CanyonBikeshopShimanoGiant
Sivu 61 / 62 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11 51 59 60 61 62 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.801 - 1.830 / 1852

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

I
    fdsfdsa

Kävin koittamassa mitä tapahtui kun noita akun nännejä näpelöi. Alimpiin, oletettavasti datanastoihin kun koski niin akussa alkoi vilkkumaan 1 ja 1 & 2 ledi vuoronperään.

Tuolloin kun uitin tuo töpselin niin en muista enää mikä silloin paloi tai vilkkui. Joku kuitenkin niin että se lakkasi vasta kun portin sai kunnolla kuivaksi.

Joissain akuissa on myös sellainen suojaus että jos jonkun kennon jännite laskee liiaksi niin se vetää koko akun vikatilaan. Tämä vuoksi monen akun uudelleen kennotus on epäonnistunut kun jännite on pudonnut/lakannut kokonaan niin BMS on mennyt lukkoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Kyllä mulla on vähän semmoinen kuitina että tässä on nyt vaan kyse siitä että akku sattumoisin kuoli.

Ei välttämättä liity mitenkään lumeen tai kosteuteen.
    Jos ei pelaa,niin vie myyjälle. Turha sitä on sen enempää itkeä. Takuut on sitä varten. Hyvin toi sinun pyörä on minusta kestänyt tuota suossa uittamista, josta fiilis-ketjussa on lukuisia kuvia.

Ostin Comon äidille pari vuotta sitten ja siinä oli akku jo valmiiksi sökö. Uusi vaihdettiin ennen pyörän luovutusta.

Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Jos ei pelaa,niin vie myyjälle. Turha sitä on sen enempää itkeä. Takuut on sitä varten. Hyvin toi sinun pyörä on minusta kestänyt tuota suossa uittamista, josta fiilis-ketjussa on lukuisia kuvia.

Ostin Comon äidille pari vuotta sitten ja siinä oli akku jo valmiiksi sökö. Uusi vaihdettiin ennen pyörän luovutusta.
    Juu eipä mulla moitittavaa ole sen kummemmin kyllä. Hyvin on kestäny kaiken mitä on saanut kestää.
    Ja ajettavuudeltaan pyörä on kyllä huikea.

Silti panee mietimään tuo liittimen ja akun sijoitus, näyttää olevan akun kuoren ruuvitkin sieltä latauspistokkeen päästä aivan ruosteessa. Vettä siellä siis majailee enemmänkin ja useammin.

Oisko mun käyttöön kenties sopivampiakin laitteita..

Itse olen pitänyt kirkasta teippiä akun ja rungon sauman päällä. Kun ei ole tarvinnut akkua usein irrotella, niin ei ole ollut haitaksi. Näin vesi ja hiekka ei valu akun suojamuovin ja rungon väliin.

Itse olen pitänyt kirkasta teippiä akun ja rungon sauman päällä. Kun ei ole tarvinnut akkua usein irrotella, niin ei ole ollut haitaksi. Näin vesi ja hiekka ei valu akun suojamuovin ja rungon väliin.
    Samoin täällä.

Tommoset teipit ei oikein kuulu tän hintasiin pyöriin.
    Pitäis kyllä laitteen selvitä Suomen oloissa sellaisenaan.
    Ja mulla akku irtoaa aina latauksen ajaksi.

Mutta Californiaan nää kai on tehty.

In Finland we have this thing called shitty weather.

Tommoset teipit ei oikein kuulu tän hintasiin pyöriin.
    Pitäis kyllä laitteen selvitä Suomen oloissa sellaisenaan.
    Ja mulla akku irtoaa aina latauksen ajaksi.

Mutta Californiaan nää kai on tehty.

In Finland we have this thing called shitty weather.
    Selviää tai ei, mutta hiekka ei kuulu minun pyörässä muovin ja S WORKS kuiturungon väliin. Toi suunnittelu on just kiva, että kaikki vesi ja sonta valuu runkoa pitkin sinne väliin.

Ei kiveniskuteippikään mikään nolo ratkaisu ole rungon suojana. Monet käyttää.

Levo jäi iikan pyörävarikolle hoitoon eilen. Tänään selvinnee mitä tehdään ja kauanko kestää.

Pisin akun vaihtokeissi on kuulemma ollut 6kk. Mutta hyvällä tuurilla puhutaan kuulemma viikoista.
    JOS sieltä nyt on akku kuollut.

Edelleen pakko moittia tuota liittimen sijoittelua. Ja näyttää olevan monissa muissakin pyörissä ihan viturallaan.
    Mikä ajaa moiseen sijoitteluun? Joku tekninen pakko jota ei kaduntallaaja ymmärrä?

Ihme että nämä pyörät toimivat näinkin hyvin Suomen oloissa.

Eilen kävi jo mielessä pyörän vaihto, mutta miksipä se siitä muuttuisi. Ja onhan toi Levo ajettavuudeltaan mun makuun täys 10.
    Jos ei jopa plussa perään. Sinnitellään.

Muoks:
    Ei kiveniskuteippikään mikään nolo ratkaisu ole rungon suojana. Monet käyttää.
    No sitähän on Levossa jopa vakionakin joissain kohdin. Mutta akun liittimen suojaukseen ei ole paneuduttu.
    Ja olen mäkin teipannut lokarien kiinnityskohdat+työkalukassin aluset.

Edelleen pakko moittia tuota liittimen sijoittelua. Ja näyttää olevan monissa muissakin pyörissä ihan viturallaan.
    Mikä ajaa moiseen sijoitteluun? Joku tekninen pakko jota ei kaduntallaaja ymmärrä?
    Miten se sun mielestä pitäisi olla? Liittimen tulee olla mahdollisimman lähellä moottoria, ettei niitä kaapeleita tarvitse vetää pidemmän kautta. Lisäksi kun se on noin päin, akun paino pitää sen liittimissä tiukemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten se sun mielestä pitäisi olla? Liittimen tulee olla mahdollisimman lähellä moottoria, ettei niitä kaapeleita tarvitse vetää pidemmän kautta. Lisäksi kun se on noin päin, akun paino pitää sen liittimissä tiukemmin.
    Niin, kai siinä tosiaan vaikuttaa tuo johtosetin pituus myös. Polen voimassa Brosen aikaan liitin tais olla alaputken yläosassa, nyt Boschin aikaan se on taas siellä alhaalla.

Levossa moottori ja lataus kytketään suoraan akkuun. Sillä on etunsa, mutta myös haittansa. Yksi niistä tuo liittimen sijoitus. Uusin malli sietänee enemmän vettä kun tämä gen 2.

Levossa moottori ja lataus kytketään suoraan akkuun. Sillä on etunsa, mutta myös haittansa. Yksi niistä tuo liittimen sijoitus. Uusin malli sietänee enemmän vettä kun tämä gen 2.
    Ja siinä ei voi avata edes luukkua kun se jää kuulemma käteen.

Elämä on. Kaikissa pyörämalleissa ja moottoreissa on omat ongelmansa. Spessu ei ole poikkeus.

Elämä on. Kaikissa pyörämalleissa ja moottoreissa on omat ongelmansa. Spessu ei ole poikkeus.
    Juu ei täydellistä ole tehtykään. Eikä tehdä.
    Tuurista on sitten kiinni iskeekö oman kätensä siihen ruskeaan kasaan vai ei.
    Mä tuppaan aika usein iskemään.

Juu ei täydellistä ole tehtykään. Eikä tehdä.
    Tuurista on sitten kiinni iskeekö oman kätensä siihen ruskeaan kasaan vai ei.
    Mä tuppaan aika usein iskemään.
    Kaikissa taitaa olla omat ongelmansa. mm husseissa (shimanon mosa) latausportin tiivistys on aivan alaarvoinen. Sinne menee kosteus ja koko laite ei toimi kun luulee olevansa oikosulussa. Samoin monessa pyörässä missä on akun päässä kontaktit on ollut kosketushäiriöitä. Jos akku/mosa toteaa että liitos on huono niin matkanteko katkeaa. Esim giant (yamaha) ja husse on kärsinyt noista vaivoista kun akku pääsee hölskymään telineessään. Kahdella tutulla jolla on ollut husse on ollut samoja ongelmia. Akun liikkumsen suhteen tuo spessun liitos antaa hiukan anteeksi. Mulla se töpseli on ollut joskus latauksen jälkeen jotenkin huonosti kiinni ja tällöin pyörä on pätkäissyt tehojen osalta joissain röykyissä. Nykyään painankin sitä kiinni vielä erikseen että olisi varmana "pohjassa". Ja tuonne suuntaan en oo koskaan laskennut pestessä vettä kun tiedän että se lurahtaa siitä tiivisteen ohi helposti sisälle liittimeen.

^Ehkä nää sähköpyörät on sellasia Alfa Romeoita; huikeita ja hauskoja ajaa, jotkut hienojakin. Kunnes tulee sumua.

29.11. Meni Levo huoltoon, ei mitään tietoa koska saa takaisin.
    Josko keväälle

Myyjäliike ei itse ole infonnut asioista millään muotoa kertaakaan, mikä on vähän outoa. Itse piti käydä kysymässä että missä mennään.

Onko kukaan koittanut että mahtuuko 27.5x3.8" rengas eteen 2019 levoon?

Mitenhän lähellä Fat Freddien ympärysmitta on Levon normi Butcher/Eliminator renkaiden ympärysmittaa? Olisi tarkoitus laittaa FF:t 40mm sisämitan kiekoille. Tuli vain mieleen, että muuttuuko avustuksen loppumisen raja miten paljon?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hartsa24 Katso viesti
    Onko kukaan koittanut että mahtuuko 27.5x3.8" rengas eteen 2019 levoon?
    Sain itse kokeiltua ja mahtuu pyöriin ainakin 40mm vanteella.

29.11. Meni Levo huoltoon, ei mitään tietoa koska saa takaisin.
    Josko keväälle

Myyjäliike ei itse ole infonnut asioista millään muotoa kertaakaan, mikä on vähän outoa. Itse piti käydä kysymässä että missä mennään.
    Kautta mutkien ja pientä painostusta käyttäen sain tiedon että uusi akku on tulossa.
    Koska, siitä ei ole tietoa.

Noita näyttää olevan Spessun verkkokaupassa ihan varastossa (en tiedä mikä akku tarkalleen sulla oli). Eli vois kuvitella, että ei tuhottoman kauaa kestä.

^Pyörä on jo kotona ajokunnossa.

^No sepä oli nopeaa, akku siis saapui päivän aikana ja asennettiin pyörään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuminauha Katso viesti
    ^No sepä oli nopeaa, akku siis saapui päivän aikana ja asennettiin pyörään?
    En tiedä akun liikkeistä sen tarkemmin, tiedonkulku kun oli myyjän suunnalta melko vähäistä. Toki on heillä muutakin tekemistä kuin infota mua mun huollon edistymisestä.
    Mutta aika siitä kun kuulin diagnoosin lähteneen heiltä Spessulle ja kun pyörä oli valmis oli melko lyhyt kyllä.
    Levohan meni huoltoon 29.11.

Uudessa akussa on muuten vesireiät.
    Ja se virnuilee.

Onko Spessulla joku suositus/velvoite olemassa Brosen moottorin hihnan vaihtovälistä?
    Tai moottorin ”määräaikaishuollosta” yleensä? Takuun säilymisen edellytyksenä?

Moottorin takuu on 5 vuotta(?), tuossa ajassa ehtii kilometrejä tulla jo helposti sen 25 000-30 000km.

Eikö tuo pitäisi lukea käyttöohjeessa, jos huollot olisivat takuun perusteena? Ei kai tuommoisia ehtoja voi asettaa jos niistä ei ole kerrottu jossain.

t. Janne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jehu Katso viesti
    Eikö tuo pitäisi lukea käyttöohjeessa, jos huollot olisivat takuun perusteena? Ei kai tuommoisia ehtoja voi asettaa jos niistä ei ole kerrottu jossain.

t. Janne
    Piti oikein tehdä poikkeus ja lukaista käyttöohje.
    Ei mainintaa asiasta.

"Motor assembly is a sealed maintenance-free system."

Fillarina on Turbo Levo Comp 2021 ja minun tekisi mieli hommata siihen tuollainen Burley COHO XC Single-Wheel Cargo Trailer. Kiinnityksen kanssa on pieniä haasteita, koska oma ymmärrys näistä on jossain siellä hieman olemattoman alapuolella. Takakiekon napana pitäisi Spessussa olla tälläinen:

REAR HUBShimano MT510-B, Centerlock 28h, 12x148 Boost, MicrosplineSPOKESDT Swiss IndustryRIMSRoval 29, hookless alloy, 30mm inner width

Valmistajalla on hieno axle guide (https://www.burley.com/axle-guide/), missä on ensin kolme eri vaihtoehtoa ja sen jälkeen on vielä pahimmillaan 9 erilaista vaihtoehtoa. Osaisiko joku viisaampi näillä tiedoilla helposti sanoa, että mikä näistä kolmesta on ensin se oikea vaihtoehto (A Quick Release Axle | A Bolt-On Axle | A Thru Axle) ja mikä vielä sen jälkeen tulevista vaihtoehdoista menee tuohon minun pyörään?

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 10.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12