ContinentalVelobeGiantGarminElectrobikeHelkama
Sivu 4 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1025

Aihe: VeloViewer

Edellämainitut ruudun missaukset saa korjattua yleensä näin: mene activities näkymään> klikkaa auki kyseinen aktivitetti/lenkki, niin saat näkyviin tarkan gps jäljen > oikeaan yläkulmaa tulee ikoni "wiew explorer tiles ticked by this activity" ja sitä klikkaamalla näet tarkemmin käydyt ruudut. Samalla mahdolliset karsitulla trackpointeilla merkkaamatta jääneet ruudut merkataan käydyiksi ja homma rokkaa taas!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Miggi Katso viesti
    Edellämainitut ruudun missaukset saa korjattua yleensä näin: mene activities näkymään> klikkaa auki kyseinen aktivitetti/lenkki, niin saat näkyviin tarkan gps jäljen > oikeaan yläkulmaa tulee ikoni "wiew explorer tiles ticked by this activity" ja sitä klikkaamalla näet tarkemmin käydyt ruudut. Samalla mahdolliset karsitulla trackpointeilla merkkaamatta jääneet ruudut merkataan käydyiksi ja homma rokkaa taas!
    Tämä toimi, kiitos!
    Pyöräily on kivaa!

Saako Explorer Helperiin kartataksi maastokartan tai maastokarttaan (esim. Locustiin tai Oruxiin) näkyviin ajetut ruudut ja ruudukon? Veloviewerin klm tiedoston puuttuvista ruuduista saa ihan ok Locustissa maastokartalle, mutta kun se klm tiedosto sisältään puuttuvat vain tietyltä säteeltä. Explorer Helperin karttapohjasta taas puuttuu pitkälti pikkusoratiet ja metsätiet. Maastokartan & ruudut yhdistävä systeemi olisi vallan maianio. Ei tarvisi monen eri ohjelman välillä hyppiä. Varsinkin, jos jonnekin kauemmas eksyy. Pahan ruutu neuroosin iskiessä, niin voi käydä helposti.

Veloviewerin chrome laajennuksella saa Stravan reittisuunnitteluun kivasti ruudukon ja ajetut ruudut näkyviin. Stravan reittisuunnittelu on vaan jotenkin kökkö kyttää ja karttapohjiakin on vähän valittavissa. Reittejä suunnittelen pääasiassa RidewithGPS:llä. Mahtaako siihen saada ruutuja näkyviin?

^Mä exporttasin ajamattomat ruudut ja pistin ne Garminin Basecampiin, johon taas saa ladata ihan mitä karttoja huvittaa.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

^Kiitti vinkistä. Basecampiin sai maastokartan ja uupuvat ruudut veloviewer sivulta. Vielä on sellainen ongelma että veloviewer sivulta laduttu KML tiedosto puuttuvista ruuduista on aika rajattu. Stravan kautta pitäisi VeloViewer Chrome Extensionin avulla tehtyä ja ladattua KML tiedosto sen hetkisestä näkymästä. Ja esim. maps.me appilla sitten katsoa niitä. Mutta mulla ei tunnu toimivan. Aina tulee saman kokoinen tiedosto (446 tavua), joka ei sisällä mitään. On kartta näkymä mikä sitten vaan ja kolmella eri koneellakin olen testannut. Onko joku kokeillut tuolta kautta tehdä KML tiedostoa ja onko onnistunut?

Chrome extension toimi ennen melko hyvin, mutta nykyisin mullakin on sama ongelma, tulee vaan noita ns. tyhjiä .kml-filuja. Oon laittanu jo viestiä VV:n tekijällekin, mutta ainakaan vielä ei ole ratkennut.
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

Tein itselleni 1:50 000 paperikarttoja ajamattomista ruuduista (KML export -> ArcGIS), riittää pitkäksi aikaa ajamista. Editoin vielä turhat avomeriruudut tai muuten mitenkään fillarilla saavuttamattomat pois. Noilla kartoilla karkea suunnistus seutukunnalle ja sitten Explorer Helperistä träkkäys päälle niin näkee livenä kun ruudut tulee kerättyä ja jos uhkaavasti meinaa jäädä jotain pois.

Sunnuntaina kävi ohraisesti, olin liian huolimaton jo ruutukeskittymältä leppoisasti pois päin ajellessa, että matkan varrella IHAN TYRKYLLÄ ollut ruutu jäi käymättä. Ajatusvirhe, ettei tuota optiota huomannut edes reitin suunnitteluvaiheessa. Vain 170 metriä sivuun reitiltä käväisy olisi selvittänyt tuonkin. Nyt pitää sen ruudun takia lähteä varta vasten sinne ja kaikki muu on ihan hukka-ajelua

^Taksilla ajat huudeille, polkaiset kierroksen ja se on siinä!

^nooh, voin mä sen hoitaa jotenkin. Saa tuosta kehiteltyä kivan peltoteitä ajettavan oikotien toisaalle.
    Ja onhan siinä optio hoitaa orpo Vantaanjen toispuol lymyilevä naapuriruutu samalla jos kehtaa ajaa yhden pihapiirin läpi. Pitääkin tsekata hiitmäppi.

Tyhmä kysymys - eihän mulla muunlaisia olekaan kuin aniharvoin - tähän väliin:

Pitäisi saada VeloViewerin rekisteröitymättömälle (tai Free-käyttäjälle jos ei muuten onnistu) ruudut näkymään jossain internetin reittikarttapalvelussa (mielellään Stravassa mutta RidewithGPS tms käynee). Mahdollisimman yksinkertaisesti. Ruutujen tai reittien lataamista ajotietokoneeseen tai puhelimeen ei tarvita, mutta toisaalta niiden kauttakaan ei voida kiertää.

Ongelmaa vaikeuttanee (ilmeisen vanha) Linuxin käyttis ja se ettei koneessa ole Chromea eikä sitä kuulemma edes huolita sotkemaan.

PS Ei tässäkään ole kyse minusta ja minun ongelmastani - ellei semmoista ilmeisen tarpeetonta auttamisenhalua katsota ongelmaksi

^tuossa kiinnostaa miksi ruudut pitäisi näkyä jos ei ole käyttäjä? Ja kaikenkaikkiaan kaikki ruudut vai käymättömät? Ja onko käytyjä ja käymättömiä ruutuja ylipäätään olemassa ellei ole käyttäjä?

Mut väitän, ettei mitenkään.

Kaikki ruudut, Eli miten ne ja niiden rajat menevät eli kulkevat. K̶ä̶y̶d̶y̶i̶s̶t̶ä̶ ̶j̶a̶ ̶k̶ä̶y̶m̶ä̶t̶t̶ö̶m̶i̶s̶t̶ä̶ ̶r̶u̶u̶d̶u̶i̶s̶t̶a̶ ̶e̶i̶ ̶o̶l̶e̶ ̶m̶a̶i̶n̶i̶t̶t̶u̶ ̶y̶h̶t̶ä̶ä̶n̶ ̶m̶i̶t̶ä̶ä̶n̶,̶ ̶t̶o̶l̶l̶o̶,̶ ̶j̶a̶ ̶j̶u̶u̶r̶i̶ ̶s̶e̶n̶ ̶v̶u̶o̶k̶s̶i̶ ̶e̶t̶t̶e̶i̶ ̶n̶i̶i̶s̶t̶ä̶ ̶o̶l̶e̶ ̶k̶y̶s̶y̶m̶y̶s̶ ̶v̶a̶a̶n̶ ̶k̶a̶i̶k̶i̶s̶t̶a̶ ̶r̶u̶u̶d̶u̶i̶s̶t̶a̶ ̶p̶i̶s̶t̶e̶.

Mikä siinä muuten on että ei voida, osata tai haluta lukea sitä mitä lukee ja vain ja ainoastaan lukee? Onko tämä aikamme tauti vai ihmiskunnan ikiaikainen kirous? Varmaan koko syntiinlankeemuskin johtui siitä että Aatami ei malttanut kuunnella mitä se Eeva oikein sanoi tai siitä että Aatami oli tietävinään mitä Eeva oikeasti tarkoitti!

Mutta asiaan: en minä ainakaan keksinyt ainuttakaan keinoa millä ne näkyisivät jos ei ole Pro-käyttäjä, mutta elättelin pientä toivoa että tapani mukaan olen tällaisissa(kin) asioissa osaamaton ja/tai väärässä.

No tässä on viime aikoina juteltu käymättömistä ruuduista. Jäi ehkä päälle, pahoittelut.

Mutta asiaan, ruuduthan ovat OpenStreetMapin karttatiilien (Map Tiles) rajat. Jospa ne saisi jostain?

Pahoittelut täysin turhia. Olisi ollut syytä kirjoittaa asia heti alkuunsa selvemmin.

Joo, ne ovat OSM:n tilien rajat, mutta ennen kuin ne näkyvät minun avullani tarvitaan sellainen kunskapssprång, vad heter det, (mulle) valtavan pitkä oppimisaskel!

Kiitokset kuitenkin paneutumisesta tyhmäänkin ongelmaan!

PS Ja nyt vihdoin lenkille oikeiden ruutujen maailmaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sunnuntaina kävi ohraisesti, olin liian huolimaton jo ruutukeskittymältä leppoisasti pois päin ajellessa, että matkan varrella IHAN TYRKYLLÄ ollut ruutu jäi käymättä. Ajatusvirhe, ettei tuota optiota huomannut edes reitin suunnitteluvaiheessa. Vain 170 metriä sivuun reitiltä käväisy olisi selvittänyt tuonkin. Nyt pitää sen ruudun takia lähteä varta vasten sinne ja kaikki muu on ihan hukka-ajelua
    Asia hoidettu.

Tosin nyt kävi ohraleipä toisessa paikassa! Vain 10-15 metriä sivuun ja olisin saanut ruudun! Saatana!

Tästä alkaa tulla mania. Mutta alkavat olla ajamattomat ruudut 1,5-2 h ajelun päässä ja työlääksi muuttuu. Pitääkö ottaa kovat keinot käyttöön, metrolla itään ja sieltä käsin sitten. Tai junalla pohjoiseen. Jotenkin tuntuis huijaukselta

^Samaa mä olen vielä jaksanut ajatella, että jotenkin pitää koko matka hoitaa filolla. En tiedä missä vaiheessa alan luopua tuosta kun yksittäisen tilen hakeminen teettää 100km lenkin eikä niitä perhe- ymis. syistä voi ihan joka päivä tehdä.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Hatunnosto koville ruudunhakijoille! Mun VW-kartassa on paljon samaa kuin emmentaljuustossa enkä ole toistaiseksi osannut oikein lähteä reikiä systemaattisesti täyttämään.

Mutta kai tässäkin touhussa on sama juttu kuin monessa muussa: tiettyyn tasoon asti kehitys on nopeaa ja saavutettavissa suhteellisen vähäisellä vaivalla, sitten pienenkin parannuksen eteen on tehtävä entistä enemmän töitä. Täytynee vain ajatella että saavutus josta itse ymmärtää mitä se on vaatinut on paras ja motivoivin kiitoksensa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti px Katso viesti
    Chrome extension toimi ennen melko hyvin, mutta nykyisin mullakin on sama ongelma, tulee vaan noita ns. tyhjiä .kml-filuja. Oon laittanu jo viestiä VV:n tekijällekin, mutta ainakaan vielä ei ole ratkennut.
    Tämäpä yllättäen toimikin taas, ainakin eilen
    px / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi

^parilla lauseella, mitä hienoa tuon extension pitäisi tehdä?

Huomaan, että Stravassa on VV-valikko joo ja siitä pääsee suoraan VV:n puolelle jne., mutta käytännön hyötyä en ole huomannut? Jos tuon .kml-exportin saa jotenkin kohdennettua tietylle alueelle niin nasta homma, mutta miten?

^ Saa kyllä kohdennettua. Stravassa Routes -> new -> options -> Explorer päälle niin näkyy ruudut. Sitten menet kartalla sinne mistä ruutuja haluat, ja laitat sopivan zoomaustason ja haluamasi kokoisen ja muotoisen selainikkunan, niin Unexplored tile KML -nappi antaa siulle ladattavaksi .kml -filun jotakuinkin siinä kartassa näkyvältä alueelta.

Joskus on aiheuttanut muutamia harmaita hiuksia se, ettei se ole nyt ehkä ihan täsmälleen siitä mistä halusi, mutta yleensä se on aivan tarpeeksi lähellä ja joka tapauksessa paljon parempi kuin mikään muu tietämäni vaihtoehto

^parilla lauseella, mitä hienoa tuon extension pitäisi tehdä?

Huomaan, että Stravassa on VV-valikko joo ja siitä pääsee suoraan VV:n puolelle jne., mutta käytännön hyötyä en ole huomannut? Jos tuon .kml-exportin saa jotenkin kohdennettua tietylle alueelle niin nasta homma, mutta miten?
    Myös Stravan reittisuunnittelussa saa veloviewerin layerina kartan päälle, jolloin on helppo suunnitella reittiä hakemattomien tilejen perusteella.

^&^^ no jopas, nyt alkoi raksuttaa! Kiitto.

EDIT: tässä palaverin aikana tuli napsuteltua satkun ruutureissu Kyrsälään.

Hommasin Garmin 1030:n ja siihen oli kivasti mahdollisuus asentaa appi (EveryTile), jolla saa ruudukon näkyviin. Siihen pitäisi pystyä lataamaan tuo kml-filu, eli puuttuvat ruudut, mutta enpä minä ainakaan vielä ole onnistunut.
    Pyöräily on kivaa!

Ajattelin alkaa käyttämään tätä, mutta en pääse kirjautumaan. Tulee vaan "Connecting to Strava. Please wait...". Onko tilapäinen häiriö vai onko tuo normaalia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Ajattelin alkaa käyttämään tätä, mutta en pääse kirjautumaan. Tulee vaan "Connecting to Strava. Please wait...". Onko tilapäinen häiriö vai onko tuo normaalia?
    Minulla ainakin toimii. Kirjauduin äsken Stravaan ja avasin Veloviewerin toiseen välilehteen. Kokeilitko jo toisella selaimella ym. normaalit temput?

Joo näyttikin toisella selaimella toimivan. Siis chromella toimii, Safarilla ei.

Chromella olen huomannut sekä Stravan että VV:n toimivan parhaiten. Melko hyvin Firefoxillakin, mutta esim. Stravan reittisuunnittelu tuntuu nykivän enemmän. Olen tosin Windows-käyttäjä, eikä Safarista ole mitään kokemusta.

Katsoin jotain vanhaa videota youtubesta, jossa käytti velo flow:ta. Onko tuota enää veloviewerissä, kun en ainakaan itse löydä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Katsoin jotain vanhaa videota youtubesta, jossa käytti velo flow:ta.
    Oliko se videossa veloviewerin ominaisuus? Ei olis linkkiä siihen videoon?

Ontopic: tänään hirveesti laajennusta explorer clusteriin, kivaa oli ja jänniä paikkoja

Oliko se videossa veloviewerin ominaisuus? Ei olis linkkiä siihen videoon?
    https://www.youtube.com/watch?v=uhjwgonYkro

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •