Giant
Sivu 38 / 38 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 36 37 38
Näyttää tulokset 1.111 - 1.118 / 1118

Aihe: Laskettelu

Tietenkin valuu ja sitten itketään, kun etelän pitää elättää pohjoista.

Mun vanhemmat asuu ”lapissa” ja meillä myös siellä mökki. Ei tuo turismi pelkästään positiivisia ilmiöitä ole sinne tuonut. Ja pakko kyllä todeta, että itse en ole koskaain aiemmin nähnyt näin paljon ihmisiä rovaniemellä kuin mitä tammikuun alussa siellä näin, onneksi mökillä saa toistaiseksi rauhasta nauttia, vaikka kyllä niitä turreja sinnekin eksyy..

Työkaveri vuokrasi omakotitaloaan pari kilsaa Rollon keskustasta joulukuussa turisteille 1500 euroa yö!

Itsellä 13:sta kausi "kausityöntekijänä" (suhteellinen käsite kun olen vuodesta riippuen 19-24 viikkoa / vuosi 4-5 erässä vuoden aikana) eräässä Suomen isoimmista ellei isoimmassa (Eli Levillä) matkailukeskuksista ja kyllä tuon 13 vuoden aika on nähnyt tuon ulkolaisten turistien määrän rähähdysmäisen kasvun ja sen mitä se tuo tullessaan taloudellisella puolen. Käyttävät vuorokausitasolla ihan toisia määriä rahaa kuin kotimaiset turistit ja selvästi erilaisiin asioihin. Sanoisin vahvasti että Talvi-aikaan Lappiin tulevalle turistille taasen välttämättä nuo Keski-euroopan vuoristo-alueet eivät edusta samaa mitä tuo Lapin alue heille edustaa.

On myös valinnanvara vähentynyt kun majoitusta hakee talvisesonkina. Hotlat täynnä ja laduillakävelijät löytäneet kasvavin määrin myös mökit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mun vanhemmat asuu ”lapissa” ja meillä myös siellä mökki. Ei tuo turismi pelkästään positiivisia ilmiöitä ole sinne tuonut. Ja pakko kyllä todeta, että itse en ole koskaain aiemmin nähnyt näin paljon ihmisiä rovaniemellä kuin mitä tammikuun alussa siellä näin, onneksi mökillä saa toistaiseksi rauhasta nauttia, vaikka kyllä niitä turreja sinnekin eksyy..
    Tietenkään missään tämän kokoluokan ilmiössä ei ole vain positiivisia puolia. Luulen kuitenkin että kokonaisuudessaan tässä Suomi ja Lappi jää positiivisen puolelle, paitsi niiden mielestä jotka pitää Lappia ja sen kohteita vain omalle turismilleen kuuluvana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Itsellä 13:sta kausi "kausityöntekijänä" (suhteellinen käsite kun olen vuodesta riippuen 19-24 viikkoa / vuosi 4-5 erässä vuoden aikana) eräässä Suomen isoimmista ellei isoimmassa (Eli Levillä) matkailukeskuksista ja kyllä tuon 13 vuoden aika on nähnyt tuon ulkolaisten turistien määrän rähähdysmäisen kasvun ja sen mitä se tuo tullessaan taloudellisella puolen. Käyttävät vuorokausitasolla ihan toisia määriä rahaa kuin kotimaiset turistit ja selvästi erilaisiin asioihin. Sanoisin vahvasti että Talvi-aikaan Lappiin tulevalle turistille taasen välttämättä nuo Keski-euroopan vuoristo-alueet eivät edusta samaa mitä tuo Lapin alue heille edustaa.
    Onneksi tosiaan suurin osa Lapin ulkkisturisteista on niitä kelkkahaalarituristeja eikä varsinaisesti hiihtäjiä tai ulkoilmaihmisiä välttämättä muutenkaan, joten ne eivät toistaiseksi tukota hiihtofasiliteetteja ja kun pysyy hoidettujen rinteiden ulkopuolella, niin siellä ei ole ruuhkaa sen enempää kuin ennenkään.

Ylläksellä rinneravintolat sen sijaan on ajoittain täysin tukossa, kun turret istuu niissä viettämässä päivää sen sijaan, että vaan käväisisivät välipalalla/välikaljalla. Pahimmillaan vielä syövät omia (hotellin aamiaispöydästä ladattuja) eväitä. Kamminkin viehätyksestä hävisi osa laajennuksen myötä ja hävisi kahvakonekin samalla. Kuksallista vähän harmittaa se

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    On myös valinnanvara vähentynyt kun majoitusta hakee talvisesonkina. Hotlat täynnä ja laduillakävelijät löytäneet kasvavin määrin myös mökit.
    Joo ajoissa pitää olla nykyään varaamassa, jos haluaa jonkinmoista valikoimaa. Mökkien ym. omistajille tilanne on tietenkin erinomainen. Sekä käyttöasteet että vuokrahinnat on nousseet kohisten.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Työkaveri vuokrasi omakotitaloaan pari kilsaa Rollon keskustasta joulukuussa turisteille 1500 euroa yö!
    Kieltämättä on käyny mielessä että vois muuttaa vaunuun talveksi ja tehä kämpällä tiliä

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •