FenixGASGASFillarilehtiLullebiegga
Sivu 25 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25
Näyttää tulokset 721 - 749 / 749

Aihe: VeloViewer

VeloViewer

VeloViewer kuitenkin laskee ruudut välittämättä siitä mistä ajo on lähtenyt, joten eri peliä pelaa ehkä kuitenkin ne, jotka keksii itse lisäsääntöjä. Kuulostaa vähän TMT-sääntökeskustelulta

^jopa Klondike-pasianssia pelataan vähän eri säännöin -jotkut variaatiot ovat toisia vaikeampia, kun taas toiset helpompia: https://fi.wikipedia.org/wiki/Klondike-pasianssi

Mulle VV on peliväline, kuin korttipakka, ei itse peli.

VV-alustalla pelataan esimerkiksi sellaista peliä, missä yhdellä ajolla yritetään kattaa mahdollisimman suuri neliö.

Yhtä hyvin voisi pelata sellaista, jossa samaa tieosuutta saa käyttää vain kerran ja haastaa itsensä ajamaan mahdollisimman monta ruutua.

^ Tästä tulikin mieleen, että Long Tiny Loop on oikein mukava Strava-haaste ja olisi mielenkiintoista nähdä, mistä Suomesta löytyy parhaat ympäristöt: https://longtinyloop.com/

^ Tästä kiitos! Voisin kuvitella että tällä saa uudenlaista sisältöä useampaankin muuten kuvaannollisesti tai reaalisesti harmaaseen ajopäivään.

(Ja kun asettaa riman riittävän matalalle, ei lähde kilpailemaan kuin korkeintaan itsensä kanssa ja hyväksyy sen että koko suoritus saattaa välillä romuttua, niin on täysin mahdollista olla saamatta tästä taas uutta stressinaihetta tai painetta ruveta ajamaan tietynlaisia lenkkejä.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pviitane Katso viesti
    ^ Tästä tulikin mieleen, että Long Tiny Loop on oikein mukava Strava-haaste ja olisi mielenkiintoista nähdä, mistä Suomesta löytyy parhaat ympäristöt: https://longtinyloop.com/
    Olipa aika jännä. Paras paikka toteuttaa tätä voisi olla laaja ruutukaava-alue, joita Suomessa ei kait ole yhtään.

^ Alueen laajuus ei kai ole tässä avaintekijä; tavoitteenahan on kattaa jokin alue mahdollisimman tiheästi ja pienelläkin alueella se voi onnistua. Omassa yrityksessäni esim. aloituspiste oli valittu huonosti ja se venytti alueen läpimittaa tuottamatta juurikaan hyötyä. Lisäksi yhden navigointivirheen vuoksi alueen sisään jäi liikaa tyhjää (vieritän syyn lokakuisen räntäsateen aiheuttamaksi).

^mä aattelin niin, että ympyrä on paras muoto ja kun ympyrän pinta-ala kasvaa säteen neliöön, niin iso alue on merkittävä etu, lisäksi kun vain teitä pitkin ajettu kelpaa.

^ Kelpaavaksi lasketaan mun mielestä kaikki tiet, pyörätiet, urat ja polut, jotka näkyvät OSM basemapissa. Sinänsä ympyrä teoreettisesti on varmaan optimi, mutta eniten vaikuttaa sisään jäävän tyhjän alueen määrä. Jos esim. ruutukaavan korttelit ovat isoja, jää tyhjää liikaa.

^Piirsin illalla kokeeksi Turun alueelle halkaisijaltaan 9.2 km:n ympyrän, jonka sisään piirsin lenkin, jonka alku ja loppu vaatimuksen mukaisesti yhtyvät. 110 km oli helppo ja ehkä joku 150 km vielä onnistuisi vain tietokoneen ääressä. Tästä pidemmän reitin suunnittelu menisi kait sitten jo jokaisen alueen huolelliseksi tutkimiseksi.

Keskustan lisäksi Turussa on kuitenkin selkeitä alueita, jotka voi reitittää erillisinä ja yhdistää yhdysreiteillä.

Jos tämä innostaa, niin pitänee siirtää omaksi keskusteluksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Jos tämä innostaa, niin pitänee siirtää omaksi keskusteluksi.
    Tai Strava-topicciin. Mutta Velovieweria tuo ei ole. Olkaa hyvät.

Oma aihe vaan, mua kiinnostaa tää kans. Ainakin vapaamuotoisesti.

Tuli muutama lisäruutu Hanko-Nuorgam reissulla. En huomannut ennen reissua katsoa montako oli ennen. Lähemmäs 2000 taisi tulla lisää.
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

^nyt tuosta sitten neliö…

Jep. Koko Suomi ja vähän Venäjää

En halua pilata iloa, mutta ei onnistu. Joku iso järvi tai armeijan harjoitusalue tulee vastaan.

Onko Kuronen kuulolla? Voiko Raasinkorven teitä ajella jos alue ei ole käytössä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    En halua pilata iloa, mutta ei onnistu. Joku iso järvi tai armeijan harjoitusalue tulee vastaan.

Onko Kuronen kuulolla? Voiko Raasinkorven teitä ajella jos alue ei ole käytössä?
    Oma 29x29 jumittaa juurikin Raasinkorven takia.

Kyllä niitä läpimeneviä teitä voi ajaa, olen ajanut myös harjoitusten aikana, ei ne ikinä ole kokonaan suljettuja ollut, kun itse olen paikalle osunut. Tosin noita ajaessa taitaa pari ruutua jäädä silti saamatta.

Muistaakseni Raasintiellä on kyltti, että tietä saa ajaa Raasinpurontielle jos ei pysähdy eikä poistu ajoneuvosta, tai jotakin sellaista. Jätin ajamatta, sillä saadusta kahdesta tai kolmesta ruudusta ei olisi ollut hyötyä, kun ainakin osa jää saamatta.

Mulla Raasi (vasen yläkulma) ei pysäyttänyt neliön kasvatusta, vaan kuvan keskellä olevat kaksi suoruutua. Molemmat olisivat kait haettavissa pyörää kantamalla, mutta ei vain ole tullut haettua.

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Raasinkorven tiestöstö irtoaa käsittämätön määrä pölyä. Esim. Kalajoen hiekoilla ajellessa ei lähellekään niin pahaa jälkeä. Seuraava sinne suuntautuva ajokerta sitten jonkin sateen jälkeen.
    Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

Tuo Raasi tosiaan minulla jumittaa. Meri toisessa laidassa

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

^Onko tuossa menty jäitä pitkin Naantalista Lemun suuntaan?

Tuli joskus ajeltua Naantalista jäätä pitkin

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kuin myös Tulikettu…
    Tervehdys pitkästä aikaa. Tauon jälkeen tuli taas kirjauduttua tänne. Tästä Tuliketun pluginistä, kuuluisiko sen näyttää vv ruudukko tuon reittisuunnittelun päällä vai enkö vaan taas osaa?

^niin se ainakin Chromessa toimii.

^niin se ainakin Chromessa toimii.
    Joo tuon tiedän, mutta en saanut samalla tavalla vielä FF toimimaan.

Mulla ei ole nyt tässä pc:tä, niin en pääse kokeilemaan…

Mulla ei myöskään tule FF:ssä sitä VeloViewer Explorer valintaa Stravan reittisuunnittelussa. Plugarin kuvauksessa kyllä lukee "VeloViewer Explorer tiles highlighted in Strava Route Builder including completed tiles, max square(s) and max cluster."
    Käytän Chromea suunnitteluun.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •