Sivu 11 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011
Näyttää tulokset 301 - 326 / 326

Aihe: VeloViewer

Yhdellä tai kahdella pitäis pystyä parantamaan max squarea ennen talven tuloa, nyt 26x26. Uusi gps pitäisi vaan hommata kun nykyinen Garmin gpsmap 64s rupeaa tulemaan tiensä päähän. Joutuu jo joka lenkin jälkeen tekemään hardresetin että seuraavalla kerralla löytää sateliitit.

Mä olin eilen laajentamassa 25x25 kokoon, mutta jäi tietenkin yksi hakematta Garminin kanssa sekoiluiden takia. Jäätiin tasolle 21x21. 'Aavistuksen' pänni. Tosin, tuon voi hakea samalla reissulla kun sitten laajennetaan 27x27, mutta milloin lie pääsee uudelle lenkille. Alkaa vain nämä lenkkien pituudet kasvaa kun ensiksi kuljetaan se 40 km että pääsee hoodeille ja sitten vasta aletaan tekemään käärmeen pissaa Mojaven autiomaahan. Harva lenkki on alle 100 km.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Ihan mahtavaa henkilökohtaista palvelua sai Ben Veloviewerilta! Stravan reittisuunnittelussa ilmeni ongelmaa VV-extension kanssa ja laitoin aiheesta maininnan vv-blogiin. Ben otti henk. koht. yhteyttä ja yli viikonlopun kestäneen parinkymmenen spostiviestin jälkeen ratkaisimme ongelman. Koskee kuulemma joitain muitakin.

Pari ruutua olisi 41x41:n ja hieman alle 100 45x45:n. Ne pari pitäisi hakea suon reunalta, mikä tuskin enää tänä vuonna sateiden takia sytyttää.

^Herättää kyllä fiiliksiä kuva suoruuduista aiempine ympärillä pyörimisineen.

Piti vetää vielä loppukiri ja kahdella hakureissulla saisin kasaan 25^2, mut hemmetti huomisellekin lupaa sadetta. Ens viikosta alkaen on taas pimeämpää ja kelit näyttää muuttuvan jänniksi, niin saas nähdä alkaako tästä huhtikuun odottelu. Klusteria vois toki muutamalla ruudulla talvellakin kasvattaa.

Täällä vaikuttaa vesisade loppuneen, mutta samalla tuli pimeää. Ei viitsi enää lähteä tuntemattomiin metsiin ruutuja hakemaan. Huomenna näyttäisi olevan kuivaa klo 10 saakka. Lenkki kestää viisi tuntia, melko aikaisin pitäis lähteä

Tulisipa talvi. Mieluummin pieni pakkanen ja ehkä lumisade, kuin kurja kurakeli. Viime sunnuntaina ajoin sorateillä 5 tuntia kokonaan vesisateessa ja keskimäärin 4 lämpöasteessa. Päällä oli talvitakki (Castelli Alpha ROS) ja läpimäräksihän siinä tuli, ehkä sadetakki pitäisi ostaa. Hartioita kolottaa, en tiedä liittyykö asiaan.

Nyt minulla on ruutu 32x32. Ilokseni huomasin, että Hyvinkään ja Kytäjän pohjoispuoleinen korpi alkaa olla koluttu, ja sieltä saattaa tulla uutta sivistystä vastaan valloitettavaksi. Ehkä löydän jopa asfaltoituja teitä, kuka tietää
    Pyöräily on kivaa!

Säärintamalta hyviä uutisia!

Sadetakki on ehdottomasti paras pyöräilyinvestointi jonka voi tehdä - ostipa sitten jonkun halvan, vähän kalliimman tai parasta ja viimeisintä mitä löytyy. Ensiksi mainitullakin pärjää yllättävän hyvin niin kauan kuin välttää liikapukeutumisen, omistaa hyvän aluspaidan ja osaa kerrospukeutumisen taidon ja on valmis olemaan pikkuisen viluinenkin mahdollisen tauon jälkeen.

Mutta oletko sä jo Nurmijärven länsi- ja eteläpuolen kolunnut niin tarkkaan ettei siellä enää VeloViewer-lenkkejä voi ajaa?

Ja jos tulisi pitkästä aikaa kunnon jäätalvi, Sipoon saaristossa voisi olla haettavia ruutuja?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Sadetakki on ehdottomasti paras pyöräilyinvestointi
    Juu, yksi Goretex-takki kävikin kääntymässä, mutta ei ollut oikea koko. Nyt niitä ei yhtä halvalla saakaan enää mistään, joten en voi "laskennallisen tappion" (n. 50-100 euroa) takia ostaa uudelleen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Mutta oletko sä jo Nurmijärven länsi- ja eteläpuolen kolunnut niin tarkkaan ettei siellä enää VeloViewer-lenkkejä voi ajaa?
    Lännessä (eikun idässä LOL) pitää mennä nelostien yli lähimmille ruuduille, mutta pääseehän sinne. Etelään on turha lähteä lentokentän takia

Asuin ennen Helsingissä ja Veloviewer-harrastuksen aluksi vähän harmitti, että siltä ajalta minulla ei ole yhtään GPS-jälkiä olemassa. Sitten onneksi tajusin, että Helsinki-Vantaan saavuttamattoman ruudun takia tällä ei olekaan mitään merkitystä, ruutu ei voi kasvaa etelään

-edit meni itä ja länsi sekaisin On siellä lännessä jotain joo. Ihan mukava tilanne, kolmeen suuntaan voi edetä.
    Pyöräily on kivaa!

Ai niin tosiaan! Unohdin kokonaan että kaikki eivät tee niin kuin minä eli anna piut paut virallisille säännöille. Minulle ruutu jonne ei saa laillisesti ajaa on neutraali tai avoin tai miten sen nyt haluaa sanoakaan eikä estä minua laajentamasta ruudukkoani siihen suuntaan.

Niitä jääteitä ja muuten kantavia jäitä minä tosin aion odottaa. Edellisen kerran kun pääsi Opanholmenia ja muita saaria kiertämään en vielä tainnut olla kuullutkaan Stravasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Asuin ennen Helsingissä ja Veloviewer-harrastuksen aluksi vähän harmitti, että siltä ajalta minulla ei ole yhtään GPS-jälkiä olemassa. Sitten onneksi tajusin, että Helsinki-Vantaan saavuttamattoman ruudun takia tällä ei olekaan mitään merkitystä, ruutu ei voi kasvaa etelään .
    Mä asun mun maxsquaren kaakkoisnurkan eteläpuolella. Nyt toi 25x25 squaren vastakkainen nurkka on tuolla Vihdin kirkonkylän itäpuolella ja joka paikkaan alkaa olla pitkä matka. Square ei laajene kuin pohjoiseen (meri vastassa) ja länteen (HEL). 28x28 olisi ihan tehtävissä vielä lähiaikoina (ennen lumia jos sallitaan) kun ylimääräistä ruutureserviä on kerätty jo valmiiksi.

Olen kuitenkin tuumiskellut, että kaikkein järkevintä minulle olisi muuttaa nyt Vihtiin, joko kirkolle tai anssikelalaan, sitten olisi tilaa keräillä lähivuosina kolme uutta kaksvitosta siihen kylkeen. Ei olisi pahempia esteitäkään, paitsi Lohjanjärvessä jokunen ruutu.

Lähtisköhän vaimokulta messiin jos ehdotan muuttoa "maalle" vai pitääkö ottaa ero. Ellei sitten etäsuhde käy

Heräsin squaren keräilyyn vähän myöhässä, square onkin kiva. Painotin aikaisemmin clusteria ja sen reiättömyyttä. Olen tuhlannut ponnisteluja. Olen ajanut turhia lenkkejä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    ^Herättää kyllä fiiliksiä kuva suoruuduista aiempine ympärillä pyörimisineen.

Piti vetää vielä loppukiri ja kahdella hakureissulla saisin kasaan 25^2, mut hemmetti huomisellekin lupaa sadetta. Ens viikosta alkaen on taas pimeämpää ja kelit näyttää muuttuvan jänniksi, niin saas nähdä alkaako tästä huhtikuun odottelu. Klusteria vois toki muutamalla ruudulla talvellakin kasvattaa.
    Lopulta paine käydä hakemassa ne ikävätkin kasvaa ja potkaisen itseni liikkeelle. Kiirettä kun oikeastaan ei ole, sillä haettavissa olevan alueen koolle on rajansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    http://pcbartlett.com/heatmap.html kartta on päivitetty juuri, ja ainakin minun viimeviikkoiset ajot ovat näkyvissä.

Kruunuvuori on yhä vailla valloitusta.
    Nyt on vihdoin omatkin ajoni tuonne ilmestyneet ja Kaakkois-Suomi saanut vähän täytettä.

^No nyt näyttäisi Kruunuvuorikin olevan valloitettu. Joko mun ajot on päivittyneet sinne tai joku toinen on ajanut "Rakennustyömaa, pääsy kielletty"-kylteistä piittaamatta. Toisaalta koska se St1:n sauna on siellä "kielletyllä alueella", niin eiköhän sinne kuitenkin voi ajaa.

Seuraava kohde on sitten Uutelasta tuo yksi neliö, jota ei maalta käsin saa. Josko tänä talvena tulisi sen verran jäitä, että saisi sen pois.

Ja voisiko joku täällä pyörivä kapiainen tai varusmies käydä kiertelemässä Santahaminaa...

Mun ajoja ilmestynyt tuonne myös, mut jotenkin myöhässä tuo päivittyy, kun taitaa puuttua esim. Kurosen kuukausi sitten ajamia ruutuja.

Ensi vuodelle taidan laittaa tavoitteeksi 32^2 ja sitten voin funtsailla jatkamisen mielekkyyttä uudelleen. Jos meinaisin jatkaa talvella, niin pitäisi ainakin speksata termospulloja, renkaat ja tankorukkaset.

VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^No nyt näyttäisi Kruunuvuorikin olevan valloitettu. Joko mun ajot on päivittyneet sinne tai joku toinen on ajanut "Rakennustyömaa, pääsy kielletty"-kylteistä piittaamatta.
    Tarkoittaako Kruunuvuori tuota eteläistä ruutua? Olin näköjään kesällä vahingossa käynyt kun muutin seudulle. Pääsee ihan ”laillisesti” maasturilla. Saunalle ei taida kyllä päästä ilman kylttien uhmaamista. Mikähän tuo yksi kiemura veden päällä on.. (no.. se on vanhan Apple Watch 2:n GPS-virheilyä..)

^Kyllä joo. Tuo oli pitkään "valloittamatta" siellä Bartlettin kartassa. Mutta kyllä mun mielestä sinne saunalle voi ajaa, vaikka on kieltomerkit. Varsinkin jos on viikonloppuna liikkeella, kun siellä ei ole työmaa-ajoa. Pakkohan sinne saunalle on päästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    EDIT: jumangeggulis, VIELÄKIN pitää* lähteä Suvisaaristoon. Svartholman itäreunaan on tieyhteys, mutta kovin on asuttua. Tosin on tuollainen tyhjä tontti tuossa ja niemeke ulottuu ruudulle. Onnistunee ellei joku ole alkanut rakentaa tuohon. Jäitä pitkin toki sitten jos ei muu auta, tosin viime talvikin oli aika heikko esitys.

Asia hoidettu.

Siellähän oli tosiaan rakentamaton tontti kivaa metsämaastoa. Maastopyörällä olisi ajellut melkein rantaan asti, kreiveliä joutui kantamaan. Kiva ruutu, kiva reissu.

Tuommoista siellä oli

Mutta jouduin kansalaisen silmittömän verbaalisen raivon kohteeksi. Ohitin varttuneemman pientä koiraa ulkoiluttavan emännän pikkuisen ennen määränpäätä ja ajelin tuohon tien päähän, kaupungin rannalle, tutkimaan karttaa kuinkas tuolle ruudulle kulkisinkaan. Ajelin rannasta rinteen ylös takaisin ja painuin metsään fillari olalla. Kun tulin takaisin tielle kansalainen odotteli koiransa kanssa ja alkoi tivaamaan mitä hiiviskelen täällä pimeällä ihmisten pihoissa. Kerroin etten hiiviskele ihmisten pihoissa vaan että tuossa on tyhjä tontti ja tuo aikaisemmin käymäni on kaupungin maata. Kansalainen sanoi, ettei ole mitään tyhjää tonttia vaan kaikki täällä on meidän naapurien maita. Noh, kerroin uudestaan, että tuon (osoitin) ja tuon (tuon) tontin välissä on tyhjä tontti tuossa (osoitin kahdella kädellä). "No miksi sinä tuonne menit pimeässä?", vastasin halunneeni käydä meren rannassa siellä. "Miksi pimeällä?" "No kun on pimeää, valoisaan aikaa olen töissä" (kello oli n. 1730).

Sitten alkoi rähjääminen kun en soittanut kelloa ohittaessani heitä, koira olisi voinut vaihtaa puolta yhtäkkiä. Kerroin tiedostavani ajotilanteet ja varovani aina koiria koska pidän koirista eikä ohituksessa ollut kerta kaikkiaan minkäänlaista vaaran paikkaa (ei todellakaan ollut). "OLISIT SILTI SOITTANUT KELLOA!!!" "No ei minulla edes ole kelloa..." "Hyväinen aika sentään, HUUDA AIKUINEN IHMINEN!!". Poistuin paikalta vaikka pieni humoristi minussa halusi kehoituksesta huutaa tuon aikuisen ihmisen.

Tuntui, että kansalainen purki kaiken pahan olonsa juuri minuun kun satuin kohdalle, näköjään ökyrikkallakin voi olla paha mieli. Odotin ajellessani, että joku auto vielä kaahaa peräääni selvittämään asiaa ennen kuin poistuin Suvisaaristosta.

Nyt herää tietysti kysymys, että miksi sinulla ei ole kelloa... kun se on yksi niistä harvoista pakollisista varusteista? Nykyään löytää ihan siistejä kelloja, jotka uppoavat kippurasarviseenkin aika vaivattomasti.

Mulla on joka fillarissa kellot, tosin en kyllä soita niitä. Enkä oikein usko, että täti-ihminen olisi siitä kuitenkaan leppynyt. Olisi sitten löytänyt jonkun toisen vian.

Muistuu mieleen (eikä se sieltä koskaan lähdekään) tapaamiseni Miina Äkkijyrkän kanssa Skatan tilalla. Se oli aika eeppinen, tyyliin että sanoin hänelle hyvää päivää, niin minut (ja koko mies-sukupuoli & insinöörikunta) haukuttiin maan rajaan. Sen jälkeen en ole arvostanut Miinaa ihmisenä. Taiteilijana kylläkin. Ihmisenä on täysi kusipää, enkä jää itkemään hänen peräänsä. En nyt enkä tulevaisuudessa.

Ajelin Veloviewer-lenkillä ihan hiljattain Miina Äkkijyrkän nykyisen tilan ohitse Lopella tai Hausjärvellä, jossakin siellä.

Tai en minä ole varma, kenen se tila oli, mutta yllätyksenä soratien varrella metsän keskellä alkoi kuulua kellojen kilkatusta. Sitten laitumelta paljastui näköpiiriin pieniä lehmiä kellot kaulassaan. Pihapiirissä näkyi teräskontin päällä valtava autonromuista rakennettu taideteos, joten ehkä se oli Äkkijyrkän tila

Insinööreistä oli varmanakin oikeassa.
    Pyöräily on kivaa!

Kai kaikki helsinkiläiset ovat noteeranneet, että silta Uunisaareen on taas asetettu paikallee. Eli sieltä saa yhden ruudun, jolle sitten voi käydä poimimassa jatkoa Suomenlinnasta ja Jätkäsaaren kärjestä.

Tänään oli varmaan vuoden viimeinen lenkki jolloin onnistuin kasvattamaan max squarea 26x26 -> 27x27. Muuten hyvä lenkki mutta yksi 50 sivupisto unohtui ajaa vaikka olikin gps reittiin piirretty, näin clusterin kasvu ei ollut ihan suunnitellun mukainen. Toinen miinusmerkintä päivältä tuli kadonneen GoPron muodossa. Yhtäkkiä vaan tajusin että ohjaustangossa on pelkkä rikkoutunut teline, ei kameraa. Etsinnöistä huolimatta ei löytynyt.

Sanoikos joku täällä, että VV rekisteröisi myös muut kuin ajot (Ride)? Mulla ei ainakaan kävelylenkit ole päivittyneet, vaikka Stravassa näkyvät. Ensi kesänä olisi tarkoitus hakea Korkeasaari ja Lonna. Niihin ei oikein fillaria saa.

^update -välilehdeltä valitset lajit, on siellä kävelykin

^Kas kerpale. Että ihan pitäisi manuaalia tutkia

^Ei tarvi, ei ole kuvakaappaus manuaalista vaan toi lukee siellä ihan framilla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •