Giant
Sivu 1 / 67 1 2 3 11 51 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 1994

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Onko foorumilla muita Levokuskeja? Omalla 6Fattiellä olen ajanut nyt vajaat 200 km ja ensihuolto teetätetty.
    Minulle pyörä on ollut juuri sitä mitä sähköavusteiselta pyörältä hain. Halu ajamiseen on noussut aivan eri tasolle, lenkit pidentyvät ja saan pidettyä sykkeen alempana. Liian korkealle karkaava syke on minulle ongelma kaikessa urheilussa, sykkeet ei kestä pk-tasolla.
    Täysjousto ja hissitolppa (jälkiasensin) olisi pitänyt olla jo edellisessä pyörässä... Tämä ihan yleisenä huomiona.

Voisin myöhemmin hieman raportoida akun kestosta kun saan enemmän dataa kerättyä. Ensimmäisessä huollossa ajettiin softapäivitys järjestelmälle.

Mission Control ohjaus-app tuomii hyvin ja antaa hyvin tietoa ajoista. Ainoa ongelma tuli kun työnantaja vaihtoi puhelimet Samsungin A5:een niin se ei yhdisty pyörän kanssa. Asia on selvityksessä.

Kaikin puolin olen tyytyväinen hankintaan tällä hetkellä.

Marko

Eilen tuli hankittua Turbo Levo Comp Fsr st29. Eipä nyt voi muuta kuin hehkuttaa ensimmäisten ajojen jälkeen. Mtn huomautettavaa en keksinyt, 120mm joustoa ensin epäilin mutta turhaan. Dropit, hypyt ja kivikkojuurakko menevät aivan kivuitta, eikä ole vielä ollut kuitenkaan pohjaaminen lähellä. Pyörä on ajoltaan tuttu koska itseltäni löytyy myös Stumpjumper comp fsr 29. Levo menee kuitenkin mielestäni huomattavasti vakaammin, johtuneeko sitten painosta, iskunvaimentimista tms. 29' renkaan ohjaus on tarkempi kuin 6fattien, niistä olen kokeillut sekä jäykkäperän että fsr:n. Kuivalla kelillä pitokin on vähintään riittävä, märällä en ole vielä ajellut. Se ehkä hivenen jännittääkin...Moottorin avustusta pystyy säätämään monipuolisesti, eikä eco-tasokaan ole mikään tuhnu. Itselläni se riittää jo niihin paikkoihin minne en omin voimin / taidoin ole päässyt. Normal-mode on riittävä mihin vaan ja turbo-modea kokeilin, ei ainakaan minulle tarpellinen metsäpoluilla. Toki näitäkin saa säädettyä sovelluksen kautta mieleisekseen. Jarrut ovat tehokkaat ollen samalla tunnokkaat. Ajamisen riemu on melkoinen. Marko tuossa ylempänä kertoi keskisyketason laskeneen, minulla taas päinvastoin. Eli verrokkilenkin jonka tein Stumpjumper fsr:llä, ajoin ensimmäisenä myös Levolla. Keskinopeus kasvoi, aika lyheni mutta keskisyke nousi 141->152. Silti ei tuntunut pahalta, lähdin vielä kaverin kanssa uudelle lenkille samointein. Ajoa tuli vajaa 4 tuntia ja akkua oli jäljellä 40%. Kilometrien karttuessa varmaan osaan kertoa lisää fiiliksiä.
    Edit: Iskunvaimentimet olivat vielä ekoilla lenkeillä "joillain säädöillä", samaten sisurit paikoillaan. Viikonvaihteessa jos saisi litkuteltua kumit ja katseltua vähän jousitustakin. Siihen olisi oiva apu Specializedin Eki Vainikan näyttämä säätölaite, kytketään iskarin ilmapuolelle kiinni, puhelimesta appi auki, valitsee ajotavan ja alkaa ajamaan. Kertoilee sitten mitä keulassa / takaiskarissa tapahtuu, antaa vinkkejä säätöihin ja pisteyttää säätöjen onnistumista.

Muutama lenkki ajettu hymyssä suin... Levo FSR Comp 6Fattiellä.

*** teamvelocycling.fi /nonamesport.com / fat-bike.fi ***

^ Hieno väritys, vähän harmittaa kun ei saanut 29' tuolla värillä. Vaan onhan tuo harmaa / keltainen ihan tyylikäs. Tänään vaihdoin renkaat, alkuperäinen GC / Purgatory eivät oikein kestä kivikossa ajoa. Vaikka litkut renkaissa niin liki joka raapaisusta liemi lentää. Nyt alla on Maxxis Ardent exo 2,4'. Niistä kokemus luotettavana renkaana, Stumpissa alla samanlaiset. Hyvin rullaa pikaisen koeajon perusteella, fillari keveni samalla 200gr.

Livenä tuota harmaata/mustaa ei tahdo sähkäriksi edes herkästi huomata, musta kun hoikentaa! Oli nimittäin yhdellä porukkalenkillä tuollainen mukana ja vasta kun ihmettelin kyljessä olevia ledejä huomasin mistä kyse, erittäin tyylikäs vehje!

Tänään käytin pyörän ensihuollossa, positiivista ylläriä vapaarattaan osalta. Eli vapaarattaan runko on myös terästä, ei alumiinia. Odotettavissa pidempää elinikää. Kiekkoja vähän säädeltiin ja takakiekon laakereille pieni kirraus, sama homma oli stumpissa aikanaan. Huomenna kovaa ajoa Lopen Poronpolulla luvassa. Olen nyt ajellut eco-modella edelleen, vääntöä pudottanut 20% ja "polkemiseen reagointia" olen pudottanut yhden pykälän. Silti potkua piisaa tarvittaessa, ei sudi liian herkästi.

Tahko MTB 2017 tuli koluttua läpi Levolla. Akku riitti loistavasti 60km:n matkan, el granden "pääkallokyltin" kohdalla oli vielä 40% jäljellä. Eco-mode 20% ajoin kisan, moottorin vääntöä olin pudottanut 20% ja polkemisvasteen kohtaan"normal". Riitti itselläni loistavasti joka paikkaan. El granden porsastelin sitten ylös trail-modella, meni turhankin helposti. Kisan aikainen keskisyke oli minulla 152 ja maksimi 178. Ennen kisaa perjantaina ajelin El granden myös eco-modella, ei mitään ongelmia, syke mäen päällä 178, eli kyllä ihan töitä saa tehdä kumminkin. Ainut miinus tulee vauhdikkaissa epätasaisissa laskuissa, ketjut putoavat päältä todella helposti. Perjantaina lähti kerran ja kisassa 3 kertaa, ensimmäisen kerran ennen el grandea olevassa laskussa ja loppulaskussa sitten kahdesti. Niihin tuhraantui kyllä aikaa. Kovasti toivoisin valmistajan tekevän jotain tämän "ominaisuuden" poistamiseksi.

Mulla on ollut vuoden päivät ja 1000 km Turbo Levo HT, jossa on ilmennyt ikävä ongelma. Jos ajaa isolla vaihteella loivaa ylämäkeä (watit reisistä), ketjut paukahtavat takarattaalta hetkeksi pois. Todella harmillinen ominaisuus, kun pamahtelee ja tuntuu ikävältä samaan aikaan.

Liikkeessä totesivat viime syksynä, että takarattaat olivat kuluneet liikaa. Sain uuden (vahvemman?) takapakan takuuseen, mutta nyt huomasin, että vaiva on uusiutunut.

Onko kellään muulla tällaista ilmennyt?

Noin 400 km ajon jälkeen ei ole ongelmia. Ketju ei hypi, eikä kulumista ole vielä havaittavissa. Ajan yleensä nopealla rytmillä. Saattaa vaikuttaa sekin, että vaihtaja ja pakka on X01/X1 sarjaa. Ketju pysyy ehkä kireämmällä ja materiaalikin saattaa olla parempaa pakassa.

Ilmeisesti Sinulla Exx on expert tai parempi malliversio? Katselin että ketju on sama, pakassa ja vaihtajassa on sitten eroa. Ketju ei ole venähtänyt vielä minullakaan eikä muutenkaan ole sanomista toiminnassa. Ainut tosiaan kun laskee vauhdikkaammin dh-tyyliin mäkeä alas jolloin ei tarvitse polkea niin ketju putoaa eturattaalta. Eturattaan yhteydessä olevaa ohjuria vähän säädin, en tiedä pystyykö Sram gx vaihtajan kireyttä säätämään.. Ketjun lyhentäminenkin saattaisi ehkä auttaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti svheebo Katso viesti
    Tahko MTB 2017 tuli koluttua läpi Levolla. Akku riitti loistavasti 60km:n matkan, el granden "pääkallokyltin" kohdalla oli vielä 40% jäljellä. Eco-mode 20% ajoin kisan, moottorin vääntöä olin pudottanut 20% ja polkemisvasteen kohtaan"normal". Riitti itselläni loistavasti joka paikkaan. El granden porsastelin sitten ylös trail-modella, meni turhankin helposti. Kisan aikainen keskisyke oli minulla 152 ja maksimi 178. Ennen kisaa perjantaina ajelin El granden myös eco-modella, ei mitään ongelmia, syke mäen päällä 178, eli kyllä ihan töitä saa tehdä kumminkin. Ainut miinus tulee vauhdikkaissa epätasaisissa laskuissa, ketjut putoavat päältä todella helposti. Perjantaina lähti kerran ja kisassa 3 kertaa, ensimmäisen kerran ennen el grandea olevassa laskussa ja loppulaskussa sitten kahdesti. Niihin tuhraantui kyllä aikaa. Kovasti toivoisin valmistajan tekevän jotain tämän "ominaisuuden" poistamiseksi.
    E-bike ketju ja ohjuri alle...

https://www.bike-discount.de/en/buy/...788/wg_id-1445

Joo, minulla on expert malli. Luulisin, että ketjusta voisi ottaa tarvittaessa yhden tai useampia lenkkejä pois. Näyttäisi olevan varaa lyhentää tarvittaessa.

Vähän päivitystä, pyörällä ajetaan ja pelaa loistavasti. Viikonlopuksi on tulossa lainaan shockwiz-laite, pääseepä kokeilemaan iskarinsäätöjä sen avulla.

Levossa tuppaa ketjut ainakin venymään aika reippaasti. Omaan Experttiin vaihdoin ketjut ekan kerran jo n.500-600km kohdalla silloin alkoi olemaan sen verran venyneet. Muuten on kyllä mahtava laitos ajaa metsässä ja työmatkaa. Omalla expertillä on nyt menty 1000km verran kun heinäkuussa ostin tuon. Kovasti kuumottelisi Kenevo vain. Silloin voisi myydä tuon Enduronkin tuosta nurkasta pois. Ei ole kauheasti Enduroa tullut liikutettua Levon jälkeen. Oikeastaan vain hissileikit on menty Endurolla.

Itse en ole saanut kertaakaan tippumaan ketjuja pois ajossa.

Spessun suositushan on, että noissa vaihdettaisiin ketjut 1tkm välein..
    The end of the road is just the beginning...

Olen itte vähän huono kaivamaan lisää tietoa. Onko noissa Turbo levo fsr comp fattie2017 vs 2018 malleissa minkälaisia eroja muutakin kuin väri? 27+ kokoisena

No eikös uudemmassa ole Brose-moottorin päivitetty, 15% tehokkaampi versio. Tehonsäädöt ovat tangossa ja kävelyavustimen nappi. Nuo ainakin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Graze Katso viesti
    No eikös uudemmassa ole Brose-moottorin päivitetty, 15% tehokkaampi versio. Tehonsäädöt ovat tangossa ja kävelyavustimen nappi. Nuo ainakin.
    Itse en huomannut kauheasti eroa Kenevossa ja 2017 Levossa. Varsinkin uusi Levon moottori kun ei anna samalla tavalla tehoa ulos kuin edellinen versio niin tuntuu jopa tehottomammalle tuo uusi. Kävelyavustimesta en kyllä kauheasti löytänyt hyötyä. Tehonsäätöä kyllä napista kaipaa enemmän kun kun tuo voima leikkaantuu poikki tasan määritettyyn %. Eikä tule enempää kuten ennen.

E-MTB Magazine testasi uuden ja vanhemman version. Brose S:ssä ruostumattomat pultit, uudet magneetit, parannettu jäähdytys ja tiivisteet. Tietty voi itse säätää myös applikaatiosta moottorin käytöstä.

The Brose Drive S on the ‘Test Bed’, aka the tarmac
    While we won’t refute the stats given to us by manufacturers, we definitely recognize that reality has to take precedence in testing. Thanks to support from ROTWILD, we had the exclusive opportunity to pit the Drive T directly against the Drive S on one bike. The testing was pretty straightforward. The bikes had to take on a 650 m long test loop with 82 meters of climbing and a 12% gradient. Using a GARMIN and a power meter we tried our utmost to maintain a consistent 80 pedal strokes per minute and 140 watts from the rider. In terms of our conclusions, we took the mean values from the two most consistent laps, which saw the new Brose Drive S clock 3:06 minutes, a full 20 seconds quicker than the older Brose Drive T.

Motor Rider’s power output Cadence Speed Total time
    Brose Drive S 139 Watt 79 rpm 12.65 km/h 3:06.5
    Brose Drive T 142 Watt 81 rpm 11.31 km/h 3:27.9

Vähän hämmästyttää että fillaritorilla on olovana montakin 2017 levoa myynnissä?? Itse en osaa syitä muutakuin arvailla. Päivitteleekö porukka tosiaan vuoden välein huvikseen ja sattumaa että just levo jne?? vai onko jokin huomattava parannus tulossa jossakin mallissa että kannattaa? Säästöä kun kun jokavuosi uusii fillarin? .. nuo on mun veikkauksia, eno saa lukita vastausta, onkos muita veikkauksia?

Itse poistin yhden sieltä, oli yksinkertaisesti jäänyt vain käyttämättömäksi. Näin runsaan parin vuoden Boschilla varustetun pyörän jälkeen mielenkiintoista vertailla.

Avustuksen tason määrittely on turhan monimutkaista ja tuntuu että Levo imuroi akkua tyhjemmäksi nopeammin - noin suurinpiirtein samalla avustustasolla. Kävin päivittämässä moottorin ja akun, katsotaan miltä nyt näyttää. Mission Control näyttää mielestäni aika suuria wattilukemia moottorista suhteellisen pienelläkin avustustuntumalla. Mutta tuo oli vielä vanhalla versiolla.

2018 malliin tullut tehonsäädin tangolla on kyllä tarpeellinen. Akusta on turhan hankalaa ja omassani on Garminin langaton ohjain joka on suoraan sanoen aika surkea. Napit ovat liian pienet ja tunnottomat ja komennon perille meno on välillä arpapeliä. Jostain luin että tuon tehonsäätimen voisi periaatteessa asentaa 2017 malleihinkin.

Muuten pyörä on kyllä mahtava, poljintuntuma on loistava ja pyörän geo sopii itselle oikein hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hippo04 Katso viesti
    Jostain luin että tuon tehonsäätimen voisi periaatteessa asentaa 2017 malleihinkin.
    Tuon kaukosäätimen saa Spessulta "lisävarusteena" vanhempiinkin malleihin.

Oma levo on myynnissä siksi että kenevo kiinnostaa. Jolloin pääsisi eroon toisesta pyörästä myös. Kenevolla voisi ajaa ne hissileikit mitä tulee ajettua.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Vanhalla softa versiolla levo antoi huomattavasti enemmän avustusta kuin mitä määritetty. Tosiaan softa päivityksellä tuo muuttui. Itse tykkäsin enemmän että ei leikkaa niin jyrkästi tehoja pois.

Oma oli aluksi vanhalla softalla mutta moottorin vaihdon jälkeen tuli uudella softalla.

Sopineeko tuo uuden mallin tehonsäädin suorilteen, taitaa olla kuitenkin johdollinen versio ja ylimääräisiä reikiä ei 2017 rungossa ole? Mitenkähän tuo softan päivitys, lieneekö siitä hyötyä, ainakin nyt lukemani perusteella vanha kenties parempi? Parantaako akkukestoa softa mitenkään? Btw, nyt on itselläni tullut vasta vaivaiset 1500km ajoa, fillari toimii hienosti. Ketjut ovat pysyneet päällä, takajousitus oli tuoreeltaan itseni alla turhan kova. Ketjut myöskin alkuperäiset, eivät ole vielä venyneet 0,5% mittaan, milloin ne ajattelin vaihtaa. Yhden kunnon kurakeikan jälkeen kammet tuntuivat vähän nahkealta ajon jälkeen, meni ohi kun vain hetken pyöritteli. Miksi Sambella on moottori vaihdettu? Menikö laakerit vaiko jotain muuta?

Mulla moottori alkoi luistamaan eka ja sitten kun runttasi enemmän voimaa rutisi kunnolla. Jotain hajosi tuosta sisältä.

Okei, onko mielikuvaa paljon oli ajettu siinä vaiheessa?

Reipas 1000

https://www.bike24.com/p2179141.html Tossa Garminin ANT+ johdoton tehonsäädin Levoon.

Tuo Garmin on tiedossa, on vaan omaan makuun niin ruma ettei kiinnosta. Ja aiemmin mainittukin jo että toiminta epävarmaa.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 16.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12