Giant
Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2
Näyttää tulokset 31 - 45 / 45

Aihe: Laakerirasvat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kaikilla noilla tulee toimeen, täyttävät tarkoituksensa. Itse merivaseliinin päädyin koska oli ilmaista ja kestää kovemmissa olosuhteet kuin pyöräilyssä.
    Ongelma ainakin näissä Motonetin/Bilteman vesi-/merivaseliineissa se, että ei ole ilmoitettu tuota jäätymislämpötilaa.
    https://www.biltema.fi/veneily/venee...-ml-2000055234
    https://www.motonet.fi/tuote/motox-m...roduct=60-3086

^Tuskin heidänkään tuotteet paljoa muista poikkea. En paljoa yli -30 asteen keleissä ajanut muttei mitään jähmettymistä huomannut.
    Hylkylistalla: Arvatkaa kuka...

Hyväksi todettu ja saa mistä tahansa eikä maksa paljon, kestää pakkasta
    https://www.puuilo.fi/weldtite-voite...IaAvVhEALw_wcB

^Hinta tietty suhteellista, 75€ kilo, merivaseliini reippaasti alle 20€...

Hups, kilohinnaksi ei tullut ajateltuakaan ja kilovassua on traktorilaatuisena ruosteenestoon tukiasemalla ja se ainakin on halpaa ;-)

Itse olen käyttänyt laakereissa SKF:n rasvaa, jonka olen todennut hyväksi. Firmahan tekee myös ihan ok tasoisia laakereita. Käyttölämpötilaksi ilmoittavat -30 +140.

https://www.motonet.fi/tuote/skf-vkg...roduct=60-6093

Mä en ole viitsinyt enää sipaista kuin vähän jotakin kun päätyholkin putsauksen jälkeen painaa paikalleen. Nyt se rasva on ollut WT-G ja vähän joka paikkaan, paitsi DT:n räikkämekanismiin, takavaihtajan kitkaan ja satulatolppaan. Käyttölämpötilaksi ilmoittaa alkaen -50.

Jos mulla olisi vielä cup-and-cone juttuja, niin niihin kait pitäisi miettiä paremmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sivustakatsoja Katso viesti
    Mä en ole viitsinyt enää sipaista kuin vähän jotakin kun päätyholkin putsauksen jälkeen painaa paikalleen. Nyt se rasva on ollut WT-G ja vähän joka paikkaan, paitsi DT:n räikkämekanismiin, takavaihtajan kitkaan ja satulatolppaan. Käyttölämpötilaksi ilmoittaa alkaen -50.

Jos mulla olisi vielä cup-and-cone juttuja, niin niihin kait pitäisi miettiä paremmin.
    Tuon pitäisi ainakin kestää hyvin pakkasia, kun -50 lähtien ei varmaan ole ihan jähmeää vielä -10 - -20 keleillä.

Aika tyyristä tavaraa vain:
    https://www.wolftoothcomponents.com/products/wt-g

Skf:llä olisi synteettinen low temp rasva myös, etrasta saisi mut en oo jaksanu kysellä hintaa. CRC merivaseliini ja weldtiten punainen ollut käytössä. Jälkimmäistä oon laittanut napoihin, merivaseliinia muualle. Nyt pitäs talvikaudella käydä linkuston ja keskiöiden laakerit läpi omista.

Itse tyytynyt merivaseliiniin, sosialisoitu purkki kestänyt yli kymmenen vuotta...

Myös Hääppösen suosittamaa merivaseliinia käyttänyt tarvittaessa, ei häviä itsestään halpisnavoistakaan. Halpaa ja hyvää!
    Merivaseliinin kanssa ei ainakaan alle kolmenkympin pakkasissa tullut ongelmia, kovemmissa jättänyt pyörän sovinnolla kotiin... Esim. tuon Biltsun synteettisen jähmettymisestä en tiedä mutta hinta/laatusuhteessa kuitenkin häviää...
    Merivaseliinin ehdoton hyvä puoli on laaja lämmönkesto, noissa joissain ehdotetuissa -30 on alaraja vaikkakin se usein riittää mutta alkaa kuitenkin aikaisemin hyytyä.
    Myös nuo ohuemmat vaseliininkorvikkeet pikkuhiljaa alkaa hävitä, joskus esim. navoissa olen moisen huomannut. Lisäksi kilohinta aivan olematon moneen muuhun verrattuna!
    ^Varmaan on mutta kallista. Veikkaan yhä merivaseliinin puolesta https://www.biltema.fi/veneily/venee...sva-2000033131 Halpaa ja riittoisaa.
    Kaikilla noilla tulee toimeen, täyttävät tarkoituksensa. Itse merivaseliinin päädyin koska oli ilmaista ja kestää kovemmissa olosuhteet kuin pyöräilyssä.
    ^Tuskin heidänkään tuotteet paljoa muista poikkea. En paljoa yli -30 asteen keleissä ajanut muttei mitään jähmettymistä huomannut.
    ^Hinta tietty suhteellista, 75€ kilo, merivaseliini reippaasti alle 20€...
    Itse tyytynyt merivaseliiniin, sosialisoitu purkki kestänyt yli kymmenen vuotta...
    Kyllä tuo selväksi tulee vähemmälläkin

Voisko saada merivaseliini ketjun? Vähän niinkuin nahkiainen? Jos alkaa jutut pehmenemään niin tuonne voisi kirjoitella vapaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Skf:llä olisi synteettinen low temp rasva myös, etrasta saisi mut en oo jaksanu kysellä hintaa. CRC merivaseliini ja weldtiten punainen ollut käytössä. Jälkimmäistä oon laittanut napoihin, merivaseliinia muualle. Nyt pitäs talvikaudella käydä linkuston ja keskiöiden laakerit läpi omista.
    Kiitos vinkistä, pitää itsekin ihmetellä jos tätäkin hankkisi. Nyt on tullut käytettyä talvikiekkojen vaparissa moottoriöljyä.

Duris, hyvä että tajuat mutta toisaaltaan kuinkas se nyt pientä maailmaasi häiritsee jos asiasta keskutellessa toistetaan tietoja?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •