GiantShimanoBikeshopGarminBlack IceHuntteri
Sivu 70 / 71 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 20 60 68 69 70 71 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.071 - 2.100 / 2103

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Swatchilla (Hamilton) on oma huolto Suomessa. Ainakin ennen se oli Veromiehessä Jumboa vastapäätä. En ole varma, mutta ilmeisesti eivät suoraan ota kelloja sinne huollettavaksi.

Lähetetty minun SM-G780G laitteesta Tapatalkilla

Tässä vielä yhteystiedot.

Lähetetty minun SM-G780G laitteesta Tapatalkilla

Miullon tuo sama rojal kommandona. Hyvin tikittää kun välillä antaa valoa. Jtnkn tuntuu että taulun merkinnät on inasen viturallaan tai sit sekuntiviisari liikkuu väärin... Aina on viunakaappaan ennättäny tuon mukaan ajastaessa
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Mitäs hyviä Omega huoltoja oli? Sain käsiini vanhan Omega Chronostop Geneve kellon ja aloin miettimään pitäisikö tuota koettaa kunnostuttaa. Chrononuppi puuttuu ja melkoisen kolutun näköinen on ulkoisesti. Koneistoon saa kyllä pientä eloa. Taitaa olla kallis urakka mutta silti vähän kiinnostaisi kunnostus...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tmh Katso viesti
    Mitäs hyviä Omega huoltoja oli? Sain käsiini vanhan Omega Chronostop Geneve kellon ja aloin miettimään pitäisikö tuota koettaa kunnostuttaa. Chrononuppi puuttuu ja melkoisen kolutun näköinen on ulkoisesti. Koneistoon saa kyllä pientä eloa. Taitaa olla kallis urakka mutta silti vähän kiinnostaisi kunnostus...
    suosittelisin kellohuone Pietilää, siellä mun -65 Omega laitettiin kuntoon vaikka oli jonkun verran tekemistä.

Kiitos, laitan tuonne kyselyä.

Tuli ostettua käytetty mutta varsin uusi Omega Speedmaster Professional. Sen verran pitkään tullut kuitenkin kuolattua Speedmastereita että edes hinta ei ole aiheuttanut ostopäätöksen katumista. Uusin malli, hesaliittilasike ja 3861-koneisto.

. Speedy on mun Märkä Uni -listalla erittäin korkealla.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Moi. Osaako joku sanoa saako suomesta mistään Seikon Alpinist 1959 malliin kiinteää takakantta ? Sillä saisi millin pois paksuudesta 13mm > 12mm. Kiitos avusta.

Tämä malli: https://www.kultatahti.fi/kellot/se...-re-interpretation-kello-spb241j1/p/SPB241J1/
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Mitä tarkoitat kiinteällä takakannella, siis monokokki kuortako?
    www.youtube.com/watch?v=zSPsEn7Mfb8

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Mitä tarkoitat kiinteällä takakannella, siis monokokki kuortako?
    Huonosti muotoiltu. Sellaista jossa ei ole lasia, vaan on kokonaan teräksestä tehty. Jostakin luin että olisi vaihdettavissa, ja paksuus täysmetalli takakannella tippuisi millin verran.

Ok. Kantsii varmaan saapastella seikokauppiaalle kysymään voisko maahantuojalta saada. Perkko tuota tuo maahan ja siellä on ihan päteviä seppiä ketkä kyllä tutkii asioita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kinde Katso viesti
    Ok. Kantsii varmaan saapastella seikokauppiaalle kysymään voisko maahantuojalta saada. Perkko tuota tuo maahan ja siellä on ihan päteviä seppiä ketkä kyllä tutkii asioita.
    Kiitos tästä. Täytyy katsoa mistä löytyy pohjois-pohjanmaalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Kiitos tästä. Täytyy katsoa mistä löytyy pohjois-pohjanmaalla.
    Seiko ei valmista tuota kelloa umpinaisella pohjalla, niin tuskin seikokauppiailta löytyy niitä. Sopisikohan sarb17 alpinistin takakansi tuohon runkoon? Sekin voi olla hankala löytää. Jostain modausosia myyvästä kaupasta voisi löytyä jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TUbbU Katso viesti
    Seiko ei valmista tuota kelloa umpinaisella pohjalla, niin tuskin seikokauppiailta löytyy niitä. Sopisikohan sarb17 alpinistin takakansi tuohon runkoon? Sekin voi olla hankala löytää. Jostain modausosia myyvästä kaupasta voisi löytyä jotain.
    Joo se oli tiedossa ettei valmista umpinaisella pohjalla, niin olen kuullut että tuo SARB17 pohjakansi voisi käydä. En ole kyllä varma saisiko sitä suomesta ostettua..

Oma kelloharrastukseni on suuntautunut halpis Casioihin, joita nykyään on muutama eri käyttötarkoituksiin. Casion Royalen ostin hiljattain koti ja vapaa-ajan kelloksi. Kyseinen kapistus on sopiva välimuoto perinteisen suppean ja älykellon väliin. Itse ainakin tykkään, että kellossa on herätys, kunnollinen taustavalo, kalenteri ja ajastin, jota käytän paljon ruoanlaitossa. Royaleen löytyy myös kivasti modaustarpeita ja on mielestäni tyyliläs omalla retrotavallaan.

Työkellona mulla on ollut klassinen f91 ja nyt 217 malli. Molemmat kestävät yllättävän hyvin kovaa kohtelua ja ovat välillä uitettuna vedessä, öljyssä ja ties missä muussa töhnässä. Fairylla tarvittaessa pesu ja akryylilasin voi hioda ja kiillottaa, kun alkaa olemaan naarmuilla.

Joskus mulla on ollut myös yksi Seikon Kinetic, joka taisi kestää kuukauden päivät, kunnes käyttelin töissä lekaa. Kinetiikka teki tehtävänsä ja kello ei enää herännyt. Apple Watcheja on ollut pari, joista toisen safiirilasi meni muutamassa kuukaudessa työkäytössä täysin naarmuille. Älykelloissa myös häiritsee latailutarve, joten siinä mielessä Casioiden seitsemän vuoden luvattu paristokesto on oikein luksusta.
    Lovejoy muokkasi tätä : 24.12.2022 at 18.16

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Tuli ostettua käytetty mutta varsin uusi Omega Speedmaster Professional. Sen verran pitkään tullut kuitenkin kuolattua Speedmastereita että edes hinta ei ole aiheuttanut ostopäätöksen katumista. Uusin malli, hesaliittilasike ja 3861-koneisto.
    Speedmaster Seiko Poguen kanssa.

On hieno kaksikko. Itse myös harrastan budjettiluokkaa, eli Seikoja reilu 5kpl, G-shokkeja 3 ja Yksi pagani jolla testaan että olisiko Omppu planet ocean sitten se mun ensimmäinen oikea kello. Tällähetkellä Breikku superocean heritage II on vielä voitolla mutta itse hankintakin pahasti vaiheessa.. Ehkä pari fillaria ensin kuitenkin.

Mitäs wanha kansa tykkää Apple Watchista? Täyttääkö setämiesten vaatimukset? Ainakin kaupassa helpottaa kun ei tarvi kaivaa lompakkoa taskusta vaan voi maksaa tuplaklikkauksella luottokortilla.

Joskus uteliaana niitä tutkailin, mutta akun kesto ihan järkyttävä. Kyllä jäi hyllyyn.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mehukatti Katso viesti
    Mitäs wanha kansa tykkää Apple Watchista? Täyttääkö setämiesten vaatimukset? Ainakin kaupassa helpottaa kun ei tarvi kaivaa lompakkoa taskusta vaan voi maksaa tuplaklikkauksella luottokortilla.
    Voisin käyttää jos en käyttäisi oikeita kelloja, ei viitti Maradoonana vetää. Plus mun pankilla ei toimi luurillakaan maksaminen, niin sekin hyöty ois hukkaa.

Mua eniten ärsytti Apple Watchissa akun kesto, vaikka muuten onkin ihan ok kello erilaisiin mittauksiin. Viimeisimmän annoin äitilleni, kun oli reilu vuosi sitten sydämen kanssa vaivoja ja kellolla äitini saikin eteisvärinästä hälytykset. Kelpasi ihan lääkärille, kun tulostin pdf:stä dokumentin matkaan, että sai Kelakorvaukset lääkkeestä. Myöhemmin vielä tarkemmassa seurannassa vahvistui kellon havainnot.

Itsellä toimii maksaminen puhelimella ja aikaa katsotaan kellosta. Hienoja härpäkkeitä ovat kyllä mutta jotenkin ei vaan itselle tarpeellisia, tykkään enemmän manuaalikellojen estetiikasta.

Onko nää sitä kuuluisaa "parempaa seppälää"? https://psauction.com/auction/37125/...l-by-authority
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Tästä Patek Philippe. Hintaakin vaan reilut 500
    https://www.huuto.net/kohteet/patek-...lock/576531515

Kiikutin Seikon (sarb035 6r koneistolla) https://www.keskisenkello.fi/blog/se...imallin-tarina sepälle määräaikaishuoltoon. 5-6 vuotta alkaa olemaan ostosta. Katteli, että viipottimen liikerata on vähän rajoittunut varsinkin kyljellään ja yhdessä asennossa edisti hieman, toisessa jätätti -20 s/d.
    Hinta ja se huolletaanko jäi vielä auki, kun hän lupasi ensin selvittää kannattaako rahallisesti ajateltuna huolto vai se, että koko koneiston vaihtaa. Olen kyllä vähän yllättynyt, jos 6-sarjan koneistokin on kertakäyttöinen.

Edit. Uusi koneisto vaihdetaan. 250 euroa tais sanoa puhelimessa hinnaksi töineen. Täyshuolto olis kalliimpi siis. Hinta sinänsä se mitä suunnilleen odotin ja toivoinkin enintään maksavan. Pelkäsin pahempaa. Sain tuon kellon aikanaan ulkomailta tilattuna hyvin edullisesti n. 350 eurolla. Mallia ei enää myydä mutta käytetyistä pikaisella googletuksella pyydetään 600-1000 dollaria.
    kauris muokkasi tätä : 10.02.2023 at 17.48

Ostin kellon. Akua ei ollut saatavilla.

Heh, on kyllä hauska. Da vinci koodissa tais päähenkilöllä olla just mikkikello.

Toi tuli töihin. Vapaa-ajalle pitäisi huollattaa jossain sedältä peritty 60-luvun Omega.

Jaa, taitaakin olla 70-luvulta

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •