HelkamaRideHuntteriGiantContinentalVerkkokauppa
Näyttää tulokset 1 - 24 / 24

Aihe: Isot talvihanskat

  1. #1
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253

    Isot talvihanskat

    Osaakohan joku kertoa että mistä löytyisi isot ajohanskat talveksi? Rukkasia ja lobstereita on kaapissa mutta hanskoille tarvetta ja hintakaan ei saisi olla huima...

  2. #2
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.705
    Hestran Heliskin tumppumallit on isot ja vartta on. Eivät erityisen edulliset mutta hyvät. Joskin itse käytän sormiversioita
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  3. #3
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.885
    Mutta eikö nure kysynyt juuri sormiversioita, hanskoja. Sanoi, että rukkasia ja lobstereita jo on. Ja Hestrat ovat juuri niitä ei edullisia kuten itse sanoitkin. Itse tosin löysin 70 eurolla Hestran rukkaset (tumput, mittenit, miten vain) xxl:stä viime tai toissatalvena. Eihän ne halvat ole silloinkaan mutta normaaliin reilusti yli sadan euron hintaan nähden.

    Motonetin tuotteita on kehuttu eri ketjuissa aiemmin ja edelleen. Sieltä löytyy muualta kuin pyöräilyosastolta (raksa, prätkä ja kalastus) edullisia ja ilmeisen toimivia tuotteita. Itse olen aikeissa hakea sieltä nämä. Ovat siis lobsterit ikään kuin mutta niissä on tuo etusormi erillään. Kun on tottunut käyttämään/pitämään jarrulla koko ajan yhtä sormea, lobsterit tuntuu hankalilta.
    http://www.motonet.fi/fi/tuote/55004...e-lampokintaat

    edit: Ne saattoivat olla nämä k-raudan työtalvihanskat josta viime talvena luin kehuja. Muistan, että niisstä oli tuollainen lumihiutale kämmenselässä. Tuossa koko 12 mikä on aika iso jo.
    https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/t...-musta-koko-12

    edit2: okei, sieltä löytyy lumihiutalekuvioisia vaikka kuinka paljon.
    Kuvauksista on mahdoton päätellä sitä, mikä vaikuttaa todellisuudessa myös lämpimältä. Hinnat lähtee 8,90 eurosta ylöspäin.
    Tässä taas yksi:
    https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/t...ra-377-koko-11

  4. #4
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Juu, rukkasia enkä lobstereita kaipaa. Nuo työhanskat ei toimi ajossa, aikansa kun puristaa tankoa niin alkaa palella...

  5. #5
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.973
    Paikallinen Kesport kauppaa satasen ekun hinnalla Hestran hanskoja , tuskinpa vankempia on olemassakaan. En ole vielä hakenut... Hanskatermi tarkoittaa siis synonyyminä sormikkaita.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  6. #6
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Hestra Army leatherit on "siviili"hanskoina, en viitsi vielä turmella. Hyvä ostos jos aikeita... Hanskat=sormikkaat, kuulostaa vain miesmäisemmältä...

  7. #7
    katselin yhden video esittelyn noista Hestran Heliski hanskoista ja siinä esittelijä sanoi, että niihin pitäisi hieroa jotain rasvaa tietyin väliajoin. Eli Heliski:n omistajat hierotteko rasvaa omiin hanskoihin? Itse tekisi mieli ostaa kyseiset hanskat, mutta mitään rasvojen kanssa kikkailuja ei ole tarkoitus harrastella ja mielestäni reilusti yli sadan euron hanskojen pitää kestää ilman mitään rasvojen levittelyjä niihin.

  8. #8
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.973
    Ugh, jos nahkahanskoja tahi rukkasia käytän niin aina jotain, vaikka tätä http://www.hippodome.com/tallipoika-...ml-p-1609.html
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #9
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    684
    Mulla on ollut Hestran Heli-skit käytössä 18 vuotta. Tuolla käyttöiällä edullisuutta arvioitaessa hankintahinta lienee merkityksetön?

    Ja kyllä, nahkatuotteita tuolee hoitaa.
    http://veloviewer.com/athlete/931321/

  10. #10
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    katselin yhden video esittelyn noista Hestran Heliski hanskoista ja siinä esittelijä sanoi, että niihin pitäisi hieroa jotain rasvaa tietyin väliajoin. Eli Heliski:n omistajat hierotteko rasvaa omiin hanskoihin? Itse tekisi mieli ostaa kyseiset hanskat, mutta mitään rasvojen kanssa kikkailuja ei ole tarkoitus harrastella ja mielestäni reilusti yli sadan euron hanskojen pitää kestää ilman mitään rasvojen levittelyjä niihin.
    Kyllä ne Hestrat kestää ilman rasvaa varmaan sen saman kymmenen vuotta, kuin muutkin nahkaRukkaset/ Haskat. Minun käsittääkseni tuolla rasvalla on kaksi tehtävää, se tekee nahkasta pehmeämpää ja se ei rupea halkeilemaan ( niin kuin kuiva nahka tuppaa tekemään kun sitä taivutellaan ). Ja toinen niin se parantaa sen vedenpitävyyttä, kun se nahka on hyvin rasvattu niin se on melkein täysin vedenpitävä.

    Mulla on Hestran tumput ja olen rasvannut niitä mehiläisvaha pohjaisella rasvalla. Rasva makso muistaakseni noin 15 euroo ja siitä riittää varmaan 10 vuodeks. Aikaa hommaan menee noin 5min per kerta, sipasen samalla kun rasvaan talvipyöräilykenkät. Joten ei se rasvailu ole paha rasti. Ja niin kuin sanoin niin se nahka osa kyllä kestää aikansa ilman sitä rasvaakin. Minä olisin paljon enemmän huolissani siitä että kestääkö nuo Hestrojen kankasosat yhtä kauan, kuin nuo nahka osat!

  11. #11
    Kyllä mielestäni pitäisi noiden heliski hanskojen tuolla hinnalla kestää vähintään viisi vuotta ilman mitään rasvoja. Mulla oli suht halvat nahkahanskat aikoinaan ja nekin kesti kuitenkin vuosia enkä niitäkään mitenkään rasvaillu. Käyttöhän ei tulisi olemaan mitenkään liikaa haskoja kuluttavaa. Lähinnä ulkoiluun kylmässä säässä ilman mitään pyörää tai laskettelu juttuja.

  12. #12
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.783
    Prätkähanskat? Mulla ei ole siis kuhan tuli mieleen

    http://www.motonet.fi/fi/tuote/40120...ohanskat-musta

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Kaikki laadukkaat nahkatuotteen kannattaa/täytyy jollain rasvata, rasvataanhan kengätkin. Pieni vaiva että tuote säilyy uudenveroisena ja jopa paranee vuosien aikana.

    Smo, noita täytyy testata, saattaa jpa alle mahtua silkkihanska tai joku vastaava. Ei onneksi mitään paniikkia kun pakkaset tätä luokkaa mitä nyt on.

  14. #14
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.885
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    katselin yhden video esittelyn noista Hestran Heliski hanskoista ja siinä esittelijä sanoi, että niihin pitäisi hieroa jotain rasvaa tietyin väliajoin. Eli Heliski:n omistajat hierotteko rasvaa omiin hanskoihin? Itse tekisi mieli ostaa kyseiset hanskat, mutta mitään rasvojen kanssa kikkailuja ei ole tarkoitus harrastella ja mielestäni reilusti yli sadan euron hanskojen pitää kestää ilman mitään rasvojen levittelyjä niihin.
    Hieroin kertaalleen uutena ja yhden kerran olen täydentänyt. Ja Hestran omaa valkoisen väristä rasvaahan tuli pieni paketti ihan siinä hanskan mukana kaupan päälle. Oli sellaisessa pienessä rasiassa siis niissä hanskoissa kiinni eli ei tarttenut erikseen tingata mukaan.

  15. #15
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Serpico Katso viesti
    Kyllä mielestäni pitäisi noiden heliski hanskojen tuolla hinnalla kestää vähintään viisi vuotta ilman mitään rasvoja. Mulla oli suht halvat nahkahanskat aikoinaan ja nekin kesti kuitenkin vuosia enkä niitäkään mitenkään rasvaillu. Käyttöhän ei tulisi olemaan mitenkään liikaa haskoja kuluttavaa. Lähinnä ulkoiluun kylmässä säässä ilman mitään pyörää tai laskettelu juttuja.
    ??? Miten hanskan hinta liittyy siihen kuinka sitä kuuluu tai tarvitsee hoitaa. Kyllä kalleimmatkin kengät vaatii plankkausta samalla tavalla kuin halvemmat, sama pätee kaikkiin nahkatuotteisiin.

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ??? Miten hanskan hinta liittyy siihen kuinka sitä kuuluu tai tarvitsee hoitaa.
    Siten se liittyy, että jos mulla kesti suht halvat nahkahanskat vuosia ilman mitään rasvoja niin luulisi monta kertaa kalliimpien sisältävän laadukkaampaa nahkaa ja täten kestävän vieläkin pitempään ilman rasvoja. Tuo heittämäni viisi vuotta on kyllä aivan minimi mitä tulee tuollaisen "laatu" hanskan kestää ulkoilu käytössä ilman rasvauksia. Jos ei kestä niin silloin se ei ole laadukas ja hintansa arvoinen tuote IMO.

  17. #17
    mutanaama Guest
    Lue ihan piruuttas tuo mun postaus kokonaan ja yritä ymmärtää mitä ajoin takaa. Laadukas tuote pysyy laadukkaana hyvällä hoidolla vuosia, ja sen voi saada uudenveroiseksi pienellä vaivalla. Mutta tee niinkuin uskot, ja osta hanskat minkä kanssa olet onnellinen.

  18. #18
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    Serpico tuollaine tyypillinen kertakäyttökulttuurin edustaja, "Pidän niin kauan kuin hoitamatta kestää ja heitän pois...". Tuollaiset Hestra tyyppiset hanskat vain paranee kunhan niistä pitää huolta, nahka vain on sellainen materiaali että vaatii huollon, kyllä esim. oman klassisen nahkatakin valmistaja säännöllisesti käsittelee ja 30 käyttövuotta ei pahemmin vielä näy...

  19. #19
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.267
    Varustelekassa oli aiemmin Bundeswehrin taisteluhanskojen talvimallia. Jos ei saksalainen maastokuvio haittaa niin tuosta kestävämpää hanskaa saa hakea. Kämmenpuoli on nahkaa ja päällä kangasta. Goretex-kalvokin löytyy. Hintakin on naurettavan halpa. Nyt ei näköjään ole varastossa, mutta sitten kun taas tulee niin varastoa riittää joksikin aikaa. Saa noita tietysti muualtakin, mutta Uudellamaalla asuvana on ollut näppärää käydä Konalassa kaupoilla kun pääsee sovittamaankin eikä tarvitse sokkona arpoa kokoa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  20. #20
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    18.253
    ^Värityksellä väliä kunhan toimii, täytyy tsekata...

  21. #21
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.028
    Hain Motonetista kalastusosastolta hanskat hintaan 24.90. Muuten hyvät, mutta kämmenpuolella oleva kumi(?)pinnoite jäykistyy heti pakkasessa tönköksi.

  22. #22
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    6.885
    Taisteluhanskat näyttävät päteviltä. Nyt siellä ei tosiaan ole kuin kesämallia myynnissä. Jos ovat käytettyjä (tätä ns armeijan yljäämää) niin vähän myös mietityttää aina. Ovatko vaikka menettäneet lämpivyyttään käytössä ja pesun myötä.

  23. #23
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.973
    Sain tuossa kimmokkeen mun 14 vuotta vanhat Meindlin Goretexvaelluskengät taas rasvata. Tiedän hyvin että hengittävyyttä vähentää mutta yhtä hyvin tiedän että kengän käyttöiälle pelkkää hyvää. Nuo ny on muutamankin kilsan eestä tunturia kuin muutakin maisemaa nähneet.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Taisteluhanskat näyttävät päteviltä. Nyt siellä ei tosiaan ole kuin kesämallia myynnissä. Jos ovat käytettyjä (tätä ns armeijan yljäämää) niin vähän myös mietityttää aina. Ovatko vaikka menettäneet lämpivyyttään käytössä ja pesun myötä.
    Villaiset sormikkaat tai lapaset alle.
    Toimii hyvin ja kuivuu nopeasti.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •