Sivu 6 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45678 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 348

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Viimeisellä reilun satasen lenkillä Strava pätkäisi träkkäyksen kolmesti, 11 ruutua jäi saamatta, sain yhden teleporttauksen väliin jääneen väärän ruudun ja muutenkin kaikki statistiikat tietysti pielessä. Eli Strava ei sammuta itseään, mutta lopettaa vain träkkäyksen, eikä edes tajua aloittaa sitä uudestaan itsekseen.

Kai se on hankittava joku navigointilaitekin.
    Sama vaiva on tullut harvinaisen tutuksi Oneplus One ja Oneplus 3T -luureilla. Garminin pyörämittarin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia.

Mikäs luuri Puskiksella? Saiko noita ruutuja "käsin" laitettua jälkikäteen?... tuntuisi oikeudenmukaiselta. Toisaalta jos asenne on kohdallaan (ei varmaan itsellä olisi), niin tuohan on vain kehoitus tehdä sama lenkki uusiksi = enemmän ajoa, mikä lienee monelle se alkuperäinen idea.

Honor 7 lite, eli melko käppäinen luuri 2 gigan muistilla, mutta kaikkeen muuhun omaan käyttöön aivan toimiva yhä. Vaikea sanoa, mistä pätkäisyt syntyvät, kun en mitään korrelaatiota ole huomannut siihen, että muiden ohjelmien sammuttaminen taustalta auttaisi, tai että katkeamiset tapahtuisivat jossain vaikeassa katvealueessa. Nuo tulivat tälläkin kertaa onneksi siirtymäpätkillä, koska niitä metsäteiden umpikujia kolutessa tulee luonnollisesti tarkisteltua puhelinta jatkuvasti. Kaikenlaiset virransäästöominaisuudet on kyllä kytketty pois.

eTrex 20x ois Partiovarusteessa tarjouksessa :thinking:

Hups, mulla on sama luuri... täytyykin tarkkailla

Lähetetty minun NEM-L21 laitteesta Tapatalkilla

Honor 7 lite, eli melko käppäinen luuri 2 gigan muistilla, mutta kaikkeen muuhun omaan käyttöön aivan toimiva yhä. Vaikea sanoa, mistä pätkäisyt syntyvät
    Mulla käytössä Polar M430, joka synkkaa flow:n kautta stravaan. Ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, paitsi tietysti jos akku lopussa. Noita myydään vielä ainakin xxl:ssä mielestäni halpaan hintaan. Kun ottaa huomioon että siinä on gps ja sykkeen mittaus sekä ovh on alunperin ollut tuosta jotain tuplasti.

No niin, Puskiksen kirous iski. 1,5h lenkki aivan uuteen suuntaan, ruutuja olisi tullut järjetön määrä, Strava oli sammunut, ei nauhottanut mitään. Varmuuden vuoksi vielä kauimmaisessa pisteessä katsoin, että Strava on vielä päällä. Tää oli tässä, meni fiilikset, mitään sykemittareita/pyörätietokoneita en ala ostelemaan, muutenkin lenkillelähtö on liian teknistä. Pitäkää tunkkinne.

^älä nyt vielä luovuta. Olisko tausta-applikaatioiden virransäästötoiminto sammuttanut? Pitää sallia haluttujen appsien toiminta vaikka näyttö on sammuksissa.

Itsellä taas raisu, mutta onnistunut ruutuviikonloppu. Laajensin reviiriä huomattavasti Nurmijärvellä ja Vihdissä. Lauantaina piti väsymyksen vuoksi alkaa oikoa suunniteltua lenkkiä hieman loppuopuolella, mutta eilisellä lenkillä sain lohduksi paikattua Kyrsälästä muutaman roikkumaan jääneen ruudun.

Asenneongelma mikä asenneongelma.

Eihän jonkun simppelin, perus- tai kuten ennen sanottiin karvalakkimallin GPS-jälkeä tallentavaa laitetta tarvitse edes ajotietokoneeksi kutsua eikä sen muita ominaisuuksia käyttää! Ei tarvita sykemittareita, ei antureita. Näyttöä ei tarvitse ajon aikana edes katsella, sen voi vaikka peittää.

Eikä tarvitse olla edes pyöräilyspesifinen laite, esimerkiksi mikä tahansa rannekellotyyppinen, juoksuun, hiihtoon ja semmoiseen tarkoitettu Garmin Forerunner käy aivan yhtä hyvin.

Mutta tee kuin tykkäät. Aikuinen mies

PS Mulle puolestaan kaikkinaiset älypuhelinjutut ja niiden erinäiset sovellukset joita pitää ladata ja päivittää ja jotka toimivat merkillisellä logiikalla tai kaatuilevat milloin mistäkin syystä ovat siinä määrin "liian teknisiä" että vältän niitä mahdollisuuksien mukaan. Siksi jo pelkkä ajatus jostain halvatun Strava-appista ja sellaisen käyttämisestä riittäisi viemään kaiken ilon pyöräilystä!

PPS Onko JackOjan projekti fiktiivisen Strava-persoonan luomiseksi siinä tarkoituksessa että voisi saattaa Fillarifoorumilla sanoin ja kuvin ansiokkaasti ylistämänsä gravel grinding tiet, polut ja reitit muidenkin tietoon ja yleisemmin nautittavaksi edennyt yhtään?

^Toki teen. Ihmettelen vaan, onko se joku asenneongelma, jossen hanki edes simppeliä GPS-jälkeä tallentavaa laitetta? Tästä lähtien ajan vaan, karttajäljistä vapaana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PPS Onko JackOjan projekti fiktiivisen Strava-persoonan luomiseksi siinä tarkoituksessa että voisi saattaa Fillarifoorumilla sanoin ja kuvin ansiokkaasti ylistämänsä gravel grinding tiet, polut ja reitit muidenkin tietoon ja yleisemmin nautittavaksi edennyt yhtään?
    Onhan mulla fiktiivinen Strava-persoona. Enhän voisi muuten harrastaa VeloVieweria.

Vähän koen vieraana ajatuksena jälkieni jakamisen. Lisäksi reiteissä on niin paljon tuota pakkoassusakin, että vaikea kehua gg-reitteinä. GravelMapiin olen ajatellut jos joskus saisi aikaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^Toki teen. Ihmettelen vaan, onko se joku asenneongelma, jossen hanki edes simppeliä GPS-jälkeä tallentavaa laitetta? Tästä lähtien ajan vaan, karttajäljistä vapaana.
    Se ettei hanki simppeliä GPS-jälkeä tallentavaa laitetta koska ei halua ostella tai käyttää "mitään sykemittareita/pyörätietokoneita" on asenneongelma.

Se että pitää simppelin GPS-jälkeä tallentavan laitteen VeloVieweriä varten tarvittavaa käyttöä "liian teknisenä" kun on jo käyttänyt älypuhelinta ja siinä Strava-sovellusta on asenneongelma.

Se että heittää hanskat tiskiin ensimmäisen vastoinkäymisen tullen on asenneongelma.

Pyöräily on siitä hauska ja samanaikaisesti paska laji että siihen kuuluu olennaisena osana pettyminen ja pettymisten sietäminen ja sietämisen kestäminen ja kestämisen opettelu. Sä nyt valitsit toisen tien, mutta siihenhän sulla on täysi oikeus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    GravelMapiin olen ajatellut jos joskus saisi aikaiseksi.
    Jostain sen suuntaisestahan taisi olla puhetta jossain ketjussa.

Mutta halusin kysyä mahdollisimman v-mäisesti tarkoituksella antaa sille joskus aikaiseksi saamiselle vähän lisäpotkua. Tosin taidatte olla tommi2:n kanssa sikäli sielunveljiä että koette kannustuksenkin ikäväksi tuuppimiseksi ja lähdette mieluummin ihan toiseen suuntaan kuin muuten olisitte olleet menossa jos joku teitä jonnekin pyrkii ohjaamaan

Niin... kun on harrastusfillarointiakin harrastanut yli 20 vuotta ja omistanut kaikennäköstä piippaavaa muoviranneketta, keräillyt kilometrejä, maita, keskinopeutta, DH ja BMX rataenkkoja, niin katson että voin näin ikämiehenä ajaa tyylilläni. Harrastusfillaroinnin lopettaminen on todella lähellä, se vaan on niin vitun tylsää ja hankalaa nykyisin, fillareitten kasaaminenkin tuntuu työltä, niin tottapuhuen aika "fail fast" linjalla mennään uutuuksien kanssa.

Mutta ainahan voi kääntää takkinsa, joten puhukaa nyt sitten meikäläinen ympäri. Mikä olisi halvin ja simppelein laite tähän hommaan (ihan linkkeineen mistä sen saa ostaa, kiitos), mitä sen käyttö käytännössä olisi (miten data siirtyy yms yms.)

...Mikä olisi halvin ja simppelein laite tähän hommaan (ihan linkkeineen mistä sen saa ostaa, kiitos)...
    Sun oma puhelin. Linkkiä juuri siihen sun omaan puhelimeen ei ole ellet laita itse sitä johonkin näytille.

Jos et jaksa konffata Stravaa toimimaan niin käytä Endomondoa, etkös sä ollut Endomondisti? Laitat Stravasta "päivitä Endomondo-tapahtumat automaattisesti Stravaan" -asetuksen päälle.

^mä en oikein enää luota siihen... tällä luurilla ei ole endomondoakaan kauheesti tullut käytettyä, edellisellä kyllä. Lähinnä hain näitä GPS-kelloja/mitälie, mitkä olisi idioottivarmoja.

Varmin ratkaisu on etelä suomen pyöräilykartta ja yliviivauskynä. Siitä vaan ajamaan jokainen tie yliviivatuksi ei lopu virta eikä katoa gps signaali.

Sulkemisruksin vasemmalla puolella olevan lukon täppäämisen pitäisi estää Stravan itsekseen sulkeutumisen. Strava voi sittenkin lopettaa sittenkin träkkäämisen johonkin erroriin. Mulla on nyt pari viimeisintä lenkkiä mennyt ilman ongelmia, mutta häiritsevää se on silti, kun toimintaan ei voi kunnolla luottaa. Kun nettiä lukee, niin ongelma on yleinen, mutta mitään toimivaksi vahvistettua keinoa ei näytä olevan.

Mä en omaan käyttöön ainakaan kelloja mieti niiden akkukeston vuoksi.

Ai senkö takia, että akku kestää kauemmin kuin puhelimissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Varmin ratkaisu on etelä suomen pyöräilykartta ja yliviivauskynä. Siitä vaan ajamaan jokainen tie yliviivatuksi ei lopu virta eikä katoa gps signaali.
    Niimutku... ei kaikkiin ruutuihin mene tietä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ai senkö takia, että akku kestää kauemmin kuin puhelimissa?
    Jossain Polarissa näytti olevan 8h gps päällä? Jos puhelin on paska navigointiväline/träkkeri huonolla akkukestolla, niin sen voi antaa anteeksi, koska laite on kuitenkin suorastaan välttämätön veloviewer-harrastuksesta riippumatta. Jos hankin laitteen erikseen ruutujen keräilyyn, niin kello ei olisi ykkösvalinta.

Ihan validi kriteeri sille joka tekee pitkiä lenkkejä - mutta jokseenkin yhdentekevä sille jonka lenkit ovat puolestatoista tunnista kolmeen tai neljään. Siihen riittää vanhankin mallin vanhankin akun kapasiteetti mainiosti.

Uudempien Forerunnereiden akku riittää kai vähintään viiteen tuntiin sykemittarinkin kanssa ja jonnekin kahdeksaan ilman. Voin jopa olla arvauksissani turhankin varovainen, mutta en viitsi tsekata kun en ole mitään väittämässäkään

^Mulla oli eilen Suunto Spartan Wrist HR ranteessa ja siis rannemittaus aktiivisena. Läksin himasta puoli kympin maissa aamulla ja olin takaisin kotona puoli viiden maissa. Asetuksista oli valittuna se tarkin gps-mittaus. En katsonut lenkin jälkeen, että paljonko on varausta jäljellä, mutta ainakin tuon verran se kestää.

Mun V800 n. 10 tuntia tarkimmalla GPS-seurannalla ja olikohan se 40 tuntia jos virransäästö päällä. VV-mielessä virransäästöllä voi toki voittaa tai hävitä.

Puhelin huutaa lisää virtaa joskus 6-7 tunnin GPS-ajelun jälkeen. Aikaisemminkin jos kuvia kovasti ottaa tai karttoja selailee.

Luvalla sanoen ei vaikuta yhtään simppelimmältä näiden kuvailujen jälkeen. Kännyyn en luota (enkä muuten löytänyt Endomondo-siirtoa), irtolaitteet vieroksuttavat.

Toki, olisi kai sitä varaa ostaa joku satasen tai kahden palikka, oppisi sitä varmaan käyttämään, saisi kännyllä kikkailtua varmaan jotenkin lähes joka kerta toimivat set-upin, mutta luotto meni tähän juttuun. Vähän sama kun auto, joka jättää tien päälle. Se korjataan, mutta kuitenkin takaraivossa on aina se "hajoaakohan tämä taas?". Taika hävisi keräilystä. Tähän kun lisää sen, että juuri tuo träkkäämätön lenkki oli oikeastaan ensimmäinen "tehdään nyt tällainen paska lenkki, että saadaan uusia neliöitä"-ajo, niin motiivin moisen tiekihnutuksen ajamiseen uudestaan on aivan nollissa.

Tätä elämänviisautta "Pyöräily on siitä hauska ja samanaikaisesti paska laji että siihen kuuluu olennaisena osana pettyminen ja pettymisten sietäminen ja sietämisen kestäminen ja kestämisen opettelu" en kyllä allekirjoita vieläkään, tai sanotaan nyt ainakin niin, että jos fillarointi on vain harrastus, niin on tuo itselleni hiukan liian vakava lähestymiskulma.

Never say never ja miehellä on oikeus kääntää takkia -periaatteiden mukaan saatan toki palata astialle. Nyt ei kiinnosta.

Tätä elämänviisautta "Pyöräily on siitä hauska ja samanaikaisesti paska laji että siihen kuuluu olennaisena osana pettyminen ja pettymisten sietäminen ja sietämisen kestäminen ja kestämisen opettelu" en kyllä allekirjoita vieläkään,
    Zen ja pyöräilemisen keveys

Ei pyöräily ole niin vakavaa. Piirrä vaikka käsin se lenkki jälkikäteen.
    Pyöräily on kivaa!

^Mä olen vielä asteen tuostakin edellä, ei tarvitse tilastoida noita lenkkejä ollenkaan. Ja uusille alueille voi mennä ihmettelemään ilman neliöitäkin. Kaikkia kunnia Veloviewerille, kun tämän minulle opetti, ei varmaan olisi tullut mentyä vakiolenkkien ulkopuolelle.

Selvästi sua salaa kiinnostaa vaikka nyt kiukutteletkin ja pistät hanttiin ja esität tuohtunutta

^Joo. Vittuillessaan ajaa jonkun uuden lenkin ilman gepsiä. Hähhäh! Siitäs sait VeloViewer! Pidä tunkkis.

Tottakai toi kiinnostaa, enhä mä muuten olisi tota aloittanut, sijoitin laatupintin verran rahaakin. Jos omistaisin jonku GPS-kikkareen, toki kokeilisin sen kanssa, mutta en ala moista ostamaan, duuniluuri iPhone saattaisi olla varmempi, harkitsin jo, mutta lomalla riski että joku mulkvisti soittaa, on liian iso.

Toisaalta olen hyvilläni, että meni pieleen, ajatuksissa oli jo "täytyy" -juttuja. Mä päätin jo parikymmentä vuotta sitten, että fillaroinnissa en pakota itteäni mihinkään, sen täytyy olla hauskaa tai sitä ei tehdä (poislukien siirtyminen esim. duuniin fillarilla).

Ja eikai tämä mun feilaus mikään yllätys ollut kenellekään, meinaan aloitin kyselyn esim. sanomalla "Onko toi ihan idioottivarma systeemi? Lähinnä suurin ennakkoluulo on pelko, että tyrin jotain ja "hyvä hakureissu" pyyhkiytyy veke tms. . Tuollaista ei kestäisi.". Tämä oli alusta asti diilpreikköri.

Parhaat Veloviewer-veljet ja sisaret, mä olen Jukka ja mulla on ongelma. Jos en ole hakemassa ruutuja ajattelen ruutujen hakemista. Tänään livistin töistä "liian aikaisin", vain jotta ehtisin tehdä tarpeeksi pitkän lenkin saavuttaaksi uusia ruutuja. Päässäni pyörii ruutukartta ja optimoin mielessäni reittejä asian äärelle.

Eikös AA-kerhoissakin paraneminen aloiteta ongelman myöntämisellä?

Ei maar, kiva lenkki grainderilla ja ihan mahtavia mestoja ja uusia messeviä reittejä tuli nähtyä. Munaravia vajaa pari tuntia kohteelle, äkkiä muutama ruutu ja munaravia takaisin. Ei hassumpaa.

Kävinpä sellaisissa oudoissa paikoissa kuin Männikkö, Rajakoski, Toivala ja Syväoja. Syväojalla toivoin kohtaavani sattumalta keskuudestamme jo poistuneen vaikuttajan ja olisin lunastanut häneltä voiteluainetta. Mutta enpä kohdannut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •