Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 91

Aihe: DIY Fatbike Tubeless vaihtoehdot

Vähän kokemuksia. Pyörä on White Fat3 Pro johon on nyt päivitetty 4-sarjan 90mm leveillä kehillä olevat vanteet joissa hylly paljon parempi (pysyy pienillä paineilla rengas tippumatta).
    Ensin kokeilin hirvisäkillä - aika ohkasta kamaa ja repes aika nopeasti.
    Sit kokeilin sillä pressuteipillä - älyttömän jäykkää kamaa eli teippaus on todella vaivalloista kun teippi ei veny sitten yhtään. Onnistui kuitenkin ja pitikin aikansa kunnes jostain alkoi vuotaa (ei selvinnyt mistä vuoti vaikka yritin vuotokohtaa etsiä).

Sit vedin tällä Fixmanilla: https://www.ebay.co.uk/p/194371-100m...24.m4097.l9055
    Venyvää teippiä - ensin vedin yhden kierroksen ja jonku 30cm päällekkäin saumasta. Vakio käytetyillä vannenauhoilla. Piti jonkin aikaa mutta sitten alkoi hiljalleen vuotamaan ja kun pistin painetta kunnolla 2bar niin teippi repesi vannenauhan reunaa vasten pitkän siivun. Tästä oppineena pistin 3 kierrosta teippiä ja nyt on onnistuneesti molemmat renkaat tubeleksena. Tuota Fixman teippiä voin kyllä suositella läskin tubeless hommiin.

Kokemusta nyt yhdestä tubelesoinnista Mulefut kehille. Renkaat 4.8 JJ. Vanteissa vannenauha ja gorillateippaus eikä muuta. Sisurilla ensin rengas hyllyille ja sen jälkeen toinen puoli irti(sai kyllä tosissaan painaa että tippui hyllyltä). Tubeless-venttiili paikalleen ja rengas nousi ilman pienintäkään ongelmaa tornipumpulla. Onko joku erityinen syy miksi pitäisi olla lisäksi fattystripper tai joku muu ratkaisu Mulefut kehillä?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jamppe Katso viesti
    Kokemusta nyt yhdestä tubelesoinnista Mulefut kehille. Renkaat 4.8 JJ. Vanteissa vannenauha ja gorillateippaus eikä muuta. Sisurilla ensin rengas hyllyille ja sen jälkeen toinen puoli irti(sai kyllä tosissaan painaa että tippui hyllyltä). Tubeless-venttiili paikalleen ja rengas nousi ilman pienintäkään ongelmaa tornipumpulla. Onko joku erityinen syy miksi pitäisi olla lisäksi fattystripper tai joku muu ratkaisu Mulefut kehillä?
    Eikai sitä yleisestikään pitäisi olla kehällä väliä onko ghettoviritys vai teippaus kunhan se teippaus onnistuu? Ei se ghettohommeli pelasta sitä tubeless muunnosta jos hylly on huono renkaassa - samalla lailla siinä huonolla hyllyllä rengas tippuu hyllyltä oli siinä fattystripper taikka teippi.

Aiemmin oli ne ~100mm leveät teipit (jotta niitä saumoja ei tulisi) vähän kateissa ja siksi kaiketi näitä fattystripper/hirvisäkki/vakuumisäkki juttuja lähettiin innovoimaan. Surlyn (ja muidenkin) 100mm leveillä kehillä tuo 100mm levee teippikään ei riitä niin siksi niihin varsinkin taidetaan(?) tehdä noita fattystripper yms ghettovirityksiä vieläkin. Nyt on löydetty hyviä leveitä teippejä millä saadaan teipillä tehtyä tubeless niin en ihan heti keksi miksi 80-90mm kehään vielä laittaisi kertakäyttö fattystripperin tms.

Saa olla eri mieltä

Ei..jos teippi on sen 78-80mm leveä ja liima kestää litkua niin muuta ei tartte. Mulefut aika pomminvarma tubekehä.

DIY Fatbike Tubeless vaihtoehdot

Joku joskus mainitsi Clasulla myytävästä 100 mm leveästä ja pressun korjausteipistä. Sillä olen päällystänyt Clownshoe-vanteeni. On niin helppoa kun vain voi olla eikä tarvitse leikkiä silitysrautojen kanssa.

Siis tämä:

https://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808

noniinno Guest
    Leikkasin Lidlin halpisroudarinteipistä n. 20mm leveät soirot, jotka teippasin mulefutin orkkisvannenauhan reunoille siten, että nousivat ulkoreunastaan n.5mm vanteen pystyseinälle. Kuumailmapuhaltimella lämmitin teipin ja painelin kuumana kunnolla kiinni joka kohdasta. Kiekot alkoivat pitämään kertalaakista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Joku joskus mainitsi Clasulla myytävästä 100 mm leveästä ja pressun korjausteipistä. Sillä olen päällystänyt Clownshoe-vanteeni. On niin helppoa kun vain voi olla eikä tarvitse leikkiä silitysrautojen kanssa.

Siis tämä:

https://m.clasohlson.com/fi/Suojapeiteteippi/34-9808
    Kokeiltu tuolla - sanoisin että riippuu vanteen profiilista kuinka helppoa tuo on.
    Tuo pressuteippi - kuten yllä mainitsin - on tosi jäykkää eikä veny yhtään. Joten ilman ruttuja sen saaminen oli mahdotonta ainakin Jalcon 90mm vanteelle. Ja kuukauden käytön jälkeen jostain se teippi alkoi vuotamaan ja antoi lopulta periksi.
    Oma henk koht suositukseni on tuolle fixman teipille kokeiltuani näitä molempia teippejä.

Juu, totta kai tubelesoinnin onnistuminen riippuu kaikista asiaan liittyvistä elementeistä. Mutta ei minua renkaan sisäiset rutut kyllä haittaa, samoin jäykkyys ei ole vaivannut ainakaan asennusvaiheessa. Liimakin on pitänyt kutinsa. Käytin ennen gorillateippiä onnistuneesti, mutta siltä puuttui tosiaan tuo 100 mm leveys. Siksi laitoinkin tähän Clasun suojapeiteteipin liitoskohtaan yhden poikittaisen soiron tuota gorillaa.

Tuossa just yksiä kehiä putsailen teipeistä, kun litku sulatti liiman. Joten itse puhun edelleen vakuumipussin puolesta. Vielä en ole löytänyt huonos puolta tästä vakuumipussivirityksestä. Pussia saa edullisesti Tokmannilta, uudella tyylillä silitän päät yhteen ja leikkaan toisen kerroksen pois. Venytys paikalleen ja venttiilireijän puhkaisu kolvilla. Lisäksi näyttää kestävän hyvin uudelleen asennuksia. YV:llä tarkempia ohjeita jos kiinnostaa. Ohjeita myös tässä säikeessä aiemmissa viesteissä.

Tämä tähän lähinnä näiden teippipuheiden vastapainoksi. Hienoa jos gorillan tai jonkun muun liima kestää, niin silloin teippaus on hyvä vaihtoehto. Töosin olen kyllä kuullut ettei aina kestä. Voi olla että toiset litkut on liimoille pahempia kuin toiset. Eli selvitä tarkkaan mikä kompinaatio kestää.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Piti alkaa läskiä virittämään. Katselin videoita fatty stripperistä niin näytti ”tutulta” niin kävin motonetistä elixir merkkistä jumppakuminauhaa. Medium vahvuutta koitin noin alkuun. Onko tästä kokemusta kertynyt jotta iskinkö käteni lehmän läjään vai kuinka. Pikaliimalla kuminauhasta lenkki joka venyi näppärästi kumin päälle ja kerrasta jumbojimit päälle ja on pitäneet nyt ainakin pari päivää ja joitakin kymmeniä kilsoja. Vanteen ja kumin välistä näkyvää reunaa en ole vielä kerinnyt leikkoa pois, kai sen voi vetää aika lailla juuresta pois.
    http://m.motonet.fi/fi/tuote/531820/...minauha-medium

Itse hyvinkin vastaavalla setupilla mennyt koko talven. Tosin olen tilannut jumppanauhat Ebaysta sillä olettamuksella, että Suomessa nauhat olisivat olleet kalliimpia mutta eipä tuo motonetin nauha ole tullut aikaisemmin vastaan. Juuri viikonloppuna vaihdoin renkaita ja oli positiivinen yllätys, että litku liimaa kuminauhan ja renkaan reunan yhteen erittäin tiukasti ja pysyivät kiinni toisissaan vaikka rengas väännettiin pois vanteelta. Eli voi leikata ylimääräisen soiron ihan vanteen reunaa pitkin ja mattopuukko oli kätevä siinä hommassa.

Tuohan vaikuttaa hyvältä. Mikä on se oikea liima lateksille?

Ite laitoin gorilla pikaliimalla joka ostettu nastojen laittoon el jotain kumi vahvistettua, tuli siltä osin hiukan "rapea" mistä oli liimattu/päällekkäin mutta tuntuu pysyvän.

Tähän huomioitavaa on muuten se venttiilin reikä. En tiedä miten muut ovat ratkaisseet, mutta itse tein niin, että laitoin molemmille puolille kuminauhaa palat jesaria vastakkain ja siihen tökkäsin sitten reiän venttiiliä varten. Ei ole vuotanut.

Minulla oli sellaisesta sarjasta millä on tarkoitus tehdä tubeless muunnos niin venttiili ja pukkaisn vain läpi eikä vuotanut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Minulla oli sellaisesta sarjasta millä on tarkoitus tehdä tubeless muunnos niin venttiili ja pukkaisn vain läpi eikä vuotanut.
    Miten tämä on kestänyt? mulla on nyt nuo samat jumppakumit odottaa liimausta. Liimaksi on pikaliimaa tai kontaktiliimaa

Vastaan vaikkei kysyttykään: minulla eivät jumppakuminauhaviritykset kestäneet. Itse nauha alkoi repeämään vanteen reunan kohdalta, eikä kyllä jollain kumipikaliimalla tehty liitoskaan pitänyt.

Tietääkö saako pääkaupunkiseudulta tai Tampereelta mustaa Surlyn woven nylon -vannenauhaa 65mm leveänä? (https://surlybikes.com/parts/wheels/rim_strip). Ei viittis alkaa tilaileen kun menee heti kymppi postikuluihin. Ilmeisesti tuo nylon -versio on PVC:tä parempi tubelekseen ainakin Surlyn sivujen mukaan. Tai tietääkö joku vastaavan tai paremman vaihtoehdon vannenauhaksi tubeless käyttöön (musta väri)?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Onko yhä käytössä, eli toimiiko Clownshoessa noin hyvin?

j

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Onko yhä käytössä, eli toimiiko Clownshoessa noin hyvin?

j
    Kyllä vain on toiminut jo kahtena vuotena. Ei mitään ongelmaa. Olisko peräti samat teipit. Kerran olen tainnut laittaa uudet viimeisten vuosien aikana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Tietääkö saako pääkaupunkiseudulta tai Tampereelta mustaa Surlyn woven nylon -vannenauhaa 65mm leveänä? (https://surlybikes.com/parts/wheels/rim_strip). Ei viittis alkaa tilaileen kun menee heti kymppi postikuluihin. Ilmeisesti tuo nylon -versio on PVC:tä parempi tubelekseen ainakin Surlyn sivujen mukaan. Tai tietääkö joku vastaavan tai paremman vaihtoehdon vannenauhaksi tubeless käyttöön (musta väri)?
    Tilasin joskus muun tavaran yhteydessä pari tuollaista vannenauhaa 80 mm mulefutille. En kyllä ymmärrä, kuinka tuo saadaan kelhälle, kun koko vaikuttaa olevan sopivampi esim. 24 tuumaiselle... Vika voi tosin olla taidoissakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lastumaki Katso viesti
    Tilasin joskus muun tavaran yhteydessä pari tuollaista vannenauhaa 80 mm mulefutille. En kyllä ymmärrä, kuinka tuo saadaan kelhälle, kun koko vaikuttaa olevan sopivampi esim. 24 tuumaiselle... Vika voi tosin olla taidoissakin.
    Tuli tuollaset ostettua ja laitoin ne Jalcon 26" kehälle. Aluksi vähän ihmetytti tuo koko ja se kun nuo ei tuntunu venyvän yhtään, mutta sai ne siitä väännettyä paikalleen ja istuvat kyllä just eikä melkeen!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Tuli tuollaset ostettua ja laitoin ne Jalcon 26" kehälle. Aluksi vähän ihmetytti tuo koko ja se kun nuo ei tuntunu venyvän yhtään, mutta sai ne siitä väännettyä paikalleen ja istuvat kyllä just eikä melkeen!
    Menihän se, kun jaksoi tarpeeksi pitkään ähistellä. Huh...

Onko nyt niin että tavallisella tubeless-teipillä ei kannata lähteä läskipyörän vanteita teippaamaan?

Sopivan leveää teippiä, niin miksi ei onnistuisi?

^^No mulla on ainakin DT Swissin kehät teipattu läskissä. Tosin ne on nyt jäähyllä kun on kuitukiekot, mutta kyllä ne pari kautta kesti ilman mitään.

Lähinnä mietin sitä kun youtube-videoissa järjestäen teipataan muulla kuin tubeless-teipillä ja nettikeskusteluissa mietitään jumppanauhoja ja hirvisäkkejä, että mikä homma.

Sunringlen teipin saatavuus on huono.

Sunringlen teippi kesti yli 8000 km ja yhden kuminvaihdon mulefutissa. Eikä tyhjä kumi vieläkään johtunut teipin pettämisestä, jota epäilin, vaan kolmesta erillisestä reiästä. Nyt on hirvisäkkiä, jonka asentaminen onnistui kerrankin. Edessä gorillaa.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla

Perjantaiehtoona askartelin jeesusteipillä ja gorillateipillä omat DT Swissin vanteet tubeless -malliin. Alkuun ei tahtonut onnistua millään, mutta iskin litkut sisään ja pyörittelin vannetta renkaineen tovin. Lopuksi laitoin sisäkumin renkaan ympärille, jonka jälkeen kompressorilla sieluttoman venttiilin läpi ilmaa ja poks - rengas nousi vanteelle. Ja ilmeisen pitävästi vielä kun eilen ehtoolla renkaissa ilmat sisällä.

Samanlaisia aiheita

1. Tubeless
    By jmjlaine in forum Renkaat
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 30.09.2016, 11.30
  2. Maantiepyörä vaihtoehdot, apua kaivataan...
    By Nanna1984 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 28.06.2016, 22.29
  3. UST ja tubeless
    By fillaristi in forum Renkaat
    Vastaukset: 545
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 22.18
  4. Bianchi Sempre Pro ja vaihtoehdot
    By fiber in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 23.03.2014, 21.26

Aiheen tagit