Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Näyttää tulokset 121 - 142 / 142

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Castelli Alphalla pärjää kyllä -20 asteisiin kerrospukeutumalla. Double espresso painaa suunnilleen saman kuin Alpha, minkälaisia eroja käytännössä on?
    Tuo alphan kylmän kesto tosiaan rippuu. Minulla se takki on niin tiukka, ettei alle mahdu kuin ohut aluspaita. Kun pakkanen alkaa laskea lähemmäs -10, niin kädet paleltuvat. Käsivarsien alapuolellahan alphassa ei ole minkäänlaista vuorta. Periaatteessahan alpha on pelkkää kuorta, jonka alla on edessä fleece vuori. Rinnan kohdalta tuon vuoren saa vielä vetoketjulla auki.

Espressossa vuori on jokapuolella takkia, ja se tuntuu pykälää paksummalta. Istuvuus on myös hivenen väljempi, eli alle mahtuu varmastikkin pykälää paksumpi aluspaita. Suurin ero ehkä kuitenkin nuo lämpimämmät käsivarret. Double espresso ei kuitenkaan ole mikään mammuttipaksu softshelli, niinkuin jotkin goren softshellit. Eli tuulenpitävä ulkokerros on ohut ja tuon alla erillinen vuori. Vaikuttaa tosi hyvältä, vaikka en tosiaan ole päässyt vielä testaamaan.

Double Espresso oli tammikuusta-syyskuuhun asti 160e hintaan alessa merlinillä. Odottelin koko kesän, josko hinta olisi laskenut vieläkin. Ei tippunut. Syyskuussa tuli jo kiire tilata takki, koska kelien viiletessä saldo hupeni nopeasti. Muutenkin laadukkaat ajokamat kannattaa yllättäen ostaa sesonkien ulkopuolella. Säästö on oikeasti iso. Nythän castellin hinnat ovat näemmä nousseet järkyttävän korkeiksi, mutta vielä on pitkä matka assokseen. Itse pidän kuitenkin tärkeimpänä laadukasta kalvoa ja gore tekee tällähetkellä parhaat kalvot. Nämä alpha ros takit ovat oikeasti mahtavia. +2c ja räntäsade. Alpha päälle ja vetoa. Vesi pysyy ulkona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Väärä väri vaan maantielle. Pitää olla huomioväriä
    Nyt on HUOMIO-väri tarjolla.
    https://www.xxl.fi/santini-vega-extr...178080_1_style
    Edelleen - hieno tuote.

Road.cc testi.
    https://road.cc/content/review/25316...-xtreme-jacket

Naisille Santini Vega Xtreme

157.99 €

Ennen:
    229 €
    Säästät:
    31.1
    %
    https://www.bikeinn.com/Py%C3%B6r%C3%A4ily/santini-vega-xtreme/137269675/p

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nämä alpha ros takit ovat oikeasti mahtavia. +2c ja räntäsade. Alpha päälle ja vetoa. Vesi pysyy ulkona.
    Ei lisättävää. Ainakin viime "talven" tapaisiin olosuhteisiin Alpha RoS on täydellinen valinta. Kovin kylmäähän ei tainnut olla (lyhyt muisti..) missään vaiheessa, mutta käytin takkia joka päivä joulu-maaliskuu. En muista myöskään tarkkaan paljonko omastani maksoin, mutta en olisi katunut hetkeäkään vaikka olisi maksanut täydet 300€. Uskomaton rotsi. Luulin, että tämmöisiä tehdään vain tyyliin astronauteille, mutta että joka pojalle. Nykyään huonot kelit on vain entistä huonompia tekosyitä.

Hommasin tämän alkusyksystä, kylmänherkkänä ihmisenä oon tykännyt ja uskoisin pärjääväni sillä useimmilla talvikeleillä kun alla on sopivasti hengittävää lämmikettä. Vesikään ei ole tullut läpi reilun puolen tunnin matkoilla sateessa.

https://www.xxl.fi/gore-running-wear...150294_1_style

Ah, XXL... Gore Running Wear C3 pyöräilytakki. Saisivat opetella mitä myyvät!

Ja vaikka kauppa on XXL, ja kokokin on XXL niin tuo takki muistaakseni on aika nafti minulle jolle yleensä sopii XL.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ah, XXL... Gore Running Wear C3 pyöräilytakki. Saisivat opetella mitä myyvät!
    No, minä käytän sitä yleisliikkumistakkina niin pyöräillessä kuin juostessakin, miksei myös hiihtäessäni. Eli siinä mielessä osuvaa

Olisikohan Vaudesta mihinkään?
    https://www.xxl.fi/vaude-me-posta-so...175681_1_style

Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla

Tuossa mtb housuketjussa oli juttua rennommista henkselihousuista. Itsellä olisi haussa vaipalliset slim fit housut, jotka riittäisi 0 keliin asti. Hieman kosteutta voisi hylkiä. Craftin vaipattomat talvimallit löytyy, mutta aivan liian kuumat näille keleille.
    Nyt ollut irtolahkeet ja juoksutrikoot päällä. Ovat ok, mutta työläät pukea päivittäin.
    Olisiko Ale winter bib tightseista kokemuksia. Northwave ja Dhb kokemukset kiinnostaa myös. Alle 100 eur pitää lähteä eli premium merkit ei tule kyseeseen.

Alen pitkistä housuista ei ole kokemusta mutta lyhyistä Ale Winter Bibseistä on. Mulla nuo on kolmisen vuotta sitten ostettu ja oli sillon varmaan poistomyynnissä. Hyvät ja laadukkaat ovat nuo omat housuni eli sikäli voin suositella.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Tilattu 109€:n hintaan. Pari lenkkiä takana. Istuvuus hyvä paitsi hihat hauisten kohdalta ainakin omaan makuun hiukan tiukat. Kevyessä sateessa ei tullut tihkusade läpi kankaasta. Takataskujen sivuvetskarit hyvät ja kännyn saa rintataskuun. Selässä vetoketjulla avattavat tuuletusaukot on hyvät. Viime keväänä ostin Craftin softshelltakin https://www.xxl.fi/craft-core-ideal-...175416_1_style ja Vauden takki on viileämpi päällä kun tuo Craft.
    When I was a cyclist I didn't need a compact. "Eddy"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Tilattu 109€:n hintaan. Pari lenkkiä takana. Istuvuus hyvä paitsi hihat hauisten kohdalta ainakin omaan makuun hiukan tiukat. Kevyessä sateessa ei tullut tihkusade läpi kankaasta. Takataskujen sivuvetskarit hyvät ja kännyn saa rintataskuun. Selässä vetoketjulla avattavat tuuletusaukot on hyvät. Viime keväänä ostin Craftin softshelltakin https://www.xxl.fi/craft-core-ideal-...175416_1_style ja Vauden takki on viileämpi päällä kun tuo Craft.
    Jätä salireenit pois, niin kohta ei hauis kiristä

https://www.xxl.fi/gore-wear-c5-acti...150297_1_style

Mulla on nyt ihan ok fillaritakki (omaan käyttööni) mutta tarttisin vähän kevyemmän/hengittävämmän, joka passaisi paremmin juoksuunkin. Onkohan tää millainen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti

Mulla on nyt ihan ok fillaritakki (omaan käyttööni) mutta tarttisin vähän kevyemmän/hengittävämmän, joka passaisi paremmin juoksuunkin. Onkohan tää millainen?
    Gore wearilla on mallistossa tuosta gore-tex activesta myös juoksutakki. Olen kuullut siitä hyviä kommentteja. Itselläni ei ole kokemusta tästä eikä myöskään juoksutakista.
    Rule #1: Obey The Rules

^Laitoin tuon tilaten. Saahan sen sitten palautettua, jos ei miellytä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti

Takki on selkeästi sadekeliin jossa toimii ihan hyvin.
    Kuoritakki eli ei eristettä. Periaatteessa alle mahtuu kerroksia tarpeen mukaa koska leikkaus ei ole kisakireä.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Tän ketjun lukeneena jäi mieleen noi Enduran MT500 takit ja aikasemmasta hausta jääny talteen Pearl Izumit.
    Perkele ku näitä ei kokeilematta erota itselle hyväksi ja huonoksi.

Kulen talven läpi pyörällä töihin aamun koleassa jyrkkään alamäkeen jonka sitten päivän jälkeen polen takas niin jonkinlaista supertakkia tähän nyt tarvis et voi mukavissaan polkea töihin ja takas xd

Edit: Castellin Alpha viel harkintaan mukaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lai Katso viesti
    Kiitos arvostelusta. Hauis"ongelma" kuullostaa hyvältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo alphan kylmän kesto tosiaan rippuu. Minulla se takki on niin tiukka, ettei alle mahdu kuin ohut aluspaita. Kun pakkanen alkaa laskea lähemmäs -10, niin kädet paleltuvat. Käsivarsien alapuolellahan alphassa ei ole minkäänlaista vuorta. Periaatteessahan alpha on pelkkää kuorta, jonka alla on edessä fleece vuori. Rinnan kohdalta tuon vuoren saa vielä vetoketjulla auki.

Espressossa vuori on jokapuolella takkia, ja se tuntuu pykälää paksummalta. Istuvuus on myös hivenen väljempi, eli alle mahtuu varmastikkin pykälää paksumpi aluspaita. Suurin ero ehkä kuitenkin nuo lämpimämmät käsivarret. Double espresso ei kuitenkaan ole mikään mammuttipaksu softshelli, niinkuin jotkin goren softshellit. Eli tuulenpitävä ulkokerros on ohut ja tuon alla erillinen vuori. Vaikuttaa tosi hyvältä, vaikka en tosiaan ole päässyt vielä testaamaan.

Double Espresso oli tammikuusta-syyskuuhun asti 160e hintaan alessa merlinillä. Odottelin koko kesän, josko hinta olisi laskenut vieläkin. Ei tippunut. Syyskuussa tuli jo kiire tilata takki, koska kelien viiletessä saldo hupeni nopeasti. Muutenkin laadukkaat ajokamat kannattaa yllättäen ostaa sesonkien ulkopuolella. Säästö on oikeasti iso. Nythän castellin hinnat ovat näemmä nousseet järkyttävän korkeiksi, mutta vielä on pitkä matka assokseen. Itse pidän kuitenkin tärkeimpänä laadukasta kalvoa ja gore tekee tällähetkellä parhaat kalvot. Nämä alpha ros takit ovat oikeasti mahtavia. +2c ja räntäsade. Alpha päälle ja vetoa. Vesi pysyy ulkona.
    Miten sulla Paaton suhteutuu näiden takkien koot vaikka vanhaan kunnon Gabbaan? Eli kun Gabba 2 kokoni on xl ja siitä sopivamman kokoinen olisi nykyään voiman lisäännyttyä xxl, niin olisiko talvitakiksi alphasta tai double espressosta xxl järkevä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Harald kuule, täydellistä takkia ei olekkaan. On olosuhteita missä vaan mennään se oma aikansa ja mennään kotiin. Siksi mulla on monta erilaista takkia tilanteisiin. Joka takissa tunnin- kahden jälkeen on märkää taikka olet ajanut liian hiljaa. Siksi ne tuuletusaukot on että niitä avataan.. Vetoa jos tulee niin pidä kiinni. JA lähtiessä pitää olla aina kylmä muuten tulee jumalaton hiki..Jotta tulee todella kylmä. Enduran tuotteisiin olen tyytyväinen, ainoastaan kokojen heittely takeissa harmittaa.
    No jaa. Castellin elemento lite kyllä taitaa lähinnä täydellistä olla. Kymmenisen lenkkiä takana nyt pariin kuukauteen -2 - +5 lämmöissä ja joka kerta on kuivana pysytty. Kerroksia säätämällä tietenkin, mutta takin puolesta ei kyllä enempiä voi vaatia.

https://www.teknecycling.com/collect...telli-elemento

Tuosta aika kattava arvostelu/ylistyspuhe kyseisestä kamppeesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Miten sulla Paaton suhteutuu näiden takkien koot vaikka vanhaan kunnon Gabbaan? Eli kun Gabba 2 kokoni on xl ja siitä sopivamman kokoinen olisi nykyään voiman lisäännyttyä xxl, niin olisiko talvitakiksi alphasta tai double espressosta xxl järkevä?

Mulla on kaikista M-koko. Istuu hyvin. Perfetto tosin, eikä gabba. Minusta se vanhempi gabba oli vähän väljempi ja ainahan nuo venyy ja paukkuu.
    Alpha jacket ei juurikaan veny, eli koon kanssa tosiaan kannattaa olla tarkempi.

Oli kyllä tänään alpha ros jacket taas varsin mainio eteläsuomen 0-2c kelissä. Ohuin pitkähihainen aluspaita alle, mikä kaapista löytyy.
    Tuohon takkiin luottaa jo niin paljon, ettei mitään lisäkuorta tarvitse pakata pidemmällekkään lenkille mukaan. Sisäliiviä availemalla on helppo säädellä lämpöjä.

Housut tarvitsisi päivittää samalle tasolle. Nyt +5c asti riittää sorpassot, jotka ovatkin tosi hyvät, mutta tuon alle mennessä tarvitsisi haaroihin tuulensuojausta. Sorpasso ros malli saattaisi olla pätevä. Sorpasso ros wind taas oli joidenkin arvostelujen mukaan sukelluspukumaista kamaa, jollaista en usko haluavani.
    Noissa housuissa tykkään tosi paljon hyvästä kompressiosta oikeissa kohdissa ja joustavista polvitaipeista. Vähän kuin ajaisi laadukkailla kesähousuilla.

Nyt viileämmille keleille on goren windstopper housut, jotka kyllä jarruttaa liikaa. Kangas ei veny oikeastaan yhtään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villetre Katso viesti
    Harald kuule, täydellistä takkia ei olekkaan. On olosuhteita missä vaan mennään se oma aikansa ja mennään kotiin. Siksi mulla on monta erilaista takkia tilanteisiin. Joka takissa tunnin- kahden jälkeen on märkää taikka olet ajanut liian hiljaa. Siksi ne tuuletusaukot on että niitä avataan.. Vetoa jos tulee niin pidä kiinni. JA lähtiessä pitää olla aina kylmä muuten tulee jumalaton hiki..Jotta tulee todella kylmä. Enduran tuotteisiin olen tyytyväinen, ainoastaan kokojen heittely takeissa harmittaa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sebo Katso viesti
    No jaa. Castellin elemento lite kyllä taitaa lähinnä täydellistä olla. Kymmenisen lenkkiä takana nyt pariin kuukauteen -2 - +5 lämmöissä ja joka kerta on kuivana pysytty. Kerroksia säätämällä tietenkin, mutta takin puolesta ei kyllä enempiä voi vaatia.

https://www.teknecycling.com/collect...telli-elemento

Tuosta aika kattava arvostelu/ylistyspuhe kyseisestä kamppeesta.
    En tuosta elementosta tiedä, mutta on tosiaan yleinen harhakuva paljon ajaneidenkin keskuudessa, että tuo kastuminen on täysin normaalia. Kahville tullaan pk-lenkilläkin paita märkänä. Tuo ei vaan pidä enää paikkaansa kunnollisten takkien kanssa. Oikealla takilla aluspaidan voi pitää ohuena ja jos se kastuu kovaa ajaessa, niin se myös kuivuu päällä hengittävän takin kanssa. Kuivissa kamoissa on oikeasti kiva ajaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •