Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 9 10
Näyttää tulokset 271 - 298 / 298

Aihe: pienoismallit yms

^ Hienon näköinen peli! Monissa RC-autoissa on olemassa normaali ajo-moodin lisäksi myös ns. Training-mode, jolloin vain n. puolet tehosta on käytössä (pystyy ohjelmoimaan ecusta). Kannattaa tsekata löytyykö tuosta sellaista ominaisuutta. Pysyy auto ehkä näpeissä alussa paremmin ja akun kestokin tuplaantuu.

edit. joo sähän laitoitkin että pystyy kaasua rajoittamaan.

^^ Jäsen TeemuH:lla kivaa tekemistä mun 1/6 pienoismalliautoni ( paitsi Ferrari) on myös radio-ohjattavia mutta jätin ne systeemit laittamatta.

Tänän nyt sitten vielä kalojen ja nahkiaisten inspiroimaa nukenvaatetusta, äitini ei enää näitä vaatteita jaksa tehdä niin on ollu pakko opetella tekeen ite, t-paidat ja neuleet. Olen tosi iloinen että opin kutomaan "ympäri"-menetelmällä villapaitoja ilman saumoja ja tuo vartalonmyötäinen neulemekkokin onnistui tosi kivasti.

pääsisipä jo ottaan ranta- ja venekuvia, ja sulaisi lumet pois ... just, vaikka oli ihan kirkas aurinkoinen päivä niin ihan eri siniset taivaat, tämä se on "ongelma" ollut, ei tule tarpeeksi kirkas taivas, vähän voi korjailla mutta ei määräänsä enempää..
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Ihan ensi näkemältä kohautin olkia noille tempokisun nukkejutuille, mutta ne on itse asiassa alkaneet viehättää ihan kummasti. Helmikuiset fantasiahahmojen talvikuvat varsinkin olivat jäätäviä (pun intended)! Ja hyviä kuviahan nuo ovat melkein järjestään, ja nostan hattua työmäärälle mikä noissa on takana. Vaatii työmäärän lisäksi kyllä lahjoja ja silmää.

^ kiitos todella paljon. Tänä talvena tulikin kirjaimellisesti jäätäviä kuvia. Tekeminenhän on näissä kivaa, stressaavinta on sen oikeanlaisen kuvauspäivän odottelu.
    Nykyisin ei jaksa/raski enää entisen lailla tilailla ulkomailta ja ei ole kuvausolosuhteetkaan kun ennen; kovaa tuulta! ja sitten taivaan kirkas sinisyys hävinnyt kesärannalta?. Sitä aluksi huomasi miten kehittyy ja oppii, mutta kyllä mä olen parhaat projektini tehny. Jotain kuvattavia on tuossa vielä, mutta esimerkiksi ensi talveksi ei ole kuvaustressiä.

Yksi mun parhaista, ellei parhain on tämä Cristalia Snow 2016( vaate ja hiukset sekä kasvomaalit tehty ite). Siis just sattui pilvet ja valot ihan täydellisesti. Ja nukke vielä pysyikin tuossa...Toinen kuva + (minä)nukke on yksi rakkaimmista, nahkiaisharrastus oli vasta aluillaan 2018. Ja sitten kolmas, aloittelin koko nukkekuvausta 2014 ja olin Turun Kakskerrassa - hei laiva tulee, ja just ehdin. Olen yrittänyt turunlaivakuvia tämän jälkeen..., mutta tuo jäi ainoaksi onnistuneeksi kerraksi. Näissä luontokuvissa on kyllä aina sattumaa mukana, enemmän hyvässä kuin huonossa.

tempokisu.kuvat.fi

Onko mitään halpoja nukkeja, joille voi vaihtaa pään? Pitäisi yhteen proggikseen tehdä 3D-tulostamalla päät ja vartalona joko joku nukke tai sitten marionetti. Näitä vartaloita en jaksaisi väsätä, niin tuli mieleen, että millaisia on esim. alle 20e hintaluokassa valmiina. Jos saa eri vaatetuksella, niin se on toki bonusta. Myös tälläiset action-figuurit tai mitä niitä nyt onkaan otetaan huomioon (siis kokomuoviset jolle on maalattu vaatteet). Päävaatimus on pään vaihtomahdollisuus.

Toinen pienoismalleihin liittyvä juttu on Fallout maailman valokuvat. Rakennan "sole survivorin" ja "dogmeatin" + ehkä jonkun romuauton ja muuta ja kuvaan jossain luonnossa. Tavoitteena tehdä tämä kesällä, kun saan talonmaalauksen tämän vuoden osuuden tehtyä. Jos tulee minkään näköstä kuvaa niin pistä tänne.

^ eikö valmis pää kelpaa? Action nukeille voi vaihtaa pään, samoin barbieille ja myös noille Fashion Royalty nukeille ( jos lämmittää pään niin lähtee irti/takas mutta varo hiuksia! ) mun nukeilla on satasen vartalot halvimmillaankin...ongelma on se että eri päät, kun on erilainen kiinnitys ja aukko, ei välttämättä sovi eri vartaloihin. Tietysti jos liimaa sen...
    Hakusanalla "lamprey" on löytynyt yksi action figure GI-joe joka on edullinen, mutta sitten tulee postitus ja tullit.
    Edullisimmin saa marketista barbien/kenin ja askartelee siitä.

Kun olen ite laittanut yrttejä kasvamaan, tuli inspiraatio. Fashion Royalty-nukeilla on tietynlainen persoonallisuus, jotkut on reippaita ja toiset sitten diivoja kuten nämä, mutta oikee työ tekee hyvää heillekin
    Sitten yksi HD-juttu, halusin taustalle dramaattisia pilviä ilman sadetta, just ehdin...

tempokisu.kuvat.fi

^Tohon tulostukseen ei kelpaa valmiit päät, kun niillä nukeilla on mun ja yhden kaverin päät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Tohon tulostukseen ei kelpaa valmiit päät, kun niillä nukeilla on mun ja yhden kaverin päät
    En tunne sua enkä kaveriasi mutta luulen että noihin kisun kroppiin ei teidän päät sovi

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Joo, ei edes miesnukkeihin... miksei Barbie-sarjassa ole sellaista "lyhyt ja pönäkkä" äijää? Sen nimi voisi olla vaikka Frank tai Bob. Uncle Bob, Barbien viinaanmenevä keski-ikäinen setä

... miksei Barbie-sarjassa ole sellaista "lyhyt ja pönäkkä" äijää? Sen nimi voisi olla vaikka Frank tai Bob. Uncle Bob, Barbien viinaanmenevä keski-ikäinen setä
    Tuossahan olisi markkinarakoa, setä(eu)nukkeja erilaisilla vartaloilla, joihin voisi itse tulostaa haluamansa tai jopa suunnittelemansa pään.

Meillä tää idis eli nyt sen verran että näistä sankareista (= nukeista), tuleekin käsinukkeja. Ajatus on myös kuvata joku pikku video noilla mut lähinnä kokeilla tota tekniikkaa.
    En tiedä onko tää oikea tuota (kommentit vaikuttavat oudoilta..) https://www.villarruelasociados.xyz/...58455&pr=43.99 , mutta jos on niin kaikkea sitä on saatavilla.

On mulla ukkeleitakin, ukkojen kaulat on paksummat mutta samantyyppinen tötsä siellä on, ja päässä sopiva kolonen. Kun päätä lämmittää, sen voi laittaa kaulan tötsään Monet uudelleenmaalaa kasvoja, jos haluaa tietynlaiset. Action-nukeissa on tarjolla erilaisia vartaloita ja irtopäitä, on myös valmiita action-hahmoja esim. eri elokuvista.
    Count deRochefort, Björn ja action-talvisotilas

tempokisu.kuvat.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    on myös valmiita action-hahmoja esim. eri elokuvista.
    Siinä voi sitten leffan perusteella valita, millaisen äksönin haluaa.

Steven Seagalista olis varmaan löytynyt joku vastaava muodonmuutoskuva, kuin Kilmeristä
    .•.•. Urheilu on hiekkaa elämän laakereissa .•.•.

^ no onhan ne hahmot sillee parhaita versioita ko. tyypistä, just vähän kauhistelin että joku myy dioramaa jossa on esim. se Hannibal Lecter, tai sitten tää tyyppi kun on poliisina ja öisin sarjamurhaaja, semmoisia tilanne-dioramoja jotka on ihan kammottavia.
    Pitää vaan osata etsiä, ebaysta löytyy kyllä vaikka mitä. Varmana pulleampiakin ukkeleita, pulleita akkeleita en ole nähny. Paitsi siis pulleita rinnuksista.
    tempokisu.kuvat.fi

Kesäprojekteja - ja tämän jälkeen ei ole kun pari juttua paatilla ( jos se paatti tulee laituriin..) höh, sitä ensin odottaa ettei olisi mitään projektia ja sitten kun ei ole, voi että olisipa...
    Näissä kuvissa kuitenkin "juttuna" maskista tehdyt nukenvaatteet, ja sitten mansikoita

tempokisu.kuvat.fi

Leopard panssarivaunu Saksan väreissä tuli nykerrettyä 1:72 mittakaavassa. Aika pieniä oli osat joita piti liimailla. Yllättävän hyvin onnistuin omasta mielestäni. Tarrat vielä laittamatta.

^Tosi jees. Olen nyt ite kasaillut kanssa muovimalleja yhtä rykäsyä lukuunottamatta 20v tauon jälkeen ja eihän noita osia edes näe enää. Ruostetta en edelleenkään osaa maalata.

Se on just noin. Yritä nyt siinä sitten hioa tai veitsellä leikata osan kiinnityskohtia kuntoon kun osaa tuskin näkee. Sellaisia nuppineulankannan kokoisia. Ja sitten ne pitäis liimata oikeaan asentoon ja oikeaan kohtaan ja ilman että liimaa on enemmän kuin itse osasta

^Hhahaah.. joo. Ainoa iloinen yllätys mulle oli se, että se liima pitää tosi hyvin heti, aika roikkuviakin osia voi jättää vaan siihen... muistin väärin että niihin tarvii jotain tukia.. ehkä se oli isommissa osissa.

Olisko telaketjut vähän liian pitkät? Ja nuo vaijerit on mittakaavaan nähden ihan järkyttävän paksut

Tämä kritiikki koski tuotetta, ei kasausta.

Laitetaan nyt kuva. Tavoitteena on tehdä Fallout-sarjasta (tämä on siis ydinsodan jälkeinen maailma videopeli) joku juttu. Ehkä mä pykään jotain sortuneita talojakin, tankki on kasaamatta. Tämän taustan otin nyt vaan, ei vielä mikään tosissaan napsastu. Vaikeaksi tekee 1:32 mittakaava toi ukkeli (oikeesti akkeli) on alle 6cm pitkä.

Lähetetty minun HRY-LX1T laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Se on just noin. Yritä nyt siinä sitten hioa tai veitsellä leikata osan kiinnityskohtia kuntoon kun osaa tuskin näkee. Sellaisia nuppineulankannan kokoisia. Ja sitten ne pitäis liimata oikeaan asentoon ja oikeaan kohtaan ja ilman että liimaa on enemmän kuin itse osasta
    Offtopic: mä olen juottanut komponentteja ja piuhoja ensimmäisiä kertoja sitten 90-luvun alun. On se jumankaut kun pitää lähes puolivuositaisilla silmillä saada kolvi ja tina osumaan siihen komponentin jalkaan...

Pitääkö vain myöntää faktat ja mennä optikkoa moikkaamaan?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

^Mulla on lukulasitkin, mutta ei silti tunnu onnistuvan. Juottamista ei uskalla edes kokeilla, viimeksi noin 5-8 vuotta sitten imaisi about 4 komponentin jalkaa tinaa saman tien. Joku sitten tuli kertomaan että imusukalla varovainen imeminen saattaa poistaa ton tinan, kun näki mulla puukon ja raaputusilmeen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Olisko telaketjut vähän liian pitkät? Ja nuo vaijerit on mittakaavaan nähden ihan järkyttävän paksut

Tämä kritiikki koski tuotetta, ei kasausta.
    Aavistuksen pitkä on telaketju, tai ehkä taivutus vain vähän pielessä. On siellä edessä se yläpyörä jonka se ketju kiertää ja siksi käy siellä edessä ylhäällä toki.
    Mutta tuo oli yksi vaikeimmista kohdista. Ketju on pitkä suora muovinen pätkä jota piti yrittää tulikuumalla mutta ei kiehuvalla vedellä taivuttaa oikeaan muotoon. Meinas mennä hermot siihenkin monta kertaa.

... Ruostetta en edelleenkään osaa maalata.
    https://www.rc-offi.net/keskustelu/v...ic.php?t=10024 Tuolta ruoste maalausta tekniikka vinkkejä, näin erittäin kokeneena ruoste maalarina (kerran töhertänyt) niin esim. pesusienen palalla tuputtamalla saa tekstuuria eli rosoisuutta pintaan, johonkin pellin palaan testaamaan niin kyllä se sieltä lähtee.
    - Ollakko merkillinen vai esimerkillinen -
    - Aivan oikein, olette väärässä -

Hiekkakuoppakuvia Fallout-hengessä

Noi oli hienosti asemoitu oikeaan maisemaan.

^^ Kyllä minä myös usein mietin miten voisi hyödyntää jo olemassaolevia maastoja tms. pari armyhenkinen otosta, kakkoskuvassa taustalle pääsi lenskari...mutta mun kuvausjuttujen paras sattumus on ehdottomasti kuvauspaikan taustalle lipuva Viking Line

tempokisu.kuvat.fi

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •