Sivu 10 / 11 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 891011 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 271 - 300 / 303

Aihe: 29 x 2.6 MTB-renkaat (ei 29+)

Niin se usein on, että nää 2.6" kumit on ihan samaa kamaa rungoltaan kuin 2.3-2.4" tossut, mutta tarkoitettu leveämmälle vanteelle. Esim. 2.35" RaRat on 65mm leveät nappulasta 27mm leveillä vanteilla, joka on pieni yllätys. Siinä kun 2.8" speksattu Cake Eater on 66mm 40mm vanteella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Nyt on eturenkaana Ranger 2.6". Mutta leveys oli pettymys. Kylkileveys on 58 mm, eli täysin sama kuin nyt takana oleva Thunder Burt 2.25". Juu, vanne on liian kapea suosituksiin nähden, mutta silti. Olisi se nyt kutosella voinut alkaa...
    Erikoista, mulla on alla 29" x 2,6" Rangerit 30mm (sisäleveydeltään) vanteilla ja renkaan rungot on noin 65 ja 66mm leveitä ja nappulat noin 67mm.

^¨Sama juttu 2,6" Rangerien kanssa. 29"x2,4" oli leveydeltään 57mm luokkaa. 2,6" selkeästi leveämpi.

Seurataan nyt kuinka se venyy. Renkaassa 3.0 bar painetta niin leveys oli just mitattuna n 60 mm. Taakse pistin 2.25" Rangerin joka oli n 53 mm. (edellinen takana ollut Schwalben Thunder Burt 2.25" oli n 58 mm. )
    How can we dance when our earth is turning?
    How do we sleep while our beds are burning?

- Midnight Oil -

3" rangerit oli venymisen jälkeen ainakin todella möhköt.

Onko spessun kumeista kokemusta? Itse olen aiemmin tykänny muissa lajeissa tuosta gripton seoksesta, varsinkin märkäpito on ollut mieleen. Laitoin nyt uuteen tulossa olevaan pyörään 2.6 leveänä ground cobtrol grud / eliminator grid trail combon. Saa nähdä miten pelaa ja kestääkö grid runko jäykkäperässä.

Voisko olla niin, että leveämmissä kummeissa on korkeampi profiilisuhde ja/tai leveämpi kulutuspinta. Ilmanpaine kasvattaa enempi korkeutta, koska korkeammat kyljet ja mahdollisesti leveämpi kulutuspinta kaareutuu voimakkaasti. Mutta ajaessa kosketuspinta on leveämpi, kun rengas painautuu maata vasten, eli rengas piirtää maahan leveämmän jäljen kuin nimellisleveydeltään kapeammat mallit. Mitailkaas huviksenne sitä jälkeä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    3" rangerit oli venymisen jälkeen ainakin todella möhköt.

Onko spessun kumeista kokemusta? Itse olen aiemmin tykänny muissa lajeissa tuosta gripton seoksesta, varsinkin märkäpito on ollut mieleen. Laitoin nyt uuteen tulossa olevaan pyörään 2.6 leveänä ground cobtrol grud / eliminator grid trail combon. Saa nähdä miten pelaa ja kestääkö grid runko jäykkäperässä.
    Mua ei ainakaan Butcher Grid 29x2.6 vakuuttanut yhtään talvella (tai syksy kelithän täällä Pirkanmaalla oli koko talven)

Tosi painavat, rullasivat kuin jarru puoliksi pohjassa ja märkäpito ei ollut hääppöinen. Nyt toisissa kiekoissa Hans Dampf (Addix soft) 29x2.6 ja kaikin puolin paremmat kosteille olosuhteille.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Vaihdoin kuivan kesän kunniaksi kevyemmät Recon/Forecaster kombon Bontragerin XR5 tilalle. Maxxikset on aika kaposet ,lähinnä varmaan 2.4".. Mutta kevyemmät kumit kyllä huomaa ajossa positiivisesti, rullaa mahtavasti,muutenkin kevyempi ajaa. Syksyllä noilla ajo kyllä pelottaisi. Ehkä seuraavaksi katseltava näitä 2.8" leveitä jos kuitenkin ovat kohtuu kapeita, mm Recon on tullut myyntiin 2.8"...

Seurataan nyt kuinka se venyy. Renkaassa 3.0 bar painetta niin leveys oli just mitattuna n 60 mm. Taakse pistin 2.25" Rangerin joka oli n 53 mm.
    No niin, eka testilenkki heitetty Rangereilla. Nyt eturengas on 61 / 66 mm leveä ja takarengas 54 / 55 mm.

Ja mukava oli ajella noin 1.5/1.7 bar paineilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Spessun Grid vaikutti kestävämmältä vaikka onkin yhtä ohut, Ground Controlia vaan ei taida saada 29" 2.6:sena.
    Mielestäni kyllä juuri ostin moisen... https://www.cycli.fi/ground-control-...6-2bliss-ready

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Divi Katso viesti
    Mielestäni kyllä juuri ostin moisen... https://www.cycli.fi/ground-control-...6-2bliss-ready
    Kas, katselin varmaan vääriä sivustoja kun en nähnyt.
    Itsekin laitoin kuluneen Ground Controlin uudestaan taakse kun en vielä keksinyt mitä kokeilisi seuraavaksi.

Nyt on täysjäykässä Kinesiksessä WTB Rangerit, edessä 2.6" Light / Fast Rolling ja takana 2.4" Light / High Grip. Ja renkaiden leveydet on juuri halutut 65 mm ja 60 mm. Testilenkkejä odotellessa...

Mitä nyt olen 2.6" markkinoita seurannut, niin aika raskaita kuviota näyttävät olevan. Minulle kelpaisi vaikka semi-sliksi, kunhan se ilmatila olisi riittäävä. Niin että mitäs näitä rullaavia malleja onkaan tarjolla? Maxxiksen Ikon ja Rekon ainakin. Olisi hienoa kun Schwalbe tekisi 2.6" mallit vaikka Racing Raystä tai Thunder Burtista, kaupat tulisi heti.

Ps. Noista renkaiden rungoista, näyttäisi siltä että 2.25 ja 2.4 Ranger tehdään samaan runkoon, ainoastaan nappulat sijoitellaan hiukan ulommas. Koska runkoleveys poikkeaa vain n 1-2 mm, mutta nappulasta nappulaan leveys sitten n 5 mm.

- Midnight Oil -

Mitä nyt olen 2.6" markkinoita seurannut, niin aika raskaita kuviota näyttävät olevan. Minulle kelpaisi vaikka semi-sliksi, kunhan se ilmatila olisi riittäävä. Niin että mitäs näitä rullaavia malleja onkaan tarjolla? Maxxiksen Ikon ja Rekon ainakin. Olisi hienoa kun Schwalbe tekisi 2.6" mallit vaikka Racing Raystä tai Thunder Burtista, kaupat tulisi heti.
    Ainakin Bontragerin XR2 Team issue 2.6 on kyllä tosi hyvin rullaava, ollut nyt pari kuukautta takana ja todella tyytyväinen. 2.6 versiot Racing Ray:sta ja Racing Ralph:sta tanwall- kyljillä olis kyllä aika kiva. Paino max. 750 g :-D

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Ainakin Bontragerin XR2 Team issue 2.6 on kyllä tosi hyvin rullaava, ollut nyt pari kuukautta takana ja todella tyytyväinen. 2.6 versiot Racing Ray:sta ja Racing Ralph:sta tanwall- kyljillä olis kyllä aika kiva. Paino max. 750 g :-D
    Olen jo muutaman vuoden odottanut, että Schwalbe toisi myyntiin Rocket Ronista 29*2.6 koon. Sellaisen voisi laittaa taakse. Koko 27,5*2.6 on ollut saatavilla jo pitkään.
    "Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen" - Tuntematon ajattelija
    MC Kramppi - venyttely on turhaa!
    www.mckramppi.com

Lisäksi on tärkeätä että samasta renkaasta on myös 2.4" versio. Olisi paha tyylirike jos etu- ja takarengas olisi erimerkkiset. Tämä on näitä vanhan miehen päähän pinttymiä.

- Midnight Oil -

...Olisi paha tyylirike jos etu- ja takarengas olisi erimerkkiset....
    Ei suinkaan. Se on nimenomaan merkki harkistusta kokoonpanosta ja antaa pro-vaikutelman.

Olisihan se ihan järkkyä jos eturenkaassa lukisi Maxxis ja takana Schwalbe. Ihan kuin olisi tolppa ja stemmi erimerkkiset.

- Midnight Oil -

^Eri merkkiset voi olla, mutta samalta valmistajalta. IMHO.

Mitä nyt olen 2.6" markkinoita seurannut, niin aika raskaita kuviota näyttävät olevan. Minulle kelpaisi vaikka semi-sliksi, kunhan se ilmatila olisi riittäävä. Niin että mitäs näitä rullaavia malleja onkaan tarjolla?
    Vittoria Mezcal 2.6" on kuulemma rullaava ja true to size. Tuo tuplana tai sitten eteen Barzo 2.6". Tai vaikka Barzo tuplana.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Vittoria Mezcal 2.6" on kuulemma rullaava ja true to size. Tuo tuplana tai sitten eteen Barzo 2.6". Tai vaikka Barzo tuplana.
    Mezcal 2.6" on sitten tosi iso eli selkeästi kookkaampi kuin Barzo 2.6"

Mulla ei 30mm IDM vanteella sopinut taakse kunnolla Mezcal 2.6 Ibis Ripley 4:seen. (XR2 2.6, HD 2.6 ja Butcher 2.6 taas sopivat, joten Mezcal oli noita isompi...)

Tai sitten mulla oli joku maanantai-kappale Mezcalista :-D

Eli eteen 2.6" Barzo ja taakse 2.35" Barzo. Hmm...

https://www.vittoria.com/us/barzo-cross-country.html

- Midnight Oil -

Ostin barzon 2.6" taakse 2.6" NN:n tilalle, jotta rullaavuus paranisi. Toisin kävi. Pito hävisi, eikä rullaa juuri paremmin.

Alkoi tuntua, että 2.6" kumit tappaneet kaiken vauhdin - ja hauskuuden ajosta.
    Tänään heitin alle 2.35" nn:n ja taakse 2.25" ardentin(ei vielä testattu).

Vai johtuuko kaikki vain tikkujaloista..

Eikös monella valmistajalla 2.6 ole uusi 2.4 kun vanhoja 2.35-2.4 kumeja kutistettu ja uudet 2.6 on todellisuudessa juuri ja juuri 2.5

Mulla oli koko viime kesän edessä 2.35 Barzo ja takana 2.35 Mezcal. Nyt ollut 2.6 Rekon & XR2 ja tää nykyinen on kaikin puolin voittaja-setti, rullaus ja pito pykälän paremmat.

Spessun 29x2.6 tuntuu olevan nappulasta nappulaan 60mm eli 2.36", aika nolo... Hyllystä löytyy myös GoodYear Newton ST EN Ultimate 29x2.6" sekä Vittoria Agarro 29x2.6" TNT G2.0. Koitan käyttää nuokin vanteilla ja mitata.

Eliminator Grid Trail i25 vanteella, sekä runko että kuvio 60mm.

Purgatory Grid i30 vanteella, runko 61mm ja kuvio 60mm.

Schwalben Magic Mary 29x2.6 Snakeskin apex soft on aika tasan 65mm sekä kyljestä että kuviosta. Sama rengas SuperGravitynä taas 60/60mm, outoa. WTB Vigilante 29x2.6 Tough High Grip kyljistä 60mm, kuvio 66mm. Kaikki nämä i30 kiekolla.

Mites nuo Vittoriat muuten, hyvin kirjavaa raporttia tulee koeajajasta riippuen? Etenkin märkäpidon määrä jää epäselväksi.

2.6” kumi polkuajossa pitää minusta olla melko joustavalla rungolla, jopa kestävyyden kustannuksella jos rullaavuutta haluaa. Baron Projektia käytin just mutta on vähän puumainen eikä rullaa polulla mutta sentään paremmin kuin 2.4”
    Dissector.

Vittoria Agarro i30 vanteella runko 60mm, nappulat 62mm

GoodYear Newton ST EN Ultimate i25 vanteella runko 58mm, nappulat 61 ja risat

Painot tuolle nelikolle:
    1170gr - Newton ST EN Ultimate
    1036gr - Spessu Eliminator Grid Trail
    975gr - Vittoria Agarro TNT G2.0
    915gr - Spessu Purgatory Grid

Taidan jättää GoodYearin eteen ja Agarron taakse. Jos Agarro ei kestä niin Eliminator odottaa seuraavana jonossa.
    Purgatory Grid saa lähteä, luulen että se on meikäläiselle väärä valinta keston puolesta (120kg sieväluinen kuski ja jäykkäperä). Jos on halukkaita ostajia niin YV:llä saa kiinni. Kumi Ilmajoella mutta menee smartpostissa edukkaasti.

Uudessa tsygässä 2,6” XR4 molemmissa päissä. Pito tuntuu omiin ajoihin vähintäänkin riittävältä, mutta tuntuvat todella tahmeilta rullaamaan. Eli hakusessa kevyemmin rullaava setti. Paikallisen pajan sedät suositteli Agressoria eteen ja Rekonia taakse. Heillä onkin vain Maxxista hyllyssä .

Olisiko muita ehdotuksia? Kulutuskestävyys ei ole tärkeää, pitoa riittävästi pk-seudun poluille, leveydestä en halua tinkiä ja rullaamisen pitäisi parantua selkeästi.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samik2 Katso viesti
    Uudessa tsygässä 2,6” XR4 molemmissa päissä. Pito tuntuu omiin ajoihin vähintäänkin riittävältä, mutta tuntuvat todella tahmeilta rullaamaan. Eli hakusessa kevyemmin rullaava setti. Paikallisen pajan sedät suositteli Agressoria eteen ja Rekonia taakse. Heillä onkin vain Maxxista hyllyssä .

Olisiko muita ehdotuksia? Kulutuskestävyys ei ole tärkeää, pitoa riittävästi pk-seudun poluille, leveydestä en halua tinkiä ja rullaamisen pitäisi parantua selkeästi.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Laita Rekon eteen ja taakse. Toimii

Lähetetty minun SM-A530F laitteesta Tapatalkilla

Kokeile ensin vain takarenkaan vaihtoa. Mulla on 2.6 XR4 edessä ja 2.4 XR4 takana ja ei mitään valitettavaa rullauksessa tai pidossa. 2.6 XR2 takana oli vähän nopeampi mutta pito jätti kylmäksi.

Lähetetty minun moto x4 laitteesta Tapatalkilla

Samanlaisia aiheita

1. 29 Plus -renkaat
    By jarit in forum Renkaat
    Vastaukset: 283
    Viimeinen viesti: 22.05.2020, 22.20
  2. 27,5+ renkaat
    By wekkuli in forum Renkaat
    Vastaukset: 844
    Viimeinen viesti: 29.03.2020, 19.02
  3. Renkaat 100+ kg
    By Jani1982 in forum Renkaat