GiantElectrobikeVelobe
Sivu 8 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8
Näyttää tulokset 211 - 240 / 240

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

Noille reikäpaidoille kyl varaukseton peukku. Mulla on Acliman ritaripaita ja on kyllä hyvä. Plussana vielä erittäin erotische ulkonäkö kun tuon vetäsee päällensä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Noille reikäpaidoille kyl varaukseton peukku. Mulla on Acliman ritaripaita ja on kyllä hyvä. Plussana vielä erittäin erotische ulkonäkö kun tuon vetäsee päällensä.
    Noniin. Mikä prkleen ritaripaita, onko tämä joku sanakäännös taas?
    Tällainen?

Minä ostin typeryyksissäni tuosta verkkopaidasta poolomallin ja sitä ei kyllä pysty pitämään kuin kovilla pakkasilla. Mutta jos takin kaulus ei ole liian tiukka, niin toimii kyllä asiallisesti kelien kylmetessä.
    Mutta ensin vaihtelen itse takit paksummiksi ja tuolle on käyttöä vasta siinä kohtaa kun miettii onko ulos enää mitään asiaa.

Se oli vähän niinku vitsi ja vertaus tuollaisesta Acliman reikäpaidasta vs keskiaikainen rengashaarniska.

mulla siis tämä malli..

^Ajatus kai kulkee niin että tuommoinen verkkoaluspaita on kuin keskiaikaisen ritarin tai muun soturin rengashaarniska tai panssaripaita, materiaali vain on toinen

Muuten: tuommoiselle villaiselle verkkopaidalle on tietysti keinokuituisia vaihtoehtoja; itse tykkään yhä Brynjen Super Thermosta, joka on jonkin sortin polypropyleenia.

Nää on niin henkilökohtaisia asioita. Joku tarkenee melkein kesäkamoissa ja jollakin on toppatakki päällä.

Oon aiemminkin sanonut niin wifebeater on aika hyvä alimmaksi kerrokseksi. Siihen sitten jotain kosteutta siirtävää paitaa päälle lämmikkeeksi ja takki päälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Se oli vähän niinku vitsi ja vertaus tuollaisesta Acliman reikäpaidasta vs keskiaikainen rengashaarniska.

mulla siis tämä malli..
    Itellä sama nyt kai neljättä vuotta menossa ja on ehdottomasti paras paita about kaikkeen viileämmän kelin liikuntaan. Yhden ylimääräisen reiän oon onnistunut hihaan hankkimaan, mutta muuten pelittää edelleen kuin uusi. Hämmentävän lämmin ja samaan aikaan todella hengittävä. Tollaista Brynjen vastaavaa tekisi mieli testata, josko toimisi vähän lämpöisemmiläkin keleillä.

Täältä yksi ääni lisää Acliman verkkopaidoille. Pyöräillessä mun tulee käytettyä ehkä lyhythihaisia eniten ja laskettelu- ym. touhuissa pitkähihaisia.

Haussa olisi oikeasti vedenpitävät pitkät tightsit tuleville vesisadetta ja pohjoistuulta, tuntuu kuin +2 keleille. Mieluiten ilman säämiskää, mutta säämiskällinen voisi kelvata.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Haussa olisi oikeasti vedenpitävät pitkät tightsit tuleville vesisadetta ja pohjoistuulta, tuntuu kuin +2 keleille. Mieluiten ilman säämiskää, mutta säämiskällinen voisi kelvata.
    Olisin myös tästä kiinnostunut, Pearl Izumi Amfib Lite on vähän sinnepäin mutta ei kuitenkaan.

Aclimassa näyttää olevan sekä verkkoa, että tavallista kangasta. Mikäs idea siinä on? Kumpiko noista on lämpimämpää?

Verkko on epämiellyttävän tuntuista repun tai rinkan painaessa olkapäitä. Nuo eivät ole pöyräilyyn erityisesti suunniteltuja vaan yleiskäyttöön. Minullakin on paita +huosut ja paras aluasu jonka omistan.
    Moottori olet sinä.
    Think for yourself, question authority!
    Meidän jälkeemme hiljaisuus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hullun kuuma. Siis ihan mieletön.
    Just näin mäkin ajattelin kun ihailin itseäni huoltiksen vessan peilistä Svalan vastaavissa vermeissä

Hartioilla tuon selityksen ymmärränkin, mutta miksi kyljissä?

Voisiko liittyä siihen että useissa takeissa on tuuletus mahdollisuus kainalossa/kyljessä, ei pääse "raaka" ilma suoraan iholle. Tämä vain arvaus.
    Moottori olet sinä.

Ja osuvathan hihnat kylkiinkin sekä lantiovyö.
    Moottori olet sinä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Olisin myös tästä kiinnostunut, Pearl Izumi Amfib Lite on vähän sinnepäin mutta ei kuitenkaan.
    Jep, tänpäiväinen sorasatku meni Amfib Liteillä ihan hyvin, kun sade oli pääasiassa tihutusta. Sitten, kun sataa oikeasti, niissä kastuu sen verran, että tahtoo varpaat kylmettyä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Amfib litet tuli itsekin hommattua kun löytyi halvennuksesta. Yllättävän hyvin pitää sadevettä mutta takaa suihkuava vesi kastelee alaselän. Harmi ettei softshelliä ole pyllyn ja alaselän kohdalla. Pitää viritellä asssaveri paikalleen jos se vähän vähentäis tota… kunnon lokareita ei maasturiin jaksais viritellä. Meinasin kyllä vetää työmatkalle tarvittaessa ihan kuorihousut päälle, mutta näillä keleillä niillä kastuu vaan sisältä.

^ Lokarit vaan kiinni niin säästyy monelta harmilta varsinkin eteläisen Suomen talvessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Yllättävän hyvin pitää sadevettä mutta takaa suihkuava vesi kastelee alaselän. Harmi ettei softshelliä ole pyllyn ja alaselän kohdalla.
    Enduran Spray Pant:ssa kannikkavako/satula-alue on "kolmekerroskalvoa" ja ylempänä takana on softshelliä. Pientä tihkusadetta kestävät muuutenkin jonkin verran ja reisistä on tuuletukset, joista saa liikalämpöä pois. Minusta nuo on syksyn yleisajoon aika hyvät housut.

"Irtolokarikaan" ei ole kauhean paha fillarissa takana, niin ei kuraa ei lennä takapuoleen & selkään...
    Nimimerkillä 'yedi' vuosia sitten. Wanha salasana on unohtunut, niin jatketaan uudistetulla nimimerkillä...

Onko nuo Enduran Freezing point housut miten pitkiä? Lantiomitta menisi juuri L koon ylärajalle mutta riittääköhän pituus kun haaramitta on n. 94cm. Jos ottaa XL niin istuukohan nuo liian löysästi? 186cm 76kg ja pitkät jalat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Onko nuo Enduran Freezing point housut miten pitkiä? Lantiomitta menisi juuri L koon ylärajalle mutta riittääköhän pituus kun haaramitta on n. 94cm. Jos ottaa XL niin istuukohan nuo liian löysästi? 186cm 76kg ja pitkät jalat.
    L-kokoisessa puntin sisäsauma ~86cm. Itse olen 185cm / 87kg ja pääsääntöisesti tulee Endurasta käytettyä M-kokoa. Freezing pointit on L-kokoiset sillä idealla että alle mahtuu kerroksia. Vyötärössä itsellekin on noissa jonkin verran ylimääräistä, joten veikkaan että 10kg kevyemmälle sitä ylimääräistä on todella paljon.

Enduran mitoitustaulukossa en ole lantiomittaa edes nähnyt. Vyötärömitta mikä sieltä löyty pitää ainekin omalla kohdalla hyvin kutinsa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oPa Katso viesti
    L-kokoisessa puntin sisäsauma ~86cm. Itse olen 185cm / 87kg ja pääsääntöisesti tulee Endurasta käytettyä M-kokoa. Freezing pointit on L-kokoiset sillä idealla että alle mahtuu kerroksia. Vyötärössä itsellekin on noissa jonkin verran ylimääräistä, joten veikkaan että 10kg kevyemmälle sitä ylimääräistä on todella paljon.

Enduran mitoitustaulukossa en ole lantiomittaa edes nähnyt. Vyötärömitta mikä sieltä löyty pitää ainekin omalla kohdalla hyvin kutinsa.
    Kiitos tiedosta, pitää laittaa L koko tilaukseen.

Miten kylmällä olette pärjänneet Pearl Izumi Amfib lobstereilla?

Noniin. Mikä prkleen ritaripaita, onko tämä joku sanakäännös taas?
    Tällainen?

Minä ostin typeryyksissäni tuosta verkkopaidasta poolomallin ja sitä ei kyllä pysty pitämään kuin kovilla pakkasilla. Mutta jos takin kaulus ei ole liian tiukka, niin toimii kyllä asiallisesti kelien kylmetessä.
    Mutta ensin vaihtelen itse takit paksummiksi ja tuolle on käyttöä vasta siinä kohtaa kun miettii onko ulos enää mitään asiaa.

Tästä paitamallista varoituksen sana. Taskun kohdalla on tietysti tuplakangas joka hiostaa napa-aluetta aika rajusti. Varsinkin jos päällä on vielä jotkut korkeavyötäröiset henkselikuorihousut.
    Kestävä tuo kyllä on, omani täytti 11 vuotta.

Isänpäivälahjaksi tuli svalan verkkomerinopaita. Odotukset on korkealla tuon suhteen työmatka ja lenkkivaatteena

Castellin flanders warm on kuningas. Yhtä ohut kuin tekninen, mutta lämmittää selvästi enemmän. Kuivuu ajon aikana.
    Tämä on kyllä mainio tuote. Lämmittää ja pysyy tosiaan hyvin kuivana. Vaikka välillä tulisi vähän hiki niin tää kuivuu päälle eikä tule sitä kylmän kalseutta oikeastaan ollenkaan, joka johtuu siitä että ihoa vasten kostea vaate. Tänään oli vähän turhankin paljon päällä niin aluskerros oli kuiva kotiin tullessa, vaikka välikerros oli ihan kostea joten pakkasesta huolimatta ei tullut kylmä. Piti tilata toinenkin.

Minä mietin että tilaisin toiseksi tämän poolokauluksisen.

https://www.bike-discount.de/en/cast...er-longsleeve?

Nyt kovilla pakkasilla lämmin merinobuffi menee takin kauluksen alle, mutta huomasin tässä pieniä ongelmia. Buffi tietystikkin kastuu/jäätyy hengitysilmasta, joka ei juurikaan haittaa jos vaan pysyy jatkuvasti liikkeessä.
    Ongelmia tulee, kun käyttää juomareppua takin alla. Takin vetoketju tarttee avata juomista varten ja buffi meneekin helposti rullalle vaikka miten päin. Umpijäistä buffia on vähän paha sorkkia oikeaan asentoon takaisin ajaessa.
    Korkea kaulus olisi näppärä kun pakkanen laskee alle -10c.

Tuota juomareppua olen muuten testaillut vaikka minkälaisina komboina. Nyt tullut siihen tulokseen, että takin alle menevä on ainoa toimiva ratkaisu. Takin vetoketjun saa ajaessa hanskat kädessä auki ja juominen onnistuu.
    Uswen talvirepun letkunsuoja on hankala käyttää. Vaatii pysähdyksen juomista varten ja letku jäätyy siltikin kovemmilla pakkasilla. Talvireppu toimii ehkä jonnekkin -5c asti.

Mutta ihan toimiva setti on ajaa ohuealla takilla ja talvirepulla nollan tuntumassa ja kovemmilla pakkasilla venyvämpi talvitakki+pienin uswe takin alle.

Mä mietin, että tuleeko tuosta ahdistava, kun itsellä ainakin lähes kaikissa talven välikerrokseksi kelpaavissa paidoissa on korkeahko vetoketjulla oleva kaulus. Välipaidan pitäisi sitten olla ainakin matalalla kauluksella.

Mä hankin Cyclescopista sportfulin supergiaran, ja pitää kyllä sanoa, että on mukava rotsi työmatkoille ja ihan muuten vaan ajeluun. Melko lämmin, joten alle nollan keleissä parhaimmillaan. -7 ja alla ohkanen merino oli enemmän kuin tarpeeksi. Väljä, joten sopii tämmöselle vähän pötikällekin. Pitää tosi hyvin tuulen poissa ja hihat on riittävän pitkät. Hengittää kohtuullisesti, vaikka paita onkin lenkin jälkeen märkänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Copilot Katso viesti
    Mä mietin, että tuleeko tuosta ahdistava, kun itsellä ainakin lähes kaikissa talven välikerrokseksi kelpaavissa paidoissa on korkeahko vetoketjulla oleva kaulus. Välipaidan pitäisi sitten olla ainakin matalalla kauluksella.
    No silloin ei kyllä tarvitse jos välikerroksessa on pitkä kaulus. Mulla on tuo talvitakki niin lämmin, ettei mitään paksumpaa välikerrosta oikein voi käyttää. Tulee totaali paahtuminen vielä -15c kohdilla muuten.

Minä käytän tuota flandersia aika paljon heti +5c jälkeen ohuempien takkien kanssa, enkä missään nimessä haluaisi silloin korkeaa kaulusta. Se olis pakko repiä irti jos alkaa paahtumaan.

Minä käytän tuota flandersia aika paljon heti +5c jälkeen ohuempien takkien kanssa, enkä missään nimessä haluaisi silloin korkeaa kaulusta. Se olis pakko repiä irti jos alkaa paahtumaan.
    Joo toi menee mainiosti pelkän ohuen rotsin kans syksyn keleissä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •