CanyonSuomityresGiantHotelli Kantri
Sivu 23 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 695

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fuuga Katso viesti
    Mulle taas VV on ihan mukava apuväline kehitellä lenkkejä alueille jossa ei ole käyty eikä ilman VVtä tulisi käytyä.
    Juuri tämä täälläkin. Kaikkea mielenkiintoista on tullut nähtyä ja koettua sen jälkeen kun aloitti keräilyn. Eikä tosiaan kiire ole.

En ole vielä omassa 32x32 ruudussa tavannut sellaisia joissa ei voisi pyörän kanssa käydä pl. tuo EFHKn ruutu. Onko se sitten VVn tarkoittamaa pyöräilyä että pyörää taluttaa? Joidenkin mielestä ei varmaankaan. Niitä ruutuja kuitenkin riittää, ettei polkemalla mennä.
    VV:hän ei mitenkään edellytä, että ruudut on kerättävä polkemalla. Muutenhan sen jättäisi kaikki muut kuin pyörällä ajetut matkat huomiotta. Toki itse voi asetella millaisia sääntöjä haluaa, mutta ei voi edellyttää, että myös muut niitä noudattaisivat. Enkä nyt väitä, että näin olisi tehtykään, mutta kävellen tai muuten liikkumalla otettu ruutu on yhtä oikein kuin se down-country-pyörällä ajettu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mutta en missään nimessä kiistä syyllisyyttäni, olen pyöräillyt Seurasaaressa ja kielletyssä metsässä. Soittakaa poliisit tai heittäkää ensimmäinen kivi.

Ajan myös autolla ylinopeutta, kävelen ja pyöräilen punaisia valoja päin. Heittäkää ensimmäinen kivi, olkaa hyvät.
    Niin, kuten sanoin, niin omaatuntoa voi venyttää monella tavalla ja selittää omaa käyttäytymistään, jos ei muille, niin itselle. Seurasaaren ruudun voi käydä ihan laillisesti hakemalla joko a) kävellen tai b) nyt jään kautta. Itse tekisin tuon b-vaihtoehdon, jos edelleen kokisin asian tärkeäksi. Sama koskee Kruunuvuorenrannan ja Katajanokan välistä ruutua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ...Niin, kuten sanoin, niin omaatuntoa voi venyttää monella tavalla ja selittää omaa käyttäytymistään, jos ei muille, niin itselle.
    Niin ja kuten mä sanoin niin se on mulle ihan sama ja varmaan kelle tahansa muullekin vv-keräilijälle. Jokaisella on omat sääntönsä eikä tämä ole kilpailu (tai voi ollakin joissain piireissä).

Sama koskee Kruunuvuorenrannan ja Katajanokan välistä ruutua.
    BTDT, tosin jo viime talven jäillä Itä-Helsingin jäiltä palatessa. Siltaakin voi odottaa. Tai meloa, soutaa tahi uida.

VV:hän ei mitenkään edellytä, että ruudut on kerättävä polkemalla. Muutenhan sen jättäisi kaikki muut kuin pyörällä ajetut matkat huomiotta. Toki itse voi asetella millaisia sääntöjä haluaa, mutta ei voi edellyttää, että myös muut niitä noudattaisivat. Enkä nyt väitä, että näin olisi tehtykään, mutta kävellen tai muuten liikkumalla otettu ruutu on yhtä oikein kuin se down-country-pyörällä ajettu.
    Näin minäkin olen tulkinnut, että liikuntamuodot joita VV tukee ovat 'sallittuja'. Sen verran olen kuitenkin itselläni pitänyt oikeuden asetella itselleni sääntöjä, että ainakin tällä hetkellä pyörä pitää olla mukana niin kuin myös ettei omalla autolla kuljeta määränpäähän ja käydä poimimassa. En tiedä mikä on henkinen ero, mutta junan tai bussin saattaisin jonnekin >50 km päähän ehkä hyväksyäkin tai ainakaan se ei kuulosta niin pahalta. Nämä ovat kummia juttuja.

Kuriositeettina Seurasaari ei ole minulle ongelma, koska en niin etelästä kerää ruutuja koska ne eivät auta omaa MS:ni.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

En jatka keskustelua lentokentästä mutta käytän tilaisuutta hyväksi ja kysyn onko meren jäälle uskaltautuneita Helsingin vaikutusalueella? Kävin jouluaattona pienen matkaa rannasta Kalvikissä mutta silloin ei vielä kunnollista pyöräilymahdollisuutta ollut (lue uskallusta/järkeä).

Heatmapin mukaan kukaan ei ole käynyt lentokentällä. Nyt faktoja pöytään!
    https://rideeverytile.com/tiles/heatmap

Minä olen pari kertaa jo ajatellut jättää max-neliön laajentamisen sikseen. Ruutu kuitenkin kasvoi viime vuonna vielä kokoon 47x47, sillä onhan pyöräily on kivaa!

Melko pitkiä lenkkejä tuo vaatii. Kesällä tein yhden 300 km reissun yöpyen välillä bivy-pussissa, ja toisen yli 200 km römyämisen myös. Perussatku ei kotoa lähtiessä riitä enää mihinkään. Eteneminen maastossa on myös hidasta, joten aikaa kuluu paljon esim. yhtä pitkään maantielenkkiin verrattuna.

Autolla voisi tietysti ajaa lähemmäksi pelipaikkoja, siinä säästyisi aikaa perheelle. Kerran tai kaksi kokeilin sitäkin. Ajoin auton parkkiin kauas maaseudulle ja kiertelin päivän siellä. Joku tuossa vähän pistää vastaan, ja siirtymä autollakin kestää tunnin tai kaksi suuntaansa. En silti paheksu, ja meinaan varmaan uusia tempun jossain välissä, pääseehän siinä kuitenkin pyöräilemään uusiin paikkoihin. Ensi kesän suunnitelmiin kuuluu silti ennemminkin kiireetön Bikepackingin ja Veloviewerin yhdistäminen, ja ehkä satunnaisten ruutuja haku sieltä sun täältä. Joulun alla ajoin Helsinkiin, sekin oli kivaa, vaikka lentokentän takia ruudut menivät hukkaan
    Pyöräily on kivaa!

^

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Minä olen pari kertaa jo ajatellut jättää max-neliön laajentamisen sikseen. Ruutu kuitenkin kasvoi viime vuonna vielä kokoon 47x47, sillä onhan pyöräily on kivaa!

Melko pitkiä lenkkejä tuo vaatii. Kesällä tein yhden 300 km reissun yöpyen välillä bivy-pussissa, ja toisen yli 200 km römyämisen myös. Perussatku ei kotoa lähtiessä riitä enää mihinkään. Eteneminen maastossa on myös hidasta, joten aikaa kuluu paljon esim. yhtä pitkään maantielenkkiin verrattuna.
    Tuo on jo kova! Respect.
    Samanlaisista rauhallisista 2-5 pv reissuista olen myös haaveillut. Viime kesänä sain yhden 2 pv reissun mutta pitempiä olisi haussa.

--
    Murphy elää!
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti WECLIMITS Katso viesti
    En jatka keskustelua lentokentästä mutta käytän tilaisuutta hyväksi ja kysyn onko meren jäälle uskaltautuneita Helsingin vaikutusalueella? Kävin jouluaattona pienen matkaa rannasta Kalvikissä mutta silloin ei vielä kunnollista pyöräilymahdollisuutta ollut (lue uskallusta/järkeä).
    Ulkokautta sieltä Uutelan ja Vuokin sataman välistä Vartsikanlahden perukoille Uutelan ja Kallvikin kiertäen. En kuitenkaan kiertänyt Ramsinniemeeä, kun se kuulemma oli vielä auki, vaan ylitin kannaksen siitä kapeimmalta kohdalta. Tämä siis viikko sitten.

Näin minäkin olen tulkinnut, että liikuntamuodot joita VV tukee ovat 'sallittuja'. Sen verran olen kuitenkin itselläni pitänyt oikeuden asetella itselleni sääntöjä, että ainakin tällä hetkellä pyörä pitää olla mukana ...
    Itse käytin sääntöä, että pyörän pitää käydä ruudussa, josta seurasi ainakin yksi syvä sisäinen kamppailu: olin piirtänyt reitin siten, että lopun kuljen pellon reunaa ruudulle asti. Toinen reitti olisi kulkenut maatilan pihan läpi ja tie olisi päättynyt ja vaihtunut joksikin metsätieksi. Päästyäni ruudun reunan tuntumaan matkan katkaisi ilkeän syvä, tuore pohjattoman tuntuinen oja. Aikani arvoin ja kävelin hermostuneesti. Tuskissani hyppäsin kuitenkin ilman pyörää leveän ojan yli ja tein metsässä pienen piston. Harmitti vallan vietävästi, että en pystynyt pitämään sitä, minkä olin päättänyt.

Kotona vasta tajusin, että ruutu olisi tullut poimittua ilman ojan ylitystä:

Ulkokautta sieltä Uutelan ja Vuokin sataman välistä Vartsikanlahden perukoille Uutelan ja Kallvikin kiertäen. En kuitenkaan kiertänyt Ramsinniemeeä, kun se kuulemma oli vielä auki, vaan ylitin kannaksen siitä kapeimmalta kohdalta. Tämä siis viikko sitten.
    Eli näin:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Itse käytin sääntöä, että pyörän pitää käydä ruudussa,
    Joo, no kuten sanottu, jokainenhan voi tätä harrastaa niin kuin haluaa. Ei ole varsinaisesti oikeaa tai väärää. Kautta aikainhan uskonnot ovat sisältäneet epäkäytännöllisiä ja jopa vahingollisia käytäntöjä ja tapoja, joita orjallisesti yhä noudatetaan.

Joo, no kuten sanottu, jokainenhan voi tätä harrastaa niin kuin haluaa. Ei ole varsinaisesti oikeaa tai väärää. Kautta aikainhan uskonnot ovat sisältäneet epäkäytännöllisiä ja jopa vahingollisia käytäntöjä ja tapoja, joita orjallisesti yhä noudatetaan.
    Mulle kysymys oli pelistä, jossa säännöillä on iso osa hyvän pelikokemuksen rakentamisessa. Kesken pelaamisen ei sääntöjä kannata lähteä rukkailemaan, mene hyvä peli pilalle.

Lentokentän ruudulle suunnitelma. Hanki käsimatkatavaraksi soveltuva yksipyöräinen ja opettele polkemaan sillä. Suorita lentokentällä polkeminen ruudussa. Voi vaatia non-Schengen-lennon tai pahimmassa tapauksessa koneen käytävällä polkemisen. Tässä tilanteessa lienee parempi selittää tekevänsä jotain Tiktok-haastetta kuin kertoa keräävänsä ruutuja.

Mulle kysymys oli pelistä, jossa säännöillä on iso osa hyvän pelikokemuksen rakentamisessa. Kesken pelaamisen ei sääntöjä kannata lähteä rukkailemaan, mene hyvä peli pilalle.
    Aika fundamentaali ajatus. Se että muuttaa sääntöjä kulloisenkin tilanteen mukaan itselle suotuisaksi, kuulostaa samalta kuin pasianssissa huijaaminen tai rubikin kuution hajottaminen osiin ja kokoaminen uudestaan. Ei oikein sovi itselle mutta teenkin tätä itselleni. Kovin outo harrastus tämä on kuitenkin teki sen miten päin vain.

--
    Murphy elää!

Kyllä. Juuri näin. Itselleen pitää olla rehellinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmapall0 Katso viesti
    Lentokentän ruudulle suunnitelma. Hanki käsimatkatavaraksi soveltuva yksipyöräinen ja opettele polkemaan sillä. Suorita lentokentällä polkeminen ruudussa. Voi vaatia non-Schengen-lennon tai pahimmassa tapauksessa koneen käytävällä polkemisen. Tässä tilanteessa lienee parempi selittää tekevänsä jotain Tiktok-haastetta kuin kertoa keräävänsä ruutuja.
    Tämä voisi toimia. Olen tavannut lentokentällä skedellä eteneviä, joten miksei joku yksipyöräinen, varsinkin jos hiljaiseen aikaan ajaa. Perliinin lento maksaa kuuskymppiä, ostaa sellaisen, käy polkemassa eikä mene lennolle, jos ei jaksa käyttää aikaansa joutavuuksiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilmapall0 Katso viesti
    Hanki käsimatkatavaraksi soveltuva yksipyöräinen ja opettele polkemaan sillä. Suorita lentokentällä polkeminen ruudussa.
    Ei pöllömpää. Sitten vielä hyvä selitys työkavereille, kun kumminkin kyselevät.
    Hyviä hakusanoja: mini bike, clown bike

^tai sellainen vielä snadimpi joka menee vallan puvuntakin taskuun.

--
    Murphy elää!

Ride Every Tile

Welcome to Ride Every Tile – a site devoted to the niche hobby of “tile counting” – that is the act of visiting of every square of the map you can under your own power (by bike, by foot, by kayak….).

Huh, lentokenttä bussia ei ole vielä listattu. Pitänee ottaa yhteyttä Pete Bartlettiin. Mutta siis, kuten moneen kertaan todettu, jokainen luomme omat sääntömme ja hyväksymme sen, että yksi yhteen tuloksien vertailussa ei ole mieltä.

Lentokentän ruudun saa kerättyä Non-Schengen alueella kävelemällä (tai yksipyöräisellä tykittämällä). Itse sain tuon kerättyä Joulukuussa, kun oli non-schengen lento tiedossa. Eivät päästäneet koneeseen mutta sain ruudun kerättyä enivei, eli ei turha reissu. Statshunters-nöösi olen, joten ei näy vissiin tuolla Ride every tiles.

Omat säännöt: vain pyöräillen haetut ruudut lasketaan, mutta kotiovelta ei tarvitse lähteä, vaan alkusiirtymän voi suorittaa autolla/junalla/bussilla.

Oli tavoitteena kesän aikana hakea isompi alue ruutuja mitä sitten tulikaan suoritettua. Osaan on joku ihmeellinen henkinen lukko, esim Tre-Valkeakoski välillä on ruutuja hakematta vaikka kuinka, mutta ei vaan tule lähdettyä sille suunnalle ajelemaan. Asetetaan siis tälle vuodelle tavoitteeksi laajentaa maksimineliö 15x15 -> 20x20 ja hakea nämä lähiseudun ruudut pois kuleksimasta.

^Jaan tavoitteen kanssasi, tietäen, että se tuskin tulee toteumaan omalta osaltani.

Kahden selkeästi erillisen neliön/klusterin alkaessa kehittymään kaipasin raporttia molemmista. Alla ratkaisu tähän + mahdollisiin useampiin kehitelmiin.

"If you open the Activities page and click on the cog/settings button in the top corner of the map you’ll see the option to “Filter to map”. Select that and then move your map to just cover the area for your smaller clusters and the activities will auto-filter to that area. That will then show you the cluster/square just for those activities. Hover the mouse over the Square and Cluster toggle buttons and the tooltip will tell you the sizes."

Millä olette suunnitelleet noita ruutujenhaku reittejä? Löytyisikö joku helppo ohjelma jossa näkyisi noi VV ruudutkin valmiiksi? Olisi helpompaa kun voisi suunnitella niin että ruudut näkyisi ja siirtoo gpx garminiin.

Stravalla onnistuu. Pitää ladata joku selaimen lisäosa niin saa veloviewer-ruudut routes-osioon.

Lisäosa on Veloviewer Plugin. Ja selain siis Chrome.

Kuin myös Tulikettu…

Kiitos, pitääpä kokeilla

Eikös Strava vaadi maksullisen version, että pääsee suunnittelemaan reittejä?

Itse olen ottanut VVstä gpx-tiedostona clusterin käymättömät ruudut, imuroinut ne Garminin Base Campiin ja suunnitellut sillä.

Tosin, mitäpä sitä enää suunnitella mitään.

--
    Murphy elää!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •