BikeshopElectrobikeImatraCanyonHelkamaRide
Sivu 31 / 67 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 1991

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

  1. #901
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Mielipiteitä on monia.

    Omani perustan suomen tarkimpaan persdynoon.
    Hyvä perustelu. Kysyn silti vielä että, jos Peak Power on 8-10 %, niin mikä sulla on Support-tasona väliltä 0-100 %? Saisin jonkun käsityksen moottorin todellisesta avustustasosta.

  2. #902
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jpekka Katso viesti
    Painovoimasta
    Tasaisella tiellä ja tasaisella vauhdilla? Jos siis viittasit tuohon esimerkkiini.

  3. #903
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Eikös noissa blevon aiemmin postatuissa spekseissä ole dataa josta selviää?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  4. #904
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    En oikeen saanut tulkittua.

    Yhdessä kohtaa econ support oli 15% ja Peak Power 25%, toisessa taas 11% ja 23%. Ja smart hr:ät molemmissa päällä.

    Mut anti olla.

  5. #905
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Näin.
    Alle 139bpm 7% avustus ja kun syke lähenee 139bpm, avustus nousee ollen maksissaan 11%.

    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  6. #906
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Maksimi avustus watteina siis 0,23*560W=128,8W, jossa 23% on peak power ja 560W valmistajan ilmoittama max moottoriteho. Max avustuksen 128,8W saat, kun poljet itse vähintään 286W teholla, jos support on noussut 11 prosenttiin.

  7. #907
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Eli sun perstuntuma 8-10% on Blevon mukaan 23%. Huomasitko?

  8. #908
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Mä en oo matikkaa syväanalyysinä käyttänyt vaan vastasin kysymykseen.
    Katson avustustason puhtaasti sovelluksesta.

    Oli miten oli, omaan reiteen n. 8% (apissa)tuntuu suht vastaavalta kuin nyky genren 160mm joustava,14-15kg painava enskajyrä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  9. #909
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    En mäkään tahdo viisastella, mutta avustustaso koostuu kahdesta osasta. Maksimiavustuksesta eli peak powerista, joka sulla on 23%, ja avustusprosentista eli support levelistä, joka määrää auttaako moottori vähemmän vai enemmän kuin itse polkijan tuottama voima. Tuo pelkkä 8-10% support moden kertominen ei vielä kerro paljoa moottori avustuksesta ilman tuota jälkimmäistä. Ja nämäkin kaavat toimii vain 2019 brosella, jossa max support on 410%. Boshissa tilanne olisi eri, koska siinä on kiinteät maksimit eri leveleillä.

    Mutta noi sun luvut kyllä vastaa aika hyvin avustusta, jota voin itsekin käyttää luomujen seassa. Alkuperäiseen kysymykseen ei ole oikeaa vastausta, mutta hyviä perstuntumia, jokaisella omansa.

  10. #910
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti

    Oli miten oli, omaan reiteen n. 8% (apissa)tuntuu suht vastaavalta kuin nyky genren 160mm joustava,14-15kg painava enskajyrä.
    Mikä on pointti ajaa sähköpyörällä niin että se tuntuu 15 kiloiselta enskajyrältä, kysyy sähköpyörän omistaja itsekkin

  11. #911
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    vantaa
    Viestit
    268
    ^ja vastaushan löytyi edelliseltä sivulta.. eli kysymys oli aiheeton

  12. #912
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Ohhoh, vuoden olen ollut ilman Levoa ja siinä ajassa on ajaminen sähköavusteisella mennyt näemmä melkoiseksi speksaamiseksi. No, ehkäpä parin viikon sisään on uusi Levo alla, pitääpä vähän syynätä näitä kaikkia prosenttiwattikadenssihommia, tai sitten annan vaan niiden olla

  13. #913
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lego Katso viesti
    Mikä on pointti ajaa sähköpyörällä niin että se tuntuu 15 kiloiselta enskajyrältä, kysyy sähköpyörän omistaja itsekkin
    Se että nämä on niin monikäyttöisiä.
    Saat ajettua todella raskaan lenkin vs normi pyörä. Todella kevyen lenkin vs normipyörä. Ja kaikkea siltä väliltä.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  14. #914
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Mulla tämä avustuksen vähentäminen lähti siitä, kun akku meinas aina loppua kesken noilla yli 100km lenkeillä. Rupesin miettiin että olisko avustuksen vähentäminen parempi ratkaisu kuin toinen akku tai lisäakku. Palkaksihan tässä saa myös parantuneen reisivoiman ja sehän tarkoittaa että poluilla pääsee entistä kovempaa isommallakin avustuksella.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  15. #915
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    Suunnitelmissa on vaihtaa takaiskari laadukkaammaksi, ehkä Cane Creek teräsjousiversioksi.
    Osaako kukaan neuvoa, mikä jousi olisi suunnilleen sopiva? Ja millä esijännityksellä, tavoittelen pintaherkkää jousta.
    Canen laskuri antaa n 500 lbs 190/50 iskarille, mutta se on ilmeisesti luomupyörälle.
    Pitäisikö vain lisätä laskuriin painoa 5-6 kg, jolloin tulisi n 550 lbs. Em arvot ovat 2 mm esijännityksellä (suositus 1-6) ja 28 % sagilla
    Painoa on 80 kg +vaatteet. Pyörä -18 levo turbo fsr
    Meneekö tontille?

  16. #916
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    229
    Mulla on pari kiloa enempi painoa kuskissa ja jousena 600-paunainen. 550 menee mielestäni kiikkulaudaksi (sellainenkin jousi on hyllyssä) ja lineaarisena myös pohjaa turhan helposti. Ajotyylinä suhteellisen vauhdikas.

    Ja jousien kanssahan pyritään aina minimiesijännitykseen; esijännityksellä ei "korjata" liian löysää jousta. Ei etenkään geometrioissa, jotka suunniteltu progressiiviselle ilmaiskarille. Itsellä kauluria kiristetty vain sen verran, että jousi lukittuu paikalleen. Sagia taitaa olla 28-30 % riippuen mittaustavasta.

    Pyörä - 18 Levo ja iskarina CCIL coil.

  17. #917
    Liittynyt
    06/2019
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    12
    kiitos, tällä pääsee hyvin eteenpäin.

  18. #918
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Rupes sunnuntaina Roineen kierrolla (107km) levo expert 2019 nariseen jostain moottori hujakoilta. Ei vaikutusta jos sammutti avustuksen, joten tuskin tuli moottorista, kenties moottorin kiinnityksestä.
    No, moottori irti, putsaus ja paikalleen. Ekaa pulttia vedettäessä momenttiin, napsahti pultti poikki. Näkyy olevan jotain hipo matskua (kevyt, eikä ota magneetti kiinni). Pultit pitäis kuulemma vaihtaa joka aukaisun jälkeen. Onko muilla kokemusta moottorin irrotuksesta? Oletteko vaihtaneet pultit?

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
    Saitko muuten natinan pois? Itsellä sama ongelma. Moottoria en ole irroittanut, muuten käyty kaikki paikat läpi tuloksetta.

  19. #919
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Onkos tuo manuaalissa kerrottu jotta pultit pitää vaihtaa avauksen yhteydessä?
    Nimim:viidesti avattu

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  20. #920
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Tänään kotiutui Turbo Levo comp. Metriäkään ole ajettu, renkaat litkutettu, huomenna polkimet kiinni ja ottamaan ensi maistiaiset.





  21. #921
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Saitko muuten natinan pois? Itsellä sama ongelma. Moottoria en ole irroittanut, muuten käyty kaikki paikat läpi tuloksetta.
    Juu, natina loppui. Mitään ihmeellistä sinänsä moottorin irroituksessa ei löytynyt, mutta natinan sai loppumaan. Takahaarukan alla olevat kaksi moottorin kiinnityksen takimmasta pulttia ovat vähän ahtaita ottaa pois ja laittaa takaisin, mutta muutenhan moottori lähtee aika kivuttomasti pois.

    Btw. Keulan natinakin on pysynyt poissa avauksen, putsauksen ja uusintarasvauksen jälkeen, vaikka uumoilin että sekin rupeaa uudestaan natisemaan hetken päästä.

    Pulttien vaihdosta:
    En muista sanooko manuaali jotain niistä, mutta paikallinen spessukauppias kertoi että spessun huoltokoulutuksessa oli kerrottu että moottorin pultit kuuluisi vaihtaa joka avauksen yhteydessä. Hintaa koko pulttisarjalle on muutama kymppi, joten kovin kalliita eivät ole ja löytyi hyllystä. Kertoivat kyllä myös että ei niitä monikaan vaihda, eli ilmeisesti toimivat useamman kerran. Mulla sattui ilmeisesti huonoa tuuria kun heti eka katkesi kun vedin momenttiin. Sen jälkeen otin töistä lainaan toisen momentin että sain varmistettua että avaimessa ei ole vikaa.
    Pultit ja vastakappaleethan on jotain kevyttä hipoainetta.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  22. #922
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Joo jarruletku ja vaihdevaijeri ovat ikävästi pultin kantojen edessä. Kun ei millään viitsisi irroittaa moottoria. Ei löydy sitä ratas spiderin avainta ja ulosvetäjääkään.

  23. #923
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Ei tarvi ottaa ratasta pois, että moottorin saa pöydälle. Kts mun kuva ylempää.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  24. #924
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Aivan. Ajattelin vain, että saa putsattua tuon kotelonkin sisältä kaikki pinnat. Jos irrottais, niin samalla olis ehkä järkeä laittaa se uudempi versio kotelosta, jossa sivukansi on kiinni neljällä pultilla. En tiedä onko tossa suffelissa eroa. Mulla 11/2018 erää eli ei ihan uusinta uutta noi kotelon osat. Akun suojakin on vähän jo lohjennut.

  25. #925
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Kertokaapa joku jolla on ollut vm. 2016-2017 Levo, eikös vanhassa softassa saanut säädettyä avuksen määrän, väännön ja poljinvasteen? Sitten tuli päivitys jossa sai laittaa eri tasoille ylä ja alarajat avustukselle, näin ainakin itse muistan. Tässä uudessa ei pysty ilmeisesti suoraan väännön määrään vaikuttamaan? Ja vielä, ketkä ovat tuota shuttle-asetusta käyttäneet, mikä sen idea on?

  26. #926
    Miten te latailette noita akkuja. Lataatteko te ne jokaisen lenkin jälkeen täyteen?
    Mikähän olisi se optimaalisin tapa ladata, jos haluaa mahdollisimman pitkään säilyvän hyvänä tuollaisen akun?

  27. #927
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Olen ladannut aina lenkin jälkeen kun on hetken viilentynyt.
    On aina valmiina täynnä, koska lenkin pituudesta ei voi tietää.

    Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  28. #928
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Akun kennot kestää parhaiten, kun varastoi vajaana, ei lataa koskaan täyteen ja ei aja ihan tyhjäksi. En kyllä tiedä millainen ero tuolla on siihen, jos akkua käyttää "normaalisti". Isompi akku kestää teoriassa pidempään hyvänä, koska sitä ei ajeta niin tyhjäksi kuin pienempää ja lataussyklejäkin kertyy hitaammin.

    Itse pyrin lataamaan akun vasta ennen lenkkiä edellisenä päivänä.

  29. #929
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Pirkanmaa
    Viestit
    118
    Hmmm...mä olen tökännyt yleensä heti ajon jälkeen töpseliin ja aina täyteen. Mun ajot on yleensä sen verta pitkiä, että vajaalla akulla ei tule juuri koskaan lähdettyä.
    Jos tiedän että en aja moneen päivään, niin saatan jättää lataamatta ja ladata vasta ed yönä.
    Talvi tuo vähän tuskaa, kun talli on sen verran iso (traktoritalli), että siellä ei suita pitää lämpöä päällä turhaan ja levosta akun irtiotto on jotenkin psykologisesti hankalaa. Aiemmassa fillarissa otin akun talvisin sisälle ja latasin sisällä. No, pitää keksiä jotain. Maatilalla on onneksi tilaa ja mahdollisuuksia. Pitää viritellä jonnekin pieni, lämmin, lukollinen tila.

    Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

  30. #930
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.057
    Jos ajelee monta kertaa viikossa, niin kannattaa varmaan ladata heti täyteen. Mutta jos tietää, että ei aja viikkoihin, niin joku 70 prossaa lie sopiva varastointikapasiteetti.

    Sitten vielä latauksessa pienempi virta ja hitaampi latausnopeus säästää akkua. Ja sama purkamisessa.

Samanlaisia aiheita

  1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 17.08.2015, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •