RideAlltricksSumekoElectrobikeFillarilehtiTrek
Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Belgia-Luxemburg-Ranska-Sveitsi-Saksa-Hollanti-Belgia

Belgia-Luxemburg-Ranska-Sveitsi-Saksa-Hollanti-Belgia

Brysselistä reissu alkaa ja sinne päättyy. lennot on varattu. Vuokraamosta haen pyörän maanantaina ja palautan seuraavan viikon perjantaina.
    Eka pätkä on brysselistä Luxemburgiin. Eurovelo 5 reittiä pitkin. Seuraava etappi Basel Sveitsissä. Sieltä suunta itään.
    Saksan puolelta Oberstdorfista etelään. Romanttista pyörätietä Wurzburgiin.
    sieltä olisi tarkoitus ajella Aacheniin ja koukata Hollannin kautta ennen ajoa brysseliin.
    sen verran on kiinnostuksen kohteita, että muutaman kerran ajattelin mennä junan kyydillä, jotta ehtii näkemään enemmän.
    paperikarttoja, jos löytyy jollakin myydä, niin olisin kiinnostunut. Toinen vaihtoehto: pyöräilykäyttöön sopiva edullinen navigaattori.
    tekstarilla tavoittaa p. 045-13 44 937.

Paperikarttoja löytyy vaikka Karttakeskuksesta, siitä varmoja ettei milloinkaan virta lopu kesken matkaa... Ladattavia karttoja saa joka puhelimeen jos niin haluaa.

Kivan kuuloinen lenkki näköjään luvassa!

Itse olen jonkin verran ajallut ihan vaan google kartalla ja reitit talletellu sport trackeriin molemmat ilmaisia. Vuoden vaihteessa ajelin pohjois thaimaassa, yleiskuva karttana 1:2 000 000 kartta ja google kartta. Hyvin löyty paikat kilsoja kerty vajaat 5000 km.
    Iloisia kilsoja sulle!

Jos mahdollista niin koukkaa siitä ranskan ja saksan rajajokilaaksosta kukkuloille, itse ajoin talvella siellä ja suurin osa teistä asfalttia. Lukase tuolta ja osta reitti talteen fillari10.blogspot.fi

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Itsellä käytössä Locus map ja http://www.openandromaps.org kartat kännyssä. Eipä tartte paperikarttoja, toimii offline tilassa ja lentokonetilassa, mut pitää ladata alue kännyy/tablettiin.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Paperikartoilla mennään. Ajattelin, että löytyisi erityisesti pyöräilyyn tehty versio. Sen verran vanhanliiton mies olen, että nykyajan elektroniikka ja härvelit
    on aika outoja juttuja. Älypuhelimen kuitenkin omistan ja sitä kautta pystyn itseni paikantamaan. Esim. googlemapsilla. Ei vaan viitti
    pitää nettiyhteyttä koko ajan, kun se maksaa. Sikäli navi/gps olisi hyvä, jos vaan akku kestää ajopäivän, esim. 10 tuntia.
    Pieni seikkailuhenki kuuluu asiaan. Jälkikäteen hauska muistella mahdollisia erheitä navigoinnissa. Viime kesänä Tonavan pyörätiellä majoitus oli Joen toisella puolella.
    Ajoin vahingossa ylityskohdan ohi. En jaksanut kääntyä enää takaisin, kun huomasin mokan. 15 km oli seuraavalle sillalle. ja tietty toista puolta sama 15 km takaisin. kuukauden päästä olisi lähtö. tällä hetkellä Belgiassa päivälämpötila noin 10 astetta. Jos 20 astetta olisi, kun menen, niin aivan optimi.
    Ei liian kuuma, ei liian kylmä. Tietty sataa voi tai tuulla. kaikki otetaan vastaan mitä tulee......

Aika paljon on wifi yhteyksiä tuolla euroopassa ja monessa paikassa ilmaisia. Siksi laitoin kännyn ajon ajaksi lentokonetilaan ja akku kesti hyvinkin 2 päivää.

fillari10.blogspot.fi
    Itse yrittäjä

Kotona suunnitellulla reitillä navigaattorissa voi keskittyä enemmän pyöräilyyn ja vähemmän suunnistamiseen. Netin käyttö Euroopassa on jo nyt halpaa, mutta Sveitsissä mahdollisesti vähän kalliimpaa riippuen operaattoristasi.
    Ainakin puhelimeen siirretty gpx-jälki tai nettisivu, joka näyttää sijaintisi ja reittisi (esim. gpsies) kannattaa olla käytettävissä. Eurovelot on merkitty erikseen Openstreetmapsin pyöräilyversioihin.

Akuilla on taipumus aina hyytyä juuri silloin kun sitä eniten tarvitaan, siksi suosin paperikarttaa jos moinen tarve on. Ei navigaattori missään nimessä pahasta ole mutten ainoana laitteena missään nimessä luottaisi.

Itse olen pyöräreissuja varten tilannut paperikarttoja Mapfoxilta http://www.mapfox.de
    Erinomainen valikoima ja hyvät hinnat. Tilaus nettisivulta ja maksutiedot eli tilausnumero ja tilinumero tulee sähköpostiin ja kartat on lähetetty tulemaan viimeistään seuraavana päivänä.

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 01.05.2017, 00.25
  2. Liege-Bastogne-liege, Belgia 2016
    By Cybbe in forum Ammattilaispyöräily
    Vastaukset: 3
    Viimeinen viesti: 24.04.2016, 17.06
  3. Paperikartta Ranska ja Saksa
    By JouniS in forum Pyörämatkailu
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 10.06.2013, 13.01

Kirjanmerkit