Sivu 5 / 12 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 121 - 150 / 348

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Tämähän on jännä keksintö. Alkuviikolla aloitin ja kolmella pikkulenkillä olen käynyt hakemassa puuttuvia ruutuja.
    Max square: 6x6 --> 10x10
    Max Cluster: 94 --> 152
    Nyt on kevään ajeluiden jälkeen max square 25x25 ja max cluster 653.

Saatan lopettaa tähän, alkaa käydä jo työstä. Saatan kyllä jatkaakin. Mitenköhän se englantilainen heppu jolla on 101x101, käyköhän töissä ollenkaan?
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hommasin Garmin 1030:n ja siihen oli kivasti mahdollisuus asentaa appi (EveryTile), jolla saa ruudukon näkyviin. Siihen pitäisi pystyä lataamaan tuo kml-filu, eli puuttuvat ruudut, mutta enpä minä ainakaan vielä ole onnistunut.
    Mainittakoon tähän vielä, jos joku muukin sattuu ihmettelemään, että asetukset sai laitettua Garmin Expressillä, kunhan muutti Windowsin asetuksista desimaalierottimen ensin pilkusta pisteeksi. Nyt on kyllä kätevä ajon aikana seurata Garminin näytöltä ruutujen muuttumista punaisesta vihreäksi.
    Pyöräily on kivaa!

Sori jo etukäteen moukkamaisuuteni, mutta kysäisen että onko tätä ruutujen keräystä mahdollista harrastaa ilmaiseksi ja/tai ilman Stravaa?

Mitä tarvitsen minimissään tämän aloittamiseen? Jonkun appin puhelimeen? maksaa jotain?

Stravan ilmaisversio riittää ja Strava tuohon vaaditaan. Mutta ei tarvitse stravailla tai olla stravasshole tai stravapelle tms. Minua se kisailu ei lainkaan kiinnosta.

Veloviewer-lisenssi maksaa n. 10€ vuodessa. Hupia koko rahan edestä ja saisihan "elämän tarkoitus" maksaa vaikka enemmänkin.

Ja ruutujen keräilyn lisäksi saa toki monenlaista tilastoa ja grafiikkaa ajeluistaan.

No varmaan voi ottaa screenshotin kartasta ja jotenkin manuaalisesti keräillä.

Mutta Velovieweriä voi käyttää ilmaiseksi sen 25 palveluun ladatun aktiviteetin verran. Se riittää melko pitkäksi aikaa ja siinä saa hyvin ainakin selville, että haluaako jatkossa maksaa touhusta. Stravan se tarvii. Itellä tulee tuo kiintiö just kohta täyteen ja pakko varmaan maksaa, kun on ollut niin mukavaa juosta puhelin kädessä pimeällä avohakkuualueella spedukengissä. Aika monta sellaista paikkaa tullut jo nähtyä, jonne en varmasti olisi muuten elämäni aikana eksynyt.

Veloviewerin kokeiluversio antaa muuten ladata strava-historian ainoastaan yhden kerran. Olin vähän ihmeissäni, kun mulla oli tasan yksi ajo veloviewerissä ja lisää ei saanut laitettua. Rajoitteen saa kierrettyä poistamalla tietonsa velovieweristä ja lataamalla ne uudelleen. 25 aktiviteetin kiintiötä voi myös säästellä poistamalla Stravasta "turhia" aktiviteetteja, jotka eivät tuo lisäneliöitä.

Onko toi ihan idioottivarma systeemi? Lähinnä suurin ennakkoluulo on pelko, että tyrin jotain ja "hyvä hakureissu" pyyhkiytyy veke tms. . Tuollaista ei kestäisi. Eli Strava päällä ajellaan ja ne ajot siirretään aina ajon jälkeen Velovieweriin? Peritaatteessa voisi ton kympin sijoittaa vaikka heti, ilmeisesti se ei rupea automaattisesti veloittamaan joka vuosi sitä tai siitä pääsee eroon halutessaan?

Nyt vuoden tjsp käyttänyt enkä ole vielä törmännyt siihen, ettei olisi lukenut reissua oikein. Pari ruutua jäänyt merkitsemättä oman töppäilyn - en siis ajanutkaan _sinne_ asti - takia.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

No, onhan tota kokeiltava. Alkaa olemaan puhti ajelusta veke, josko tämä auttaisi?

Sellainen ongelma ainakin itellä Stravassa, että Android-puhelin tykkää sulkea sitä itekseen kysymättä. Ongelma on enimmäkseen korjaantunut sillä, että täppää sellaisen lukkosymbolin päälle, mutta on se sittenkin pari kertaa sulkenut itsensä. Onko sitten niin, ettei kahden gigan muisti riitä Stravalle kunnolla?

Alkuun motivaatio pyöräilyyn ainakin kasvaa, mutta myöhemmin vaikutus voi olla päinvastainen, kun lähimmät ruudut vaativat monen tunnin reissun, niin ei ehkä tule lähdettyä mihinkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2
    ...Eli Strava päällä ajellaan ja ne ajot siirretään aina ajon jälkeen Velovieweriin? ...
    Ei sun tarvii Stravan kanssa ajella, riittää että siirtää roinan sinne käyttämästään muusta palvelusta automaattisesti. Itsellä menee Polarista tiedot eikä tarvitse edes katsoa Stravaa siinä välissä ollenkaan.

^No ei mulla ole kun endomondo ja sports-tracker käytössä... ei vissiin noista?
    No, mä tein Stravatilin anyway, aloitetaan puhtaalta pohjalta... kuka niitä vanhoja ruutuja muistelee

Endomondosta on siirto Stravaan. Saat kaikki vanhatkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    aloitetaan puhtaalta pohjalta... kuka niitä vanhoja ruutuja muistelee
    Näinhän se on muutenkin parasta.

^Jep, tulee ainakin kertaalleen ajettua kaikki vakiolenkitkin.

^Jep, tulee ainakin kertaalleen ajettua kaikki vakiolenkitkin.
    Jos tulee hyvät jääkelit ensi talvena niin siinä sulle onkin hommaa kun ruudutat Vesijärven ja Päijänteen kaupan päälle.

^Kattoo nyt kuinka tohon hurahtaa

Mulla on Velovieweriin muodostunut asioiden seuraavanlainen tärkeysjärjestys

1) Explorer clusterissa ei saisi olla reikiä
    2) Explorer areassa ei saisi olla reikiä
    3) irtoalueet olisi kiva yhdistää
    4) Maximum square saisi olla iso

Ykkönen mahdoton koska se lentokentän yksi saavuttamaton ruutu. Ja katselin että Lohjanjärveenkin tulee jäämään reikä.

Kakkonen hankala koska laajoja alueita jää jonkin isomman kaarroksen sisäpuolelle. Hirvee duuni ja aikaavivää on täyttää noita. Toivottavasti VV on vielä olemassa eläkevuosina.

Kolmonen vaatiikin useamman vuoden isomman homman. Clusteriin yhdistäminen jopa liian työlästä.

Nelonen on hauskaa juuri nyt kun olen rakentamassa tilannetta, jossa piakoin yhdellä lenkillä tiputan pystysuoran 4-5 palan Tetris -palikan paikoilleen ja kerralla tuleekin kunnon isonnus.

Kaiken kaikkiaan nykyinen asumislokaatio haittaa harrastusta kun vain puolet ilmansuunnista on käytettävissä. Pitäis ehkä muuttaa Lahteen tjsp.

Mä nyt otin työmatkat tuohon ja sain 13 ruutua, näen ne activities kartalla. Mistäs noita Explorer clustereita ym. näkee vai onko se vaan toi kartta? Näennäinen kädettömyys johtuu siitä, etten ole oikein satunnaista träkkäystä lukuunottamatta moisia ohjelmia käyttänyt. PC:llä ja Chromella yritän noita katella.

^no eihän kolmellatoista ruudulla vielä clusteria muodostu ellet ihan spiraalia aja

^Nyt mä onnistuin saamaan noi näkyviin (max cluster on 1...), vaati vähän googlettelua että tajusin edes mikä toi cluster on. Tästä lähtee.. hiton Vesijärvi kun pilaa aika hyvin kuvion... ehkä jäät talvella...

On kaksi koulukuntaa ja varmaankin sitten niiden yhdistelmä. Eli mä kerään lähinnä suurinta yhtenäistä neliötä. Toiset keräävät suurinta klusteria. Kolmannet varmaan kumpaakin. Mun keräyskohteella ei kannata lähteä EFHK:n itäpuolelle keräämään mitään, koska se ei kerrytä suurinta neliötä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Katselin tossa että yksi saari, jonne menee ”ei polkupyöriä” silta, toisi pari neliötä. Onko talutus kielletty Veloviewer keräilyn näkökulmasta?

Sent from my iPhone using Tapatalk

^ ^ Tyhmän piti googlata EFHK. Me tavalliset kuolevaiset jotka emme työskentele ilmaliikenteen parissa emmekä harrasta ilmailua taidamme tuntea sen Helsinki-Vantaana.

^ Veloviewer-harrastajissa on kaksi koulukuntaa: toiset hyväksyvät ruudun poimimisen tarvittaessa myös jalan, suksin tai vaikka soutuveneellä, toiset pitävät tiukasti kiinni siitä että on liikuttu fillarilla tai edes fillarin kanssa. Se kumman koulukunnan valitset on täysin omassa päätösvallassasi.

Mutta ei kai viimeksi mainitustakaan sakista löydy niin tiukan linjan edustajia jotka kelpuuttaisivat vain ajamalla eli satulassa istuen tai polkimilla seisten haetun ruudun?

PS Minusta Veloviewerin idea, hauskuus ja nerokkuus on nimenomaan siinä että se saa ja pakottaakin katsomaan ympäristöään, lenkkiseutujaan ja -maastojaan uusin silmin - ja sen vuoksi saa ehkä muuten liiaksi pelkäksi suorittamiseksi muuttuneen fillaroinnin tuntumaan jos ei uudelta niin toisenlaiselta. Mutta jos Veloviewer-fillarointikin muuttuu suorittamiseksi eli ruutujen hakeminen on vain pakkopullaa eli suorittamista jota tarvitaan vain Max Squaren tai Max Clusterin kasvattamiseksi, voidaan pian olla tilanteessa jossa ajaminen ja lenkillelähtö on entistä vähemmän innostavaa koska normaalilenkillä ei enää kasvata kumpaakaan. Tarvitaan taas sitä kuuluisaa kultaista keskitietä joka on niin helppo löytää mutta jolla on mahdottoman vaikea pysyä...kuulemma.

Katselin tossa että yksi saari, jonne menee ”ei polkupyöriä” silta, toisi pari neliötä. Onko talutus kielletty Veloviewer keräilyn näkökulmasta?
    Minulle on kunnia-asia, että VV-ruutu on sellainen, jossa "fillarin kanssa" on kuljeskeltu tavalla tai toisella. Pari kertaa olen kantanut joutomaapusikossa tai hakkuuaukealla fillarin ruutuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    PS Minusta Veloviewerin idea, hauskuus ja nerokkuus on nimenomaan siinä että se saa ja pakottaakin katsomaan ympäristöään, lenkkiseutujaan ja -maastojaan uusin silmin...
    Samaa mieltä. Tulee käytyä paikoissa, johon ei muuten olisi mitään asiaa -tai mielenkiintoa- ajella. Näkee välillä monella tavalla melko hämmästyttäviä paikkoja. Lenkkeihin tulee suunnitelmallisuutta ja vaihtelua eikä ajele aina "niitä samoja". Lenkeistä tulee tosin välillä omituisen näköisiä. Tuossa käyty poimimassa muutamia irtoruutuja.

Mutta jos Veloviewer-fillarointikin muuttuu suorittamiseksi eli ruutujen hakeminen on vain pakkopullaa eli suorittamista jota tarvitaan vain Max Squaren tai Max Clusterin kasvattamiseksi, voidaan pian olla tilanteessa jossa ajaminen ja lenkillelähtö on entistä vähemmän innostavaa koska normaalilenkillä ei enää kasvata kumpaakaan. Tarvitaan taas sitä kuuluisaa kultaista keskitietä joka on niin helppo löytää mutta jolla on mahdottoman vaikea pysyä
    Minulle se keskitien kulkeminen on nyt helppoa kun arkilenkillä asioiden kasvattaminen on mahdotonta ja voi harrastaa ilman VV-suoritteita. Viikonloppuisin sitten voi ehtiessään kerällä ruutujakin, mutta pakollista ei silloinkaan ole.

Ainakaan nyt neliöt ja clusterit eivät kiehdo (voi toki muuttua), itselle nousi ideaksi kattaa koko Lahden maaruudut näin aluksi ja suurentaa siitä epämuotoisen muotoista yhtenäistä maa-kattoaluetta (vesistö häiritsee täälläkin kohtuu paljon täysiä neliöitä). Jos into riittää. Edellisen "kahden vuoden pyöräilyprojektin" kiinnostavuus romahti 4:n ajetun lenkin jälkeen, jolloin suorittaminen alkoi maistua... "Ajan taas maantielenkkejä"-juttu hyytyi ekaan lenkkiin.

Ainakaan nyt neliöt ja clusterit eivät kiehdo ...nousi ideaksi kattaa koko Lahden maaruudut näin aluksi ja suurentaa siitä epämuotoisen muotoista yhtenäistä maa-kattoaluetta ...
    Tuossa on nyt joku ristiriita.

Kuin? Tällä siis haen että veden peittämien neliöiden reiät ei harmita (tai yritän olla ettei), mutta ilmeisesti noissa kahdessa muussa ne pilaa kaiken?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Minulle on kunnia-asia, että VV-ruutu on sellainen, jossa "fillarin kanssa" on kuljeskeltu tavalla tai toisella. Pari kertaa olen kantanut joutomaapusikossa tai hakkuuaukealla fillarin ruutuun.
    Kerran oon toistaiseksi jättänyt pyörän ojaan ja lompsinut jalan hakemaan ruutua. Kotona selvisi, että ruutu olisi rekisteröitynyt ilmankin. Mut varmaan kuulun tohon löperömpään koulukuntaan ja jos vielä vuoden päästä touhu kiinnostaa, niin saatanpa mennä melontakurssille.

Eräällä foorumilla lopettaneella nimimerkillä näyttää olevan 37x43 suorakaide kasassa lounaisrannikolla ja pelkkiä maa-alueita.

Mä kyllä luen hiihdon, patikoinnin ja melomisen suoritteisiin mukaan, koska niille löytyy vastaavuudet myös VVstä.

--
    Ei kurjuutta kummempaa

Viimeisellä reilun satasen lenkillä Strava pätkäisi träkkäyksen kolmesti, 11 ruutua jäi saamatta, sain yhden teleporttauksen väliin jääneen väärän ruudun ja muutenkin kaikki statistiikat tietysti pielessä. Eli Strava ei sammuta itseään, mutta lopettaa vain träkkäyksen, eikä edes tajua aloittaa sitä uudestaan itsekseen.

Kai se on hankittava joku navigointilaitekin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •