VelobeGiantElectrobikeHuntteri
Sivu 25 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 1025

Aihe: VeloViewer

^Onko tuossa menty jäitä pitkin Naantalista Lemun suuntaan?

Tuli joskus ajeltua Naantalista jäätä pitkin

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kuin myös Tulikettu…
    Tervehdys pitkästä aikaa. Tauon jälkeen tuli taas kirjauduttua tänne. Tästä Tuliketun pluginistä, kuuluisiko sen näyttää vv ruudukko tuon reittisuunnittelun päällä vai enkö vaan taas osaa?

^niin se ainakin Chromessa toimii.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ^niin se ainakin Chromessa toimii.
    Joo tuon tiedän, mutta en saanut samalla tavalla vielä FF toimimaan.

Mulla ei ole nyt tässä pc:tä, niin en pääse kokeilemaan…

Mulla ei myöskään tule FF:ssä sitä VeloViewer Explorer valintaa Stravan reittisuunnittelussa. Plugarin kuvauksessa kyllä lukee "VeloViewer Explorer tiles highlighted in Strava Route Builder including completed tiles, max square(s) and max cluster."
    Käytän Chromea suunnitteluun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Pari viime viikoa on ajot olleet aika vähissä polvivaivan takia. Sen sijaan somevaikuttajien vaikutuksesta siirsin kaikki tallentamani ajot stravaan ja tökkäsin statshunterin pyörimään.

Vain pyöräily huomioituna:
    5522 ruutua
    155 klusteri
    7x7 neliö

Katsotaan miten lähtee kehittymään jos innostun lajista.
    Vuosipäivä tuossa ehti jo livahtaa, mutta 20x20 neliö tuli tänään täyteen. Max cluster hyppäsi 851 ruutuun kun yhteys Helsinkiin vihdoin valmistui. 8494 ruutua.

Pari kertaa olen tän takia mennyt johonkin hemmetin suolle tai umpimetsään, mutta enimmäkseen tämä on ollut mielekäs pikku lisäpuuha lenkeille, joka ei kuitenkaan ole koukuttanut häiriöksi asti.

Minäkin sain vihdoin viimein viikko sitten ajettua pitkään suunnitelmissa olleen klusterien yhdistämislenkin. 106 km polkaisu ja klusterin koko pomppasi 847 -> 976. Seuraavaksi neliön kasvatus.
    Saa tästäkin jotain motivaatiota lenkille lähtemiseen, sitä tarvitaan kun talvi lähenee..

Onko muilla ollut viime päivinä ongelmia Velovieverin kanssa? Tulee tälläinen ilmoitus.

Kiusallista jos joutuu turhaan ajelemaan! Oli tarkoitus ajella vaihteeksi ruutulenkkejä loka-marraskuun viikonloppuina.

K.Kuronen Guest
    ^sama ilmoitus tulee, mutta mun ajot taitaa kaikki olla julkisia. Yksityiset kävelyt ei tainnut siirtyä.

Edit: julkinen ajo siirtyi.

Näköjään Statshuntersiin siirtyy lokakuun ajotkin, kappas. Näin offtopiccina todettakoon. Hitaasti toimii karttanäkymä kummassakin.

Hassua kun Ben ei mitään tiedota blogissa tai fb:ssa tästä ongelmasta, onkohan korjausta tekeillä?
    EDIT: kannatti purnata, heti tuli fb-päivitys asia tiedossa ja korjaus on tekeillä.
    JackOja muokkasi tätä : 06.10.2022 at 14.25

No niin, toimii taas.

Viime vuonna tuli täyteen 20 ruudun neliö. Alunperin tavoitteena oli nostaa se 25 neliöön, mutta nyt syksyllä on ollut niin hyviä ajokelejä, että viikonloppuna tuli täyteen 30x30 ruudukko ja 1000 ruudun clusteri. Luonnon asettamien rajoitusten vuoksi tuota neliötä ei tällä seudulla ihan hirveästi pysty enää kasvattamaan. Tähän mennessä tullut vastaan neljä ruutua joihin fillari on ollut pakko taluttaa tai kantaa. Seuraava tavoite on ajaa kotikunnan kaikki ruudut joihin fillari on mahdollista raahata. Alueelle sattuu 33km2 soidensuojelualue, joten kaikkia ruutuja ei pysty keräämään. Viikonloppulenkkien pituus kasvanut kuin huomaamatta 3-5 tunnin pituisiksi, joten tämä on kyllä ollut itselle mainio motivaattori. Ja on jos jonkinlaista kinttupolkua tullut vastaan, jotka on olemassa vain kartalla.

Sellaisen neuvon annan, että älkää jättäkö niitä orpoja ruutuja roikkumaan sillä mielellä, että hakee ne "sitten joskus". Ottakaa ne ruudut kun siinä lähellä olette vaikkette jaksaisikaan.

Irtoruuduista ei ole kuin harmia, vaikeuttavat järkevän reitin tekemistä vietävästi! Itsellä panttaa nyt ruutu 9338x4709 eikä sovi reittiin mitenkään. Älytöntä siksakkia joutuisi tekemään enkä muutenkaan haluaisi tuohon. Kai se silti pakko on.

Tämä lanka oli vajonnut kolmannelle alasivulle, joten jotain oli tehtävä. Sopivan ajankohtainen aihe on vuoden 2022 pyöräily-yhteenveto.

Kilsoja kertyi monestakin syystä johtuen vähemmän kuin vuosiin. Pisimmän lenkkini ja ennätysmäärän kerralla noustuja metrejä sentään ajoin. Saa nähdä mitä vuodesta 2023 tulee.

Neliön kasvattamisessa kävi silleen tyhmästi, että 25:n saavuttaminen jäi yhdestä ruudusta kiinni. Minä kun kuvittelin vielä syksyllä ajavani Kirkkonummelle, mutta jäi sekin tekemättä. Huvittaa aavistuksen tuo JackOjan viesti yllä.

Toistaiseksi neliön (24) kasvattaminen vielä onnistuu suht helposti, mutta klusteri (1238) on monella tapaa mielekkäämpi kerrytettävä. Tällä hetkellä klusteri ulottuu Pusulasta Porvooseen paikoin minimilevyisenä nauhana, joten taidan tietää mitä teen ensi kesänä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Tämä lanka oli vajonnut kolmannelle alasivulle, joten jotain oli tehtävä.
    Miehen työ!

Neliön kasvattamisessa kävi silleen tyhmästi, että 25:n saavuttaminen jäi yhdestä ruudusta kiinni. Minä kun kuvittelin vielä syksyllä ajavani Kirkkonummelle, mutta jäi sekin tekemättä.
    Tuollainen syö miestä. Itsekin kuvittelin vielä loppusyksyllä ajelevani Vihdin-Karkkilan nurkille vielä edes kerran, mutta 30x30 jäi tilanteeksi. 34x34 taisi olla teoreettinen maksimi (ilman Paksalon jääseikkailuja). Jospa 2023 vihdoin. Klusterissa kiva tilanne ja paljon keräiltävää.

... taidan tietää mitä teen ensi kesänä.
    Sama. Ahkeruus on ilomme!

34x34 taisi olla teoreettinen maksimi (ilman Paksalon jääseikkailuja). Jospa 2023 vihdoin.
    Näin lainattuna asiayhteys on sopivasti väärällään. Itse olen nimittäin odotellut yhdistelmää hyvä jäätalvi + sopivan vähän lunta jäällä + kelpo pyöräilysää vapaa-aikana, jotta voisi tehdä ruutuseikkailun tai useamman jäille. Hiidenveden ja Lohjanjärven sopivasti kartoittamalla taitaisi teoreettinen maksimineliö kasvaa melkoisesti. Klusteria saisi helposti lisää jo Helsingin ja Espoon edustaa koluamalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    ...Itse olen nimittäin odotellut yhdistelmää hyvä jäätalvi + sopivan vähän lunta jäällä + kelpo pyöräilysää vapaa-aikana, jotta voisi tehdä ruutuseikkailun tai useamman jäille. Hiidenveden ja Lohjanjärven sopivasti kartoittamalla taitaisi teoreettinen maksimineliö kasvaa melkoisesti.
    Joo näin se on ja ainakin se yksi Hiidenveden ruutu pitää toki jotenkin hoidella jotta neliöhommaakin jäisi tuleville vuosille. Pitäisi tosiaan se kiva keli sattua, että viitsisi Satakymppiä kruisailla talvikelissä asian äärelle.

Itse olen (muita juttuja varten) harkinnut Packraftin hankintaa... ja saa niitä vissiin vuokratakin jostain. Tai jos jonkun mökkiläisen soutuveneen lainaus onnistuisi "Päivää, minulla on tämmöinen tyhmä juttu meneillään, niin voisinko soutaa fillarini käymään tuolla vajaan kilometrin päässä..."

Klusteria saisi helposti lisää jo Helsingin ja Espoon edustaa koluamalla.
    Ne haettiin jo toissa talvena

Näissä asioissa itseäni eniten kiukuttaa huolimattomuus. Olisipa jonkun toisen huolimattomuutta, mutku oma! Olin aiemmin katsellut, että Loppijärvellä kolme ruutua vaatisi vesikulkuneuvoa ja se siitä. Tarkemmassa tarkastelussa huomasin taannoin, että jokaiseen ruutuun on maayhteys tai useampikin! Ja aivan vierestä olen ajellut! Olisi hoitunut helposti silloin kun oli siellä, mutta nyt noiden takia pitää varta vasten lähteä.

Mutta eipä siinä, kivaa seutua ja kivoja hiekkateitä viikonloppureissulle. Yöksi Räyskälään tai jonnekin laavulle. Sitten Karkkilan ruutujen kautta takaisin. Tulispa jo kesä, talvi syö ruutujen hakuaikaikkunaa.

Näissä asioissa itseäni eniten kiukuttaa huolimattomuus. Olisipa jonkun toisen huolimattomuutta, mutku oma! Olin aiemmin katsellut, että Loppijärvellä kolme ruutua vaatisi vesikulkuneuvoa ja se siitä. Tarkemmassa tarkastelussa huomasin taannoin, että jokaiseen ruutuun on maayhteys tai useampikin! Ja aivan vierestä olen ajellut! Olisi hoitunut helposti silloin kun oli siellä, mutta nyt noiden takia pitää varta vasten lähteä.

Kunnioitan ja ihailentuollaista omistautumista asialle.

Itse kun olen siirtynyt ruudun kasvattamisesta klusterin kasvattamiseen (Espoo, 34x34, jääurheilu ei innosta), niin suurempaa mietintää reitittäessä aiheuttaa kylien ja kuntien rajat: pikkasen sylettää hakea samoilta seuduilta syrjäisiä ruutuja, joita ei edellisellä kerralla huomioinut ottaa reittiin mukaan.

Tarkkana saa olla ja tien päällä ei voi periksi antaa. Muutama pummi tuli viime kesänä, kun Garmin alkoi jonkun päivityksen jälkeen ehdottamaan uukkareita ennen piston loppua.

Vähemmän ei ole enemmän. Enemmän on enemmän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hasu Katso viesti
    Kunnioitan ja ihailentuollaista omistautumista asialle.
    Kiitto, kommentti lämmittää.

Itse kun olen siirtynyt ruudun kasvattamisesta klusterin kasvattamiseen (Espoo, 34x34, jääurheilu ei innosta)
    Mä ihailen tuota, että myöntää asian itselleen. Luulenpa, että omakin realiteetti tulee olemaan tuo. Klusterin kasvatus on kivaa.

...suurempaa mietintää reitittäessä aiheuttaa kylien ja kuntien rajat: pikkasen sylettää hakea samoilta seuduilta syrjäisiä ruutuja, joita ei edellisellä kerralla huomioinut ottaa reittiin mukaan.
    Sitten on vielä se, että usein metsätiet katkeavat ennen kuntarajoja, voi tulla kymmenien kilometrien kierto jossain korvessa naapuriruutuun, ellei puske väkisin metsän läpi. Toisinaan löytää onnella jonkin metsämiesten yhdyspolun silmukasta toiseen.

Tarkkana saa olla ja tien päällä ei voi periksi antaa. Muutama pummi tuli viime kesänä, kun Garmin alkoi jonkun päivityksen jälkeen ehdottamaan uukkareita ennen piston loppua.
    Polarin ja Komootin kanssa pitää tehdä joku säkkärä kääntöpisteeseen, muuten voi käydä juuri noin. Tarkistan nykyään "Explorer helperillä" ihan hysteerisenä aina, että ruutu on kuitattu.

Tyhmälle Etrexille kun tekee reittiä, niin piirtää viivan pikkuisen liian pitkälle ruutuun ja sitten ajaa vielä pikkuisen yli piirretyn viivan, niin on vähän kuin vyötä ja henkseleitä käyttäisi. Ei oo tullut pummeja ollenkaan.

Etrexillä minäkin kun ihan tosi tosissaan haetaan. Tai jos haluaa karttaa katsella ajaessa. Viiva tyhmänä träkkinä eikä routena.

Vuoden 2022 tavoitteena oli nostaa neliö 20x20 -> 25x25. Retkeilykausi loppui kun 30x30 tuli täyteen. Teoreettinen maksimi taitaa olla noin 40x40, rajoituksina lännessä ja pohjoisessa tulevat meri ja etelässä helvetillinen suoalue. Tuokin vaatii että hyvänä jäätalvena käy noutamassa mereltä pari ruutua rannikon tuntumasta. Seuraava tavoite olisi käydä kaikkin kotikunnan ajokelpoiset ruudut läpi, kaikkia ei saa millään kun tuo 33km2 soidensuojelualue blokkaa pääsyn fillarilla aika moneen ruutuun. Työkaluna etukäteen kännykän trailmappiin tehty reitti ja kääntöpisteessä varmuuden vuoksi vähän pitkäksi. Rekisteröitymättä jäänyt ruutu jossain kaukaisuudessa hapottaa eniten.

tosissaan
    En muista olenko mihinkään kirjoitellut tästä aiheesta, mutta omat tekniikat tässä hyödyntää kännykkää hyvässä telineessä. Mä en ole vielä kertaakaan piirtänyt etukäteen ruudunhakulenkkejä; ajan vaan oikealle suunnalle, ja

Velovieveristä saa tallennettua gpx:nä oman alueen hakemattomat ruudut. Tämän gpx:n voi avata esim. iPhonen Guru Mapsissa, jossa voi sitten katsella hakemattomia ruutuja haluamallaan karttapohjalla, laittaa ohjelman piirtämään jälkeä samalle kartalle ja poistaa hakemattomia ruutuja vaikka kesken lenkin sitä mukaa kun niissä käy.

Jos tuossa epäilee kämmänneensä, niin Stathuntersin kartan voi avata kännykän selaimeen ja se osaa näyttää oman sijainnin (ja seurata sitä) sekä ruututilanteen ennen lenkin alkua. Ongelmana se että joissain rajatapauksissa se tulkitsee eri ruudut käydyiksi kuin veloviewer.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Velovieveristä saa tallennettua gpx:nä oman alueen hakemattomat ruudut. Tämän gpx:n voi avata esim. iPhonen Guru Mapsissa, jossa voi sitten katsella hakemattomia ruutuja haluamallaan karttapohjalla, laittaa ohjelman piirtämään jälkeä samalle kartalle ja poistaa hakemattomia ruutuja vaikka kesken lenkin sitä mukaa kun niissä käy...
    Tuo on toimiva tapa ja on juuri niinkuin Explorer helperin kanssa tekee. Paitsi ettei tarvitse tallennella erikseen tai valmistella mitään. Senkun aukaisee applikaation kun on mestoilla ja alkaa tallentaa. Käydyt ruudut merkkaantuu saman tien. Taisi olla vain Androidille saatavana.

Kämmäsin joskus ruudun haun siten, että Explorer helper näytti minun olevan jo ruudussa, mutta jälkikäteen arvioiden pyörän mittarin GPS oli toista mieltä. Tämä ruutu on vieläkin hakematta, vaikka on mökiltä käsin melkein vieressä. Sen sijaan olen ottanut opikseni ja jatkossa raahaudun pystymetsässäkin vähän suuremmalla marginaalilla ruudun sisään, asetan pyörän johonkin toviksi ja napsin muutaman kuvan. Tällä kuvittelen varmistavani sen, että harhaileva GPS-signaali löytyy oikeaan paikkaan, kun vähän malttaa odotella.
    casanova muokkasi tätä : 12.01.2023 at 22.39 Syy: loppulisäys

Hyviä jäätalvia ja samaan aikaan osuvia hyviä talvipyöräilysäitä odotellessa olen miettinyt, että monet ruudut saisi haettua kesäkaudella ilman veneen lainaamista jo sillä, että kävisi sen rannassa olevan veneen vieressä. Monesti on mielessä pyörinyt, että jos sopivan lähelle päästyään laittaisi puhelimen ja muun tekniikan laukkuun piiloon, taittelisi taskusta esiin paperikartan ja menisi sitten sen kanssa suoraan jonkun pihaan kyselemään, että missä minä nyt oikein olenkaan. Samalla voisi sitten ääneen ihastella paikallisia maisemia, talon jykevää kivijalkaa tai vaikka perennapenkkiä, varovasti kysyen, että sopiiko käydä tässä samalla pikaisesti lähempää katsomassa. Paras vaikutelma syntyisi varmasti, jos opettelisi tarpeellisen sanaston ruotsiksi.

Luistellen ei ilmeisesti ruutuja saa hakea...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Luistellen ei ilmeisesti ruutuja saa hakea...
    No jos otat fillarin mukaan ruutuun niin mikäpä ettei Etkö lukenut tätä topiccia vaan hyppäsit nyt mukaan ja haluat että sulle selitetään kaikki jo ennestään keskusteltu?

Mutta siis vakavasti puhuen, kenelle sinä ruutuja keräät? Oletko mahdollisesti mukana jossain kilpailussa asian tiimoilla?

Tee ihan niinku haluat, jokaisella on omat "sääntönsä". Jotkut hyväksyvät itselleen vain fillaroinnit. Jotkut laskevat mukaan vain kotiovelta lähtien ajamalla haetut. Jotkut ottavat hiidot/melonnat/lumikenkäilyt/[tähänomalaji] mukaan ruutuihin. Jotkut ajavat autolla ruudun viereen ja kävelevät ruutuun. Jotkut kikkailevat itselleen ruutuja, joihin ei käytännössä pääse jms. Aivan sama kaikille muille. Jotkut varmaan laittaa trainerilla ajetut virtuaaliruudutkin talteen.

Internetissä on jotain "Ride Every Tile" ja "Ride Every Tile from Home" -skaboja(?), joissa varmaan on speksit määritelty tekemiseen.

Itse en ole ottanut tätä kilpailumuotona lainkaan. Lähinnä porkkanana käydä uusissa paikoissa. Haasteellisista ruuduista saa extrahauskuutta. Ja onhan tämä elämän tarkoitus.
    JackOja muokkasi tätä : 13.01.2023 at 10.32

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •