.fi/gore-wear-m-winds...SABEgJNE_D_BwE

    Suun edessä oleva verkko tekee sen, että hengittäminen ei tunnu ihan mahdottomalta ja uloshengitys ei ohjaudu pipon reunan kautta suoraan silmälaseille huuruntumaan.

  9. #69
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    211
    Mahtaako pyöräily- ja laskettelukypärillä olla suurikin ero, ennen kaikkea turvallisuuden suhteen? (Muukin kuin kauppiaan tarve myydä eri tarkoituksiin kuhunkin omat varusteensa.) Uusimmat laskettelukypäräthän ovat myös MIPS-tekniikalla varutettuja.

    Laskettelukypärät ovat hyvin eristettyjä ja tarkoitettu pakkaseen, mutta ne ovat kuitenkin myös kohtuullisen hyvin tuuletettuja, harrastetaanhan niilläkin useimmiten "hiki hatussa". Monissa tuuletusta voi jopa säätää. Mukavaa on sekin, että niissä myös korvat on suojattu viimalta, kuuluvuus on kuitenkin hyvin tallella (riippuu tosin hieman kypärämerkistä, kuinka paljon ääntä korvasuojat eristävät.) Laskettelukypärä vaikuttaisi näistä syistä pakkaseen paljon sopivammalta kuin pyöräilykypärä, jotka yleensä kai suunnitellaan ennemminkin maksimaalista tuuletusta ja lämmön poistoa ajatellen.

  10. #70
    Liittynyt
    03/2011
    Viestit
    211
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pviitane Katso viesti
    Löysin XXL:stä windstopper-balaclavan https://www.xxl.fi/gore-wear-m-winds...SABEgJNE_D_BwE

    Suun edessä oleva verkko tekee sen, että hengittäminen ei tunnu ihan mahdottomalta ja uloshengitys ei ohjaudu pipon reunan kautta suoraan silmälaseille huuruntumaan.
    Ostin tuollaisen samankaltaisen Goren systeemin, mutta kaksiosaisena, hattu erillisenä ja nenä-leuka-poskisuojus erillisenä:
    https://www.xxl.fi/gore-wear-c3-gore...150298_2_style
    https://www.xxl.fi/gore-wear-m-winds...150300_1_style

    Onneksi ostin kaksiosaisena, sillä jo ensi lenkillä totesin, että en hankintaa tehdessäni ollut innoissani tullut ajatelleeksi aina vuotavaa klyyvariani. Niistäminenhän ei tuon maskin kanssa oikein onnistu yhteiskuntakelpoisesti, joten alaosa palasi pikavauhtia takaisin reppuun.
    cokekola muokkasi tätä : 10.11.2019 at 14.16

  11. #71
    Näytät nuppineulalta laskettelukypärässä kun se on niin iso vs. tiukka sukkahousuasu. Ei vaan itsekkin miettinyt mutta en vielä kokeillut. Pipo skeittityylin kypärän kanssa on riittänyt tähän mennessä.

  12. #72
    Itse kotiutin tällaisen windstopperhuivin ja kasvomaskin välimuodon CRC:sta kun halvalla sai:

    https://www.chainreactioncycles.com/...m_content=SCAN

    Tuossa siis suun (ja nenän) eteen saa tuon verkkomaisen osan ja muuten se on windstopper-tyyppistä kangasta. Käyttökokemusta ei tosin vielä ole, koska kelit on olleet sen verran lämpimät. Vaikutti kuitenkin ihan fiksulta ja koko oli hyvä. Ajattelin käyttää sekä talvipyöräilyssä että laskettelussa.

  13. #73
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Itse kävin XXL:stä hakemassa windstopper-boxerit, niin ei kulkuset helkkää kaiken talvea...

  14. #74
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    287
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Itse kävin XXL:stä hakemassa windstopper-boxerit, niin ei kulkuset helkkää kaiken talvea...
    Nämä ovat mainio keksintö. Kylmimmillä keleillä vielä villasukka väliin eristeeksi. Minulla myös pitkät kalsarit windstopperilla.

  15. #75
    Onko Vauden takeista kokemuksia talvipyöräilyyn?

  16. #76
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.865
    https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=339702

    Takkia tullut käännettyä niin monta kertaa, että uusittava on. Talviseen retkiajotyyliin, arkiseenkin. Onko mitään sanottavaa?
    Vuodenvaihteen jälkeen K- ja S-sportit vois kotimaisista olla takinkääntöpaikkana kans.

  17. #77
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.900
    Tuo MT500 freezing point saapui äsken minulle. En ole vielä ehtinyt lenkille, kun kevyemmässäkin on pärjännyt. Sellainen huomio että selkäosa ei kyllä ole hengittävää materiaalia kun puhalluskokeella mittailee. Tuuletusaukkoja tuossa kyllä on sen edestä.

    Minulle pakkasvaatteen ei tarvitsisi olla vedenpitävä enää, vaan hengittävyys edellä pitäisi mennä. No, katsotaan nyt millainen tuo on.

    Chainreactionscycles/Wigglestä ostin tuon, 159€ rahteineen.


  18. #78
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Onko Vauden takeista kokemuksia talvipyöräilyyn?
    Tirano II -kevyttoppiksesta on. Mallia ei vissiin enää tehdä, joku nykyisistä ehkä korvaa sen? Tämän ulkopinta on vähän merinovillaa sisältävä sekoite ja on Primaloft-täyte. Takki muuten OK mutta käyttöalue on aika kapea lämpötilan puolesta. Räntäsateessa kastuu monen tunnin lenkillä läpi, pikkupakkasella on turhan lämmin ja kovalla pakkasella liian kylmä. Sopivaa 5-10 pakkasasteen kuivaa säätä ei etelässä monta kertaa vuodessa tule.

    Seuraavaa talvitoppista aikanaan ostaessa hankin jonkun, joka on selvästi pidempi (parkatyyppinen?) ja paksummin topattu, vetskari aukeaa myös alhaaltapäin ja saisi olla tuuletusaukkoja vetoketjuin.

  19. #79
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.865
    Oho löytyi lähes kokemusta tuosta, mukava olis kuulla vielä ensiajojen jälkeinen tuntemus takista.
    Huono olen hikoilemaan, pikemminkin vilukissa ja ajotkin kesyjä, eikä sadetakisikaan tällaista, eipä kovimmille pakkasillekaan. Jos tuohon kallistuu valinta, pitää katsoa mistä saa euroa halvemmalla.��

    Ps. Tämä haraldin vastaukseen, kiitos

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Tuo MT500 freezing point saapui äsken minulle. En ole vielä ehtinyt lenkille, kun kevyemmässäkin on pärjännyt. Sellainen huomio että selkäosa ei kyllä ole hengittävää materiaalia kun puhalluskokeella mittailee. Tuuletusaukkoja tuossa kyllä on sen edestä.

    Minulle pakkasvaatteen ei tarvitsisi olla vedenpitävä enää, vaan hengittävyys edellä pitäisi mennä. No, katsotaan nyt millainen tuo on.

    Chainreactionscycles/Wigglestä ostin tuon, 159€ rahteineen.
    MT500 on aivan ehdoton SATEESSA lenkkeilyyn! Softcell/windstopper on kuitenkin aivan eri planeetalta hengittävyydeltään. Eli kuivalla säällä ja pakkasella softcell/windstopperia ylle. MT500 ei kuitenkaan ollut turha hankinta, toimii tuuletusaukkojen ansiosta paljon paremmin kuin vanha Goren sadetakki. Ainakin, kun olen runsaasti hikoileva.

  21. #81
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    76
    Mikä on Endura MT500 Waterproof takin (60,000g/m²/24hr) hengittävyys verrattuna Endura MT500 Freezing Point takkiin? Freezing pointin takista en löytänyt mitään tietoa.
    Endura MT500 Waterproof takin kanssa on olen -25 pakkasella ajellut koska softshellit ja coretexit on jäätyneet etupuolelta ja hihojen suut ranteen ja kyynertaipeen väliltä huonon hengittävyyden takia. Eikä ole mikään mieluisa kokemus kun takki jäätyy päälle jossain korvessa. Endura MT500 Waterproof takki pysyy rinnan kohdalta kuivana ja jäätymättä, mutta hihat siinäkin alkaa itsellä 30-50km kohdalla jäätymään.
    Pitääkö siihen tehdä vetoketjut hihojen suihin vai vaihtaa johonkin parempaan ja mihin?
    Takissa pitää olla huppu räntä-, vesi- ja lumisateen ylläessä koska en halua niiden valuvan niskaan kylmillä ilmoilla. Samoin huppu on helppo vetäistä päälle kylmän puhurin iskiessä aukeita ylittäessä.

  22. #82
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    2.900
    Ajatteko muuten lumikeleillä ilman kypärää? Vaikka tuo Freezing Pointin huppu taitaa ylettyä kypäränkin yli.

  23. #83
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Ajatteko muuten lumikeleillä ilman kypärää? .
    Emme.


  24. #84
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    6.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Ajatteko muuten lumikeleillä ilman kypärää? Vaikka tuo Freezing Pointin huppu taitaa ylettyä kypäränkin yli.
    Mä käytän nykyisin aina kypärää, kauppareissullakin ( 2,5km suuntaansa kelviä) mutta ison sadetakin huppu menee kypärän yli, ja takin alle mahtuu reppukin. Hei, mulla on takista jäljelle jäänyt talvihuppu, tarviikin koittaa meneekö kypärän ylitte.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  25. #85
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trecu Katso viesti
    Mikä on Endura MT500 Waterproof takin (60,000g/m²/24hr) hengittävyys verrattuna Endura MT500 Freezing Point takkiin? Freezing pointin takista en löytänyt mitään tietoa.
    Endura MT500 Waterproof takin kanssa on olen -25 pakkasella ajellut koska softshellit ja coretexit on jäätyneet etupuolelta ja hihojen suut ranteen ja kyynertaipeen väliltä huonon hengittävyyden takia. Eikä ole mikään mieluisa kokemus kun takki jäätyy päälle jossain korvessa. Endura MT500 Waterproof takki pysyy rinnan kohdalta kuivana ja jäätymättä, mutta hihat siinäkin alkaa itsellä 30-50km kohdalla jäätymään.
    Pitääkö siihen tehdä vetoketjut hihojen suihin vai vaihtaa johonkin parempaan ja mihin?
    Takissa pitää olla huppu räntä-, vesi- ja lumisateen ylläessä koska en halua niiden valuvan niskaan kylmillä ilmoilla. Samoin huppu on helppo vetäistä päälle kylmän puhurin iskiessä aukeita ylittäessä.
    Oman kehon lämpökuviot on selvästi erilaiset. -20 asteen ylittävissä olosuhteissa on 30km pintaan riittäneet ajopäivän kuittaamiseen. Ohut merino, paksumpi merino ja fleece windstopper/softcellin alle on toiminut varsin hyvin. Ei ole jäätynyt mistään ja kehon lämmöntuotto on pitänyt ylävartalon ja kädet kauttaaltaan toimivina. Varpaat/jalat ovat olleet rajoittava tekijä kovilla pakkaslenkeillä. Huppua en ole osannut kaivata, kun silkkkihuppu ja tällainen (https://www.halti.fi/collections/mie...cts/avion-pipo) kypärän alla on riittänyt hienosti.

  26. #86
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    76
    Itsellä myös ohut merinovilla aluspaita (210g) ja paksumpi merinovillapoolo (260g) ja sitten takki. Jalassa ohuet läpikuultavat softshell housut tai hiihtohousut joissa edessä windstopper ja takaa hengittävät. Yksillä merinovilla sukilla pärjännyt peräti rautakärkisillä työkengissä kovimmatkin pakkaset jos ei jää eväiden syöntiä ja kahvin/kaakaon juontia kauemmaksi ajaksi oleilemaan paikalle. Käsissä yokon windstopper hiihtohanskat ja kovemmilla mechanixin windstopper hanskat.
    Hankin tuossa juuri core windstopper pipon ja heti huomasin että se on kuin laittaisi korvatulpat korviin eikä kuule ympäristön ääniä oikeastaan ollenkaan. Katsoin että toi haltin olisi varmasti paljon parempi vaihtoehto. En ole kyllä ajaessa vielä kokeillut tuota corepipoa että tarkeneeko sillä edes kuinka kylmällä ilmalla ajamaan koska niin ohut? Kylmemmille tietysti bula merinovillainen balaclava/kypäränalusmyssy

  27. #87
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.724
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Onko Vauden takeista kokemuksia talvipyöräilyyn?
    Mulla on Vaude Elion softshelli. Jonkun mielestä varmaan kesätakki, ohut tiiviihkö takki jonka ostin oikeastaan tällaisille kevyille nollakelin sateille kun pinta on ehkä normisoftshelliä tiiviimpi. Hihojen alla on hengittävämpää kangasta mutta melkein tuntuu hiostavalta, talvet kuitenkin mennyt ohuilla softshelleillä, pitkähihainen aluspaita t-paidan tilalle nollan lähestyessä. Toinen aluspaita -10C lähestyessä ja ehkä fleece siitä vielä jäähtyessä.

  28. #88
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.865
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=339702

    Takkia tullut käännettyä niin monta kertaa, että uusittava on. Talviseen retkiajotyyliin, arkiseenkin. Onko mitään sanottavaa?
    Vuodenvaihteen jälkeen K- ja S-sportit vois kotimaisista olla takinkääntöpaikkana kans.
    Parantelin sitten Wigglen liikevaihtoa takinkäännöllä, kiitos takin riittävistä kehuista!

  29. #89
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.958
    https://www.xxl.fi/gore-wear-m-winds...150300_1_style. Cokekola tään linkkasi, oikein kylmillä keleillä ihan toimivaksi kokenut. Suun edessä olevaa verkkoa saksilla hieman poistin.

    Talvikypäränä on Etton ,XXL alesta 10 ekua, ylikokoinen. Tuuletusaukkoja teippasin umpeen, mahtuu paksumpaakin pipoa alle.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  30. #90
    Kiitos "hämeenhitain" ja "smo" kommenteista, takin etsintä jatkuu.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •