Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 64

Aihe: maantiepyörään leveämmät renkaat

Se paino ja hidastuminen kyllä vaikuttaa itselläni. Jos roadi ei tunnu enää roadilta, niin sitten on ihan sama ajaa tuo lenkki gravellin 35mm renkailla.

Mulla on mukamas tuo maantiepyöräily ollut semmoista live-traineria gravelpyörällä silloin kun keli ei salli maastossa ajamista, mutta toisinaan ja ehkä kiihytvään tahtiin myös vaihtelun vuoksi ja välillä vähän itsensä rääkkäämisenkin vuoksi.
    Asvalttirenkaat alla on tähän mennessä olleet hyper voyager - gravelking slick 40mm - gravelking slick plus 35mm. Noista plussista tuli viime kesänä enstuntumamutuna semmoinen että olisivat olleet hitaammat kuin isommat plussattomat, mutta toisaalta eivät ole suihkineet jalkoja litkuisiksi toisin kuin edeltäjänsä.

Eilen tilasin Pirelli Cinturato Velot 35mm koossa ja iski heti pieni morkkis. Voiko nuo olla vielä hitaammat kuin Panaracerit? Otanko täysiä pataan verrattuna GP5000 32mm koossa? Onko kokemuksia jos noihin Pirelleihin vaihoit jostain muusta?

En tiedä miksi minulla on tuo 35mm minimimitta, luultavasti juuri siksi että ne menee gravelliin ja se ylimääräinen rengastila alkaa pistään silmään. Toisaalta jotenkin vaikea ymmärtää mistä sliksien rullaavuuserot voi tulla niin etteikö rengaspaineella voisi kompensoida jousto-ominaisuuksia. Olispa n+1 maantiepyörä....

On kokemuksia. Pirelli cinturato velo TLR renkaat ovat oivalliset pistosuojatut touring renkaat. Suht nopeat ja oikein mukavat ja hyvät ajaa.
    Ne ovat kuitenkin ihan saakelin hitaat renkaat verrattuna gp5000TL, eli pistä vaan takaisin ja tilaa contit.

Oikeat tuntemukset myös plussista. Ne on jarrut verrattuna normi slikseihin.

Tuo velo TLR on tosi paksu rengas. Siis keskellä on kumia niin että riittää. Ja pistosuojaus tuo myöskin eroja rullaukseen. Se erohan ilmenee juurikin niin, että notkealla renkaalla voit ajaa tosi matalillakin paineilla, eikä rullaus käytännössä heikkene yhtään. Mitä paksumpi ja paremmin pistosuojattu rengas on kyseessä, sitä korkeammilla paineilla ja kovemmalla renkaalla joudut ajamaan.

No joo, se että ne olisi vähintään yhtä nopeat kuin plussat tavallaan riittäisi minulle. Mutta miksipä tehdä kompromisseja jos on tarkoitus ajaa tuolla kesäkausi asvaltilla ja maasturilla maastossa.
    Laitoin postia bike-discounttiin että onnistuuko vaihtaa ja pitäkää ne pari euroa jotka contit on halvemmat. R2 biken kanssa tuommoinen veivi onnistui joskus 10 minuutissa, näiden kanssa välttämättä ei niin pitää sitten katsoa palauttaako.
    ...tuolla nyt sattui noita Pirellejä olemaan niin tuli otettua tuolta.

B-D ei vastaa maileihin viikkoon, eli ei takuulla onnistu.

Tämä on varsin todennäköistä ja luultavasti se vaihtokin vaatii kärsivällisyyttä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Mulla on mukamas tuo maantiepyöräily ollut semmoista live-traineria gravelpyörällä silloin kun keli ei salli maastossa ajamista, mutta toisinaan ja ehkä kiihytvään tahtiin myös vaihtelun vuoksi ja välillä vähän itsensä rääkkäämisenkin vuoksi.
    Asvalttirenkaat alla on tähän mennessä olleet hyper voyager - gravelking slick 40mm - gravelking slick plus 35mm. Noista plussista tuli viime kesänä enstuntumamutuna semmoinen että olisivat olleet hitaammat kuin isommat plussattomat, mutta toisaalta eivät ole suihkineet jalkoja litkuisiksi toisin kuin edeltäjänsä.

Eilen tilasin Pirelli Cinturato Velot 35mm koossa ja iski heti pieni morkkis. Voiko nuo olla vielä hitaammat kuin Panaracerit? Otanko täysiä pataan verrattuna GP5000 32mm koossa? Onko kokemuksia jos noihin Pirelleihin vaihoit jostain muusta?

En tiedä miksi minulla on tuo 35mm minimimitta, luultavasti juuri siksi että ne menee gravelliin ja se ylimääräinen rengastila alkaa pistään silmään. Toisaalta jotenkin vaikea ymmärtää mistä sliksien rullaavuuserot voi tulla niin etteikö rengaspaineella voisi kompensoida jousto-ominaisuuksia. Olispa n+1 maantiepyörä....
    Osaatko sanoa miten Voyager Hyper ja Gravelking eroavat rullaavuudessa? Mietin tubeless yhteensopivaa leveämpää maantierengasta Voyager Hyperien tilalle ja GK sliksi voisi olla hyvä valinta. Hiukan hitaampi vaan rullaavuustestien mukaan, mutta onko todellisuudessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JaKon Katso viesti
    Osaatko sanoa miten Voyager Hyper ja Gravelking eroavat rullaavuudessa? Mietin tubeless yhteensopivaa leveämpää maantierengasta Voyager Hyperien tilalle ja GK sliksi voisi olla hyvä valinta. Hiukan hitaampi vaan rullaavuustestien mukaan, mutta onko todellisuudessa?
    En kyllä faktaa osaa sanoa, taisi samalla vaihtua kiekot kun nuo renkaat vaihtui ja samalla tuli tubeless mukaan. Voyagereista tulee ensin mieleen että hyvin rullaavat ja loogiset mutkassa. GK sliksistä 40mm koossa että mukavat ja muljahtavat kummallisesti mutkassa.
    Luulisin että tuo Pirelli on Voyagerin tapainen, ainakin kestoiältään.

...ai niin, B-D vastasikin että tilaus on jo käsitelty ja enään ei voi, eli ei haluta, vaihtaa rengasta. Oli jo kieliopillisesti niin huono vastaus että kyllä ne Bike24 ja R2 saa jatkossakin minun tilaukset. Noh, on minulla kyllä uteliaisuutta kokeilla tuo Pirelli ja olla erilainen.

Mulla 28 millinen maantierengas mahtuu pyörimään takana nippa nappa, mutta huomasin, että korkeuden puolesta ei jää kuin milli-pari tilaa. No googlasin ja maailmalla ovat virittäneet dropouteihin pieniä shimmejä, että takapyörä ei menisi ihan pohjaan saakka dropouteissa ja korkeussuunnassa tulisi sitten tilaa n. 2mm lisää renkaan pyöriä. Onko kukaan esim. lonkerotölkistä virittänyt tällaista ratkaisua? Kokeilin nippusiteen palasia ja ne jos pysyisivät paikallaan, niin toisivat avun.
    Surley tarjoaa tällaista shimmiä, maksanee joitain kymppejä, taitaisi käydä suoraan maantiepyörän takakiekon akselinpäihin?

https://www.amazon.co.uk/Surly-Monke.../dp/B001GSMKRG

En kyllä faktaa osaa sanoa, taisi samalla vaihtua kiekot kun nuo renkaat vaihtui ja samalla tuli tubeless mukaan. Voyagereista tulee ensin mieleen että hyvin rullaavat ja loogiset mutkassa. GK sliksistä 40mm koossa että mukavat ja muljahtavat kummallisesti mutkassa.
    Luulisin että tuo Pirelli on Voyagerin tapainen, ainakin kestoiältään.

...ai niin, B-D vastasikin että tilaus on jo käsitelty ja enään ei voi, eli ei haluta, vaihtaa rengasta. Oli jo kieliopillisesti niin huono vastaus että kyllä ne Bike24 ja R2 saa jatkossakin minun tilaukset. Noh, on minulla kyllä uteliaisuutta kokeilla tuo Pirelli ja olla erilainen.
    Okei, kiitos tästä. Ihan hirveästi ei tunnu olevan valikoimaa noin 40mm slikseissä, niin pitänee hommata Gravelking kokeiluun.

Onko gk sliksi 40mm koossa samanlainen alle taittuva pska, mitä 35mm?

40mm koossa on esimerkiksi maxxiksella sliksiä. 120tpi rullaa ainakin ihan hyvin.

Juurikin olin sitä tulossa sanomaan että minusta se ominaisuus tekee siitä huonon kaikkeen jossa on osallisena mutkia, ja minusta se 40mm oli siinä suhteessa huonompi kuin 35mm.
    Kokeilisin myös seuraavana MAxxista jos tuon tyyppistä nyt olisi haussa, eli toi:
    https://r2-bike.com/MAXXIS-Tire-Velo...ompound-TR-EXO

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Mulla 28 millinen maantierengas mahtuu pyörimään takana nippa nappa, mutta huomasin, että korkeuden puolesta ei jää kuin milli-pari tilaa. No googlasin ja maailmalla ovat virittäneet dropouteihin pieniä shimmejä, että takapyörä ei menisi ihan pohjaan saakka dropouteissa ja korkeussuunnassa tulisi sitten tilaa n. 2mm lisää renkaan pyöriä. Onko kukaan esim. lonkerotölkistä virittänyt tällaista ratkaisua? Kokeilin nippusiteen palasia ja ne jos pysyisivät paikallaan, niin toisivat avun.
    Surley tarjoaa tällaista shimmiä, maksanee joitain kymppejä, taitaisi käydä suoraan maantiepyörän takakiekon akselinpäihin?

https://www.amazon.co.uk/Surly-Monke.../dp/B001GSMKRG
    Kokeilin nippusideshimmejä taakse dropouteihin ja tulipa sopivasti tilaa 28 milliselle renkaalle Radon R1:een.

https://ibb.co/MNVKvtZ

25 millisten jälkeen aika pehmoista kyytiä 4 barilla Mavicin tubeleksilla. Yes!

Nojoo, ne lauantaina tuli postin lokeroon nuo 35mm Cinturatot. Ensimmäinen positiivinen yllätys tässä oli että Postilla todella tapahtuu jotain lauantaisinkin.
    Olin aivan 50/50 että laitanko takaisin ja tilaan ne GP5000, mutta koska satoi ja ne renkaat näytti aika hyviltä, niin pistin alle. Tubeleksointi olikin helppoa, sormin sain vanteelle ja jalkapumpulla nousi, tuohon varmasti auttaa se huomattavan paksu kulutuspinta vs kyljet.

Alustavana reilun 40km pikalenkuralla pyörätiellä havaintona verrattuna GK slick 35mm plussaan, että ovatpa hiljaiset. En tuossa GK kumissa ääneen kiinnittänyt mitään huomiota mutta hiljaisuuden huomasi. Toinen että olihan GK renkaat kauheat mutkissa, siihenkin oli silleen tottunut että ne on semmoiset, mutta näillä pystyy kurvaamaan aivan eri varmuudella mutkaan ja rengas menee juuri siitä mihin sen ajattelikin. Väitän että nämä ovat myös selvästi nopeammat.
    Paineita en lähtiessä ihmetellyt yhtään, jalkapumpulla vähän sinnepäin ja palatessa mittasin edestä 3.1 takaa 4.0. Enemmän kuin GK renkaissa ollut, mutta joillain suht tasaisilla pinnoilla nämä tuntui jopa pehmeämmiltä ja isommat tärskyt tuli selvemmin läpi. Kiva näille on tietöiden ja hiekasta putsaamattomien läpi ajaa ainakin kun ei puhkeaminenkaan juuri jännitä.

Se on myös selvää ettei tuo pyörä johon mennee 50mm kumi näytä kovinkaan järkevältä jos siihen tätä pienempää kumia laittaa. Eli lopputulemana luulen hankkineeni oikean kumin tähän hetkeen ja minä tartten maantiepyörän niille GP nakeille, voi harmi.

Nojoo, ne lauantaina tuli postin lokeroon nuo 35mm Cinturatot. Ensimmäinen positiivinen yllätys tässä oli että Postilla todella tapahtuu jotain lauantaisinkin.
    Olin aivan 50/50 että laitanko takaisin ja tilaan ne GP5000, mutta koska satoi ja ne renkaat näytti aika hyviltä, niin pistin alle. Tubeleksointi olikin helppoa, sormin sain vanteelle ja jalkapumpulla nousi, tuohon varmasti auttaa se huomattavan paksu kulutuspinta vs kyljet.

Alustavana reilun 40km pikalenkuralla pyörätiellä havaintona verrattuna GK slick 35mm plussaan, että ovatpa hiljaiset. En tuossa GK kumissa ääneen kiinnittänyt mitään huomiota mutta hiljaisuuden huomasi. Toinen että olihan GK renkaat kauheat mutkissa, siihenkin oli silleen tottunut että ne on semmoiset, mutta näillä pystyy kurvaamaan aivan eri varmuudella mutkaan ja rengas menee juuri siitä mihin sen ajattelikin. Väitän että nämä ovat myös selvästi nopeammat.
    Paineita en lähtiessä ihmetellyt yhtään, jalkapumpulla vähän sinnepäin ja palatessa mittasin edestä 3.1 takaa 4.0. Enemmän kuin GK renkaissa ollut, mutta joillain suht tasaisilla pinnoilla nämä tuntui jopa pehmeämmiltä ja isommat tärskyt tuli selvemmin läpi. Kiva näille on tietöiden ja hiekasta putsaamattomien läpi ajaa ainakin kun ei puhkeaminenkaan juuri jännitä.

Se on myös selvää ettei tuo pyörä johon mennee 50mm kumi näytä kovinkaan järkevältä jos siihen tätä pienempää kumia laittaa. Eli lopputulemana luulen hankkineeni oikean kumin tähän hetkeen ja minä tartten maantiepyörän niille GP nakeille, voi harmi.
    Paljon sulla on vanteen sisäleveys ja kuinka leveäksi 35mm Pirelli asettui?

Nuo on Primen 500€ kuitukiekot. Wiggle taisi niille ilmoittaa 19mm ja Bike24 20mm, taisin joskus mauserilla kattoa että siinä välissä se oli. Rengas oli heti mitattuna 34.5mm...pitääpä täydentää jos tilanne on muuttunut yön aikana.
    Melko terävänmuotoiset ovat nämä muuten verrattuna GK kumiin, visuaalisesti näyttää pienemmältä mutta enpä tullut mitanneeksi kuinka isoiksi oli nuo edelliset kasvaneet.

Muokkaus: Heh, kävin mittaamassa ja digimauseri näytti yön jälkeen tasan 35.00mm ja näppituntumalla oli ilmansa pitänyt täysin. Etukumi oli jäänyt kympin pari alle vielä matalemmilla paineilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Paljon sulla on vanteen sisäleveys ja kuinka leveäksi 35mm Pirelli asettui?
    C18 vanne, l 33,5 kun vrk 5 bar

Nimellismittaa kapeammaksi taitaa jäädä ajankuluessa niinkuin muualla netissä on kirjoitettu.

Säikeessä
    Asfaltilla rullaavat...
    oma lyhyt kokemus renkaista

Pehmeät ja hyvät ne on tosiaan ajaa. Ei ole jarrufiilistä lainkaan. Jos ajaa yksin, eikä ole ajanut gp5000lla, niin loistavat renkaat.

Oliskos tämä Cinturato Velo TLR juuri 35mm leveänä ihan soiva ratkaisu sekalaiseen lenkkiajoon, jossa ehkä yksi kolmasosa on kovapohjaisia hiekkateitä? Etsin yhtä sekakäyttörengasta, joka ei tuntuisi tällä enemmän maantielle suuntautuvalla ajolla kummallakaan alustalla hitaalta. Tähän mennessä olen käyttänyt kuvaamiini ajoihin Contin 4 seasonia 32mm -leveänä.

Kyllä kai se on justiin semmoinen, tai näin minä ainakin aion sillä tehdä. Eilen nostin paineet sinne ylälaitaan ja olipa pitkästä aikaa semmoinen tunne että pyörä vastaa kun polkaisee ja sitä ei välttämättä vuoden takaiseen olekkaan niin rapakunnossa kuin on jo epäillyt. Vähän oikeastan hävettää että sitä Panaraceria piti jossain välin erinomaisena renkaana.
    Toki jos se GP5000 on havaittu kestävän aika hyvin hiekkatietä ja rullaa vielä paremmin niin miksei sekin jos ei ole alimittaisen oloinen kuten minun tapauksessa.

Toi on just pirellin ominaisuus. Siis että rullaus paranee selvästi paineita nostamalla. Johtuu ilmeisesti kulutuspinnan paksuudesta. Ohuimmilla renkaillahan ei paineen nosto paljoakaan kulkuun vaikuta.

Joku joskus täällä kertoi rimpuilleensa GP5000:ia melkoisesti vanteelle. Onko jotenkin erityisen tiukka - tarvitseeko asennusvinkkejä vai meneekö siinä kuin muukin rengas? Ajattelin vaihtaa kohtapuolin cyclon Shimano RX010 -vanteelle, Schwalben CX Comp 35-622 -renkaiden tilalle. Kysyn, koska ostin gepardit viime vuonna, jolloin laittoivat ne liikkeessä paikoilleen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Canyon Neuron CF 8.0 // SUP X-Mud Gravel Disc

^Riippuu vanteesta. Omalta osalta olen asentanut ihan sormilla parillekin eri kiekoille (DT Swiss, Roval) mutta toisenlaisiakin kokemuksia ilmeisesti on.

Fulcrumin kiekoille menivät ihan mukavasti. Ei varmaan sormin olisi onnistunut, mutta rengasmuovilla meni ilman isompaa taistelua. Kaikenkaikkiaan tubeless-asennus oli yksi helpoimmista mitä vastaan on tullut.

Shimanon kiekoille pari viikkoa sitten laitoin 32mm GP5000 TL. Jalkapumpulla nous helposti vanteelle, mutta pari rengasrautaa oli ehdoton asennuksessa. Ei rengastöitä kummasempaa mun mielestä..

Ihan heittämällä meni. Sormilla enin asettelu paikoilleen ja lopuksi pieni vääntö muovisilla rengasraudoilla. Kyä ny kelpaa taas ajella.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Canyon Neuron CF 8.0 // SUP X-Mud Gravel Disc

Vannejarruvanteille asentaminen yhtä tuskaa ilman rengastunkkia. Levarivanteille menee helpommalla. gp 5000 tl siis.

Kaveri ei Cosmiceille saanut 28:a menemään, itsellä Tunelle joka ei kylläkään tubeless meni helposti 25millinen. On vaan niin paljon vanteesta kiinni...

25mm tubeless gp5000 oli kohtuu tiukka menemään DT:n Arc -aerokiekolle. Toinen puoli kumista meni sormin, mutta toista en saanut ilman rengasrautaa(muovia). 28mm tubeless gp5000 meni taas aika helposti DT:n alukiekolle. Levyjarrukiekot siis kyseessä molemmissa tapauksissa.

Toisaaltaan jos asiaa miettii hieman provosoiden niin (mielestäni) maantiepyörä on vääränlainen kapistus jos tarvii yl 28milliset renkaat...?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •