RideHuntteriHelkamaGiantCanyonElectrobike
Sivu 12 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 1991

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #331
    Onko kenelläkään tietoa mistä saisi ostettua halvimmalla toisen akun Specialized levo 2018 pyörään. Saisiko ulkomailta esim halvemmalla tilattua. onko kukaan ostanut toista akkua ?

  2. #332
    Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia takajousen kanssa. itsellä on specialized turbo levo fsr comp 2018. Heti muutaman lenkin jälkeen takajousi alkoi pitää outoa vinkunaa. Lisäksi huomasin että kadottaa painetta itsestään. Sai jatkuvasti olla pumppaamassa lisää ilmaa takajouseen. Kävi takuu korjauksessa maahantuojalla. ääni hävisi, mutta edelleen kadottaa itsestään painetta. Nyt heti huollosta tulon jälkeen en ehtinyt ajaa edes sillä 5 päivään. Tässä ajassa oli kadonnut painetta reilusti, vaikka pyörä seisoi lämpimässä autotallissa eikä sillä ollut edes ajettu. Arvo oli 260 kun sen sinne jätin ja 140 5 päivän päästä. Tämä nyt ei varmaankaan normaalia ole ?. Saisikohan nyt uuden takajousen kun huollostakaan huolimatta vika ei korjaantunut ?

  3. #333
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Ei taida porukalla vielä olla paljoa 2019 mallin levoja, kun ei niistä juuri tule juttua?
    Onhan kaikki jo huomanneet uusimman ison emtb testin. S-Works otti taas voiton.
    https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-you-can-buy/

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  4. #334
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    557
    Ainakin voittajan hinta on niin hurja että niitä tuskin montaa myydään juuri missään..
    Pipo muokkasi tätä : 15.03.2019 at 12.19

  5. #335
    Myydäänhän maailmassa kymmeniä tuhansia kappaleita kympin maantiepyöriäkin. Suomeen noita kalleimpia Levoja on tulossa kai monta, jos se tarkoittaa täällä yli kymmentä yksikköä. Halvempia Levoja ei kai ole Spessulta kyetty Suomeen toimittamaan edes vielä kaikille niitä kauppailta ennakkoon tilanneille.

  6. #336
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    557
    Voin tietysti olla väärässäkin koska omassa kuplassani näkyy vain fillareita joiden hinta on maksimissaankin alle puolet tuosta.

  7. #337
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Ei taida porukalla vielä olla paljoa 2019 mallin levoja, kun ei niistä juuri tule juttua?
    Onhan kaikki jo huomanneet uusimman ison emtb testin. S-Works otti taas voiton.
    https://ebike-mtb.com/en/best-emtb-you-can-buy/

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Siis onhan näitä aika paljonkin liikenteessäkin. Tänne fillariforumille ei vain ole ajajat aktivoituneet. Liekkö liian kiire ajella!

    -Koo

    Levo 2019 takana noin 1400km

  8. #338
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Voisiko joku tsekata joko yleismittarilla akun nastoista tai Mission Control -appsilla, että mikä on Levon akun jännite siinä vaiheessa kun laturin mielestä akku on täynnä ja ledi muuttuu punaisesta vihreäksi.

    Itsellä akku jää 41,6 volttiin ja ellei Spessu nyt sitten suojaa akkuaan jotenkin todelliselta 100 % lataukselta, niin epäilen jonkun kennon (tai jopa joidenkin kennojen) olevan itselläni hieman huonona.

    Mitään tasapainotustakaan ei enää tuossa vaiheessa tapahdu - tämän tarkistin kulutusmittarilla: laturin verkosta ottama teho tippuu 1,8 wattiin kaikkien akun ledien palaessa vihreänä.

  9. #339
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Voisiko joku tsekata joko yleismittarilla akun nastoista tai Mission Control -appsilla, että mikä on Levon akun jännite siinä vaiheessa kun laturin mielestä akku on täynnä ja ledi muuttuu punaisesta vihreäksi.

    Itsellä akku jää 41,6 volttiin ja ellei Spessu nyt sitten suojaa akkuaan jotenkin todelliselta 100 % lataukselta, niin epäilen jonkun kennon (tai jopa joidenkin kennojen) olevan itselläni hieman huonona.

    Mitään tasapainotustakaan ei enää tuossa vaiheessa tapahdu - tämän tarkistin kulutusmittarilla: laturin verkosta ottama teho tippuu 1,8 wattiin kaikkien akun ledien palaessa vihreänä.
    2019 mission controllissa 100% lataus 41,6v

  10. #340
    Liittynyt
    11/2018
    Paikkakunta
    Seinäjoki
    Viestit
    549
    Hyvä loppujännite 36 voltin akulle.

  11. #341
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Kiitos. Tuo kertoo siitä, että Spessu ei ole ottanut kaikkea irti akusta. Mikä on akun kestävyyden kannalta tietysti hyvä asia.

    Itsellä on tässä työn alla ~250 Wh:n (20x 3500mAh) omatekoisen lisäakun tekeminen Levoon. Itse kun tekee, niin saa mieluisan. Laittelen kuvaa ja raporttia/ohjeita myöhemmin.

  12. #342
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    827
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Ainakin voittajan hinta on niin hurja että niitä tuskin montaa myydään juuri missään..
    Näkee muuten pk-seudulla ihan helvetisti Pivotin Shutlea joka on 10 ke pyörä, oli vissiin jossain vaiheessa ridemoren eniten myyty pyörä..

  13. #343
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    797
    ^ Näin vähän ulkopuolisena pakko todeta, että peruskunto-seudun ostovoima vaikuttaa tosiaan olevan melkoisen paljon laajempi kuin maakunnissa.

  14. #344
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Näkee muuten pk-seudulla ihan helvetisti Pivotin Shutlea joka on 10 ke pyörä, oli vissiin jossain vaiheessa ridemoren eniten myyty pyörä..
    Näin uskon minäkin.
    Muistelen, että 2017 vuoden syksyllä puhuttiin Pivot Shuttleja myydyn jo 30kpl Suomeen.
    Viime syksynä Saksa oli ennakkotilannut 300 S-Worksia. Levoja on myyty jo nyt (2019) ennätysmäärä Suomeen, eikä niistä mikään malli ole niitä halvimpia sähkömaastureita.
    Omassa tuttavapiirissä on useita moottoripyöräenduro-harrastajia, jotka ovat ostaneet ekaksi maasturiksi noin 5 keur sähkärin. Se tuntuu fillariksi kalliilta, mutta moottoripyöräharrastuksen kuluihin tottuneelle halvalta. 8 keur experttiä myydään varmasti paljon johtuen isosta akusta. Uskon että myös S-Worksejä rupeaa näkymään poluilla kunhan niitä vain ruvetaan saamaan Suomeen.


    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  15. #345
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Kiitos. Tuo kertoo siitä, että Spessu ei ole ottanut kaikkea irti akusta. Mikä on akun kestävyyden kannalta tietysti hyvä asia.

    Itsellä on tässä työn alla ~250 Wh:n (20x 3500mAh) omatekoisen lisäakun tekeminen Levoon. Itse kun tekee, niin saa mieluisan. Laittelen kuvaa ja raporttia/ohjeita myöhemmin.
    Levoonhan taisi olla joku ~300 Wh lisäakku kaupallisenakin joka tuli juomapullotelineeseen.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  16. #346
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    ^ Näin vähän ulkopuolisena pakko todeta, että peruskunto-seudun ostovoima vaikuttaa tosiaan olevan melkoisen paljon laajempi kuin maakunnissa.
    Onko sitä rahaa pk-seudulla yhtään enempi, mutta kun ympärillä rupeaa näkyyn "hulluja" jotka sijoittaa huvittelulaitteeseen 10 keur, niin on itsekin helpompi tehdä ostopäätös (ei tartte niin paljoa selitellä hintaa kun porukassa on useampi saman hintainen fillari). Tietty jos pk-seudulla pärjää ilman autoa, niin voi helpolla ostella ton hintasia fillareita vaikka joka toinen vuosi ja vielä ei olla lähelläkään autoilun kustannuksia.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  17. #347
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Luulen, että ollaan Peten kanssa foorumiveljiä tuolta kurapyöräfoorumin puolelta ja minulla homma on just noin: Levon tultua taloon, minulla on yhtä viikonloppureissua lukuunottamatta moottorienska ollut seisonnassa. Pari viikkoa sitten ryhdyin valmistelemaan sitä kevääseen, mutta ei syttynyt minkäänlaista ajokipinää, vaikka pyörää testailinkin pihassa.

    Eli eli, kalliskin sähköpyörä on niin osto- kuin käyttökuluiltaankin ihan eri liigaa moottoripyöriin verrattuna. Tokihan 5-10 kEur _polkupyörään_ voi kuulostaa kalliilta, mutta onko se sitten kuitenkaan... Lisäksi (etenkin täällä Uudellamaalla) sallittuja ajomaastoja moottoripyörille on aika harvassa, kun taas sähkärin kanssa voi suunnata ensimmäiselle polulle, mikä tulee vastaan. Ajomaastot eivät todellakaan lopu kesken.

  18. #348
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Levoonhan taisi olla joku ~300 Wh lisäakku kaupallisenakin joka tuli juomapullotelineeseen.
    Joo, parikin kaupallista ratkaisua on: yksi belgialainen (Levo range extender) ja toinen italialainen (Levorex). Alkaen hinnat ovat vaan siellä n. 350-400 e kieppeillä, joten ajattelin ihan jo harrastuneisuuden vuoksi kokeilla moisen rakentamista itse. Kennothan tuossa kallein osa on, mutta vaikka valitsin laadukkaat Sanyon kennot, en niihin siltikään saanut menekään kuin reilut 80 e. Toki jos haluaa täysin PnP-ratkaisun, niin se moottorin ja akun välinen johto on 70-80 e, mutta itse taidan tyytyä viiltelemään alkuperäisen. Tällä tavoin kustannukset osista laadukkaan bluetoothilla varustetun BMS:n ja akkujen välisen virrankulun estävien komponenttien kanssa jää jonnekin 200 e kieppeille.

    Mutta joo, laitan tarkempaa raporttia savun hälvennyttyä. Odotan vielä muutamia osia saapuvaksi, jotta pääsen tekemään kasausta.

  19. #349
    Liittynyt
    10/2018
    Viestit
    68
    myös sellainen kuin TrailWatts tekee näitä. Se on sentään kohtuu uskottavan oloinen, koska puhuu hyvää englantia ja päivittelee järkevästi instagrammia.

  20. #350
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Joo, mutta noissakin hinnat alkavat 450 punnasta ja se on kyllä aika paljon yli ainakin minun hintakipukynnyksestä. Etenkin kun minun ajoilla Levon kanssa olisi hyvä olla lisäakku vain niillä kaikista pisimmillä, koko päivän rundeilla ja viime kesänä noillakin pärjäsi ilman. Toki lisäakku mahdollistaa nyt sitten vieläkin pidemmät lenkit ja/tai hieman vapaammin avustustasojen käytön.

  21. #351
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Niin siis onko oikeasti ennakkoon tilattuja 2019 fillareita vielä tulematta asiakkaille? Ja millainen näiden eri hintaversioiden saatavuus on ylipäätään, jos sellaisen itselleen haluaisi? Onko kellään tietoa tai omaa kokemusta?

  22. #352
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    24
    Turbo Levon FSR 2019 perusmalli, väri hyber green tilattu joulukuussa 2018 ja heti kertoivat toimitukseksi huhtikuun 2019 ja voi mennä tästä eteenpäinkin. Viikolla tiedustelin tilannetta missä mennään ja moottoreiden toimituksissa Brosella kuulemma haasteita, tilausmääristä johtuen. Pienetkin valmiit erät laitetaan heti jakoon myyjille ja tietysti isommat erät ennakkoon tilanneet ovat etusijalla. Mutta hyvää kannattaa odottaa joten Grebe jos 2019 Turbo Levoa haluat, tilausta sisään ajoissa. Itse olin jo Spessua hylkäämässä mutta mieli muuttui matkan varrella koska uutta moottoria on / oli niin paljon hehkutettu.

  23. #353
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Niin siis onko oikeasti ennakkoon tilattuja 2019 fillareita vielä tulematta asiakkaille? Ja millainen näiden eri hintaversioiden saatavuus on ylipäätään, jos sellaisen itselleen haluaisi? Onko kellään tietoa tai omaa kokemusta?
    Mullon käsitys että valtaosa Suomeen tulevista 2019 Levoista on tulematta.
    Itse tilasin expertin marraskuun alussa. Kauppias oli ennakkotilannut kyseisen fillarin jo aiemmin ja siltikään ei ole vielä tullut.
    Tällä hetkellä kuulemma lupaillaan uusille tilauksille toimituksia vasta kesän puoliväliin.

    Ilmeisesti spessu onnistui taas uudistuksessa niin että kysyntä on ympärimaailman kovempaa kuin tehdas pystyy tuottamaan. Ja kaikissa testeissähän sitä on ylistetty.

    Itse koeajoin syksyllä ja nyt vielä kevät talvella uusiksi alu comp version ja vaikka koeajofillari oli pykälän liian iso, niin hyvin siinä pääsi tuntumaan. Fillari on todella makee!

    Tiedän että Tampereen seudulle on joitakin yksittäisiä malleja/kokoja saatu jo luovutettua.
    Onneksi vanha fillari on edelleen ajossa, niin odotuksen tuska ei ole päässyt nousemaan liikaa.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  24. #354
    Liittynyt
    01/2000
    Paikkakunta
    Lpr
    Viestit
    271
    Miten kevät aina yllättää fillarivalmistajat

  25. #355
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Tässä käy helposti niin, että 2020 mallit julkaistaan, ennen kuin ennakkotilaajat saavat omat 2019 mallinsa.

  26. #356
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Ainiin, kyselin jälleenmyyjältä Experttiä tässä kuussa. Ei kuulemma enää saa. Carbon Comppia saisi, toimitusarvio kesäkuussa.

  27. #357
    Liittynyt
    06/2018
    Viestit
    60
    Itse eilen ostin 2019 levo compin Joensuusta iikalta. Ei tarkkaan tiennyt millon saa.

  28. #358
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Mullon käsitys että valtaosa Suomeen tulevista 2019 Levoista on tulematta.
    Itse tilasin expertin marraskuun alussa. Kauppias oli ennakkotilannut kyseisen fillarin jo aiemmin ja siltikään ei ole vielä tullut.
    Tällä hetkellä kuulemma lupaillaan uusille tilauksille toimituksia vasta kesän puoliväliin.

    Ilmeisesti spessu onnistui taas uudistuksessa niin että kysyntä on ympärimaailman kovempaa kuin tehdas pystyy tuottamaan. Ja kaikissa testeissähän sitä on ylistetty.

    Itse koeajoin syksyllä ja nyt vielä kevät talvella uusiksi alu comp version ja vaikka koeajofillari oli pykälän liian iso, niin hyvin siinä pääsi tuntumaan. Fillari on todella makee!

    Tiedän että Tampereen seudulle on joitakin yksittäisiä malleja/kokoja saatu jo luovutettua.
    Onneksi vanha fillari on edelleen ajossa, niin odotuksen tuska ei ole päässyt nousemaan liikaa.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Montako Turbo Levoa on tällä hetkellä Suomen poluilla ajossa ? Onko joku kauppias kertonut tarkempia lukuja ? kyselee yhden ( v.2017) TL polkija

  29. #359
    Liittynyt
    03/2019
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    26
    Perjantaina lähti tilaukseen Levo. Spessun edustaja oli paikalla esittelemässä pyörää ja epäili, että menee touko-kesäkuulle pyörän toimitus.
    On aivan jäätävä menekki ollut tälle 2019 mallille. Jos oikein muistan niin myyvät noita Euroopassa 4000kpl viikossa ja tehdas saa tehtyä 800-1000 moottoria.
    Näinköhän saa ajoon edes ennen kuin 2020 malli tulee

  30. #360
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kingyo Katso viesti
    Perjantaina lähti tilaukseen Levo. Spessun edustaja oli paikalla esittelemässä pyörää ja epäili, että menee touko-kesäkuulle pyörän toimitus.
    Minkä mallin tilasit?
    Jostain syystä (sattumaako) tuntuu että halvemman pään malleja on Suomeen jo rantautunut, mutta kalliimmat mallit loistaa poissaolollaan.
    Itse tosiaan tilasin marraskuun alussa ennakkotilatun expertin, eikä vielä ole tietoa milloin tulee.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 16.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 15.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •