Giant
Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: SPD klossit ja hiilikuitupohja

SPD klossit ja hiilikuitupohja

Moi, ostaa päräytin sitten Diadoran vortex pro maastoajokengät. Noissa näyttääkin olevan hiilaripohja ja klossin kiinnityspaikka karhennettuna erikseen. Kysymys kuuluukin tarvitseeko tuohon mitään aluslevyä ettei hankaa hiilaripohjaa päreiksi..?? Kuva selittäisi varmaankin enemmän,mutta näin äkkiä en osaa linkittää sitä tänne..

Voisin ottaa kuvan omista maantiekengistä, joiden pohjat ovat normaalissa maantiekäytössäkin naarmuuntuneet melkoisesti. Ja silti pysyvät jalassa räjähtämättä.

Pyöräilykenkä saattaa olla suunniteltu ajamisen lisäksi myös ajoittaiseen jalkautumiseen, jopa kävelyyn epätasaisilla pinnoilla. Hiilikuitu ei tee tässä suhteessa mitään merkittävää poikkeusta.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Ainakin crankbrothers tekee metallisia levyjä tuohon tarkoitukseen:http://www.bike-discount.de/en/buy/c...8815/wg_id-434

itsellä on tuollaiset spd klossien alla, pitää kivan äänen kun lukittuu.

Shimanon polkimien kanssa suojapellit taitavat olla turhia. Mitään kulumaa en ole ainakaan omissa kengissäni huomannut.

En itsekään tiedä noiden tarpeellisuudesta, mutta kun aikanaan hankin sa**tanan kalliit kengät, niin nuo suojat tuntui järkevältä sijoitukselta. Silloin tosin ajelin vielä vispilöillä.

edit: Ei ole tosiaan paljaat hiilaripohjat ottaneet kuin pintanaarmuja vaikka niillä on monta vuotta tunkattu pahimmat paikat. Ei se hiilari ihan pienestä ota itseensä.

Ei ole tarvinut Eggbeatereidenkään kanssa...

Kiitoksia tiedoista, noiden mukana näyttikin olevan jokin levy, jossa oli merkintä mtb spd. Se asettui klossien kanssa nätisti paikoilleen..

Sellainen kysymys vielä, että mistähän voisi kysellä diadoran lisäosia noihin, esim ne kärkipiikit pitäisi vielä hommata,kun eivät kaupasta ostaessa olleet kiinni.

Kevyet ja jämäkät nuo on kyllä ajaa, en ymmärrä miksi olen tähän asti simpan ns lasikuituvahvisteisilla sotkenut.

Luulen että kärkipiikeissä taitaa olla sama kierre, en aivan varma... Nurkissa muutamia, postimaksulla tulee tarvittaessa...

Kyllä minä olen Crank Brosin vehkeillä saanut aika hyvät kulumat hiilikuituun, joten niiden kanssa se suoja on ihan tarpeellinen. Muilla poljinmalleilla samaa ongelmaa ei liiemmälti esiinny.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •