Sivu 8 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 348

Aihe: VeloViewer

^Joo, voishan sen ajatella että jos vesiväylä on maantien jatke ja maksuton, kuten lossit, niin ok. Muuten ei. Mutta tosiaan Suokin kohdalla tuota ei nyt tarvitsekaan miettiä. Enkä suosittele lähteä jäitä pitkin Suokkiin yrittämään.

^^Lonnaan ei taida fillaria saada muuta kuin omalla veneellä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...pyöräilyreitin varrella olevat lauttamatkat on ok....
    Ahaa, voisin siis ottaa Hanko-Kasnäs -lautan ruudut messiin kun se yhteys on pyöräilyreitti? Saisi 30-40 ruutua lisää GPS ei tosin ollut päällä

Viime talvena kyttäilin jos uskaltaisi Mustikkamaan ja Korkeasaaren välistä jäille kuittaamaan Hylkysaaren ruudun, mutta ei sinne ollut asiaa.

^Joo, voishan sen ajatella että jos vesiväylä on maantien jatke ja maksuton, kuten lossit, niin ok.
    Jos ajaa fillaria lossimatkan ajan? Muutenhan matka tapahtuisi konevoimalla. Voisi tulla kiva träkki jos ajaisi kahdeksikkoa lossilla.

Viime talvi oli kyllä sellainen, että jäillä ajot jäivät mulla yhteen kertaan ja sekin oli ihan rannan tuntumassa Vuosaaren Aurinkolahdella. Jos tuleva talvi on parempi, niin pitää käydä kyllä jotain muuten saavuttamattomissa olevia ruutuja bongaamassa.

Tämmöinen hauska kartta löytyi, siinä näkyy koko mailman Veloviewer-ruudut:
    http://pcbartlett.com/heatmap.html

Vielä on jonkin verran ruutuja jäljellä, mutta Ruotsia olemme selvästi edellä. Laittakaa vain profiileja julkiseksi, Let's make Suomi green again!

Pyöräily on kivaa!

^katos vaan. Pitäisi näköjänsä laittaa oma data julkiseksi, jotta olis mukana tuossa.

^^Voihan tuon laittaa julkiseksi, mutta ei taida mun ruudut paljoa auttaa... (miten se laitetaan julkiseksi, vai seuraako se Stravan julkisuus-asetusta, jolloin mulla asia on hoidossa)... jhas, sehän lukee tuolla:
    I've visited a square that isn't coloured. Why is it missing? Your data probably isn't public on Veloviewer. On the Veloviewer 'update' page, you need to tick the 'Share my data with anyone' box for it to be included on this page

---
    BTW. miten saa blokattua Seurasaaren? Onko ainoa mahdollisuus odottaa talvea ja jäitä?

tuplat....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Tämmöinen hauska kartta löytyi, siinä näkyy koko mailman Veloviewer-ruudut:
    http://pcbartlett.com/heatmap.html

Vielä on jonkin verran ruutuja jäljellä, mutta Ruotsia olemme selvästi edellä. Laittakaa vain profiileja julkiseksi, Let's make Suomi green again!
    Keski-Eurooppa on aika kivasti maalattu. Ja UK. Jos haluaisi olla pioneeri, niin voisi muuttaa Afrikkaan...

---
    BTW. miten saa blokattua Seurasaaren? Onko ainoa mahdollisuus odottaa talvea ja jäitä?
    Ei. Esim. kuvarastilenkillä onnistuu.

Seurasaareen ei tietenkään ole sallittua pyöräillä, mutta Alepa Fillareita eivät tunnetusti liikennesäännöt koske. Oman fillarin voi vaihtaa keltaiseen kauhistukseen sopivasti sillan toisessa päässä.

^Voishan sitä sen verran venyttää sääntöjä, että taluttaa fillarin sinne. Kun ei laillisesti ole mahdollista ruutua blokata.

Samoin tuosta globaalista kartasta selvisi, että HEL:kin on mahdollista kerätä. Onnistuukohan se laillisesti?

Samoin tuosta globaalista kartasta selvisi, että HEL:kin on mahdollista kerätä. Onnistuukohan se laillisesti?
    Jotkuthan keräävät ruutuja myös ilman fillaria. Fillarilla se yksi ruutu jää sinne.

Kentän työntekijälle moni asia on toki mahdollista.

Helsinki-Vantaalla (EFHK) on ainakin tuo yksi ruutu valloittamatta.

EFHF Malmi näyttää helpolta.
    Pyöräily on kivaa!

^Malmin saa kun kiertää sen pururadan.

En tiedä kuinka usein ja milloin tuo global map päivittyy, mutta ei mun ruudut ainakaan "reaaliajassa" ole tuonne siirtyneet. Puuttuu mm. Jollaksen kulma ja Laajasalon vanha öljysataman alue, jotka kävin vartavasten keräämässä parisen viikkoa sitten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jotkuthan keräävät ruutuja myös ilman fillaria. Fillarilla se yksi ruutu jää sinne.

Kentän työntekijälle moni asia on toki mahdollista.
    Niin, on siellä VeloViewerissä muitakin liikuntamuotoja kuin fillarointi. Ainakin itse olen ajatellut, että siellä luetellut ovat sopivia keräämiseen.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Niin, on siellä VeloViewerissä muitakin liikuntamuotoja kuin fillarointi. Ainakin itse olen ajatellut, että siellä luetellut ovat sopivia keräämiseen.
    Kyllä kyllä, tästähän on ollut puhetta aiemminkin. Kukin tavallaan, mutta esim. itselle toistaiseksi pyöräily. Voi olla että lisään omatkin hiihtoni, lumikenkäilyni ja vaelteluni ynnämuut vielä joskus.

Tämähän on siitä kiva laji, ettei ole kilpailu (eihän?) ja kukin voi tehdä omalla tavallaan ja omilla säännöillään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kyllä kyllä, tästähän on ollut puhetta aiemminkin. Kukin tavallaan, mutta esim. itselle toistaiseksi pyöräily. Voi olla että lisään omatkin hiihtoni, lumikenkäilyni ja vaelteluni ynnämuut vielä joskus.
    Juur näin. Kyllä mäkin pääsääntöisesti pyörällä noita kerään. Seurasaaren suhteen kielto muistaakseni - ikävä kyllä - koskee pyörää yleensä eikä pyöräilyä. Joskushan nuo haut menevät vähän hike'a'bikeksi.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Ehkä sitten poimin sen Seurasaaren joskus erikseen käymällä siellä jalan ihan varta-vasten. Jotenkin tuo pyöräilykiellon rikkominen tuntuu lapselliselta pelkästään jonkun ruudun keräämisen vuoksi.

Eikö ruutujen keräys muuten tunnu yhtään lapselliselta?
    Pyöräily on kivaa!

Ehkä sitten poimin sen Seurasaaren joskus erikseen käymällä siellä jalan ihan varta-vasten. Jotenkin tuo pyöräilykiellon rikkominen tuntuu lapselliselta pelkästään jonkun ruudun keräämisen vuoksi.
    Sanotaan näin nyt tunnustusten luolasta, että kyllä se tuntui tyhmältä taluttaa pyörä sinne neliön rajalle tai vähän rajan yli ja sitten esittää pieni näytelmä siitä että ei muka ollut aiemmin tajunnut pyöränvientikieltoa ja kääntyä takaisin.

Minusta alkoholin nauttiminen se vasta lapsellista onkin ja sitäkin ihmiset tekevät

Omalla tavallaan kyllä. Toisaalta aina välillä sen voimin saa motivoitua itsensä ajamaan a) noin yleensä ja b) paikkoihin / reittejä joita ei muuten tulisi koluttua. Mutta se, että ehdoin tahdoin lähtisin rikkomaan pyöräilykieltoa moisen vuoksi ei oikein tunnu omaan pirtaan sopivalta. Kielto on sinne jostain (perustellusta) syystä laitettu ja sillä hyvä. Tai huono, mutta on mitä on.

Täytyy houkutella vaimo joku syysviikonloppu lähtemään kävelylenkille Seurasaareen, niin tulee tuo hoidettua pois.

Elämä on helpompaa sille josta jonkun kiellon rikkominen voi joskus olla vähemmän lapsellista kuin sen noudattaminen *vain* siksi että sellainen on olemassa

Mä olen käynyt fillarilla - ajaen, taluttamatta metriäkään - kahdesti. Ensimmäisellä kerralla onnistuin jotenkin ohittamaan kieltomerkin. (Vai onko niitä kaksikin? Jos, niin mulla ei silti ole muuta selitystä kuin että iso pakettikuorma-auto oli parkkeerattu toisen eteen.) Oli syksyinen arkipäivä, kävijöitä ei ollut kovin monta; kukaan ei huomauttanut asiasta eikä edes katsonut pahannäköisesti - mutta on kieltämättä totta että sitä ei pidä tulkita ainakaan varauksettomaksi hyväksynnäksi.

Toisella kerralla kävin hakemassa c******an laittaman kuvarastin. Olin jo tietoinen pyöräilykiellosta, mutta minun mindsetillänihän asia oli okei kun vallinnut sää ja valitsemani kellonaika yhdessä tarkoittivat sitä etten nähnyt saarella ristinsielua kuin vasta aivan poistuessani.

Tämä tulee lukea pikemminkin tunnustuksena kuin neuvona tai ohjeena siitä miten pitäisi ruudun hakemiseksi toimia!

PS Mitä tulee Ruotsi - Suomi -maaotteluun, niin on syytä muistaa että läntisessä naapurimaassa jutuista joko tulee kollektiivisia ilmiöitä tai niitä ei oikeastaan edes ole olemassa. Riittää että siellä joku "social media influencer" keksii VeloViewerin, niin ei tarvita kuin pieni hetki niin ne jyrää meitin! Tai voi toki olla niinkin niin, että ruutujen hakeminen on enemmänkin sellainen yksinäisten miesten, susien ja porukoissa viihtymättömien, seura- tai muihin porukkalenkkeihin osallistumattomien pyöräilijöiden laji, jolle ei ruotsalaisessa sielussa ole sijaa.

PPS Mä en ole ihan varma olinko se aivan ensimmäinen joka VeloViewerin ruutuhomman toi framille täällä - enkä halua enkä välitä sitä edes itselleni selvittää - mutta jos niin on, olen sanomattoman kiitollinen että kaikkina näinä fillarifoorumivuosinani olen edes yhden positiivisen asian saanut aikaiseksi ja jotain hauskaa tai mukavaa onnistunut pieneltä osaltani tuomaan kanssapyöräilijöiteni elämään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ...en edes yhden positiivisen asian saanut aikaiseksi ja jotain hauskaa tai mukavaa onnistunut pieneltä osaltani tuomaan kanssapyöräilijöiteni elämään.
    Ainakin minun elämälläni on nyt tarkoitus, ennen se oli merkityksetöntä.

Toisella kerralla kävin hakemassa c******an laittaman kuvarastin.
    Ai siellä on ollut joku toinenkin rasti? Luulin olevani ainoa

Toisella kerralla kävin hakemassa c******an laittaman kuvarastin. Olin jo tietoinen pyöräilykiellosta, mutta minun mindsetillänihän asia oli okei kun vallinnut sää ja valitsemani kellonaika yhdessä tarkoittivat sitä etten nähnyt saarella ristinsielua kuin vasta aivan poistuessani.
    Eipäs vaan J*****an.

Nimimerkki c******a on se, joka näitä rasteja hakee pois saarista pyöräilykieltojen takaa - ja saattaa tähänkin vedoten oikeuttaa itselleen rastin viemisen toisella kertaa vaikka pienen lauttamatkan päähän.

Elämä on helpompaa sille josta jonkun kiellon rikkominen voi joskus olla vähemmän lapsellista kuin sen noudattaminen *vain* siksi että sellainen on olemassa
    Mulla on taas se "vika" (päässä?), että koitan miettiä asioita myös jonkun toisen näkökulmasta. Samalla tavalla kun pyöräilijät ja jalankulkijat raivoavat kelville pysäköidyistä autoista, niin se autokuski voi ajatella että kiellon noudattamatta jättäminen on ok, koska nyt vain minä ja tämän yhden kerran.

Toki sitten jos on e.m. tyylinen kusipääautoilija, niin tuskinpa hän pyöräilysäännöistäkään välittää, jos sellaisella liikkuu.

---
    Anekdoottina tähän että meillä on välillä taloyhtiössä käyty keskustelua, että voiko pihalla oman oven edessä pysäköidä vai ei. Joidenkin mielestä voi, koska "ketä se haittaa". Olen yleensä tässä kohden kertonut sen, että koska me asumme väylän suulla, niin jos minä alan pitämään autoa oven edessä, kaikkien ajelut pihalle estyvät. Ja mulla on ihan sama oikeus pitää autoa siinä kuin kenellä muulla hyvänsä.

^^Voihan tuon laittaa julkiseksi, mutta ei taida mun ruudut paljoa auttaa... (miten se laitetaan julkiseksi, vai seuraako se Stravan julkisuus-asetusta, jolloin mulla asia on hoidossa)... jhas, sehän lukee tuolla:
    I've visited a square that isn't coloured. Why is it missing? Your data probably isn't public on Veloviewer. On the Veloviewer 'update' page, you need to tick the 'Share my data with anyone' box for it to be included on this page
    Ilmeisesti pitäisi muuttaa yksityisyysasetuksia myös Stravasta ja sitten ladata kaikki ajelut velovieweriin uusiksi? Nyt siis kaikki aktiviteetit tuolla privaatteja. Nopeesti katsoin, niin tulisihan tuolta jonkin verran lisäruutuja.

Toukokuussa nollasta aloitettu ja nyt ois neliö kolmisen lenkkiä vajaa 22x22. Tuon jälkeen homma muuttuu jo kohtuullisen työlääksi. Tulee idässä Paimionlahti vastaan ja käytännössä joka suuntaan tehdyt neliönkasvatuslenkit olisivat yli sadan kilometrin retkiä, jotta niissä olisi jotain mieltä. On tää helvetin tyhmää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Eipäs vaan J*****an.

Nimimerkki c******a on se, joka näitä rasteja hakee pois saarista pyöräilykieltojen takaa - ja saattaa tähänkin vedoten oikeuttaa itselleen rastin viemisen toisella kertaa vaikka pienen lauttamatkan päähän.
    Muistat tietenkin yhtä oikein kuin minä muistin väärin. Ainoa selitys - joka sekään ei ole erityisen hyvä - on niin edellinen kuin seuraavakin rasti olivat sinun laittamiasi ja kaikki kolme kävin hakemassa. (Ensin tosin jäin kaksi kertaa toiseksi, mutta kolmas kerta toden sanoi...)

Karunan kirkko oli siis rasti 1468, joka on kuten JackOja aivan oikein tiesi ainoa Seurasaareen viety rasti. (Keskustelua aiheesta pyöräilykielto ei luonnollisestikaan voitu välttää silloinkaan.)

PS Henikökohtaisesti olen sitä mieltä että ruudut joiden hakeminen on kiellon, turva-aitojen tai konetuliaseilla varustettujen liipasinherkkien vartiomiesten takia mahdotonta tulisi julistaa avoimiksi tai miten sen parhaiten sanoisi: sellaisiksi jotka katsotaan haetuksi jos ja kun kaikki viereiset sallitut eli laillisesti haettavissa olevat ruudut on haettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Seurasaareen ei tietenkään ole sallittua pyöräillä
    Myös henkilökunta saa pyöräillä saaressa. [enkeli-hymiö]

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •