BikeshopShimanoGiantCanyon
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 55 / 55

Aihe: Sisäsoutu talvikuntoiluna

Kun nyt vaihdettiin lajia, rohkenen hieman mainostaa SkiErgin kilpailijaa, Inskiä. SkiErg on hieno, mutta suhteellisen kallis laite jos hiihto ei ole ykköslaji tai ei ole varma riittääkö motivaatio sisäharjoitteluun - ja viehän se tilaa aika lailla ja oikeastaan vaatii vakiopaikkaa.

Inski XC Nordic Skiing Trainer

Itse en ole käyttäjä enkä ole edes kokeillut, mutta SkiErgilläkin treenannut arvostelukykyisenä pitämäni lenkkikaveri on ollut hankintaansa tyytyväinen. (Hän on - toisin kuin meikäläinen - oikea hiihtäjä joka on mm hiihtänyt Vasaloppetin voitelemattomilla suksilla.)

^Inski on varmastikin pätevä laite ja sitä katselinkin sillä silmällä josko ostaisi kotiin. Mun lähisalilla on Skierg jolla olen käynyt hiihtämässä 1-2 kertaa viikossa, niin ei ole tarvinnut hankkia omaa laitetta kotiin.

Mutta noin yleisesti tuollainen hiihtolaite on kyllä tosi tehokas vehje koko vartalon treenamiseen. Tajusin vähän aikaa sitten, vinkin avulla, että sillä voi treenata myös jalkalihaksia varsin tehokkaasti kun hiihtää yhdellä jalalla toinen jalka ilmassa tai paino toisella jalalla, ja taivuttaa lantiosta ja polvesta alaspäin. Alkaa reisilihaksia ja pakaraa hapottaa aika nopeasti.

Onpa SkiErg arvosteltu (youtubessa) aliarvostetuimmaksi cardio välineeksi:

https://www.youtube.com/watch?v=BuhTVvLfCk4

Videolla on myös vinkkejä eri lihasryhmiin kohdistuvista liikkeistä SkiErgillä.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tempo Katso viesti
    Tuli sitten tilattua soutulaite syksyisten sadepäivien ja talven ajankuluksi. En aja pyörää talvella. Pakkasen tai viimeistään lumen tultua pistän pyörän talviteloille. Kävelyä, lumikenkäkävelyä, ehkä juoksua talvella. Sisäpyöräily ei kiinnosta, eikä punttisalillekkaan tule enään lähdettyä. Mutta soutu saattaa olla mun juttu.
    Hommasitko Concept 2 vai jonkun muun? Olen tässä itse ruvennut "himoitsemaan" soutulaitetta. Saisi vähän kokonaisvaltaisempaa treeniä, kun trainerihinkkaamisen ohella soutaisi muutaman kerran viikossa. Mietin kannattaako noihin halvempiin laitteisiin sekaantua vai ostaa suosiolla Concept 2. Conceptin puolesta puhuu myös se, että sillä soudettuja aikoja pystyy vertailla muihin absoluuttisesti...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Hommasitko Concept 2 vai jonkun muun? Olen tässä itse ruvennut "himoitsemaan" soutulaitetta. Saisi vähän kokonaisvaltaisempaa treeniä, kun trainerihinkkaamisen ohella soutaisi muutaman kerran viikossa. Mietin kannattaako noihin halvempiin laitteisiin sekaantua vai ostaa suosiolla Concept 2. Conceptin puolesta puhuu myös se, että sillä soudettuja aikoja pystyy vertailla muihin absoluuttisesti...
    Verkkokaupasta saa tällä hetkellä Concept 2 1098€, joten jättäisin kyllä itse ainakin nuo muutaman satasen halvemmat laitteet suosiolla kauppaan. Jos kysyt keneltä tahansa "vakavasti" laitesoutua harrastavalta henkilöltä, niin varmaan 100% heistä suosittelee juuri tuota kyseistä laitetta ja aika paljon noita näkee hyvin varustetuilla kuntosaleilla. Itsekin käyn tässä vähän ajatusleikkiä pään ja asunnon sisällä, jos tuollainen saataisiin johonkin mahtumaan.

Hommasitko Concept 2 vai jonkun muun?
    Concept 2 tuli. Ensikokemuksen perusteella olen todella tyytyväinen hankintaan. Soutaminen tuntuu todella tehokkaalta, eikä vaikuta lainkaan tylsältä. Päin vastoin, enemmänkin tekisi mieli soutaa, mutta kunto ei anna vielä periksi. Kyllä tais tulla soutamisesta nyt ykkös laji talveksi.
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Concept 2 tuli. Ensikokemuksen perusteella olen todella tyytyväinen hankintaan. Soutaminen tuntuu todella tehokkaalta, eikä vaikuta lainkaan tylsältä. Päin vastoin, enemmänkin tekisi mieli soutaa, mutta kunto ei anna vielä periksi. Kyllä tais tulla soutamisesta nyt ykkös laji talveksi.
    Onnittelut hankinnasta! Soutaminen on todella tehokas laji, kun koko kropan touhua pääpainon ollessa jaloilla. Tekniikkalaji myös. Ai prkl, kyllä tässä aika kova polte on laitteen hommaamiseen...

Osaako joku soutua enemmän harrastava ohjeistaa hyvän harjoitusohjelman pariin, jos haussa sellainen puntti- ja pyöräilyhommia tukeva oheistekeminen? Itse joskus aikoinaan crossfittiä harrastaneena tuli lähinnä tehtyä lämmittelysoutuja ja revittyä jotain tabata-kärsimyksiä. Nyt voisi ottaa revanssia soutamisen suhteen, kymmeneen vuoteen en ole juurikaan laitteeseen koskenut. Taloyhtiön kuntosalissa on Concept2, joten välineet olisivat kohdillaan, pitäisi enää tietää miten tuolla treenata.

Ehkä yleisesti suuntaviivoina, että zwift-kalenteriin ajattelin nyt talvikaudelle mahduttaa sellaiset 2-3 treeniä joista kaksi enemmän intervalli/sweetspot-painotteista ja yksi pidempi lenkki, siihen sitten pari kertaa punttia päälle ja noiden punttikertojen yhteyteen mietin soutua. Käytännössä alle puolen tunnin soututreenit.

Eli kiinnostaa paitsi vinkit, myös omat kokemukset - miten itse laitteella treenaatte? Miten soutulaitteesta saa eniten hyötyä irti?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti
    Osaako joku soutua enemmän harrastava ohjeistaa hyvän harjoitusohjelman pariin, jos haussa sellainen puntti- ja pyöräilyhommia tukeva oheistekeminen? Itse joskus aikoinaan crossfittiä harrastaneena tuli lähinnä tehtyä lämmittelysoutuja ja revittyä jotain tabata-kärsimyksiä. Nyt voisi ottaa revanssia soutamisen suhteen, kymmeneen vuoteen en ole juurikaan laitteeseen koskenut. Taloyhtiön kuntosalissa on Concept2, joten välineet olisivat kohdillaan, pitäisi enää tietää miten tuolla treenata.

Ehkä yleisesti suuntaviivoina, että zwift-kalenteriin ajattelin nyt talvikaudelle mahduttaa sellaiset 2-3 treeniä joista kaksi enemmän intervalli/sweetspot-painotteista ja yksi pidempi lenkki, siihen sitten pari kertaa punttia päälle ja noiden punttikertojen yhteyteen mietin soutua. Käytännössä alle puolen tunnin soututreenit.

Eli kiinnostaa paitsi vinkit, myös omat kokemukset - miten itse laitteella treenaatte? Miten soutulaitteesta saa eniten hyötyä irti?
    https://www.finnrowing.com/wp-conten...asoutuopas.pdf

Melonta- ja soutuliiton sivuilta löytyy myös allekirjoittaman tekemä treeniohjelma sekä harjoitusaluelaskuri (köykänen CP-versio): https://www.melontajasoutuliitto.fi/...usmateriaalit/

Nuo toki suunnattu enemmän sellaisille keillä soutu on päälaji, mutta toisaalta kun kaikki treenit voi soutuergolla ja pyörällä tehdä tehopohjaisina niin eiköhän tuo toimi vaikka yhdistelisi molempia lajeja.

Soutulaite se vaan kummittelee takaraivossa. Concept 2 on tietty paras ja hinnaltaan ihan ok tuolla 1098e verkkokaupan hinnalla. Netraudassa on tarjouksessa ulkoisesti aika vastaava härveli 699e. Sen verran on oma talous kuralla tällä hetkellä, että harkitsen vakavasti uskaltaisiko sitä lähteä tuohon kopioon.

https://www.netrauta.fi/soutulaite-core-max-200kg

Kaikkea ne Kiinalaiset kopioi. Piti oikein googlettaa. Näemmä noita saa Alibabasta alle 300 USD:lle. Täällä (https://forums.redflagdeals.com/gear...k-off-2442454/) oli jotain kommenttia. Kuvista arvelin itse samansuuntaista, eli mekaniikka näytti suht hyvältä kopiolta, mutta monitori (=elektroniikka) on ilmeisesti ihan kuraa. Noista kuvista ja nappuloiden teksteistä voi jo arvailla, ettei siinä oikein mitään toiminnallisuutta ole taustalla, kunhan tehty näyttämään kauempaa samalta kuin Conceptin PM:t. Varmaan tuolla "soutelee", mutta ilman luotettavaa tehonmittausta ja mittarin antamaa dataa sellainen tavoitteellinen treenaaminen tai ylipäätään jonkin pidempiaikaisen motivoivan treeniohjelman noudattaminen lienee suht mahdotonta. Kukaties tuohon saisi lyötyä PM3..5 monitorin kiinni, joita Concept myy varaosina, mutta sitten alkaa setin hintakin olemaan Conceptin tasoa. Etsisin itse tori:sta käytettyä... Jos erehdyt ostamaan, niin jaa toki kokemukset foorumille.
    www.kaupinkanuunat.net

Jossain tuota kehuttiin niin laitoin eilen tilaukseen, katsotaan Vikings uudestaan kun soudellaan.

https://www.etsy.com/listing/9876804...87680483&bes=1

Onnittelut hankinnasta! Soutaminen on todella tehokas laji, kun koko kropan touhua pääpainon ollessa jaloilla. Tekniikkalaji myös. Ai prkl, kyllä tässä aika kova polte on laitteen hommaamiseen...
    Joo kiitti! Joskus sattuu onnistuneitakin hankintoja. Nyt, kun kunto kasvaa ja soutumatkat pitenee, niin aina vaan paremmaksi muuttuu. Joko tilasit?
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Oikea jalkaterä tuppaa puutumaan 30min jälkeen soutaessa, vähän selkäkin kyllä muutoin oireillu mutta voisko tuo puutuminen kuitenkin johtua Concept2:n kovasta penkistä?
    Niinkin hullu ajatus kuin säämiskähousut kävi jo mielessä. Tai 15mm retkipatjan palanen, molempia löytyy kaapista.

En ole vastaavaan törmännyt, mutta kai se puutuminen teoriassa voi penkistä johtua - epämukavahan se on.. Kokeile tehdä alustaan kaksi n 6 cm pyöreää reikää 12-13 cm välillä (keskipisteet), auttaa puutumiseen paremmin kuin tasainen patja. En ole ihan varma riittääkö tuossa yksi patja vai tarvitseeko kaksi päällekäin. Googlella löytää kuvia muiden toteutuksista (rowing ergo seat pad tms). Kireät pakaralihakset voi aiheuttaa vaivoja kanssa, venyttelyä voi kokeilla.

Ainakin perjantain soudussa yksi patjan pala ratkaisi ongelman; ei puutumista.
    Mut pakarat on kyllä niin jumissa että luulen kuitenkin vastauksen ongelmaan löytyvän venyttelystä.

Teline saapui, oikein toimiva ja yksinkertainen 3D-tulostettu setti.

Mietin, jos laittaisi go pron pyörään kiinni ja kuvais videomateriaalia pyörälenkeiltä. Vois niitä sitten talvella soudellessa katella tabletilta. En tiedä riittäiskö mielenkiinto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yksinteoin Katso viesti

En harrasta enemmän (hyvä jos vähääkään), mutta heitän silti tämän suht suositun harjoitusohjelman tähän https://thepeteplan.wordpress.com/beginner-training/

Mietin, jos laittaisi go pron pyörään kiinni ja kuvais videomateriaalia pyörälenkeiltä. Vois niitä sitten talvella soudellessa katella tabletilta. En tiedä riittäiskö mielenkiinto.

-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Wuhuu! Tänään löytyi torista 134km/14h soudettu harmaan värinen Concept2 PM5 näytöllä varsin kohtuulliseen alle 800€ hintaan. Laite haettu kotiin ja eka 10 000m soutu takana. Sain mitä hain ja nyt ei tarvitse enää väkisin lähteä tuonne pimeään sateeseen juoksulenkille, kun ei sateella jaksa pyörälenkille lähteä. Tuskin tästä laitteesta on myöskään haittaa talven hiihtoja ajatellen. Olen tyytyväinen ja rahathan tuosta saa käytännössä takaisin, jos homma ei jostain syystä maistu parin kuukauden päästä enää.

^Hieno löytö! Aika reippaasti aloitin heti kymppitonnilla. Voi hieman tuntua tänään jäsenissä ? Itsellä tuli ainakin ensimmäisen vitosen "lenkin" semmoiset DOMSit että tiesi tehneensä. En ole vielä omaa laitetta hommannut (kämpän ahtaus rajoittaa..), mutta pistin salikortin voimaan liikuntaedulla niin pääsee vähän makustelemaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    , jos homma ei jostain syystä maistu parin kuukauden päästä enää.
    Parin kuukauden päästähän alkaa vasta pääsemään vauhtiin. Itteä vähän pelottaa, jos soutamisesta alkaa tulemaan jotain ylitsepääsemättömiä vaivoja ja kipuja, että joutuu lopettamaan. Aluksi oikea olkapää muljahti aina vedossa taakse. Ihan kun se olis mennyt jonkin pykälän yli. Se onneks ratkes, kun pitää kyynärpäitä vähän alempana loppuvedossa. Muuten ei ole kyllä pahemmin mitään oireita ollut.

^Hieno löytö! Aika reippaasti aloitin heti kymppitonnilla. Voi hieman tuntua tänään jäsenissä ?
    On tullut jumppailtua kahvakuulien kanssa pyöräilyn ohessa, talvisin hiihdettyä ja sitten satunnaisia juoksulenkkejä myös, niin ei tuosta soudusta tule mitään semmoista älytöntä rasitusta mihin oma kroppa ei olisi tottunut. Voisi olla eri homma, jos vain olisi pyörällä ajanut vuosia ja sitten alkaa soutamaan. Tuossa tapauksessa aloittaisin itsekin varmaan varovasti soudellen. Nyt pitää miettiä joku fiksu harjoitustyyli tuon laitteen kanssa. Pyöräily pysyy kuitenkin ykkösenä ja hiihto kakkosena, mutta nyt voi onneksi lopettaa väkinäiset juoksulenkit.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •