CanyonAjopyoraLostInLaplandElectrobikeGiant
Sivu 5 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 4 5 6 7 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 240

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Castelli Alphalla pärjää kyllä -20 asteisiin kerrospukeutumalla. Double espresso painaa suunnilleen saman kuin Alpha, minkälaisia eroja käytännössä on?
    Tuo alphan kylmän kesto tosiaan rippuu. Minulla se takki on niin tiukka, ettei alle mahdu kuin ohut aluspaita. Kun pakkanen alkaa laskea lähemmäs -10, niin kädet paleltuvat. Käsivarsien alapuolellahan alphassa ei ole minkäänlaista vuorta. Periaatteessahan alpha on pelkkää kuorta, jonka alla on edessä fleece vuori. Rinnan kohdalta tuon vuoren saa vielä vetoketjulla auki.

Espressossa vuori on jokapuolella takkia, ja se tuntuu pykälää paksummalta. Istuvuus on myös hivenen väljempi, eli alle mahtuu varmastikkin pykälää paksumpi aluspaita. Suurin ero ehkä kuitenkin nuo lämpimämmät käsivarret. Double espresso ei kuitenkaan ole mikään mammuttipaksu softshelli, niinkuin jotkin goren softshellit. Eli tuulenpitävä ulkokerros on ohut ja tuon alla erillinen vuori. Vaikuttaa tosi hyvältä, vaikka en tosiaan ole päässyt vielä testaamaan.

Double Espresso oli tammikuusta-syyskuuhun asti 160e hintaan alessa merlinillä. Odottelin koko kesän, josko hinta olisi laskenut vieläkin. Ei tippunut. Syyskuussa tuli jo kiire tilata takki, koska kelien viiletessä saldo hupeni nopeasti. Muutenkin laadukkaat ajokamat kannattaa yllättäen ostaa sesonkien ulkopuolella. Säästö on oikeasti iso. Nythän castellin hinnat ovat näemmä nousseet järkyttävän korkeiksi, mutta vielä on pitkä matka assokseen. Itse pidän kuitenkin tärkeimpänä laadukasta kalvoa ja gore tekee tällähetkellä parhaat kalvot. Nämä alpha ros takit ovat oikeasti mahtavia. +2c ja räntäsade. Alpha päälle ja vetoa. Vesi pysyy ulkona.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Väärä väri vaan maantielle. Pitää olla huomioväriä
    Nyt on HUOMIO-väri tarjolla.
    https://www.xxl.fi/santini-vega-extr...178080_1_style
    Edelleen - hieno tuote.

Road.cc testi.
    https://road.cc/content/review/25316...-xtreme-jacket

Naisille Santini Vega Xtreme

157.99 €

Ennen:
    229 €
    Säästät:
    31.1
    %
    https://www.bikeinn.com/Py%C3%B6r%C3%A4ily/santini-vega-xtreme/137269675/p

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nämä alpha ros takit ovat oikeasti mahtavia. +2c ja räntäsade. Alpha päälle ja vetoa. Vesi pysyy ulkona.
    Ei lisättävää. Ainakin viime "talven" tapaisiin olosuhteisiin Alpha RoS on täydellinen valinta. Kovin kylmäähän ei tainnut olla (lyhyt muisti..) missään vaiheessa, mutta käytin takkia joka päivä joulu-maaliskuu. En muista myöskään tarkkaan paljonko omastani maksoin, mutta en olisi katunut hetkeäkään vaikka olisi maksanut täydet 300€. Uskomaton rotsi. Luulin, että tämmöisiä tehdään vain tyyliin astronauteille, mutta että joka pojalle. Nykyään huonot kelit on vain entistä huonompia tekosyitä.

Hommasin tämän alkusyksystä, kylmänherkkänä ihmisenä oon tykännyt ja uskoisin pärjääväni sillä useimmilla talvikeleillä kun alla on sopivasti hengittävää lämmikettä. Vesikään ei ole tullut läpi reilun puolen tunnin matkoilla sateessa.

https://www.xxl.fi/gore-running-wear...150294_1_style

Ah, XXL... Gore Running Wear C3 pyöräilytakki. Saisivat opetella mitä myyvät!

Ja vaikka kauppa on XXL, ja kokokin on XXL niin tuo takki muistaakseni on aika nafti minulle jolle yleensä sopii XL.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ah, XXL... Gore Running Wear C3 pyöräilytakki. Saisivat opetella mitä myyvät!
    No, minä käytän sitä yleisliikkumistakkina niin pyöräillessä kuin juostessakin, miksei myös hiihtäessäni. Eli siinä mielessä osuvaa

Tilasin Enduran MT500 Freezing Point -takin, niin eihän tässäkään ole takataskuja… sama kuin Vauden Minaki III:ssa. Muutenkin taitaa tuo olla lähes 1:1 Minakin kanssa, joten olikohan tämä nyt sitten taas turha ostos…

Mutta miksei ajotakissa ole takataskuja? Ajaako kaikki reppujen kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Mutta miksei ajotakissa ole takataskuja?
    Sä ostit sellaisen ajotakin, jossa niitä ei ole. Itsellä on kaikissa ajotakeissa takataskuja.

Sinne takin alle voi laittaa paidan, missä on takataskut.

Ei kai maastopyörälytakeissa mitään takataskuja ole, nehän olis täynnä kuraa…itsellä ei ainakaan ole, enkä ole kaivannut.

Sä ostit sellaisen ajotakin, jossa niitä ei ole. Itsellä on kaikissa ajotakeissa takataskuja.
    Niin tässä pääsi käymään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Ei kai maastopyörälytakeissa mitään takataskuja ole, nehän olis täynnä kuraa…itsellä ei ainakaan ole, enkä ole kaivannut.
    Joo, onhan se totta, että takataskut on täynnä soraa ja havunneulasia. Mutta niihin saa kätevästi varahanskat ja vaikka buffin. Avaimetkin olisi kiva kuljettaa jossain.

Mutta joo, tyhmänä luulin, että takissa olisi ollut ne taskut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Sinne takin alle voi laittaa paidan, missä on takataskut.
    Toimiva ratkaisu sikäli ettei tarvita termospulloa juoman pysymiseksi siedettävän lämpöisenä, mutta ei-niin-toimiva sikäli kuin joutuu avaamaan takin päästäkseen ajopaidan taskulle.

Esim. Sportfullin ohuessa sade/tuulitakissa on selässä vetoketju, jonka avaamalla pääsee kömpelömpikin kuski melko vaivatta taskulle ilman että joutuu turvallisuuden vuoksi pysähtymään. Enduran takkia näkemättä ja päälllensä pukematta on vaikea sanoa onnistuisiko sama Freezing Pointin tuuletusaukon kautta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Enduran takkia näkemättä ja päälllensä pukematta on vaikea sanoa onnistuisiko sama Freezing Pointin tuuletusaukon kautta.
    Tuuletusaukot on verkotettu. Vielä katsomatta, että muodostuuko sinne taakse sellainen yhtenäinen pussukka ("kenguruntasku") jonne voisi tunkea vaikkapa juuri ne hanskat. Edessä tuuletusaukot muodostaa myös jonkinlaiset taskut, mutta etutaskut eivät ole kovin miellyttävät.

Ehkä mä ostan jonkun lannevyöpussukkahässäkän...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Joo, onhan se totta, että takataskut on täynnä soraa ja havunneulasia. Mutta niihin saa kätevästi varahanskat ja vaikka buffin. Avaimetkin olisi kiva kuljettaa jossain.

Mutta joo, tyhmänä luulin, että takissa olisi ollut ne taskut.
    Tyhmä kysymys. mutta olisin kuvitellut että kaapistasi olisi löytynyt useampi kuin yksi toimiva ja ehjä talvitakki? Pelkän uutuuden vuoksi hankitussa tavarassa on aina se riski että siihen pettyy (ja vaikkei pettyisikään, niin jonkun muka paremman ominaisuuden tuottama onni yleensä osoittautuu...).

Tai oikeastaan pitäisi kysyä miten ihmeessä et edes tuotekuvasta nähnyt ettei tavanomaisia takataskuja tai edes yhtä isompaa vetoketjulla varustettua takataskua ole? Ei vaineskaan - mutta mikä vika on niissä etupuolen taskuissa? (Avaimia varten näkyisi löytyvän "hidden internal pocket", joka toki voi olla jollain lailla hankalampi käyttää?)

Tyhmä kysymys. mutta olisin kuvitellut että kaapistasi olisi löytynyt useampi kuin yksi toimiva ja ehjä talvitakki? Pelkän uutuuden vuoksi hankitussa tavarassa on aina se riski että siihen pettyy (ja vaikkei pettyisikään, niin jonkun muka paremman ominaisuuden tuottama onni yleensä osoittautuu...).
    Tämä on totta. Molemmat kohdat. Mulla on yksi Mavicin softcell ajalta, kun Mavic vielä teki kunnon talvitakkeja. Siinä on takataskut. Olisi vaan pitänyt pysyä vanhassa ja vakaassa, eikä kurkotella uusiin.

Tai oikeastaan pitäisi kysyä miten ihmeessä et edes tuotekuvasta nähnyt ettei tavanomaisia takataskuja tai edes yhtä isompaa vetoketjulla varustettua takataskua ole?
    Mä luulen, että tuossa tarkkaavaisuus herpaantui viimeisellä metrillä ja ajatus vei miestä. Story of my life.

Itse olen tottunut ajamaan ajamaan tavarat housujen taskuissa,maastossa yleensä puhelin ja avaimet, työmatkoilla myös nappikuulokkeiden kotelo. Jos tarvitsee enemmän tavaraa mukaan, esim paksumpaa paitaa tai ruokaa yms. niin sitten vyölaukku

Mä taas en millään viitsisi ajella tavaraa housujen taskuissa, edes avaimia.

Sellainenkin asia on kuin suljettavat taskut. Mulla on joku Enduran ikivanha mtb-takki, jossa vetoketjullinen. Ja noissa missä on avonaisia taskuja niin meneehän sinne kuraa ja hiekkaa ja sepeliä, mutta olen siinä mielessä vanhanaikainen, että aina ottanut ne pois.

Sama juttu. Taskut ajohousuissa (pl. selässä olevat taskut) on kyllä mulla ihan turhat.

Minulla on ollut kova harkinta Vauden Kuro Insulating Jacketista, saisikohan merkittävästi lisälämpöä Kuro Softshell Jacketiin verrattuna? Tuo jälkimmäinen on ollut erinomainen hankinta ja maanantaiaamun kolmen vartin työmatka -13°C pakkasessa meni vielä parilla aluspaidalla hyvin, mutta tuon koko&leikkaus on sen verran nafti että paljon paksumpaa ei enää alle mene. Harmi kun tämän talven värit on tylsät, aiempaa mieleisempää saisi vielä sieltä täältä vaihtelevin hinnoin.

Kuro-takeissa on erinomaiset selkätaskutkin, ainoa miinus että sorminäppäryys ei oikein taivu laittamaan vetoketjua kiinni ajon aikana lobstereilla.

Kaikki kamat kulkee vuodenajasta riippumatta enduron puolelta tutuksi tulleelta Ogio 450 vyölaukussa. Sitä kun tuli käytettyä mopojen kanssa vuosikaudet niin tuntui luontevalta ottaa käyttöön myös nappularengaspyöräilyssä. Siinä kulkee työkalut, juomat, ravinnot, tekstiilit ja mitä milloinkin sattuu mukaan tulemaan. Ajovaatteiden taskut on vähemmällä käytöllä, selkätaskuille olen löytänyt vielä vähemmän käyttöä.
    Kylätason pyöräilijä

Sellainenkin asia on kuin suljettavat taskut. Mulla on joku Enduran ikivanha mtb-takki, jossa vetoketjullinen. Ja noissa missä on avonaisia taskuja niin meneehän sinne kuraa ja hiekkaa ja sepeliä, mutta olen siinä mielessä vanhanaikainen, että aina ottanut ne pois.
    Pikkuskidinä mun housujen taskut olivat kuin melkein naisten käsilaukku, kaikkea löytyi.
    Avaimet ja puhelin kulkee vieläkin housujen taskussa ja nenäliinakin sieltä löytyy.
    Lisänenäliinat ja muu sälä on sitten repussa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Kaikki kamat kulkee vuodenajasta riippumatta enduron puolelta tutuksi tulleelta Ogio 450 vyölaukussa.
    Minäkin olen nyt talvella käyttänyt vyölaukkua, mutta mitään painavaa en voi sinne laittaa. Se alkaa heti painaa ikävästi vatsaa.

Mutta mun ongelma on sormet, niitä palelee vaikka mitä pukisi päälle. Nyt parhaat on olleet perinteiset villalapaset ja niiden päälle kuorirukkaset. Varpaiden kanssa pärjää kun vaihtaa talveksi lukot avopolkimiin. Ja kunnon talvikenkiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mutta mun ongelma on sormet, niitä palelee vaikka mitä pukisi päälle.
    Osta pogiet.

Mulla jäätyy myös sormet kylmemmällä jos ei ole rukkasia ja alussormikkaita. Ylävartalossa taas tulee pidettyä vähän vaatetta ettei hikoilisi mutta auttaisikohan merinotopsussa mainittu
    verkkoaluspaita näihin jos saisi lämpoä ylävartaloon ja sitä kautta sormiin.

Verkkoaluspaita toimii (kunhan on sopivan tiukka).

Viime talvena hiihdossa kokeilin sellaistakin että lisäsin käsivarsiin kerroksen (eli hyödynsin irtohihat väärässä lajissa). Se tuntui auttavan siten että pärjäsi samoilla hanskoilla pari astetta kylmemmässä ja pari pykälää viimaisemmassa säässä.

Verkkoaluspaita toimii (kunhan on sopivan tiukka).
    Verkkoaluspaita on erittäin jees. Jos löytyy merinovillaa, niin sellainen. Ei ala haisemaan. Lisäetu on, että kastuessaan tuossa on vähemmän märkään kangasta ihoa vasten. Villakin on tarpeeksi märkänä kylmää ihoa vasten, vaikka mainosmiehet muuta väittävätkin.
    Roots, bloody roots

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minäkin olen nyt talvella käyttänyt vyölaukkua, mutta mitään painavaa en voi sinne laittaa. Se alkaa heti painaa ikävästi vatsaa.

Mutta mun ongelma on sormet, niitä palelee vaikka mitä pukisi päälle. Nyt parhaat on olleet perinteiset villalapaset ja niiden päälle kuorirukkaset. Varpaiden kanssa pärjää kun vaihtaa talveksi lukot avopolkimiin. Ja kunnon talvikenkiin.
    Ogiossa on leveä hihna ja laukun takapinta kumia joten tuo pysyy aika hyvin paikallaan vaikka olisi 3-5 kiloa tavaraa kyydissä, en ole kokenut että painaisi vatsaa tai muuta vyötärön osaa.

Sievin varsikengät talviajossa villasukan kanssa ja hyvin on toiminut piikkipolkimien kanssa, eikä ole varpaita paleltanut. Talvijalkine on oltava väljä että jalkineen sisälle jää riittävä ilmatila eristämään kylmyyttä ja veri kiertää jalassa paremmin kun jalka ei ole tiukasti jalkineessa.

Ajohanskat vaihtelee mielen mukaan, yleensä ulkoilu/hiihtohanskaa, rukkasia ja kolmesormisia en ole oppinut käyttää pyöräilyssä. Pikkupakkasista plussalle ja märille keleille löytyy Yoko neopreenihansa jota löytyy vaikkapa Motonetin mp puolelta. Myös kahvapussit on kova sana, voi käyttää neopreeni- tai kesähanskaa myös kovilla pakkasilla.
    Kylätason pyöräilijä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •