Sivu 21 / 33 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 601 - 630 / 967

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #601
    Onko tämä sykkeillä säätö tarkoitettu kunnon kohottamiseen vai ihan perus hauskanpitoon? Kokeilin tuota myös, mutta jaksanut etsiä asetuksia tai opetella systeemiä. Enkä jotenkin pääse siitä yli, että haluan tietää joka hetki miten pyörä käyttäytyy. Tuo ajaminen kun ei ole pelkkää vauhdikasta polkua, vaan monesti pitää kikkailla. Joskus tehoa tarvitaan paljon ja heti, joskus taas vain vähän tai ei ollenkaan. Pumppu hakkaa miten hakkaa, kunhan hakkaa .

  2. #602
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kooo Katso viesti
    Eli sulla oli 2019 compissa revelation? itse miettinyt tuota samaista upgradea, mutta jotenkin ei ole vielä löytänyt syitä päivittää. toki hinta on yksi. tuo damppi maksaa joku lähemmäs 400€. ilmaruoto taas 40€

    onko siinä niin valtava ero sitten?

    -K
    Relevationissa ero on iso Pikessä vähä 50/60🤔 Tämä siis minun ajossa /mielipide.

  3. #603
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    56
    Aiemmin kyselin täällä S-kokoisen Levon perään ja sehän löytyi Helsingistä. Nyt sitten erehdyin koeajolle itsekin 2019 mallilla ja paluuta omaan 2018 malliin ei enää ollut. Näillä mennään täällä. Kuva eiliseltä iltalenkiltä Tahkolla.




    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #604
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Keula mahtava nyt.
    Akkua jäi 42%.
    E: ”KM Total with assistance: 34.09/59.91 km (56.9 %)” <- jonnii verran tuli mentyä myös ihan lihaksella

    Polun tukko muokkasi tätä : 21.06.2019 at 16.34
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  5. #605
    Meneekö koko lenkki ajamalla? Vai pitääkö taivaan portailla jalkautua?

  6. #606
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Portailla joudun ainaki minä tunkkaamaan n. 100m
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  7. #607
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kooo Katso viesti
    Eli sulla oli 2019 compissa revelation? itse miettinyt tuota samaista upgradea, mutta jotenkin ei ole vielä löytänyt syitä päivittää. toki hinta on yksi. tuo damppi maksaa joku lähemmäs 400€. ilmaruoto taas 40€

    onko siinä niin valtava ero sitten?

    -K
    Myös expertin pike oli aivan samaa ”kuraa” kovempaan enduro jyystöön kuin revelation.
    Tuolla 2.1 vaimentimella ero on minusta todella iso.
    Tokeneita ei tarvitse ollenkaan ja lsc säätö pelaa aivan eritavalla.
    Päälle 300€ saksassa on hinta.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  8. #608
    Jos uuden piken möisi pois ja ostaisi lyric RC2:sen, olisiko se vastaava tai parempi ratkaisu? Riittäisiköhän 300 välirahaksi? Fox 36 factoryä verrataan lyric RC2 seen ja molemmat pitäisi toimia hyvin enskapaukutuksessa. Ihan vaan vaihtoehtona mietin ääneen.

  9. #609
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712

    Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

    Uusin lyrik ultimate maksaa yli kilon. Ei mahda 300 riittää väliin.

    E: mä laittaisin keveimmäin vaihtoehdon
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  10. #610
    Liittynyt
    03/2010
    Viestit
    272
    Vaihtoehtoja on kyllä useita. Tallissa tällä hetkellä DVO Diamond ja Cane Creek Helm ja molemmat on melkoisen hyviä! Säätöjä riittää ja vaimennuspuoli toimii todella hyvin.

  11. #611
    Onhan noita. R2-bikessä lyric reilu 700 euroa. Onhan tuo kyllä aika punainen.

    https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Suspen...pered-red-2019

  12. #612
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Ei ole uusin. Eikä 2.1 chargerilla.
    Sen mitä lukenut niin 2 vs2.1 on suht iso ero.

    Hox: kuljettaako kukaan levoa auton katolla? Jos kyllä niin millä telineellä? Akku irti menee helposti alle 20kg.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  13. #613
    OK. Lyrik ultimate RC2.1:Sen markkina-arvo lie noin 900. Ja on edelleen punainen.

    https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Suspen...ST-tapered-red

  14. #614
    Pakko vielä kommentoida omia ajatuksia näistä päivityksistä ylipäätään. Mielestäni ne on vain valmistajan kannalta nerokas tapa nyhtää rahat markkinoilta. Esimerkinä RC2 vs 2.1. Pohjimmiltaan kyseessä on sama kampe, muutama pikku muutos. Toki uuden vuosimallin keulaan pitää keksiä jotain uutta. Netistä lukemalla saa kyllä helposti käsityksen, että vanhalla ei tee enää mitään, koska uusi on niin paljon parempi. Itsekkin ostanut Piken vanhan Fox Float Factoryn tilalle ja päivittänyt tähän uusimman ilmaruodon. En osaa sanoa kannattiko. 2.1 charger vaimennin jää kuitenkin ostamatta.

    Väitän vielä, että suurin osa ei osaa säätää keulaa oikein, eikä huomaa eroja kuin säätöjen ääriasennoissa. Itselleni se ei ainakaan ole kovin helppoa. Liikaa säädettävää? Ja kun saat vaimennuksen kuntoon, tiputat hieman ilmapuolen painetta, on vaimennuksen säädöt taas pielessä.

    Sitten on vielä nuo keulan säädöt ja oma ajotapa ja maastot. Jousitushan voi toimia optimaalisesti vain yhdenlaisessa tilanteessa kerrallaan. Ajat polkuja, alamäkiä, ylämäkiä, hiljaa kovaa. On aina tehtävä kompromissi säätöjen suhteen.

  15. #615
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Pakko vielä kommentoida omia ajatuksia näistä päivityksistä ylipäätään. Mielestäni ne on vain valmistajan kannalta nerokas tapa nyhtää rahat markkinoilta. Esimerkinä RC2 vs 2.1. Pohjimmiltaan kyseessä on sama kampe, muutama pikku muutos. Toki uuden vuosimallin keulaan pitää keksiä jotain uutta. Netistä lukemalla saa kyllä helposti käsityksen, että vanhalla ei tee enää mitään, koska uusi on niin paljon parempi. Itsekkin ostanut Piken vanhan Fox Float Factoryn tilalle ja päivittänyt tähän uusimman ilmaruodon. En osaa sanoa kannattiko. 2.1 charger vaimennin jää kuitenkin ostamatta.

    Väitän vielä, että suurin osa ei osaa säätää keulaa oikein, eikä huomaa eroja kuin säätöjen ääriasennoissa. Itselleni se ei ainakaan ole kovin helppoa. Liikaa säädettävää? Ja kun saat vaimennuksen kuntoon, tiputat hieman ilmapuolen painetta, on vaimennuksen säädöt taas pielessä.

    Sitten on vielä nuo keulan säädöt ja oma ajotapa ja maastot. Jousitushan voi toimia optimaalisesti vain yhdenlaisessa tilanteessa kerrallaan. Ajat polkuja, alamäkiä, ylämäkiä, hiljaa kovaa. On aina tehtävä kompromissi säätöjen suhteen.
    Tottakai se alusta säädetään reitin mukaan jos tietää mitä on tulossa.

    Itse on helppo puhua 2.1 paremmuudesta kun vaihtanut sen vakio revelationiin ja pikeen. Mielestäni kaiken lisäksi osaan sen vielä jopa säätää, ainakin itselleni sopivaksi
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  16. #616
    Tähän ei voi kyllä laittaa vastaväitettä. Jos ajaa Tahkon 22,5 keskarilla, ja avustuksen prosenteista ja akun kestosta päätellen ilman rajoittimen käpälöintiä, niin varmasti löytyy kokemusta myös iskarien toimivuudesta.

  17. #617
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.613
    Tämä ylläoleva keskustelu tukee omaakin käsitystä, että turha lähteä päivittämään jousituksen osia jos ei ole säätäminen hanskassa. Hyvin säädetty Revelation tai Pike on varmasti parempi kuin pielessä olevilla säädöillä oleva Kalliimpi Malli.

    Hyvässä pyörässä jousitus on jo jollekin tasolle säädetty tehtaalta eikä vain lätkäisty osia kiinni. Tietysti siinähän se säätäminen tulee tutuksi jos tilanteen säätöä vaativaksi osia vaihtamalla tekee ja joskus sekin pitää oppia..

  18. #618
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Hox: kuljettaako kukaan levoa auton katolla? Jos kyllä niin millä telineellä? Akku irti menee helposti alle 20kg.
    Heittäkää tähän kommenttia jos kokemusta.
    Thuride olisi myös optio kun ilman akkua ja etukiekkoa näyttäs painavan 15,5kg.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  19. #619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Ei ole uusin. Eikä 2.1 chargerilla.
    Sen mitä lukenut niin 2 vs2.1 on suht iso ero.

    Hox: kuljettaako kukaan levoa auton katolla? Jos kyllä niin millä telineellä? Akku irti menee helposti alle 20kg.
    Thule Upride. 👍🏻

  20. #620
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    91
    Näitä alustan päivityshommia on kiva lueskella. Alustan säädöstä olis kans kiva kuulla. Sagin säätö on selvä, mutta miten paluuta ja compressia pitäis säätää?
    Itsellä tuo pike on toiminut enemmän kuin riittävästi. Moottoripyöräendurossa aikanaan hifisteltiin alustan simmityksien ja säätöjen kanssa, mutta ainakaan vielä fillaroinnissa siihen ei ole ollut tarvetta.
    Alla video parin vuoden takaa, mutta siinä näkyy aika hyvin mun tyypillistä polkuajoa.
    https://youtu.be/O4-TbKVCbCY

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  21. #621
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712


    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #622
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    54
    mistä johtuu että 2019 levo compin charger rc keula jää tuolleen alas ilman kuormaa ja kun nostaa keulaa ilmaan niin palautuu ylös asti? Paine taisi olla 110psi. Ajoa semmonen 200km.

  23. #623
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    54
    mistä johtuu että 2019 levo compin charger rc keula jää tuolleen alas ilman kuormaa ja kun nostaa keulaa ilmaan niin palautuu ylös asti? Paine taisi olla 110psi. Ajoa semmonen 200km. https://aijaa.com/rzMb4X

  24. #624
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Negatiivi puoli pyrkii vetämään sitä kasaan. Kokeile ujuttaa esim nippuside tuosta pölytiivisteen ja liukuputken välistä niin paine pitäisi tulla pois.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti


    OutRiden kantavuus taitaa olla 17kg.

  26. #626
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.712
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    OutRiden kantavuus taitaa olla 17kg.
    Nii o paitsi että tuo on thruride. Sama 17kg kantavuus.

    Ilman akkua ja etukiekkoa kuten kuvassa, painoa 15.5kg. Eli no worries sen suhteen.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #627
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jukkap_ Katso viesti
    mistä johtuu että 2019 levo compin charger rc keula jää tuolleen alas ilman kuormaa ja kun nostaa keulaa ilmaan niin palautuu ylös asti? Paine taisi olla 110psi. Ajoa semmonen 200km.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Negatiivi puoli pyrkii vetämään sitä kasaan. Kokeile ujuttaa esim nippuside tuosta pölytiivisteen ja liukuputken välistä niin paine pitäisi tulla pois.
    Alajalassa voi toki olla painetta tai alipainetta. Mutta eiköhän tässä tapauksessa positiivisen ja negatiivisen ilmapuolen tasaus toimi vähän nihkeästi, johtuen esimerkiksi liiasta ilmamännän rasvamäärästä. Ei korjaannu nippusiteellä ulkoapäin. Eli katsoisin ilmamännän, putsaisin ja laittaisin sopivalla määrällä rasvaa ja öljyä takaisin kasaan.

  28. #628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Nii o paitsi että tuo on thruride. Sama 17kg kantavuus.

    Ilman akkua ja etukiekkoa kuten kuvassa, painoa 15.5kg. Eli no worries sen suhteen.
    No niinpäs onkin, roska silmässä täällä päässä.

    Okei, niin keveäksi kevenee. Hyvä homma. Täytynee omakin sähkäri punnata, josko Proridella kuskaisi.

  29. #629
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.750
    On se törkeän hauskaa, kun saa vauhtia pidettyä yllä niin että saa kokoajan tosissaan ajaa. Vaan kun jalat pääsee vähemmällä, tekee muu kroppa työtä enemmän. Tuntemus on hyvin lievä, mutta vähän kun olis ajanu kelkalla tai crossilla vauhtilenkin.


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mistä menee 2017 levon hissitolpan vaijeri? Mulla on moinen härveli koeajossa, mutta satula on liian alhaalla. Pitäis nostaa, mutta ensin katsoa, että kuoressa on jossain löysää. Riittääkö akun irrotus vai tartteeko muuta?
    Ja nyt kun pyörä on oma, sain aikaiseksi nostaa satulaa. Ei kait tarttis irrottaa edes akkua. Irrotin kyllä, putsailin paikat. Tolppa nousi sillä, että löysäsi pannan ja työnsi kuorta etupään läpiviennistä sisään. Tolppa nousi omineen tuossa kohden. Eli kuori luistaa kiinnikkeissään nätisti.
    Miten niin tyhmä kysymys??

  30. #630
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    54
    Tai sitten vien takuuseen huoltoon ettei toimi.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 14.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 13.26
  4. Specialized Tricross?
    By Timbaland in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 15.01.2012, 22.11

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •