GarminElectrobike
Sivu 37 / 37 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 27 35 36 37
Näyttää tulokset 1.081 - 1.104 / 1104

Aihe: VeloViewer

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Nuo kaksi jo mainittua ruutua ajattelin haettavan, vaikka läntisemmän ryteikössä tunkkaamalla tai riittävällä röyhkeydellä saisi maitse poimittua.

Noin teoriassa minua saattaisi kiinnostaa tämä yhteishaku. Nuo ovat ainoat ruudut, jotka minulta puuttuu tuolta alueelta. Olen toki sen verran vanha ja mukavuudenhaluinen, että todennäköisesti karauttaisin hoodeille autolla (eli ei 100 km:n lenkille).

Noista läntisemmän voisi saada ilman pihapiireihin penetroitumista todellakin helpommin mantereen Mustamäen kautta. Toki veikkaam, ettei sinne vievää tietä talvisin aurata, että tunkkaamista lienisi sielläkin.

Lehtipihveihin en ota kantaa.

...minulla on Nummelan kohdalla yksi hiidenvesipainotteinen ruutu hakematta, kun en ole keksinyt rannalta kohtaa, johon kehtaisi tunkea...
    Mikäs sellainen on? Ei ole ollut kehtauksen kanssa ongelmaa

Lehtipihvi sopii erinomaisesti!

Ja tuon Nummelan kulmassa olevan lähes pelkkää Hiidenvettä olevan ruudun saa hyvin tietä pitkin: Kopuntien ja Koivukujan risteyksestä kun kääntyy kohti järveä. Oli melkoinen alamäki ajaa mutta ei mennyt mihinkään asuintalon pihalle.

Näin itse menin, ehkä sama.

Sellainen seikka olisi hyvä ottaa puheeksi, että kuinka kovaa halukkaiden koalitio haluaa ajaa? Keskari 16, 18, 20, 24, 28 vai 32 km/h? Vai jotain muuta?

Uskaltaispa lähteä kesärenkailla.

Strava heatmapista voi nähdä mistä muut ovat menneet järvelle. Hiidenpirtti ja uimarannat näköjään käytettyjä lähtöpaikkoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hasu Katso viesti
    Noin teoriassa minua saattaisi kiinnostaa tämä yhteishaku. --- ...todennäköisesti karauttaisin hoodeille autolla...
    Käytännöllistä. Aikataulukysymyksiä nousee, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Lehtipihveihin en ota kantaa.
    Et siis ole puolesta, etkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jusla Katso viesti
    Lehtipihvi sopii erinomaisesti!
    Täytyy varmaan tehdä ennakkotilaus ja varmistaa, ettei jouduta pettymään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Mikäs sellainen on? Ei ole ollut kehtauksen kanssa ongelmaa
    Ja tuon Nummelan kulmassa olevan lähes pelkkää Hiidenvettä olevan ruudun saa hyvin tietä pitkin...
    Kiitos. Juuri tuo ruutu. On jotenkin jäänyt väliin ja sittemmin on alkanut karttoja pälyillessä pohdituttaa, joutuuko jonkun pihaan. Täytyy myöhemmin käydä tuokin keräämässä.

Keskari 16, 18, 20, 24, 28 vai 32 km/h?
    Kahdenkympin pintaan omat nastarengasajelut ovat nopeimmillaankin jääneet. Sen voisi ottaa tavoitteeksi. Toki sopivan vetomiehen perässä voi päästä vähän vauhdikkaammin.

Tähän liittyen mainittakoon, että itselläni on tämän viikon riesana ärhäkkä kulkutauti, joka ei suinkaan ole vielä talttunut. Saattaa vaikuttaa vielä viikkojenkin päästä. Toivottavasti ei.

Uskaltaispa lähteä kesärenkailla.
    Ja minä mietin kolkytjotainmillisten Routien ja tukevampien ISP:iden välillä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Strava heatmapista voi nähdä mistä muut ovat menneet järvelle. Hiidenpirtti ja uimarannat näköjään käytettyjä lähtöpaikkoja.
    Joo, siltä näyttää. Tuolta heatmapista väijyin myös sitä Nummelan nurkilla olevaa ruutua, mutta ei sen tiedon perusteella tietenkään pysty sanomaan, miten paljon kehtaamista mikäkin ajo on vaatinut tai miten ympäristö on myöhemmin muuttunut.

Oma kysymyksensä on jäällä ajamisen heatmap-jälki. Tietysti nämä foorumiturinatkin voivat houkutella varomattomia jäille, mutta heatmap voi tuntua vielä konkreettisemmalta kutsulta. Toistaiseksi tuolla käyneet eivät käsittääkseni ole jättäneet julkista jälkeä.

Kahdenkympin pintaan omat nastarengasajelut ovat nopeimmillaankin jääneet.
    Huh! Minä jo pelkäsin luvanneeni osallistua johonkin, johon minun tulisi lähteä ajelemaan tunteja aikaisemmin. Mainiota jos retkikunnan käsitys tapahtuman kestosta on jokseenkin samaa luokkaa. Siis kolmisen tuntia perille ja sama takaisin, jossain kohtaa lehtipihviin 30-60 minuuttia.

...ärhäkkä kulkutauti, joka ei suinkaan ole vielä talttunut. Saattaa vaikuttaa vielä viikkojenkin päästä.
    Voi ei. Noi on ärsyttäviä. Pelolla odottelen tarttuuko pöpöjä jostain. Oma viime kevään viikkojen ajamattomuus imi syvältä.

Ja minä mietin kolkytjotainmillisten Routien ja tukevampien ISP:iden välillä...
    Nastoilla toki tulee lähteä, ei puhettakaan muusta.

...Toistaiseksi tuolla käyneet eivät käsittääkseni ole jättäneet julkista jälkeä.
    Juu ja mitä kaikkea tekemistä mikäkin jälki heatmapissa sitten mahtaa edustaa. Melomista, luistelua, uimista, hiihtoa..? Jos suodattaa "All cycle sports", niin järvessä ei ole käynyt kukaan.

"The ruudussa" on Veloviewerin global heatmapin mukaan julkisesti käynyt 4 ihmistä, jotkut useammin kuin kerran. Ennenvanhaan ennen GDPR:ää näki kuka ja miten, muttei enää. Tämän topsun kirjoittajista muistaakseni ainoastaan nimimerkki "Fuuga" on ilmoittanut ruudun hakeneensa. Olisiko tuossa neljän joukossa vai privaatisti?

Harmillisesti ei ole moneen viikkoon käynyt niin, että kuvaussatelliitin ylilento olisi sattunut pilvettömälle päivälle. Kiva olisi hieman arvioida lumitilannetta tai kuinka ohuilta virtapaikat näyttävät.

Muuten, Veikkola Cityn Taverna Dawin listalla olisi lehtipihvi, ellei sitä muualta saa. Luulisi, että The Murjukin tarjoaisi, mutta ei ole listaa www:ssa.

Kai jossain kohtaa pullaakin syödään? Mulle kävisi ihan vaikka termoskahvi ja pulla "The Ruudussa". Vai tuntisiko joku sitä Puuskaanniemen mökkiläistä, keittäsikö hän kahvit kun siinä hollila kuitenkin hääräillään
    JackOja muokkasi tätä : 23.01.2026 at 12.02

Joo parinkympin pintaan voidaan ajaa

Kai jossain kohtaa pullaakin syödään?
    Ilman muuta. Lienee viisasta varautua pysähtymään menomatkalla Veikkolaan, jonka jälkeen voisi polkea hakemaan ruudut, nauttia lehtipihvit ja pitää tarvittaessa vielä paluumatkallakin yksi tauko.

Kunpa tämä kulkutauti nyt luovuttaisi otteensa.

Edelleen yskittää ja väsyttää niin maan perhanasti. Mutta eiköhän tämä tästä vähitellen.

Ehdotan kalentereihin merkittäväksi Hiidenveden ruutuhaun kalevalan päivänä 28.2. ja varapäiviksi 7.3. sekä 14.3.

Nämä kaikki sopivat minulle. Ainakin toistaiseksi.

Omat säävaraukseni talviselle sataselle olisivat:
    - max 5 pakkasta
    - ei sada mitään
    - ei paljoakaan tuulta, ellei sitten paluumatkalla vaikka paljonkin

EDIT: no nyt olisi tuoretta kuvaakin. Eipä tuolla näy heikkoja paikkoja vaikka kiertäisi Teinniemen järvellä. Lunta on jäällä kyllä, lähin lumensyvyyshavainto Lohjalta 14 cm.

JackOja muokkasi tätä : 28.01.2026 at 08.41

Nostetaanpa aihetta ylemmäs sen ajankohtaisuuden vuoksi!
    Hiidenveden ruutuhaku jäiltä siintää vasta tulevaisuudessa, mutta huomenna tekisi mieli vähän kierrellä Itä-Helsingin rantoja meren puolelta. Ei sattuisi kenelläkään muulla olevan samankaltaisia ajatuksia? Pitäisi olla tiedossa aurinkoinen sunnuntai-iltapäivä.

Tuntuu muuten kerta toisensa jälkeen pöhköltä lainata omia viestejään.

Kiinnostelis. Huominen ohjelma auki vielä eikä uskalla sitoutua ennen aamua.

Ennen ensi viikonlopun ennustettua lumidumppia pitäisi kyllä jäätä ehtiä paljon.

Kiinnostelis. Huominen ohjelma auki vielä eikä uskalla sitoutua ennen aamua.

Ennen ensi viikonlopun ennustettua lumidumppia pitäisi kyllä jäätä ehtiä paljon.
    Aamupäivän puolella ehtii hyvin laatia suunnitelmia.

Mä kans funtsin, että olosuhteet vaikuttaa just niin hyviltä, että jos nyt ei mene, tulee varmaan joku lumikaaos tai metri räntää.

Aika paljon ahtojäätä Vuokin suunnalla. Siltojen alta ei kannata ajaa ja Vartiosaaren ja Ramsinniemen väli on tunnettu virtapaikka.

Ohessa mun torstain lenkki.

https://www.strava.com/activities/17293786904

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Aika paljon ahtojäätä Vuokin suunnalla. Siltojen alta ei kannata ajaa ja Vartiosaaren ja Ramsinniemen väli on tunnettu virtapaikka.
    Mahtaako siellä pärjätä läskiä kapeammin renkain? Parituumaiset ISP:t on leveintä, mitä tallista löytyy.

Siltojen alusten ja virtapaikkojen osalta varoittelu on paikallaan.

Aamupäivän puolella ehtii hyvin laatia suunnitelmia.
    Mä heräsin jo niin ajoissa, että taidan kohta lähteä ajamaan Talviparatiisin Jäkessä ja sieltä kotiin.

Niin ja idän ruudut mulla oikeastaan onkin ajettuna, pikkuruutuja mun tarttis.

Mahtaako siellä pärjätä läskiä kapeammin renkain? Parituumaiset ISP:t on leveintä, mitä tallista löytyy.

Siltojen alusten ja virtapaikkojen osalta varoittelu on paikallaan.
    Ramsinniemen ja Vartiosaaren välinen salmi oli paha 2021, meinasin ajatuksissani ajella sulaan.

Täällä lännessä on lunta paikoin inhottavasti kaikille renkaille. Polkuja on hyvin tallattu, mut ei vie useinkaan ruuduille.

Luulen, että pärjää. Lunta on maksimissaan n. 5 cm, mutta se on kevyttä pakkaslunta. Toki 100-varma en voi olla, kun ajoin läskillä.

Mä heräsin jo niin ajoissa, että taidan kohta lähteä ajamaan Talviparatiisin Jäkessä ja sieltä kotiin.
    Kiitos tiedosta. Tämä ok. Itselleni iltapäivä sopii paremmin. On joka tapauksessa ensimmäinen kerta satulassa viikkoihin, joten pyrähdys lienee lyhyenpuoleinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Luulen, että pärjää. Lunta on maksimissaan n. 5 cm, mutta se on kevyttä pakkaslunta. Toki 100-varma en voi olla, kun ajoin läskillä.
    Kiitos! Kokeilemalla selviää.

Ulompana on varmaan vähemmän lunta mutta tietty jos todella kauas menee muuttuu jääkin jännemmäksi. Villingin ulkokautta päässee hyvin.
    Naskalit varmaan itsestäänselvyys eikä vesitiiviisti pakatut vaihtovaatteet repussa huono idea jos meinaa seikkailuhenkisemmin ajella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Villingin ulkokautta päässee hyvin.
    Eteläpuolelta? Ei tulisi ensimmäisenä mieleen sinne asti lähteä.

Naskalit varmaan itsestäänselvyys eikä vesitiiviisti pakatut vaihtovaatteet repussa huono idea jos meinaa seikkailuhenkisemmin ajella.
    Naskalit kaulassa rantojen läheisyydessä meinasin pysytellä. Seikkailemaan menisin paremmin varustautuneena enkä missään nimessä yksin.

Päädyin lopulta Villinkiin asti, kun löysin sopivia moottorikelkkauria ym. seurattavaksi. Sain Jollaksen Puuskaniemen kohdilla hyviä neuvoja vastaan tulleelta pyöräilijältä/retkiluistelijalta. Kiitokset niistä!

En lähtenyt ahnehtimaan ruutuja, joten kerättävää jäi vielä lähempänä mannerta. Kiva oli kumminkin tuolla päin käydä. Ajoin uraa pitkin maihin asti, kun en ole Villingissä koskaan aiemmin käynyt.

Jos en olisi huomenna taas kiinni työkiireissä, lähtisin uudestaan.

Hiidenvedestä; yhteisömme entinen arvostettu jäsen on tuolla vastikään hakenut monta järviruutua. Kertomansa mukaan paljon mönkijä- ja moottorikelkkauria ja ajettavaa muutenkin.

Kuullostaa hyvältä, mutta loppuviikon lumi-infernon jälkeen tilanne voi olla toinen ja sangen valitettava retkikunnan aikomuksiin nähden.

EDIT: lumentulo onkin vaihteeksi peruttu, kelpaa.
    JackOja muokkasi tätä : Tänään at 07.47

^Vähälumiseen hyväjäiseen aikaan tuolta pääsisi Vihtiin

Eteläpuolelta? Ei tulisi ensimmäisenä mieleen sinne asti lähteä.*
    "Sinne asti" kuulostaa tyyliin Isosaari - Söderskär - Klovharu mutta voi tuo tuuli tehdä tepposia jäille

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •