Sivu 15 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15
Näyttää tulokset 421 - 429 / 429

Aihe: 29 x 2.6 MTB-renkaat (ei 29+)

Itsellä olisi myös uusien renkaiden osto edessä emtb Spessun Levoon koossa 29x2.6 sekä eteen että taakse.

Ensin hiukan toistatonnia tuli ajettua vanhoilla Butchereilla ja eliminatorilla black diamond rungolla. Näissä puutteena oli ehkä heikko märkäpito. Kulumiskestävyys oli kuitenkin hyvä.
    Seuraavaksi renkaaksi tuli michelin ewildit samassa koossa. Näissä pito oli selkeästi parempi mutta nappuloiden reunot pyöristyivät melko nopeasti ja noin tonnin ajettuna pito on heikentynyt huomattavasti. Märällä saa ajaa kieli keskellä suuta ja ehkä pehmeällä sivuttaispito voisi olla parempikin.

Yhtenä vaihtoehtona mieltin Spessun uutta T9 butcheria grid trailina eteen ja T7/T9 eliminatoria grid gravitynä taakse.

Nyt kuitenkin on alkanut kiinnostamaan Schwalben valikoima ja siinä lähinnä eteen trail/gravity & soft/ultra soft Magic Mary ja taakse gravity Hans Damf/Big Betty softina.

Mitäs mieltä porukka on tuosta rungosta eteen, traili vai gravity, entäs seos ultra soft vai soft?
    Hans Damf on kai hiukan heikompi pidoltaan kun 2021 mallin uusittu Bid Betty joka lienee kehitetty Hans Dampfin ja Magic Maryn välimaastoon. Rullaavuus HD:ssä lienee parempi kuin BB:ssä mutta pito heikompi. BB:n nappulat olkapäillä lienee samankaltaiset MM:ssä ja BB:ssä tätä nykyä.

samaa miettimässä, ja seuraan millaisia vastauksia tulee. Viime syksynä ostin MM Super trail soft 29/2.6 eturenkaaksi. Olen ollut tyytyväinen, mutten kyllä tiedä paremmasta, edelliset kokemukset aikojen takaa. Kumi jäi käyttöön kesäksi ja nyt syksyä odotellessa mietin että jos ostaisin vaan samanlaisen uuden eteen, ja siirtäisin nykyisen vähän jo kuluneen taakse.
    Hetken aikaa olin jo varma että hommaan Der Baronin Continentalilta eteen black chilinä. Varmasti sekin on hyvä mutta se on "vain" 2.4 leveä, ja kehä i32mm. Ehkä mä vaan pysyttelen samassa mallissa.

Ajo keskuspuistossa teknistä kivikkoa ja juurakkoa. Kelloa vastaan en aja, pidon edessä olen valmis uhraamaan rullaavuutta ja keveyttä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fraatti Katso viesti
    Yhtenä vaihtoehtona mieltin Spessun uutta T9 butcheria grid trailina eteen ja T7/T9 eliminatoria grid gravitynä taakse.
    Mä olen tähän comboon tosiaan ollu 100% tyytyväinen. Kulutuskestävyys vaan heikohko, kuten pehmeissä kumeissa tuppaa olemaan. Mä vielä joudun ajamaan noilla 250-300km/kk asfalttia, syö osansa.

Itseä kiinnostaisi vaihtelun vuoksi esim. Maxxis Assegai eteen/Schwalben Eddy Current taakse. Assegaista järkevin malli kovempaan käyttöön? Double Down? Ja Eddy taitaa aina olla se super gravity ja soft?
    Tai sit Eddyt molempiin päihin. Mulle olennaista siis märkäpito ja (kiekkojen)kestävyys kivikkopommituksessa.

Schwalbella on kyllä hienot markkinointi materiaalit ja niitä hyvä tässä selailla käsi paketissa.

rungot joista saanee omassa käytössä laskea ensimmäisen ja viimeisen pois

Vertailuksi vielä spessun rungot

Tässä näistä kiinostavista vaihtoehdoista runko ja pintasekoitusvaihtoehdot

Tuossa oli vielä Schwalbe taulukko että mitä rengasta mihinkäkin

Ja vielä tulolaiset aikaisemmin mainituista renkaista
    MM:

Hans Dampf:

Big Betty

Eddy Current takanakki

Eddy current etunakki

Taidan itse kallistua Magic Mary Super Trail soft & Big Betty Super Gravity soft yhdistelmään. Mututuntumalla mennään mutta saattaapi olla että omaan käyttöön gravity runko eteen olisi overkill ja tuo olisi vaatimus jotta saisi ultra softin sekoituksen. Ja toisaalta ihan hyvä ettei nuo rullaa kun panssarivaunun telaketjut. Valinnan yksi kriteeri oli myös se että tuo pitäisi pelata ihan mukavasti myös viileämmissä keleissä. Jotkut Maxxikset taitavat kärsiä kohmettumisesta kylmällä ilmalla.
    Tuossa oli joku video MM & BB combosta: https://www.youtube.com/watch?v=VlTMv0xEffQ

Sitten vain ostopaikkoja kahlaamaan läpi... Tarjontaa ei tunnu olevan liiaksi.

Itellä MM supergravity soft edessä ja BB supergravity soft takana. Ole tykänny. Ei kyllä tän otsikon renkaita kun ovat 2.4 koossa. Ite en pärjäis yhtään hepposammilla kyljillä ja näidenkin kanssa nuudelit vielä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä MM supergravity soft edessä ja BB supergravity soft takana. Ole tykänny. Ei kyllä tän otsikon renkaita kun ovat 2.4 koossa. Ite en pärjäis yhtään hepposammilla kyljillä ja näidenkin kanssa nuudelit vielä.
    Nuudeleita olen itsekin ajatellut. Spessun vakiokumeilla vanteet eivät kolisseet mutta litkutuksen jälkeen misukoista alkoi kolisemaan läpi ja myös vanteet saivat osansa. Traili lienee ajomukavuudeltaan hiukan parempi niin taidan kallistua silti siihen etukumina. Parkkejakaan kun ei tue harrastettua. 2.6 taitaa myös kantaa hiukan paremmin kuin 2.4" rengas.

Täällä oli kattava selostus useiden eri valmistajien renkaista eli sekoituksista, rungoista yms...
    https://blisterreview.com/gear-101/m...bber-compounds

Onko kellään kokemuksia 2.6” Rekon vs Forekaster? Tulisi täpäriin eteen pariksi takana olevalle 2.35” Ikonille. Tavoitteena saada hieman enemmän pitoa syksyn liukkaille, nyt edessä on 2.4” Ardent dual-seoksella.

Samanlaisia aiheita

1. 27,5+ renkaat
    By wekkuli in forum Renkaat
    Vastaukset: 883
    Viimeinen viesti: 08.07.2021, 21.30
  2. 29 Plus -renkaat
    By jarit in forum Renkaat
    Vastaukset: 283
    Viimeinen viesti: 22.05.2020, 22.20
  3. Renkaat 100+ kg
    By Jani1982 in forum Renkaat
    Vastaukset: 6