Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 48

Aihe: Montako maapalloa kulutat vuodessa?

Montako maapalloa kulutat vuodessa?

Mielenkiintoinen laskuri. Mikä on tuloksesi?
    http://jalajalg.positium.ee/?lang=FI

Mulla tuli 0,69

9.25 globaalihehtaaria vuodessa ja tarvitaan 4.49 maapalloa jos kaikki eläisivät laillani

0,7 maapalloa
    Hän ei oo oikea fillaristi, kun kävelyä mielummin harrastaa.

Blackborow Guest
    6,43 globaalihehtaaria vuodessa. Työn puolesta tulee istuttua jo lentokoneessa sen verran, että ituhippiosastolle ei mitään mahdollisuuksia ja tottakai käytän isolla bensakoneella varustettua yksityisautoani juuri niin kuin tekee mieli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Mielenkiintoinen laskuri. Mikä on tuloksesi?
    http://jalajalg.positium.ee/?lang=FI

Mulla tuli 0,69
    On kyllä todella alhainen tulos! Oma oli 3,5 ja jos kaikki eläisivät samaan tapaan, niin maapalloja tarvittaisiin 1,7.
    http://laihalaskifillaristi.blogspot.com/

Sinun ekologinen jalanjälkesi on 15.98 globaalihehtaaria vuodessa. Tämä tarkoittaa, jos kaikki eläisivät niin kuin sinä, kulutustottumustemme kattamiseen tarvittaisiin 7.76 maapalloa

Se on toi omakotitalo suoralla sähkölämmityksellä hirvee syöppö.

5,69 lopputulema

Jaahas 3,17 maapalloa tarvitaan.. Tarjoilija, lisää maapalloja heti paikalla, hop hop!
    -L.

Jos ei osaa niin osaa

Mä käytän 2,83 maapalloa
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

En varmaan ainuttakaan enää, sillä vaihdoin (diesel)auton (bensa)hybridiin. Maailma pelastuu!! Suomi nousuun! Kiky!!1!

Paska laskuri, lopetin jo ensimmäisellä sivulla. Taloni on vamistettu savitiilestä, lämmin käyttövesi kuumenee polttoölyllä ja polttoöljyä kuluu 2400 litraa vuodessa. laskuriin ei noita voi syöttää. Ja kuka omakotiasuja seuraa kulutuksia kuukausitasolla? Eikö sitä saatanan laskuria olisi voinut tehdä niin, että voi syöttää suoraan vuosikukutukset? Varmaan itse laskentakin on tehty yhtä päin persettä kuin tuo inputtien syöttäminen.

Nää tämmöiset "kuka on foorumin paras kansalainen" -kyselyt on kivoja, siispä minäkin yritän voittaa...

Sinun ekologinen jalanjälkesi on 1.51 globaalihehtaaria vuodessa.
    Tämä tarkoittaa, jos kaikki eläisivät niin kuin sinä, kulutustottumustemme kattamiseen tarvittaisiin 0.73 maapalloa.

Scheiße!

1.52 palloa. Iso tontti mulla näemmä..

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nää tämmöiset "kuka on foorumin paras kansalainen" -kyselyt on kivoja, siispä minäkin yritän voittaa...
    Tämmösethän aina voittaa ne tyypit jotka ei esim autoista näe edes unta kun se unikin jo saastuttaa kuitenkin kun alkaa pierettää pelkkä ajattelu ja pieru saastuttaa. Ja 10 hengen ruuat voi käydä ihan hyvin fillarilla 30 asteen pakkasessa räntäsateessa 13 kilsan päästä hypermarketista, ei siihen autoo tarvita. Ja suihkussakin käydään vain kerran kuussa jotta vesi säästyy. Vaimo tykkää vaan kun haisee miehiselle miehelle eikä millekään hyvälle. Ja foorumiakin voi surffata ihan hyvin vanhalla pentium 286:lla. Mitään uudempaa tarvii. Ja nuo 10 hengen ruuatkin on pelkästään hypermarketin luomutorilta ostettua ekohippi-ituja jotta maailma pelastuu. Mun lapset (ne 8) tarvii mitään Burger Ginkejä kun en minäkään tarvii. Ja vaatteina käy niille meidän vanhempien lapsena 50 luvulla saadut vaatteet. Vanha patinan haju on vain hienoa. Ja näkee muutkin koulussa että MEIDÄN perhe ei turhia kuluttele, vaan maapalloa säästetään!

Joo, en tehnyt tätä(kään) testiä.

No, ihan kaikkiin kysymyksiin en osannu vastata, paljonko sähköä tai vettä kuluu, en mä semmoisia tiedä. Laitoin jotain summassa.
    En osta vihanneksia, en juo maitoa, en matkusta metrolla tms. lenskarilla, en tee ite ruokaa ja syön aika vähän ja vain jos joku pilaantuu ( pahus isoja pakkauksia en ehdi syödä) niin heitän pois.....en ajattele ekologisia asioita kyllä ollenkaan, ihan omaa säästäväisyyttä.
    En osta vaatteita kun ehkä kerran vuodessa t-paita ja farkut, viime vuonna en ostanu vaatteita mitään ja tänä vuonna ostettu yhdet monot ebaysta.
    Tossa ei kysytty harrastuksista mitään kyllähän nukeille tulee ostettua vaikka miten paljon vaatteita ja koruja ja vaikka mitä...

1.54 globaalihehtaaria ja 0.75 maapalloa vuodessa.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

siis eikö tämä koko foorumi ole "kuka on tässä paras" -henkinen ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    siis eikö tämä koko foorumi ole "kuka on tässä paras" -henkinen ?
    Ja tarviiko tuota nyt edes kysyä
    tempokisu.kuvat.fi

2,74 palloa.
    Jos adoptoin kaksi 0,13 pallosta afrikkalaista, niin onko se sillä kuitattu?
    2,74 + 0,13 + 0,13 = 3; eli kaikille oma pallo. Noin keskiarvona.
    Ei aika kulu; me kulumme.

testin totuusarvo on mitä on ja en minä näitä hommia tosissani ota, mutta ihan teoreettisesti, että millä tämä jengi, joka saa yli yhden pallon, perustelee ittelleen, että se on ookoo.. ?

tuli vaan mieleen, kun muistin että "Pallontallaajat" sivustolla (mainitaan Suomen ahdasmielisemmäksi foorumiksi) yksi neropatti oli keksinyt, että kun hän ei hanki lapsia, niin hän voi tehdä vaikka mitä päätöksiä ja kuormittaa luontoa, lapset/ihmiset kun ovat se mikä palloa rasittaa. ja oli ihan tosissaan ja syyllisti kaikkia "lapsen omistajia".

Blackborow Guest
    testin totuusarvo on mitä on ja en minä näitä hommia tosissani ota, mutta ihan teoreettisesti, että millä tämä jengi, joka saa yli yhden pallon, perustelee ittelleen, että se on ookoo.. ?
    Ei kiinnosta eikä tarvitse perustella.

no.. varsin kuvaava vastaus tämäkin . siis itse sain noin hyvän tuloksen koska olen nuuka ja varmaan köyhä, luonnonsuojelu ei sinänsä ole mitenkään lähellä sydäntä, mutta en nyt sitä vastustakkaan. mutta pelatkaa nyt mukana, varmaan löytyy hienoja perusteluja

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti

Sinun ekologinen jalanjälkesi on 1.51 globaalihehtaaria vuodessa.
    Tämä tarkoittaa, jos kaikki eläisivät niin kuin sinä, kulutustottumustemme kattamiseen tarvittaisiin 0.73 maapalloa.

Scheiße!
    En usko!! .. mulla menee yhdestä kolmeen palloa vuodesta ja tutkimuksen laatijasta riippuen

Blackborow Guest
    no.. varsin kuvaava vastaus tämäkin . siis itse sain noin hyvän tuloksen koska olen nuuka ja varmaan köyhä, luonnonsuojelu ei sinänsä ole mitenkään lähellä sydäntä, mutta en nyt sitä vastustakkaan. mutta pelatkaa nyt mukana, varmaan löytyy hienoja perusteluja
    Mä oon istunut tänä vuonna töiden takia lentokoneessa jo liki 20h ja tulen istumaan ainakin toisen mokoman niin se jo nostaa mun liikkumisen jalanjälkeä reilusti. Minkä tuollekaan tekee? Lopettaa töissä käynnin?

niin.. toisaalta mä tulkitsisin ton melkein siten, että se ei oo sun "luontokuormitus". meinaan jos työnantajan käskystä pitäisi vaikka käsitellä luontoa kuormittavia jätteitä siten, että se olisin minä joka ne loppukädessä päästäisin koko firmasta luontoon, niin emmä tätä "omaan luontokuormitukseeni" laskisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Mä oon istunut tänä vuonna töiden takia lentokoneessa jo liki 20h ja tulen istumaan ainakin toisen mokoman niin se jo nostaa mun liikkumisen jalanjälkeä reilusti. Minkä tuollekaan tekee? Lopettaa töissä käynnin?
    Mulla mennyt jo varmaan tuplat tuo mutta kun yksi työni puolista on että työt siirtyy korkean elintason maista matalan elintason maihin niin hiilijalanjälkeni saattaa olla jopa negatiivinen. Onhan se selvä että kun toisessa maassa maksetaan samasta hommasta kymmenysosa niin ei sillä rahalla samaan tahtiin palloa tuhota. Lisäksi paikallisesti elintaso kuitenkin nousee joten globaalisti katsottuna on melkein laupias olo. (Tällä palstalla uskaltaa näin suoraan kirjoitella kun kaikki kuitenkin nauttivat kollegoideni työstä ostellessaan harrastevälineitään )

Ja jotku vielä kehtaa itsekkäästi arvostella tällaista kehitystä

Ei kai toi testi nyt niin tosissaan otettava ole. Testit on testejä, ja kisa ( elämä) on kisa => kaksi ihan eri asiaa.
    Ainahan noi urheilijat kehuu että "testien perusteella olen maailman parhaimmassa kunnossani tms." ja kisassa se ei nyt ollutkaan niin.
    tempokisu.kuvat.fi

2,42 maapalloa.

4,82. Erityistä syyllisyyttä tunnen siitä, etten tuota viikottain syömääni noin yhtä kananmunaa. Tarkoitus oli, mutta laskin kanalan perustamiskustannukset liian suuriksi tarpeeseen nähden.

Testiin vastaaminen olisi kuluttanut liikaa energiaa, joten päätin säästää.
    *

La chance, c’est comme le Tour de France : on l’attend longtemps et ça passe vite. -Jean-Pierre Jeunet, Amelie

Viherpipertäjien tapa arvottaa kulutustottumuksia ja siten naurettava kysely. Piruuttani kuitenkin tein ja 9.67 oli tulos. Pitää hieman petrata, että pääsen yli kympin.

Samanlaisia aiheita

1. Paljonko kulutat rahaa pyöräilyyn vuodessa?
    By kampiapina in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 116
    Viimeinen viesti: 11.08.2017, 18.26
  2. 10000 km vuodessa, paljon vai vähän?
    By Matijas in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 137
    Viimeinen viesti: 30.12.2015, 23.11
  3. 10 000 km vuodessa
    By villeton in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 26.12.2013, 06.05

Kirjanmerkit