ShimanoBikeshopPartioaitta
ElectrobikeCanyon
Näyttää tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Sigma BC 16.16. -ajotietokone ei näytä nopeutta eikä kadenssia

Sigma BC 16.16. -ajotietokone ei näytä nopeutta eikä kadenssia

Hankin hiljattain Sigma BC 16.16 STS -ajotietokoneen (http://www.sigmasport.com/en/produkt...less/bc1616sts), CAD-versiona eli kadenssimittarilla. Muutama lenkki meni tuon kanssa ihan ongelmitta. Sitten eräällä lenkillä takkusi kadenssimittaus, lukemaa ei tullut koko ajan. Seuraavalla lenkillä ei toiminut kadenssi- eikä matka-/nopeusmittaus, paitsi että kesken lenkin tietokone heräsi, asetti itsekseen tavoitematkaksi 10,00 km ja aloitti mittauksen, sekä matkan täytyttyä lopetti kaiken mittauksen. Tämän lenkin jälkeen vaihdoin kaikki paristot ja varmistin että tietokoneen ja sen kannan väliset kontaktit ovat puhtaat. Seuraavalla lenkillä ei enää toiminut mikään mittaus; herättäessä kiinniolevan tietokoneen se asettuu hetken päästä taas lepotilaan, eli selvästi ei saa mitään tietoja antureilta. Muuten tietokone vaikuttaa toimivan; esim. valikkoihin ja asetuksiin pääsee kuten kuuluu eikä muutenkaan vikoja näy.

Anturit ovat olleet koko ajan samoilla, ohjeiden mukaisilla paikoilla ja etäisyyksillä itse tietokoneesta. Molemmat anturit piippaavat ja vilauttavat valoa kun magneetin pyöräyttää ohi, joten ne näyttävät toimivan. Ja kaikki paristot vaihdoin varmuuden vuoksi, vaikka tietokone ei olekaan ilmoitellut heikosta paristosta.

Googlettamalla olen löytänyt ihmisiltä vastaavaa ongelmaa, mutta ratkaisua omaan tilanteeseen ei ole löytynyt. Mistä tuo voisi johtua? Onkohan melkein uusi tietokone vain yksinkertaisesti rikki?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti KilonCavendish Katso viesti
    Hankin hiljattain Sigma BC 16.16 STS -ajotietokoneen (http://www.sigmasport.com/en/produkt...less/bc1616sts), CAD-versiona eli kadenssimittarilla. Muutama lenkki meni tuon kanssa ihan ongelmitta. Sitten eräällä lenkillä takkusi kadenssimittaus, lukemaa ei tullut koko ajan. Seuraavalla lenkillä ei toiminut kadenssi- eikä matka-/nopeusmittaus, paitsi että kesken lenkin tietokone heräsi, asetti itsekseen tavoitematkaksi 10,00 km ja aloitti mittauksen, sekä matkan täytyttyä lopetti kaiken mittauksen. Tämän lenkin jälkeen vaihdoin kaikki paristot ja varmistin että tietokoneen ja sen kannan väliset kontaktit ovat puhtaat. Seuraavalla lenkillä ei enää toiminut mikään mittaus; herättäessä kiinniolevan tietokoneen se asettuu hetken päästä taas lepotilaan, eli selvästi ei saa mitään tietoja antureilta. Muuten tietokone vaikuttaa toimivan; esim. valikkoihin ja asetuksiin pääsee kuten kuuluu eikä muutenkaan vikoja näy.

Anturit ovat olleet koko ajan samoilla, ohjeiden mukaisilla paikoilla ja etäisyyksillä itse tietokoneesta. Molemmat anturit piippaavat ja vilauttavat valoa kun magneetin pyöräyttää ohi, joten ne näyttävät toimivan. Ja kaikki paristot vaihdoin varmuuden vuoksi, vaikka tietokone ei olekaan ilmoitellut heikosta paristosta.

Googlettamalla olen löytänyt ihmisiltä vastaavaa ongelmaa, mutta ratkaisua omaan tilanteeseen ei ole löytynyt. Mistä tuo voisi johtua? Onkohan melkein uusi tietokone vain yksinkertaisesti rikki?
    Jos patterit on vaihdettu toimiviin/tuoreisiin ja antureiden / magneettien väli on ohjeiden mukainen, niin eikös tuo nyt kuulosta rikkoontuneelta.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Takuuhomma eli ota ostoliikkeeseen yhteyttä, jos et ole omilla toimillasi saanut sitä rikki.

Minulla on ollut useampi Sigman mittari vuosien aikana ja toiminta on ollut moitteetonta pois lukien pari kk sitten ostamani BC 9.16 ATS. Minulla oli pyörä poikkeuksellisesti yön ulkona ja aamulla laitoin sen tietokoneen tangon pidikkeeseen, pidikkeessä oli muutama vesipisara. Parin minuutin päästä olin lähdössä ajamaan ja huomasin, että tietokoneen näytössä ei enää näkynyt mitään. Vaihdoin siihen sitten patterin, mutta ei se herännyt henkiin. Olin ajanut mittarin kanssa alle 100 km. Annoin mittarin olla pari päivää ja huomasin, että tietokoneen näytössä oli vettä. Jostain aivan käsittämättömästä syystä siinä tankopidikkeestä ollut muutama vesipisara oli imeytynyt sinne tietokoneen sisälle, en vaan tajua miten. Aikaisemmin nämä Sigman mittarit olivat kestäneet melkoista "kuritusta": pyöräilyä kovilla pakkasilla, vesisateessa ajamista ja tiputtelua jne., eikä tuon BC 9.16 ATS:n olisi sen perusteella parista pisarasta pitänyt kyykähtää. Otin sitten yhteyttä myyjäliikkeeseen ja ilman mutinoita sain uuden tilalle.

Kyllähän tuo tosiaan tavalla tai toisella rikki menneeltä vaikuttaa. Kyselin tästä lähinnä siksi, jos tuossa olisi ollut jotain mitä en yksinkertaisesti vain ole tajunnut. Vettä tuo ei tosiaan ole saanut enkä sitä ole mihinkään kolhinut.

Myyjä ohjeisti palauttamaan joten tuote lähtee takaisin Saksaan. Voin tähän vielä sitten kommentoida, mikäli tulee vastaan yllätyksiä tms. joista jollekulle voisi olla vastaisuudessa hyötyä tietää. Kiitos kommentoineille!

Samanlaisia aiheita

1. Hammerhead Karoo ajotietokone
    By paaton in forum Varusteet
    Vastaukset: 49
    Viimeinen viesti: 26.07.2022, 21.57
  2. Ajotietokone maastopyöräilyyn
    By Vekkuli81 in forum Varusteet
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 29.07.2019, 00.44
  3. Mikä ajotietokone pyörään, GPS?
    By Rusakko in forum Varusteet
    Vastaukset: 27