HelkamaRideHuntteriElectrobikeCanyonGiant
Näyttää tulokset 1 - 14 / 14

Aihe: Crescent Elin E-going

  1. #1

    Crescent Elin E-going

    Olen aikeissa ostaa tuon Chresentin. Onko kenelläkään kokemuksia?

  2. #2
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    Pistä linkki pyörään niin saat helpommin vastauksia.

  3. #3
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.091

  4. #4
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    Moottorin merkistä ei ole minulla mitään kokemusta. Akku on ainakin vähän pienempi kuin isojen toimintasäteiden pyörissä. Kannattaa koeajaa, jotta ymmärtää miten mukava se on ja miten se oikeasti avustaa. Esim kannattaa tarkistaa, millä periaatteella avustus alkaa (vaatiiko se oikeasti polkaisun vai pienestä vahinkokosketuksista polkimiin). Pyörä on ihan järjettömän painava, ottaen huomioon että se pitäisi olla pienellä runkokoolla eli käyttäjä on todennäköisesti pieni nainen. Olen iso nainen ja minä en tuota pyörää niin vaan nostelisi yhtään mihinkään (esim jos rappusia olisi paljon vaikkapa pyörävarastoon). Katsoin, että ko pyörämerkillä on naistenpyöriä esim 4kg kevyempänäkin. Jäisi siis minulla kauppaan ihan heti, enkä vaikkapa äidilleni sitä suosittelisi speksien perusteella.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.091
    25.2kg - Dsiisus! Tuosta kun akku loppuu, niin tietää polkevansa...
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  6. #6
    No, tuo paino 25 kg on aivan normaali nykyisille normi sähköfillareille, kuten esim. Helkamoille. Kevyemmät pääsevät sitten kunnon kokoisella akulla johonkin 20 kg tai jopa hieman alle, mutta hinta onkin sitten aivan eri.

  7. #7
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    353
    No se riippuu käyttäjästä haittaako paino. Mutta jos pyörä on tarkoitettu pienille naispuolisille immeisille, niin tuollaiset painot ovat järjettömiä. Pyöriä joutuu myös siirtelemään, ei aina ajeta...

  8. #8
    Nyt on kaksi päivää kokemusta cresent elton pyörästä. Ajettu 50km ja akun 5 tappaa on laskenut 2 tolppaan.
    Itse painan 110 kg ja todella tuulinen toinen päivä ja vastatuulta toisenakin.
    Akku täytyy ajaa aika tyhjäksi ja ladata rauhassa pari kertaa, jotta max kapasiteetti varmistuu.
    Ajon olen suorittanut tasoilla 3-5, pääasiassa tasolla 3.
    Tarvittaessa kerron lisää tuntemuksia, kunhan niitä kertyy.

  9. #9
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    60
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tahko Pihkala Katso viesti
    Akku täytyy ajaa aika tyhjäksi ja ladata rauhassa pari kertaa, jotta max kapasiteetti varmistuu.
    Eikös tämä ole jo vanhaa tietoa?

  10. #10
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tahko Pihkala Katso viesti
    Akku täytyy ajaa aika tyhjäksi ja ladata rauhassa pari kertaa, jotta max kapasiteetti varmistuu.
    Ei. Ainakaan jos kyseessä on Li-Ion akku. Mielestäni akun koko ja käyttämäsi avustustaso huomioiden voi (MUTU) hyvinkin olla ihan normikulutus. Kyllä nää "reilusti +100km" akun kestot saa unohtaa tuollaisilla alle 500Wh akuilla jos avustusta hiukankin käyttää minimitasoa enemmän. 3/5 voisi(?) olla 250W tehosta ehkä 150W? Loppu on puhdasta matikkaa akun ämpäritunnit ja jännitteen huomioiden.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  11. #11
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.083
    Kannattaa lukea ohjekirjasta akun käyttöohje.
    Litiumion akuissa on keskenään hieman erilaisia osia Li,Co,Mn,Ni...ja se ohjekirja kertoo miten juuri sitä akkua tulee käyttää, esim lataus 0...40Celsius, purku -20...+50 jne.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  12. #12
    Ajoin Hämeenlinnasta Tampereelle 85 km avustustasolla 3. Akkua jäi jäljelle 1 tolppa.
    1-2 tolppaa kestää ylämäessä kuormittaa 4 teholle asti, 5 teholla katkaisee avustuksen.

  13. #13
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    2.091
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tahko Pihkala Katso viesti
    Ajoin Hämeenlinnasta Tampereelle 85 km avustustasolla 3. Akkua jäi jäljelle 1 tolppa.
    1-2 tolppaa kestää ylämäessä kuormittaa 4 teholle asti, 5 teholla katkaisee avustuksen.
    Nää "tolpat" ilman vastaavaa jännite- / tehotietoa (Watteineen) on täysin nollatietoa. Toki katkaisee varmasti suurimmalla teholla (jossain vaiheessa) kun akun jännite laskee alle BMS:n katkaisurajan. Katkaisee varmasti pienemmälläkin avustuksella kun akun tyhjentyminen etenee. Akun tyhjentyminen ilmenee jännitteen alenemisena, jota BMS seuraa. Avustuksen lisääminen puolestaan pudottaa jännitettä / nostaa tarvittavaa Amppeerimäärää.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  14. #14
    Kävin ajamassa 130 km lenkin ja kahvilla Muroleen kanavalla Ruovedellä. Taitoin matkaa 0 avustuksella (virta päällä, ei avustusta, mittari toimii) ensimmäiset 40km ja sen jälkeen käytin jyrkimmissä ylämäissä 3 tasoa. E-going moottorille on ilmoitettu 80Nm vääntö, joka ilmeisesti avustustilanteessa kuluttaa akkua enemmän, kuin esim. 40Nm. Perille päästyäni akkumittari vilkkui lopun alkua.

Samanlaisia aiheita

  1. Crescent Ymer
    By jakkejaa in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 12.07.2017, 20.59

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •