Pesetkö kypärän pehmusteet hikilenkin jälkeen?
tokihan pesen
olen sottapyttytyyppiä
Pesetkö kypärän pehmusteet hikilenkin jälkeen?
En.
Edit: Ai, tää oli kysely (siis äänestys). Se etten pese pehmusteita joka hiivatin lenkin jälkeen, ei tee minusta sottapyttyä. Ajokamat toki pesen, mutta kyrpärän pehmusteita en todellakaan viitsi joka kerta repiä irti. Joten en voi vastata kyselyyn muuta kuin näin sanallisesti.
En pese. Enkä mielestäni ole sottapyttytyyppiä. Ajan muutenkin aina huivi päässä joka imee suurimman osan kosteudesta.
Mä yleensä huuhtelen hiet pois hanan alla. En mitään irrottele. Kutsun tuota pesemiseksi![]()
Kyllä pesen aina koko kypärän treenin jälkeen irrottamatta mitään pehmusteita. Samalla pesen sykevyön, ajolasit, juomapullon.
Kehittämässä Keski-Euroopan pyöräilykulttuuria
^Riippuu toki omasta jäsentelystä. Mulla ne on ajokamat (=pyykkikoneeseen menevät vaatteet), kypärä ja kengät.
No en pese. Eihän ne kypärät tai pehmusteet siellä hyllyssä mihinkään hikeennyajohousut pitää aika usein pestä, mutta pääsääntöisesti olen "sottapyttytyyppiä". Ja rönttövaatetyyppiä.
tempokisu.kuvat.fi
o O nahkiaiset maailmankartalle O o
En, mutta huuhtelen useammin kuin kengät.
En pese, pari kertaa kaudessa kylläkin pari kypärää käytössä ja talvimallissa "hikeentymättömät" pehmusteet.
Lenkin jälkeen suihkussa huuhtelen kypärän ja sykevyön.
En ole koskaan pessyt minkään kypäräni sisuskaluja.
En todellakaan. Tässä yhteydessä mainittakoon, että kypäräsi hihnan kuva -topic on ollut luvattoman inaktiivinen
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...si-hihnan-kuva
-L.
Linnatuulen huuhtoma perse
hopsan, olikin äänestys
10k-kerhon jäsen
Kypärän pehmusteiden peseminen on ongelmallista, sillä jos pehmusteet vain vedellä kevyesti huuhtelee, ne alkavat helposti haista. Käytännössä pesu ei siten normaalikäytössä ole tarpeen, jos pehmusteet eivät ole likaantuneet (...liikaa).
Huomautettakoon, jos joku ei asiaa tiedä, että kypärän pehmusteita on kahdenlaisia: toiset vettyvät läpimäriksi ja toiset hylkivät vettä. Valitettavasti kypärää ostettaessa on hankala tietää, kumpaan ryhmään ko. kypärän pehmustemateriaali kuuluu (...ts. kalliimmassakin voi olla ikävästi läpivettyvä pehmuste).
* PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 41 VUOTTA
* Elämyksiä | Kavereita | Kuntoa | Osaamista
En.
(Kohta tänne tulee kypärättömät kyselemään notta kenen kypärää yleensä pitäisi pestä sen lenkin jälkeen.)
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Aina, kun lenkillä sataa vettä kypärä peseytyy.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
E. Paitsi joskus olen kyllä ne hihnat huuhdellut kun ne oli hikisuolasta valkeana.
Itse asiassa olen ihmetellyt miten se kypärä ei rupea haisemaan vuosikausien hikoilun seurauksena. Pää märkänä tulee ajeltua useinkin.
Ranskan ympäriajon selostajat Eurosportilla ottivat juuri kantaa asiaanPää kuulemma hikoaa eniten, joten erikoista, jos kypärän jättää pesemättä. Saippuaveden hierominen pehmusteisiin ja kypärän huuhtelu tekee kypärästä paljon mielyttävämmän kapistuksen käyttää.
Pesen välineet mitkä haisee tai näyttää hikiseltä. Kypärä ei.
Jos sattuu olemaan rasvainen iho, niin hihnat alkavat ajan oloon muuttumaan tahmeiksi, mutta onneksi asian unohtaa ajamaan lähtiessä. Eikä tuohon tahmaan oikein huuhtelu tehoa, pitäisi liottaa pyykinpesujauhevedessä.
Kypärä puhdistuu itekseen sadelenkeillä sen mitä tarviikin. Toiseksi kypärähän pitää muutenkin uusia säännöllisesti, niin ei siihen ehdi sammalta siinä ajassa kasvaa. Alusmyssy on myös hyvä keksintö pitämään paskan pään puolella.
II||ii::--..__..--::ii||II
Siinä vaiheessa kun pehmusteet alkaa haista, laitan pesukoneeseen sukan sisässä. Suolamuodostelmat tulee jynssättyä hihnoista aina kun niitä näkyy...
Sieneen sporttipesuainetta ja sillä vähän tupsuttelee remmejä ja huuhtelee hyvin. Ei nyt joka kerta mutta tarpeen mukaan.
No, eipä tarvi ihmetelle kypärättömiä....säästyy paljolta vaivalta ja muulta.
tempokisu.kuvat.fi
o O nahkiaiset maailmankartalle O o
Kirjanmerkit