Sivu 14 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 12 13 14 15 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 428

Aihe: 29 x 2.6 MTB-renkaat (ei 29+)

Huonosti kokemusta erilaisista renkaista, mutta ai että, miten kiva Eddy Current on sähkötäpärin keulalla (29x2.6, supertrail). Saa olla juurakkoa, kivikkoa tai mutaa ja aina vaan toimii luotettavasti sekä pito ei lopu millään eikä yllättävästi. Takana on HD 27.5x2.8 koossa. Kokemusta on niin MM, Fat Freddie, Ikon kuin Trail boss keulalla, tosin eri koossa. Suosittelen kyllä Eddya eteen.

Ongelma ei ole sopivien renkaiden valinta vaan sopivien saatavissa olevien renkaiden valinta. kaikki vaan myy eioota.

Coronado on liki 200g painavampi kuin McFly mikä on oikeastaan 2.6". Mietinki jo sitäkin että ehkä parasta olisi siirtyä nimellisestikin 2.6" kumeihin kun niitä on paremmin saatavilla ja monet niistä on aidosti 2.6" leveitä.
    Ehdotettu Maxxisin Rekon on kevyenä versiona mielenkiintoinen mutta 3Cx kumeista sanotaan että kylmällä sivunappulat muuttuu muoviksi. Keväällä ja syksyllä on paljon 3-6 asteen kelejä. Tuollaista en ole havainnut Terrenen tai WTB kumiseoksissa.
    Eddy current näyttäisi painavan yli 1200g ja rullaa kuin telaketju. Ei oikein sovellu luomupyörään muualle kuin alamäkeen.

Rekon Dual 60 tpi exo tr?

^^Spessun kumeja on saatavilla ihan Suomestakin jopa. Eliminator Grid Trail on oikein hyvä takarengas. Sekä 2.3 että 2.6 leveänä.
    Butcher eteen niin setti on aika hyvä kaikkeen menoon.

^mitenkäs pitävää Spessun kumi on ollut? Pito märällä juurella ja sileällä märällä kivellä on kuitenkin kumista kiinni. Meinaa jos on kuten vaikka NN eli mallia muovisaippua niin jätän kyllä ostamatta. Ainakin WTb ja Terrene tuntuu osaavan kumin sekoittamisen kunnolla. Ehkä tämä just näkyy saatavuudessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    ^mitenkäs pitävää Spessun kumi on ollut? Pito märällä juurella ja sileällä märällä kivellä on kuitenkin kumista kiinni. Meinaa jos on kuten vaikka NN eli mallia muovisaippua niin jätän kyllä ostamatta. Ainakin WTb ja Terrene tuntuu osaavan kumin sekoittamisen kunnolla. Ehkä tämä just näkyy saatavuudessa.
    Hyvin pitää, ja loogisesti.
    Mullahan on nyt siis alla edessä 2.6 Butcher Grid Trail T9(pehmein seos) ja takana 2.6 Eliminator Grid Gravity T7/T9.
    Noissa pito on vielä eri luokkaa kuin perus Grid.
    Tänä aamuna sitä testailin ja ei ne vaan lähde alta.
    Hyvin huoletta saa tyrkkiä vinojuurien ja kivensivujen yli.

Nyt on ollu jatkuvasti märkää täällä, märkää juurta ja kiveä riittämiin. Ei ole kertaakaan lipsuneet noi.
    "Normaali" Eliminator takana saattaa tapauskohtaisesti pitää jopa paremmin kuin Gravity koska pehmeämmät kyljet.

Mutta ainakin mun käytössä ihan normaalit Butcher/Eliminator Grid trailit on hyvin luotettavat renkaat märällä. Eikä rullaavuuskaan ole ihan kehnoimmasta päästä.

Ja mä en siis tiputtele paineita märälläkään, 1,8bar on painetta. Kuski 71kg. Lussuna noilla kai kiipee märkään puuhun.

Semmosia loogisesti ja rauhallisesti käyttäytyviä renkaita joihin ainakin mä uskallan luottaa. Ehken vielä edes tarpeeksi; välillä tulee varottua ja huomattua kuitenkin että ei se pito lopu.

Minulla vaaka näyttää 80 kg ja alla täysjäykkä 29". 2.4" renkaassa paineet noin 1.5 bar.

Voit yllättyä kuinka pito paranee ihan pienellä paineen tiputuksella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Minulla vaaka näyttää 80 kg ja alla täysjäykkä 29". 2.4" renkaassa paineet noin 1.5 bar.

Voit yllättyä kuinka pito paranee ihan pienellä paineen tiputuksella.
    On tiedossa kyllä.
    Mutta lainatakseni erästä tuttavaa:"jos renkaan painetta pitää tiputtaa et saa pitoa, rengas on p***a".

Mä tykkään ajella välillä vauhdikkaammin sellasilla "suorilla linjoilla", siksi pidän paineet kohtuu korkeella.
    Ja ei mulla tosiaan ole ollu pidon kanssa ongelmia nykyisellä setillä ja nykyisillä paineilla.

Muoks: huomiodaan vielä se että en oo tainnu tänä keväänä vielä kuivassa metässä ajaa.

Päädyin tilaamaan tällaiset. Kokeillaan nyt vähän pienempiä kumeja välillä. Taakse EXO+ missä parempi kylkisuoja. Nämä ei ehkä rullaa kovin ihmeellisesti mutta sittenhän sen näkee.
    Rekon EXO TR 3CT 29x2.6 120tpi folding
    Rekon EXO+ TR 3CT 29x2.6 120tpi

Toinen vaihtoehto olisi ollut tilata Rekon 2.8 leveänä taakse. Mutta 3CT seosta ei suositella kylmään joten syksyä varten pitää keksiä jotain muuta leveää joka tapauksessa.

Sain kumekset alle. Vielä ei ole tullut kokeiltua mutta jotain kommentia..
    Rekon Exo+ missä siis on kylkivahvistus on oikeastaan DH rengas. Ei tuossa ole mitään järkeä ainkaan luomuna polkea muuta kuin alamäkeen.
    Pelkkä Exo:kin on kyljiltään rutkasti paksumpi kuin Terrene McFly tai WTB ranger.

30mm (sisä) vanteella ovat 60mm leveät sekä rungosta että nappuloista. Kumi (3C Terra) vaikuttaa hyvin tahmealta ja voisin väittää että märässä Suomimetsässä voisi olla hyvin pitävä rengas.

Pyörimissuuntaa on outo ja päädyinkin takana pistämään se pyörimään väärään suuntaa. Renkaan kyljen ohjeistuksen mukaisella pyörimissuunnalla takana ei olisi ollenkaan pitoa poljettaessa mutta jarrutettaessa kyllä. Eteen pyörimissuuntaa vaikuttaa toimivalta.
    Sivunappuloiden pito takana tuolla väärällä pyörimissuunnalla voi olla huonompi mutta sen näkee sitten.

Voisi olla hyvät renkaat sähköpyörään mutta veikkaan että näin luomuna mitä ilmeisesti aivan liian raskaat. Pitää kokeilla pari lenkkiä ja pistää kiertoon jos ei jakasa veivata.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Sain kumekset alle. Vielä ei ole tullut kokeiltua mutta jotain kommentia..
    Rekon Exo+ missä siis on kylkivahvistus on oikeastaan DH rengas. Ei tuossa ole mitään järkeä ainkaan luomuna polkea muuta kuin alamäkeen.
    Pelkkä Exo:kin on kyljiltään rutkasti paksumpi kuin Terrene McFly tai WTB ranger.

30mm (sisä) vanteella ovat 60mm leveät sekä rungosta että nappuloista. Kumi (3C Terra) vaikuttaa hyvin tahmealta ja voisin väittää että märässä Suomimetsässä voisi olla hyvin pitävä rengas.

Pyörimissuuntaa on outo ja päädyinkin takana pistämään se pyörimään väärään suuntaa. Renkaan kyljen ohjeistuksen mukaisella pyörimissuunnalla takana ei olisi ollenkaan pitoa poljettaessa mutta jarrutettaessa kyllä. Eteen pyörimissuuntaa vaikuttaa toimivalta.
    Sivunappuloiden pito takana tuolla väärällä pyörimissuunnalla voi olla huonompi mutta sen näkee sitten.

Voisi olla hyvät renkaat sähköpyörään mutta veikkaan että näin luomuna mitä ilmeisesti aivan liian raskaat. Pitää kokeilla pari lenkkiä ja pistää kiertoon jos ei jakasa veivata.
    EXO + on tosiaan lisäsuoja joka on reunastareunaan, eli myös kulutuspinnan alla. Empä ole noita 2.6 120tpi exo Forekastereita vielä rikki saanut, niin kuin en vuosia ajamiani 3" Minioneita EXO.lla. Itse en kanssa luomupyörään mitään paskasti rullaavia kumeja halua, no tai 3" minoni ainakin takana voidaan luokitella tuohon kategoriaan.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

EXO+ dh rengas edes Double Down ei kestä kovempaa ajoa, ainakaa mun kokoisella. Tai onhan ne kyljet paksut, mutta veltot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    EXO+ dh rengas edes Double Down ei kestä kovempaa ajoa, ainakaa mun kokoisella. Tai onhan ne kyljet paksut, mutta veltot.
    Olis kiva lähtee joskus ajamaan jonoon teidän ajomiesten kanssa noilla exo.illa ja kattoo mitä tapahtuu. Itse painan kuitenkin yli 100 kiloa kamoineen.

Se varmaan riippu siitä mitä on kovempi ajo mutta kuskihan sitä takarengastakin ohjaa, etusesta puhumattakaan. Takarengaskin pitää kevittää jos kivi meinaa hiertää sen kyljestä. Mutta joo ajotyylejä on monia ja ne on kaikki vääriä

No on mullaki exo edessä ollut, kesti kyllä, mutta pienessä virhe alastulossa lähti vanteelta ja vanne solmuun. Takana DD tullu runkovauriota kun vähän sivuttain tulee alas ja myöskin burbbailee litkut pihalle mutkissa kun ei tarpeeksi jämy runko. Kyljistä en ole saanut yhtiäkään renkaita rikki muuten kylläkään. Enemmänkin ollut ongelmana tuo tukevuus ja läpilyönnit jonka takia ei vois edes kuvitella exoa/exo+ taakse ja ei niistä mun mielestä voi puhua samana päivänäkään DH:n kanssa. Jos ajaisin deehota niin, pitäis olla ehdottomasti DH kyljellä. Oma ajo siis semmosta höntsä enskaa nykysellään.

OT.n puolelle menee, mutta mulla on tasan yhdet kumit mitkä burppaa ja ne on terrenen 4.5/27.5" ja toisilla kumeilla ei samoilla hyvillä tubelesvanteilla ole mitaan ongelmaa. Monilla muilla vanteillani ja kumeilla ei moista tapahdu. Läpilyonnit olen osannut hoitaa rengaspaineilla ja hätävarana kevyet insertit sisässä kesäpyörissä.

Maxxikset nyt on ihan yliarvostettuja renkaita. In my opinion.
    Kyljet tosiaan repee kun ne näkeekin kiven vähän matkan päästä ja pitokin kumista häviää kun se vähänkin kuluu.

Melkolailla suurimmat pettymykset renkaiden saralla. Vanhan Nobby Nicin ohella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    .... pitokin kumista häviää kun se vähänkin kuluu.
    Mutta tuohan on hyvä asia. On hyvä syy ostaa jotain uutta. Edessä harmittaa kun rengas ei kulu mutta mieli tekisi jotain uutta. Hyvin pitävää vanhaa ei oikein pysty vaihtamaan.

Itse totean että Nobby Nic 29x2.6" on oikein yllättänyt pidollaan. Tulen siis läskimaailmasta, jossa pitoa pitäisi olla mutta kuitenkin tuo kapea toimii. Pitää kömpiä talliin katsomaan tarkemmin että mistä renkaasta on kyse. Schwalbella on nimellisesti saman mallinimikkeen alla tosi paljon erilaisia renkaita.

^jep minutkin NN yllätti montaa kertaa eikä ikinä tule alle moista muovista saippuakumia.

Nobby Niccin huonot kokemukset varmaan suurimmalla osalla johtuivat siitä vanhasta Pacestar seoksesta. Se rullasi sika hyvin ja piti kuivalla kesäkelillä ihan kivasti mutta vesisateella erityisesti syksyllä se oli tosiaan melkoisen lipevä renkula. Trailstar versio oli ihan ok myös syyskelillä, se vaan tahtoi sitten lakata rullaamasta kun lämpötila läheni nollaa.
    Nämä uudet ovat ihan eri seoksella ja kuviokin on jykevämpi. Speedgrip seos toimii ihan ok suurimaan osan kesää vaikka vähän vettäkin sataisi. Ei se toki mikään märkien syyskelien rengas edellenkään ole mutta rullaa kyllä hyvin ja se supertrail kylki toimii oikein hyvin 2.6 koossa. Syksyllä kannattaa vaihtaa sitten suosiolla jokin tahmeampi rengas tilalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Maxxikset nyt on ihan yliarvostettuja renkaita. In my opinion.
    Kyljet tosiaan repee kun ne näkeekin kiven vähän matkan päästä ja pitokin kumista häviää kun se vähänkin kuluu.

Melkolailla suurimmat pettymykset renkaiden saralla. Vanhan Nobby Nicin ohella.
    Ainakin maxxgripissä hyvä pito, vaikka olisikin kulunut, eipä maxxterrassakaan valittamista. Kyljet ei repeilly, mutta runko meni agressorista. DHF myös pätevä kuvio, siks varmaan kaikki muutkin sitä imitoi.

Nyt on eka lenkki takana Rekoneilla. Paineet oli kovat mutta rengaatkin on vähän kapeammat kuin edellinen kombo.
    Ei ne kaikkein huonoimmat rullaamaan ole mutta tietysti paineetkin toisaan oli kovat ja lisäksi keli oli ruutikuiva joten maa ei "imenyt" rengasta.

Pidon suhteen homma on ... vaihteleva.
    Korkeammat nappulat antaa hyvin pitoa ja varmuutta löysässä mudassa ja soralla. Kumiseoksesta en voi vielä sanoa mitään.
    Ongelma on sivunappulat mitkä ei tule yhtään kylkeä ulommas (30mm vanne). Jyrkkäreunaisissa kivissä kaltosta pinnasta ei saa mitään pitoa vaan rengas lipsahtelee ja kyljet saa helposti osumaa. Kivikossa ja kallioilla siksi vähän epävarman tuntuiset. Sivulipsahdukset on lisäksi aika teräviä. Märällä tilanne voi olla jopa vaarallinen.

Pitää mietti mitä noiden kanssa nyt oikein tekisi. Selvä suunnitteluvirhe sivunappuloiden suhteen mutta muuen vaikuttaa hyvältä.

DHF myös pätevä kuvio, siks varmaan kaikki muutkin sitä imitoi.
    Tästä(kin) juuri ne huonot kokemukset. Ei kovin häävi rengas. DHF/DHR-kombolla paljon opittavaa esim Butcher/Eliminator-setistä.
    Silti noita Maxxiksen kumeja on alla kisoissakin kovin monella, sponssijuttuja vai mitä?

Toki ethän sä voi esim. Polen pyörään kisoihin laittaa Spessun renkaita?

Spessun butcher imitoi myös tuota DHF:ää. Ja mulla on butcher ollut, ei valittamista. Mun ainoo moite maxxiksessa epävakaa laatu rungoissa. Ite en kisaa ja vaikka kisaisin niin voisin kyllä käyttää mitä vaan renkaita mitkä hyväks todennu omaan ajoon. Spessukuskeilla on muuten taas kisoissa ollut maxxiksen ja muistaakseni swalpen kumeja logot peitettyinä Itellä nyt magic mary ja big betty, ihan jeppis ensituntuma, mut niin kaposat että menee ooteeks tässä langassa Mulla on joku fetissi nyt myös tanwalleihin, mulle kelpaa mikä vaa tanwalli missä rakenne tarpeeks jykevä

Nyt on vähän kokemusta Rekoneista myös märällä. Ihan mukavasti se pitää. Mitään ylläreitä märkyydestä johtuen ei ole tullut.
    Vierintävastus on kyllä Ranger / McFLy comboon nähden rutkasti huonompi vaikka Rekonit on kapeammat. Kadulla ja kovalla soralla huomaa mutta maastossa asiaan ei tule kiinnittäneeksi huomiota.
    Voisin kuvitella että Rekonit menisi sähköpyörässä oikein mainiosti.

Maxxista mollattuani silti mielessä kävi josko ens kesänä kokeilis Assegaita.
    Kokemuksia toimiiko molemmissa päissä? Jos ei, niin mikä kaveriksi?
    Pito märällä, kaikenlaisilla pinnoilla?

Ei Spessun kumeissa ole moitittavaa kyllä yhtään, mutta voishan sitä muutakin kokeilla, Spessut kun tuntuu kuluvan silmissä. Kuten pehmeä seos yleensä.

Mulle siis renkaassa tärkeää pito märällä kivellä, juurella, mudassa.
    Kestävä ja järee rakenne kyljissä(kin). Painolla ja rullaavuudella ei juurikaan merkitystä(ebike).

Kuivalla nyt pitää monikin rengas, Butcher kyllä saattaa yllättää hiekkabermissä, huomasin. Lähtee tietyn rajan jälkeen alta ennenkuin ehtii pussya sanoa.

Muoks: Schwalben Eddy Current vaikuttaa myös melko kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Mulla tuli pyörässä Maxxis DHR edessä. Pitää kyllä hyvin, tosin 3C seoksella kuulemma ei kylmässä (en kyllä huomannut vielä jossain +2C’ nyt eri renkaat).

Eddy Currentit olen itse vaihtamassa sähkömaasturista pois kun ovat niin järkäleet että akku tyhjenee silmissä.

Magic Mary softina eteen. Taakse sitten hiukan rullaavuutta ajatellen itse vaihdellut. Vittorialta Mazzaa ja Agarroa testannut, Martello voisi olla sopiva kompromissi joka keliin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    Magic Mary softina eteen. Taakse sitten hiukan rullaavuutta ajatellen itse vaihdellut. Vittorialta Mazzaa ja Agarroa testannut, Martello voisi olla sopiva kompromissi joka keliin.
    Martello on varsin pätevä takarengas, mudassa tietty kuvio menee tukkoon.
    Mutta yleisrenkaana pito-rullaus suhde on vähintäänkin kohdallaan.
    Myös "kanttipito" on hyvä, pitää valitun linjan kivasti.

Itsellä menossa schwalben kumit seuraavaksi testiin, jotta saa vähän vertailukohtaa vittoriaan.
    Jotenki tuntuu, että kumin/rungon reboundi on aika nopea ja tulee helposti semmoinen pingis efekti kivistä ja juurista.

Samanlaisia aiheita

1. 27,5+ renkaat
    By wekkuli in forum Renkaat
    Vastaukset: 883
    Viimeinen viesti: 08.07.2021, 21.30
  2. 29 Plus -renkaat
    By jarit in forum Renkaat
    Vastaukset: 283
    Viimeinen viesti: 22.05.2020, 22.20
  3. Renkaat 100+ kg
    By Jani1982 in forum Renkaat
    Vastaukset: 6