BikeshopHelkamaHuntteriGasGasImatraElectrobike
Näyttää tulokset 1 - 10 / 10

Aihe: Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?

Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?

Tästä tulikin aika pitkä viesti. TL;DR: laadukas työmatkacyclo/yleispyörä haussa. Mietinnässä Sutra LTD ja Bish Bash Bosh.

Olen pitkän linjan työmatkahybridistinä alkanut kaivata pyörältäni hieman enemmän. Oikeastaan paljon enemmän. Ajoasennon soisi vastatuulessa olevan matalampi ja pyörän keveämpi. Yhtään ei haittaisi sekään, että vaihteiden toiminta olisi varmempaa kuin nykyisessä Nishiki 401:ssä. Seuraavaan pyörään olenkin varautunut panostamaan parempien osasarjojen osalta jne. 20 km työmatka suuntaansa on toki taittunut nykyiselläkin pyörällä. Karkeasti arvioiden 90 % ajokilometreistäni tulee työmatkapyöräilystä pääkaupunkiseudulla. En itse koe harrastavani pyöräilyä vaan liikkuvani pyörällä. Autoa en omista. Pyörän pitää sopia melko moneen käyttöön.

Olen tullut siihen tulokseen, että haluan seuraavalta pyörältä:
    - cyclocross / touring / gravel / adventure droppitangolla
    - hydrauliset levyjarrut
    - nykyistä pyörää kevyempi
    - lokasuojat
    - mahdollisuus tarakan ja sivulaukkujen kiinnitykseen
    - tilaa nastarenkaille talvikäyttöön

Internetin syövereissä harhaillessani erityisesti ovat alkaneet kiinnostaa (melko hintavat) Kona Sutra LTD ja On One Bish Bash Bosh. Näissä kummassakin on tarjolla 1x11-voimansiirto, joka on yhtäkkiä alkanut kiinnostaa kovasti. En totta puhuen ole koskaan päässyt sinuiksi etuvaihtajan oikeaoppisen käytön kanssa. Ilmeisesti 11-lehtisestä pakasta löytyy riittävästi kaikkeen "normaaliin" käyttöön. Ääripäät minun käytössäni tulevat lasten kiskomisesta pyöräperäkärryssä ylämäkeen ja toisaalta arkiaamun reippaista TMT-rykäisyistä.

Sutra LTD
    + saatavuus kotimaisesta kaupasta
    + sopivuus kaikkeen
    + ulkonäkö
    - paino?
    - hinta

Bish Bash Bosh
    + kevyt
    + sopivuus kaikkeen
    + ulkonäkö
    - tilattava ulkomailta, ei koeajomahdollisuutta
    - hiilikuitu arveluttaa
    - hinta

Olen 190-senttinen ja persjalkainen jalan sisäsauman ollessa n. 86 cm. Droppitankoisella pyörällä en ole oikeastaan ajanut koskaan. Oikean kokoisen rungon saadakseni harkitsen turvautuvani bike fit -palveluun. Tästäkin huolimatta ajatus pari tonnia maksavan pyörän tilaamisesta kokeilematta hirvittää. Toisaalta melkein yhtä paljon hirvittää tehdä päätös kokeilemalla - minä kun en yhtään tiedä, miltä pyörän pitäisi tuntua. Pitäisikö ehkä ostaa syystarjouksesta tonnin cyclocross alkuun ja vasta parin vuoden päästä parempi, kun kokemusta on enemmän?

Tulevan pyöräni runkomateriaalista ei selkeää ajatusta ole. Titaania se olisi, jos rahaa olisi ylettömästi. Hiilikuidussa houkuttaa keveys, mutta epäilyttää sen kestävyys mahdolliset kolhut ym. huomioiden. Nykyinen fillari on kaatunut varmaankin kymmeniä kertoja kauppakassien tai pyöräperäkärryn painosta tai vain huolimattoman käsittelyn seurauksena. Pyörän säilytykseen on nyt hyvät tilat, mutta muutaman vuoden päästä seuraavan asunnon kohdalla pyörä voi joutua tavanomaiseen pyöräkellariin kolhittavaksi. Siinä mielessä teräksessä olisi etunsa. Miksei alumiinikin kävisi. Teräsrungot vaan ovat tavattoman nättejä.

Kommentit, kokemukset näistä pyöristä, ehdotukset muista vaihtoehdoista ja tarkentavat kysymykset ovat tervetulleita!

Loppuun vielä linkit pyöriin:
    http://www.bikeshop.fi/Kona_Sutra_LTD/ekauppa/pKOSULTD/
    http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOBBBR...---gravel-bike

Tuota Sutraa katselin sillä silmälläni kunnes ostin sittenkin Kona Roven. Oli halvempi ja renkaat hieman kaposemmat. Vaihteisto samaa eli vain yksi ratas edessä. Olen tykännyt todella paljon. Todella mukava pyörä ajaa ja työmatkoja sillä pääsääntöisesti veivaan...

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Sutra TD kannattaa ostaa tuolta :

http://www.bikeshop.fi//Kona_Sutra_L...ppa/pB17SUL52/

Ostaa vielä 101 euron arvoisen lahjakortin, niin saa 15 % alennusta. tai vaihtoehtoisesti mättää ostoskoriin jotain muuta 101 eskolla.

Kona Sutra LTD vs. On One Bish Bash Bosh - vai joku muu?

Vaikka muuten olen aika vannoutunut hiilikuidun ystävä nykyään, minusta hiilikuitu on harrastepyörien materiaali, teräs käyttöpyörien. Itse en lähtisi jokapäiväistä käyttöesinettä varomaan joka käänteessä ja niin kyllä tulee tehtyä hiilikuiturungon kanssa, jopa paljon enemmän kuin on oikeasti tarpeen. Varsinkin yleinen pyörävarasto on paikka johon ei kannata sijoittaa mitään yhtään herkempää.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

^Hieman samoilla linjoilla, hiili kyllä hienoa mutta jotenkin Konan ystävänä tuo teräs kyllä miellyttää, siksi kallistuisin siihen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arbena Katso viesti
    Tuota Sutraa katselin sillä silmälläni kunnes ostin sittenkin Kona Roven.
    Rovea löysin vain mekaanisilla levyjarruilla. Jos tinkisin vaatimuksesta saada pyörään hydrauliset levyjarrut, valinta olisi suuremman valikoiman myötä helpompaa - tai sitten vielä vaikeampaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti thunder Katso viesti
    Juu, Bikeshop olikin jo katsastettuna ja alkuperäisessä viestissäkin linkattuna. Hyvä vinkki tuo ostoskorin täydentäminen alennusprosentin toivossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-Man Katso viesti
    Vaikka muuten olen aika vannoutunut hiilikuidun ystävä nykyään, minusta hiilikuitu on harrastepyörien materiaali, teräs käyttöpyörien.
    Voisihan sitä ostaa rinnalle hiilikuituisen harrastepyörän, jos jossain vaiheessa alkaisi harrastaa pyöräilyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Hieman samoilla linjoilla, hiili kyllä hienoa mutta jotenkin Konan ystävänä tuo teräs kyllä miellyttää, siksi kallistuisin siihen.
    Niin, steel is real.

Kaikille edellisille kiitos kommenteista.

Sutraa en ole ajanut, mutta jostain testistä luin sen olevan kova ja jäykkä pyörä. Ilmeisesti se on tarkoitettu raskaiden kuormien kanssa ajettavaksi, onhan se retkipyörä. Siksi itse haluaisin ajaa sillä kunnon lenkin, jotta saisi tuntumaa tuohon piirteeseen.

Jos jostain löytää, vaihtoehtona Konalle on Genesis Croix De Fer ja sen malleista Decade. Tuskin paljon Konaa kevyempi, mutta mielestäni varsin kiinnostava malli silti.

http://www.raispo.fi/polkupyorat/gen...er-decade-2016

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Jos jostain löytää, vaihtoehtona Konalle on Genesis Croix De Fer ja sen malleista Decade.
    Kiitos vinkistä. Muut kuin XS-kokoiset rungot näyttävät todella olevan kiven alla.

Jotenkin tuntuisi siltä, että 190-senttiselle pitkäselkäiselle bishbashbosh on kovin lyhyt - XL-koossa stack 623 ja reach 384.
    Omat 2 retki/gravel/cx/tmt -pyörää on pari senttii pidempiä ja niissä on 10-11 cm stemmit joilla ajoasento: ei kovinkaan makaava.
    T: 191cm josta puolet jalkaa.

Ps. On-onen "Massive" 40 mm Tyre Clearance lähinnä naurattaa :--DDDDDD
    Pps. Sutralle +1 ääni, koska sitä mm. pääsee testaamaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Jotenkin tuntuisi siltä, että 190-senttiselle pitkäselkäiselle bishbashbosh on kovin lyhyt...
    Enpä tuollaista ole osannut edes arvioida. Kiitos tästä. Eiköhän vaaka ala kallistua melko vahvasti Sutra LTD:n puoleen, jos en satu löytämään jotain muuta erityisen hyvällä hinta-laatusuhtella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •