BikeshopShimanoBlack IceHuntteriElectrobikeGiant
Näyttää tulokset 1 - 15 / 15

Aihe: Mikä sähköpyörä - Tunturi e600, KTM Macina Cross vai Merida eSpresso 600?

Mikä sähköpyörä - Tunturi e600, KTM Macina Cross vai Merida eSpresso 600?

Ajattelin päivittää työmatkapyörän (10km suuntaansa) sähköversioon, ja katselin tällaisia vaihtoehtoja:

http://www.tunturi.fi/tuote/sahkopyorat/tunturi-e600/
    https://www.baiks.fi/polkupyorat/sah...-v-e-bike.html
    https://www.xxl.fi/merida-espresso-6...133522_1_style

Minkä näistä ostaisit itse, ja miksi? Olisiko joku näistä sellainen mitä et jostain syystä ostaisi? Entä löytyykö joku halvempi ja yhtä hyvä, tai vastaavan hintainen ja parempi vaihtoehto joka puuttuu listalta? Mistä valitsemasi pyörä kannattaisi hankkia?

Paljon kysymyksiä Kaikki ajatukset tervetulleita!

Itse kävin broidin kanssa katselemassa eri vaihtoehtoja ja päädyimme Electrobiken myymään Trekking sekä täysjousto malliin Haibikelta.

Pyörissämme on Yamahan tekniikka, joka usean testiajon jälkeen tuntui voimakkaimmalta.

Tässä siis pyörä mihin itse päädyin: https://www.electrobike.fi/sahkopyor...ng-he-5-0.html

Siitä löytyi myös edullisempi malli, joka vastaa antamiasi vaihtoehtoja paremmin ja oli muistaakseni hinnaltaan 2300-2400€. Itse halusin vain hieman isomman akun ja kun olin tottunut aikaisemmassa pyörässäni XT:n osasarjaan niin päätin valita tämän paremman mallin.

Pyörä on ollut tähän mennessä yksi parhaista ostoksistani! Kilometrejä on nyt pyörällä taitettu reilu 800km. Ensihuoltohan noihin piti tehdä 300-400 kilometrin aikana, tämä hieman pelästytti sillä ajattelin että pyörä joutuu olemaan muutaman päivän huollossa. Sain kuitenkin sovittua electrobiken huollon kanssa huollon tehtäväksi samalle päivälle kun tuon sen. En voisi olla tyytyvämpi valintaani.

Kannattaa käydä ainakin katsastamassa valikoima, heillä oli enemmän pyöriä koeajossa kuin naapurissa olevalla Baiksilla oli esillä. Usean pyörän koeajaminen, hyvä laaja mallisto ja ammattilaisen neuvot auttoivat ainakin minua ostopäätöksessä.

Myyjistä sen verran vielä että kovin nuorilta vaikuttivat, olisivatko olleet 17-24 vuotiaita kaikki. Erittäin mukavilta ja osaavilta vaikuttivat ja sain kaikkiin vastauksiini vastauksen, joten iso kiitos heille jos sattuvat tämän lukemaan.

Hypetyksen mukana tuoma ilmiö että alle 500€:n pyörän hinta nousee kolmeen tonniin kun siihen laitetaan moottori... Tuo Epyöräilijän Haibike ehkä paras mutta sekin turmeltu paskalla keulalla.
    Toisaaltaan jos olet terve ilman liikuntarajoitteita niin eikös noin lyhyt matka mene pyörälläkin? Saat vaikka kaksi hyvää tuolla hinnalla...

Melko kalliita ovat mielestäni myös vielä nuo nimekkäämmillä osilla varustetut sähköpyörät. Voisi kuvitella, että sähkötekniikka muodostaa noiden hinnoista aika isot prosentit. Saahan tosin vempaimia halvemmalla Biltemasta ja esim. Verkkokaupan taittopyörää, mutta eiköhän tämäkin tekniikka vielä kehity ja halpene pikkuhiljaa. Lupausta on saada pyöräilystä entistäkin suositumpi kulkuväline arkiliikkumiseen. Hikeä ja bensaa säästyy.
    Mr_W muokkasi tätä : 27.04.2017 at 19.46

Ei sähkökään ole ilmaista eikä hiki pahasta... Saa hinnat noista esimerkkipyöristä laskea että arvoisia harkintoja, siis mielipide...

http://www.kununpyora.fi/mopot-ja-skootterit

Hurjia ovat hinnat kun vertaa millaisen mopon saa samalla hinnalla ja halvemmalla.

Ketjun aloittaja kysyi että mikä hänen katsomistaan malleista olisi hyvä ja pyysi myös muita vaihtoehtoja jos jollakin mieleen sattuu. En vaan ymmärrä miksi pitää poiketa asiasta ja alkaa arvostelemaan kyseisiä tuotteita. Jos et ole tämän tasoisia sähköpyöriä hankkimassa niin puhu asioistasi toisessa ketjussa. Aivan naurettavaa touhua!

Itse ainakin olen sitä mieltä että kunnollinen sähköpyörä saa maksaa tämän verran, niin se maksaa myös kehittyneilläkin markkinoilla kuten Saksassa.

Mitä olen kokeillut muita alle kahden tonnin sähköpyöriä, niin eivät ole kovin hääppöisiä olleet.. Joten en lähtisi kyllä vertailemaan kyseisiä tuotteita keskenään laisinkaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Epyöräilijä Katso viesti
    Tässä siis pyörä mihin itse päädyin: https://www.electrobike.fi/sahkopyor...ng-he-5-0.html

Siitä löytyi myös edullisempi malli, joka vastaa antamiasi vaihtoehtoja paremmin ja oli muistaakseni hinnaltaan 2300-2400€. Itse halusin vain hieman isomman akun ja kun olin tottunut aikaisemmassa pyörässäni XT:n osasarjaan niin päätin valita tämän paremman mallin.
    Kiitos! Tuo 4.0 näyttäisi olevan aika vastaava kuin oman listan Tunturi e600, ja myös kivoimman näköinen noista. Otan listalle.

Muille kommentoijille, joo, todella kalliitahan nämä ovat tällä hetkellä. Haluan itse minimoida säätämistä ja päänsärkyä, ja jätän silloin suosiolla halvalla kiinalaismoottorilla varustetut versiot väliin. Hyvän yksilön semmoisella varustettunakin voi toki saada. Budjetin täytyy kuitenkin olla melkoinen, mutta en vaihda fillaria parin vuoden välein, joten lisäkustannus per ajovuosi ei ole suurensuuri. Asteen laadukkaampi malli myös kestää toivottavasti kauemmin.

Joku maahantuoja kirkkain silmin väitti että Boschin Performance CX moottori maksaisi irrallaan 700-800. Enpä ole missään nähnyt myytävänä irtomoottoreita, mutta jos pitää paikkansa niin moottori + akku maksaisi 1600€ paikkeilla. Kun tuon summan ottaa pois fillarista, voi vähän vertailla fillaria ilman moottoria oleviin.

Ja jos ostaa Suomesta Bafangin ja siihen yhtä tehokkaan 500Wh akun, maksaa sekin jo helposti 1300€.

Itse en ostaisi mitään noista. Kun fillarilla alkaa olla painoa 23 kiloa, kaipaisin itse ainakin paksumpia renkaita. Kaupungissa on jatkuvasti kanttareita ja vastaavia eikä tuollaisen sähköfillarin keulaa enää kevennetä niin helposti kuin sähkötöntä versiota ja takarengas on kovemmalla kun tömähtää päin kanttaria. Sähköhän eliminoi paksumpien renkaiden aiheuttaman vierintävastuksen.

En vaan ymmärrä miksi pitää poiketa asiasta ja alkaa arvostelemaan kyseisiä tuotteita. Jos et ole tämän tasoisia sähköpyöriä hankkimassa niin puhu asioistasi toisessa ketjussa.
    Olen vahvasti samaa mieltä!!!

Itse ainakin olen sitä mieltä että kunnollinen sähköpyörä saa maksaa tämän verran, niin se maksaa myös kehittyneilläkin markkinoilla kuten Saksassa.
    Aika suolaisilta nuo hinnat mielestäni vielä tuntuvat. Uskoisin ja myös tovoisin, että markkinoiden kehittyessä tulisivat järkevämmälle tasolle.

Hinnat varmasti tippuvat. Maksoihan etunapamoottoririlla varustettu perussähköfillari vielä vähän aikaa sitten 2500€. Nyt niitä saa jo alle tonnilla.
    Mutta kuten kaikessa muussakin; milloin on oikea aika ostaa? Jos sähköfillaria ei tarvi pariin vuoteen, kannattaa odottaa. Muuten kannattaa ostaa.

Käytännössä kohta tulee taas uusia innovaatioita ja ruokahalu kasvaa syödessä. Saahan nyt ihan ok sähköfillarin 700€ hintaan Biltemasta. Muutaman vuoden päästä samaan hintaan saa jo momentintunnistimella varustetulla keskiömoottorilla varustetun fillarin.

"Olisiko joku näistä sellainen mitä et jostain syystä ostaisi?" Suora lainaus kysyjältä eikä kukaan edes vielä rumasti sanonut... Ei aina kannattaisi olla niin herkkä esim. oman genrensä vuoksi.
    Faktahan on että jos moottori noin 1500€ niin yksikään noista pyöristä ilman sitä ole lähelläkään tonnin arvoinen joten jotakuta kusetetaan pahasti...

Ketjun aloittaja kysyi että mikä hänen katsomistaan malleista olisi hyvä ja pyysi myös muita vaihtoehtoja jos jollakin mieleen sattuu. En vaan ymmärrä miksi pitää poiketa asiasta ja alkaa arvostelemaan kyseisiä tuotteita.
    No jaa, keskustelupalstoilla aiheet lähtevät helposti rönsyilemään sivuaviin suuntiin. Aika normaalia ja kai asiallinen kritiikkikin/mielipiteet ovat sallittuja. Parempi ehkä tietysti olisi ollut kirjoittaa oma kommenttini johonkin varsinaiseen sähköpyörien hintakehitys- tai hinta-laatusuhde-keskusteluun, kun nyt meni enemmän "yleiseksi keskusteluksi".

Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että joillekin vähän isompi sijoitus kannattaa (jo nyt) ja sille saa vastinetta. Itse taas voisin kenties harkita sähköjä nykyistä pienemmällä lisäsummalla, kun en asu mäkisessä maastossa, rahaa ei ole liikaa, enkä aja pitkiä työmatkoja. Käyttötarkoituksia ja tarpeita suhteessa käytettävissä oleviin rahasummiin on monia.

Kyllä interwebbiin vastauksia mahtuu, ja kuten sanoin ekassa viestissä, kaikki mielipiteet ovat tervetulleita

Sen pienen tutkimuksen mukaan mitä olen asiasta tehnyt sanoo että Yamahan PW on sähkökittipuolella parhaimmistoa mitä löytyy. Selvää on että se nostaa hintaa, ja myös enemmän kuin pelkän kitin hinta on pyörävalmistajalle.

Esim. XXL:n myy omaa merkkiään Whiteä Bafangilla varustettuna puolellatoistatonnilla (https://www.xxl.fi/white-xc-e-275-cl...132497_1_style). Alvit kun ottaa pois, niin hintaero aiemmin mainittuun Haibikeen on reilut 700€. Haibikessä on enemmän varusteita (akku on pienempi, lokarit, tavarateline sekä ilmeisesti myös valot puuttuvat Whitestä), nämä huomioiden heitän että alviton laatupreemio on luokassa +40%. Tämä on ihan peruskauraa, laadun lisääminen nostaa minkä tahansa hyödykkeen kuluttajahintaa enemmän kuin valmistuskustannuksen nousun verran.

Uskon ElBike:n olevan oikeassa siinä, että hintaluokan alapää tulee nopeasti alas. Yläpää ei välttämättä seuraa ainakaan yhtä nopeasti.

Yksi vaihtoehto tuli vastaan jäykällä haarukalla: Felt QXe85-EQ-Men. Suositushinta 2999 (Huntteri).

Samanlaisia aiheita

1. Merida Cyclo Cross 5d (2014) kokemuksia?
    By Cono in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 17.05.2016, 16.35
  2. Merida Cross 100
    By Stagertoni in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 15.03.2016, 18.46

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin