Sivu 4 / 52 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 1545

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #91
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Eikö fatsix 7.0 ;ssa ole jo pw-x moottori? Koeajaa täällä ei ole mahdollisuutta .

  2. #92
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Eikö fatsix 7.0 ;ssa ole jo pw-x moottori? Koeajaa täällä ei ole mahdollisuutta .
    Ei ole. PW vaan. Ehkä ensi vuonna sitten.

  3. #93
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Kylhän tuo alennus cube ehkä minun ajoilla järkevin kuitenkin olis. Onko tolppahissistä miten töyssyjen vaimentimena hyötyä verraten täppäriin?

  4. #94
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    4.377
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Kylhän tuo alennus cube ehkä minun ajoilla järkevin kuitenkin olis. Onko tolppahissistä miten töyssyjen vaimentimena hyötyä verraten täppäriin?
    Jos se toimii ei se mitään vaimenna.

  5. #95
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Aivan.Olin luulossa et joissakin on myös joustoa mut on vaan sitte korkeus-säädin.

  6. #96
    Mitäs otteko koskaan kuullu LEVO:sta?

    http://www.raispo.fi/polkupyorat/spe...r-comp-6fattie

    youtubessa ainaki saanu hyviä arvosteluja?

  7. #97
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anaxagore Katso viesti
    Toi on kyllä hupaisa peli. Saisi vaan omalle polkemistyylille olla Boschin Performance CX:llä. Mitä poljeskelin 10min tuolla niin
    Yamaha PW ei avusta jos vähänkään korkeammalla kadenssilla (olikohan perstuntumalla yli 80-90rpm) polkee. Boschissa en vastaavaa huomannut. Yamahan PW-X:ssä tämä on kuulemma korjattu mutta jotenkin ei se avustuksen mukana pysyminen siinäkään tuntunut pikaisesti kokeiltuna niin hyvältä kuin Boschissa.

    Pitäisi varmaan opetella pyörittämään pienemmällä kadenssilla. Muutoin tuo Haibiken täysjoustoläski on mainio peli. Haibiket näyttää siltä että ne on aika loppuun asti mietittyjä: pohjapanssarit ja sulava akun integrointi. Tietenkään ne ei spessun integraatioasteelle pärjää mutta hyvä suoritus kun otetaan huomioon että kyse on standardiosista.

    Itse olen vakavasti harkinnut Haibiken Xduro Fatsix 6.0:aa.
    https://www.focus-bikes.com/int/27849-jam-plus.html focuksella on myös aika integroidun näköistä pyörää, joillain on noita jo varmaan ajossa? mites paljon noissa mahtaa olla matka mitä pääsee tavan maastoajossa? entäs tuo shimanon moottori verrattuna näihin bosch, yamaha, brose yms.

  8. #98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wemmi Katso viesti
    https://www.focus-bikes.com/int/27849-jam-plus.html focuksella on myös aika integroidun näköistä pyörää, joillain on noita jo varmaan ajossa? mites paljon noissa mahtaa olla matka mitä pääsee tavan maastoajossa? entäs tuo shimanon moottori verrattuna näihin bosch, yamaha, brose yms.

    Löyty tollanen vertailu vuodelta 2016 http://ebiketips.co.uk/content/advic...-vs-yamaha-463

  9. #99
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    709
    Tässä toinen vähän enemmän käytännön ominaisuuksia sivuava
    http://ebike-mtb.com/en/first-ride-s...0-e-mtb-motor/

  10. #100
    Osaisiko kukaan vinkata, mitkä ovat edullisimmasta päästä olevia maastopyöriä, mistä tuo Boschin tekniikka löytyisi? Onko isoja eroja Bafangin vastaavaan(250w)?

  11. #101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaarne Katso viesti
    Osaisiko kukaan vinkata, mitkä ovat edullisimmasta päästä olevia maastopyöriä, mistä tuo Boschin tekniikka löytyisi? Onko isoja eroja Bafangin vastaavaan(250w)?
    http://www.radon-bikes.de/en/e-bike/mountainbike/ radonilta sais 2000 euroon

  12. #102
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    332
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Nyt tulee mutua, koska omakohtaista kokemusta ei ole (vielä?) kertynyt. Jossain ulkomaanjulkaisussa verrattiin saman fillarin (olikohan Moterra) plussaversiota ja 2.35" renkailla varustettua. Mielikuva oli että mutkapolulla kapeammilla renkailla varustettu on ajotuntumaltaan tarkempi ja täsmällisempi. Samassa julkaisussa todettiin että ei plussarenkaissa voi kuitenkaan käyttää sellaisia ryömintä/pito paineita kuin tavanfillarissa koska pyörässä on massaa 21-24 kiloa ja sitä on vaikeampi kuskin keventää, joten monia esteitä päin joutuu ajamaan suoraan. Eli plussakumeissa pitäisi olla painetta kuitenkin melko paljon ettei hakkaa läpi.

    Nyt viimeisimmässä Fillari-lehdessä todettiin että mm. Moterran 130mm jousto on siinä ja siinä. Monella merkillä näyttää olevan siten että plussakoossa tarjotaan lyhyempiä joustovaroja kuin kapeammilla renkailla varustetuissa. Oiken pitkäjoustoiset ei ole (yllättäen) varustettukaan plussarenkailla vaan ihan kapeammilla. Miksi? Toisiko plussarenkaiden vaatima tila jotain epäedullisia vaikutuksia esim. takahaarukan pituuteen tms. jos yhdistetään vielä pitkä jousto samaan pakettiin? Minkäs paksuisilla renkailla nykyään ajetaan dh:ta?

    Toisaalta; kun moottori kompensoi vierintävastusta, voidaan käyttää pitävämpiä renkaita eli karkeampaa kuviointia. Paksu rengas taas ei kompensoi riittävästi pitemmän jousituksen tuomaa hyötyä. Ja toisaalta pitempi jousitus ei välttämättä haittaa menoa heikentävästi, koska moottori kompensoi pogoamisen.

    Itse kyllä ottaisin plussakumit eli leveät vanteet koska talvella plussakoosta taas on kiistatonta hyötyä.

    Meridalla on 150mm joustava plussarenkainen fillari ja sen olisin jo tilannutkin, mutta ei saa mistään
    Omakohtainen kokemus ainoastaan 29", mutta luulisin rengaspaineista huolimatta 27+ kuitenkin tarjoavan enemmän pitoa. Sama myös, jos puhtaat läskit alla.

    Vai vaikuttaako sähkiksen paino niin paljon? Eikös luulisi, että vaan lisää rengaspainetta sen verran mitä 10kg lisäpaino vaatii. Tietty päälle vielä vauhtilisä riippuen ajotyylistä. Koska muutoin samalla logiikalla "läskikuski" ei hyötyisi plussarenkaista.

  13. #103
    Itsellä harvemmin täysjoustosta pito on loppunut. Märässä mudassa, märässä juurakossa ja märällä kalliolla ehkä. Täysjoustoa on vaikea saada sutimaan. Ehkä useammin on voimat, ja tietysti usko, loppunut ennen pitoa. Itse olen kyllä melko hyvä kiipeämään eli osaan polkea juuri oikeilla hetkillä ettei sudi. Mutta voihan se olla että moottori vääntää rajummin ja sutimista on vaikampi kontrolloida.
    Kyllä 10kg paino tekee jo paljon. Ukossa se ei niin vaikuta kun pyörää voi kevennellä, mutta fillarissa ihan varmasti vaikuttaa. Nykyään voi nykäistä pelkästään tangosta etupyörän ilmaan. Fillarimessuilla kun kokeilin monia sähköfillareita niin kyllä keula oli melko raskas saada nousemaan ilman polkemista. Polkemallakin vaikea, mutta varmasti osasyynä ettei osannut vielä ulosmitata moottorin apuja täysin.

  14. #104
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Nyt minäkin olen onnellinen sähkömaasturin omistaja, 27,5+ täysjousto Shimanon moottorilla, Focus Jam2 Plus:


    Kävin ensin kokeilemassa Brosea, Spessun Turbo Levo FSR, ja se oli aika hämmentävä kokemus, kuinka vanhanaikainen Brosen avustus on. Alkaa varovaisesti ja viiveellä kasvaa liiankin suureksi. Mielestäni se on todella ärsyttävä ja mopomainen käytös maastossa. Boschista on vain vähän kokemusta ja siitä on jo aikaa, mutta en ihmettelisi, että sekin on nykyään Brosea parempi maastoon, vaikka pari vuotta sitten Brose olikin ylivoimaisesti paras. Spessussa olisi valtavasti rengastilaa ja erinomainen sähköjärjestelmän konfigurointimahdollisuus, toimii myös tehomittarina. Lisäksi huomasin että takakolmio oli aika löysä…

    Seuraavaksi kokeilin Shimanoa ja sehän on maastokäytössä valovuosia edellä Brosea. Ja Focuksen takapää on erittäin sivuttaisjäykkä. Tosin haittapuolena rengastilaa on niukasti. Shimanokaan ei ole mikään täydellinen, käytännössä vain yksi asetus on maasto-optimoitu – Trail. Eco on liian kaupunkimainen eikä tarjoaa täyttä avustusta, vaikka kuinka polkisi itse. Boost taas on ihan lelu. Itse kaipaisin Trailista vähemmän avustavaa versiota, eli niin, että itse joutuisi tarjoamaan enemmän vääntöä kammelle että saisi täyden avustuksen.

    Shimanolla ei pysty säätämään rengaskokoa, ei edes huollossa. Kuulemma vain Shimanon edustaja itse voi sen säätää. Niinpä Focus lopettaa avustuksen n. 22-23 km/h nopeudessa. Tämä on aika ärsyttävä siirtymällä, muutamalla km/h erolla on todella iso merkitys.

    Akku riittää hyvin 3h lenkille säästämättä.

  15. #105
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Onko spessun s-Works 6fattie 2017 tosta sun kokeilemasta kummempi moottorin osalta vai onko vaan hilut parempia ku hintaa? Onko spessut kaikki samalla moottori systeemillä?

  16. #106
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    356
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Nyt minäkin olen onnellinen sähkömaasturin omistaja, 27,5+ täysjousto Shimanon moottorilla, Focus Jam2 Plus:
    Hienoa!

    Kai me joudutaan iltapäivällä lähteä lenkille, jos vaan pysyn perässä!
    sähkö pyörä läski kuski

  17. #107
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    519
    Focuksessa on kyllä hienosti saatu akku integroitua ja muutenkin linjakkaan näköinen peli. Isot propsit siitä.

    Samanlaiset kokemukset itselläkin Spessun Brosesta vaikkakin koeajo olikin vain puolisen tuntia.
    Ymmärtääkseni kaikissa Spessuissa on mallista riippumatta täsmälleen sama moottori samalla softalla.

    Shimanosta ei vielä kokemuksia mutta niissäkin taitaa olla eri pyörämerkeillä hieman eri softat joten ne eivät liene ihan identtisiä käytökseltään. Emtb testissä ainakin annettiin ymmärtää että Focuksella olisi oma softansa.

  18. #108
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Focucsessa on Shimanon softa ja itse pystyy päivittämään. Tosin viimeisin versio 4.0.3 on todella tuore, 17. maaliskuuta: http://e-tubeproject.shimano.com/fir...model=DU-E8000

    Mukana oli 4.0.1 ja käyttäytymisessä oli selkeä ero, vaikka mitään ei ole mainittu. Esim 4.0.3 softalla käyttäytyminen on sivistyneempää silloin kun avustus loppuu.

  19. #109
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    519
    Ok. Oiskohan tuonne tulossa jossain vaiheessa mahdollisuus itse vaikuttaa noihin avustustasoihin..?

  20. #110
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Moottorille on tasan yksi ominaisuus konfiguroitavissa, onko lampun liitin enabloitu vai ei. Vaikea uskoa että lähiaikoina pystyisi vaikuttamaan avustustasoihin.

  21. #111
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Pitääkö focuseen valita ostaessa tuo lisäakkuominaisuus vai saako myöhemmin joka jam2 malliin?
    Mikä akun kestävyys esim. 500 boschiin verraten? Mielenkiintoinen varsinkin moottorin osalta.lisää tietoa kiitos

  22. #112
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Focuksen lisäakku ei taida olla tällä hetkellä myytävänä. Enkä suosittelisi sitä heti ostaa kokeilematta ilman. Focuksen akku on vain 22W/h pienempi, kuin Spessun (378W/h vs 400W/h) ja itselleni riittää hyvin. Näkisin käytännön erona Boschiin sen, että akkua täytyy ladata useammin. Esim Boschilla menisi pari 3h lenkkiä samalla latauksella, Shimanolla ehkä ei. Vastaavasti sitä ylimääräistä kapasiteettia ei tarvitse kuljettaa joka lenkillä mukana.

    Fiilistelykuva tämän päivän lenkiltä:

  23. #113
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    415
    Miksiköhän tuollaseen painavaan 4k€ sähköpyörään on laitettu ohuilla putkilla oleva halpis ilmakeula?
    Ja jos sähköissä ei löydy hyvää avustustasoa ja avustuskin loppuu ennenaikojaan niin eikö tuo ole jo huono ominaisuus.
    Miten helppo on ottaa akku irti lataukseen? Kun pyörää säilyttää esim. taloyhtiön pyörävarastossa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ladata akku irrallaan.

    Hienon näköinen tuo kyllä on ja värityskin omaan mieleen.
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  24. #114
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Miksiköhän tuollaseen painavaan 4k€ sähköpyörään on laitettu ohuilla putkilla oleva halpis ilmakeula?
    Ja jos sähköissä ei löydy hyvää avustustasoa ja avustuskin loppuu ennenaikojaan niin eikö tuo ole jo huono ominaisuus.
    Miten helppo on ottaa akku irti lataukseen? Kun pyörää säilyttää esim. taloyhtiön pyörävarastossa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ladata akku irrallaan.

    Hienon näköinen tuo kyllä on ja värityskin omaan mieleen.
    Tämä on halvin malli niinpä siinä on hinnat alkaen Sektor keula (eli jopa parempi, kuin Recon, mikä lukee spekseissä). Kalliimmassa on Yari. Sektorissa on teräksiset putket ja se on itse asiassa hyvinkin tukeva, sen takia ei edes tarvitse päivittää.

    Shimano tarjoaa minulle tällä hetkellä markkinoiden ylivoimaisesti parasta avustusta maastoon, siitäkin huolimatta, että avustustasot eivät ole täydellisiä. Markkinoiden paras ei ole minusta huono ominaisuus. Ajelen suorat ja tekniset paikat Ecolla, nousuissa käytän Trailia. Avustus loppuu kesken tiellä, mutta ostin pyörän maastoa varten.

    Akkua ei saa irti lataukseen, itselläni tämä ei ole ongelma, kun pyörä säilytetään sisällä. Rungossa on erinomainen magneetti-liitin latausta varten, eli liitintä ei tarvitse työntää eikä kiertää.
    ealex muokkasi tätä : 22.04.2017 at 21.51

  25. #115
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    519
    Onko mitään arvausta minkä verran nuo eri avustustasot antaa lisää tehoa prosentuaalisesti ?

  26. #116
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    283
    Akuksi 378Wh on turhan pieni, ajatellut Boschiinkin sitä suurempaa eli 500Wh, ja rajoittaja pois tietenkin.

  27. #117
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    415
    Ihan mielenkiinnosta mitä tietoja Shimanon näyttö kertoo ja onko virran ulosottoa usb.llä?
    Haibike Sduro AllMtn 6.0

  28. #118
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    52
    Missä sijaitsee yleisesti nopeusanturi renkaassa noissa sähköpyörissä ?

  29. #119
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    283
    ^Takakiekon pinnaan kiinnitettävä pieni magneetti ja anturi takahaarukassa, ainakin boschilaisessa.

  30. #120
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.134
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Onko mitään arvausta minkä verran nuo eri avustustasot antaa lisää tehoa prosentuaalisesti ?
    Traililla saan hyvinkin helposti maksimiavustustehon aikaiseksi, enkä ole urheilija. Tuli muuten tänään mieleen, että kevyemmän kuskin on vaikeampi saada aikaan saman avustustehon, kuin painavamman. Itse painan n. 82kg. Eli jonkinlainen avustustason säätö, niin kuin Spessussa, tai ainakin kuskin painon säätö pitäisi löytyä.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 13.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 20.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 13.02.2015, 23.30
  4. Ehdotuksia?
    By rokabili.Jr in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 29.05.2013, 21.43

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •