Sivu 2 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 189

Aihe: Garmin fēnix® 5X

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Normaalisti asia on kuitenkin niin, että luvattu määrä latauskertoja ei toteudu. Käytännössäkin laitetta lataillaan useammin kuin viiden päivän välein joten se tekee sen normaalit 2-3 vuotta.

Käsi ylös kellä on on akut kestäneet luvatut speksit. Kuka on edes laskenut latauskertoja?
    (Lupinen akut toki, mutta offtopiccia tässä)
    Litiumakuissa latauskertojen lukumäärää tärkeämpää on, ettei akkua käytetä tyhjäksi kovinkaan useasti. Viimeisimpien minun näkemien tutkimusten mukaan litiumakut säilyvät parhaiten, kun akun varaus pidetään aina noin 40% ja 80% välillä. Olen yrittänyt noidattaa tuota nykyisen puhelimen (Samsung Galaxy S4) kanssa eikä akunkesto ole ole vajaan kolmen vuoden aika juurikaan pudonnut. Latauskertoja lienee toista tuhatta. Toki on huomioitava, ettei laitteiden ilmoittamat varaus prosentit juurikaan vastaa todellisuutta.

No en kyllä akun takia jättäisi laitetta ostamatta, jos sille tarvetta on. Jos uskoo kaikki netin kauhutarinat, niin eihän sitä uskaltaisi ostaa yhtään mitään.

On kiinnostava laite tämä. Vähän kallis mutta yhdessä sykevyön kanssa sopisi mun käyttöön verraten hyvin.

Mitä tulee Garmin-kellojen akunkestoon, mulla on alkuperäinen VivoActive päivittäisessä käytössä aktiivisuutta mittaamassa. Työmatkat fillaroin yleensä sen muistiin jolloin joutuu lataamaan 2-4 päivän välein, muuten menee melkein pari viikkoa.

Kello on kohta about 2v vanha ja mitään akun kapasiteetin laskua ole havaittavissa.

Tätähän ei monesti ladata ihan tyhjästä, näytölle tulee varauksen tila punaiseksi alle 50% kohdalla jolloin vielä ainakin yhden työpäivän ajot onnistuu.

Ja latautuu niin nopeasti ettei ole ongelma lainkaan.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Olitko sä tuosta akkuongelmasta yhtgeydessä Garminiin? Mitä ne sano? Kyllä tuo vika kuulostaa mielestäni sellaiselta, jonka pitäisi mennä täällä Suomessa ihan normaalin tuotevastuun piikkiin.
    En ollut yhteydessä. Googlailin ja totesin että tää akku taisi olla tässä, ja vaihdoin sen. Tarkistin äsken ja kello oli ostettu keväällä 2013. V. 2015 vaellusreissulla huomasin eka kerran että kun keli lähestyi nollaa ja kello oli ranteessa hihan ulkopuolella, akku simahti 20-25% lukemasta suoraan nollaan. Pistin tuon normaaliin lipo-akun käytökseen viileässä (mitä se onkin). Seuraavan kesän keikalla ilmestyi tuo resettilooppi-käytös eli kellolla oli siinä vaiheessa ikää jo hivenen yli 3 vuotta. Joka tapauksessa, 3 vuoden kohdalla mikään tuotevastuu ei enää korvaa kuluvaa osaa kuten akkua.

Nyt kellossa on kuitenkin sisällä tuore akku jonka hinta oli hieman reilu parikymppiä ja akunkesto vaikuttaisi olevan alkuperäisen kanssa samaa suuruusluokkaa - olen varsin tyytyväinen Fenixin saamaan jatkoaikaan. Vaihto meni suunnilleen samoilla ohjeilla joita löytyy F2 ja F3:een netistä, hieman vain piti säveltää.

Näissä älyvehkeissä akun terveydentilan seurantaa hankaloittaa se, että Fenixissäkin on ollut osassa firmiksiä bugeja jotka ovat syöneet virtaa akusta riippumattomista syistä normia nopeammalla vauhdilla. Sama myös kännyissä, hankala sanoa pyöriikö taustalla joku turha prosessi vai onko akku vain väsymässä. Fenixien akku on onneksi armeliaan pieni verrattuna virtapankkien kapasiteettiin, eli vaikka kellon akku vähän väsyisikin nopeammin niin sen saa ladattua vaikka kuinka monesti keskikokoisestakin virtapankista, niin kauan kun se ei ala esim. pyörittämään resettilooppia samantien. Siksi tuo ei (minulle) ole niin suuri peikko, koska normaalin vaelluspäivän seurannan saa ultratrakilla otettua vaikka akussa olisi vain murto-osa originaalikapasiteetista jäljellä.

BTW jos F5:ssä on tuo F1:stä sekä Kallen mukaan myös F3:sta tuttu kartanskrollailumekanismi, niin sen todellakin voi unohtaa reittisuunnittelun apuna. Todella tahmea käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mhelander Katso viesti
    Ja latautuu niin nopeasti ettei ole ongelma lainkaan.
    Mulla on ton Fenix 3 HR kellon akku kestänyt aktiivisessa käytössä puhelin notifikaatikoiden kanssa tyypillisesti n. 5-7 päivää. Tossa kellossahan on Garminin speksien mukaan 300mAh akku, Garmin ei ole ainakaan omilla sivuillaan julkaissut noiden Fenix 5 mallien akkujen tietoja, joten siinä saattaa olla eri akku (epäilen kuitenkin, että se on ihan sama). Näihin Fenix 5 kelloihinhan tuli nyt uusi/parempi Ultra Track, jonnka pitäs kestää 75h...100h, Fenix 3 kellon kanssahan tolle luvataan 50h. Käsittääkseni tämäkin on tehty vain fiksullamma GPS träkkäyksellä, eikä isommalla akulla, mielenkiintoinen uudistus kuitenkin.

Itse olen ihmetellyt tän Fenix 3 HR kellon kanssa, että lataaminen kestää yllättävän pitkään tyypillisesti n. 1,5-2h (10-20%--> 100%). Tuntuu, että on ihan sama lataako tota suoraan seinästä, virtapankista vai tietokoneella, aina se kestää pitkään. Kauanko sulla lataa toi VivoActive? Vähän hullua on se, että kännykän lähes 3000mAh akun lataa nopeammin kuin tän 300mAh akun.

Vaellus yms. reissukäytössä akkua on tosiaan helppo ladata virtapankista. pienestänkin virtapankista riittää puhtia jo monen viikon reissuun. Hieman tosin ärsyttää kantaa sitä erillistä latauspiuhaa mukana, mutta toisaalta ymmärrän tuonkin kun 100% vedenpitävää micro USB-liitintä olisi varmaan vaikea toteuttaa siististi/luotettavasti.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Garmin Fenix 5 / 5s
    Clevertraining.co.uk tarjoaa Fenix 5 ja 5S (Ei sapphire eikä 5X) hintaan 579€, ja DCRainmakerin koodilla DCR10MHD saa vielä -10% pois eli 520€ ja rapiat. Suomen Garmin rokottaa 649€ !
    Älyttömät noi Suomilisät, muualla saa Garminilta em. aparaatin hintaan 599€.

Ehkä kannattaa kysellä hintoja kotimaisilta kauppiailta, eikä taivastella suositushintoja.. Toki satavuuskin on jossain enskuun lopulla varmaan täällä peräpohjolassa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Ehkä kannattaa kysellä hintoja kotimaisilta kauppiailta, eikä taivastella suositushintoja.. Toki satavuuskin on jossain enskuun lopulla varmaan täällä peräpohjolassa..
    Mielellään sitä tukee kotimaista. Mistä kaupasta kannattaa kysellä?

Tiedä sitten, kuinka paljon vaikuttaa, mutta alv eri maissa on eri. Enklannissa 20%, Saksassa 19% ja Suomessa 24%.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti manu99 Katso viesti
    Mielellään sitä tukee kotimaista. Mistä kaupasta kannattaa kysellä?
    Kemizti pyörittää tuota omaa puljuaa. Mainitsen tämän nyt tässä, jottei hänen tarvitse omaa kioskiansa mainostaa.

Itse ostin häneltä tempe-sensorin ja homma toimi hienosti. Jatkossa varmasti kysyn tarjouksen myös isommissa hankinnoissa häneltä.

https://m.facebook.com/EHTarvikeTmi/

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

Joko jollain on tämä ? Goexpossa huhuilivat että olis kahden viikon sisällä Suomessa jo...

Mulla on ollut viikon ranteessa. Käy kattoo juoksufoorumilla käyttökokemuksia, joskin juoksun näkökulmasta.

Mietin antaako Saphire versio mitään vastinetta lisähinnalle? Tekeekö sillä WiFillä mitään?
    Miksi tänne pitäisi jotain kirjoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKK Katso viesti
    Mietin antaako Saphire versio mitään vastinetta lisähinnalle? Tekeekö sillä WiFillä mitään?
    Itse en ole ainakaan Fenix 3 HR laitteen kanssa käyttänyt vielä koskaan wifiä. BT ja Android-/iOS-softa hoitaa sen kaiken mitä tarvin. Pari kertaa olen usb-piuhan kautta siirtänyt reittejä basecampista.

Safiirilasi jakaa vissiin vähän mielipiteitä, mulle itsellä se on ainakin kestänyt kovaa käyttöä todella hyvin.

Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Itsellä wifi ominaisuus tärkeässä roolissa vaikkakin F3 kyse. Kätevää kun lenkki ohitse ja lopettaa harjoituksen kotipihaan mittarin kotipihaan niin harjoitus synkronoituu saman tien verkkoon.
    Älköön äänekkäät puhuko huomisesta mitään, kun tämäkin päivä on kesken

Samanhan laite tekee jos se on kiinni bluetoothilla puhelimessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Samanhan laite tekee jos se on kiinni bluetoothilla puhelimessa.
    Jeps, mielestäni tuo BT-synkka on paljon monipuolisempi kuin WiFi synkka. BT:n kautta harkoitus synkkaantuu myös firman pihassa, mökillä tai vaikka ulkomailla olessa, kun luurin saa jossain kohtaa kiinni kahvilan WiFi verkkoon.

Ehkä tuota WiFiä tulisi käytettyä, jos kännykän GC mobiilisovellus ei tekisi samaa paremmin.
    Speksausta ja Pyöräilyä.

Ei ole kokemusta Garminin wifistä mutta yleensä salasanojen syöttö yms on tehty niin vaikeaksi näissä laitteissa että ei niitä jaksa asettaa jos vaan bt toimii. Garmin kun unohtaa päivityksen yhteydessä käytetyt yksiköt jne niin veikkaan että wifin salasanankin saa olla syöttämässä joka kerta uudestaan

Vielä yksi kysymys liittyen tähän vitos malliin. Saako ärsyttävät liikkumismuistutukset kokonaan pois? Fenix 3:ssa kai sai, vaan saako 5:ssa?

Vielä yksi kysymys liittyen tähän vitos malliin. Saako ärsyttävät liikkumismuistutukset kokonaan pois? Fenix 3:ssa kai sai, vaan saako 5:ssa?
    Saa pois.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Ei ole kokemusta Garminin wifistä mutta yleensä salasanojen syöttö yms on tehty niin vaikeaksi näissä laitteissa että ei niitä jaksa asettaa jos vaan bt toimii. Garmin kun unohtaa päivityksen yhteydessä käytetyt yksiköt jne niin veikkaan että wifin salasanankin saa olla syöttämässä joka kerta uudestaan
    Yhdessäkään Garminin laitteessa ei wifitiedot ole poistuneet päivitysten yhteydessä ja asennus helppo sovelluksen kautta.
    Pyöräsi paras ystävä asuu Lauttasaaressa. www.ibike.fi

Itse en ainakaan ole huomannut mitään tarvetta wifille, bt:n kautta kaikki hoituu helposti. Lähinnä kotona kait tuosta wifistä ois hyötyä, synkkaa lenkit heti kun wifi verkko saatavilla, mutta bt:n kautta homma toimii ihan yhtä hyvin.

Oletteko saaneet jo suomesta ostettua kyseistä laitetta, vai tilannut ulkomailta? On kuulemma Garminilla ollut toimitusongelmia näiden uusien kellojen kanssa.

Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti antti.laurikainen.9 Katso viesti
    Oletteko saaneet jo suomesta ostettua kyseistä laitetta, vai tilannut ulkomailta? On kuulemma Garminilla ollut toimitusongelmia näiden uusien kellojen kanssa.

Keskisen kellolta löytyy, näkyy olevan Skandinavian Outdoorissakin. Ei kaikkia malleja. Perus 5:sta on kyllä hyllyssä.

Se on hyvä juttu, että voi käyttää Polarin sykevyötä (intervallit). Eikä tarvitse pistää satkua Garminin omaan.

Xxl:stä ja partioaitasta ainakin löytyy kelloa. Partioaitasta oman ostin.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PeteFC Katso viesti
    Xxl:stä ja partioaitasta ainakin löytyy kelloa. Partioaitasta oman ostin.

Fenix 5:sta on kyllä saatavana. Tilasin 5X:n XXL:n kautta n.kk sitten ja eivät vieläkään osaa tarkkaa aikataulua toimitukselle kertoa. Keskisen kellolta myös sanoivat että Garminilla ongelmia 5X:n toimituksien kanssa, saattaa kuulemma vielä kestää hyvä tovi.

Fenix 5:sta on kyllä saatavana. Tilasin 5X:n XXL:n kautta n.kk sitten ja eivät vieläkään osaa tarkkaa aikataulua toimitukselle kertoa. Keskisen kellolta myös sanoivat että Garminilla ongelmia 5X:n toimituksien kanssa, saattaa kuulemma vielä kestää hyvä tovi.

Ok. Tosiaan fenix 5:n ostin, 5S oli myös, mutta 5X ei ollut muistaakseni hyllyssä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •