Sivu 28 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18262728
Näyttää tulokset 811 - 837 / 837

Aihe: 27,5+ renkaat

Leveämpi taakse, koska massasta palttiarallaa kaksi kolmasosaa tuppaa painumaan takarenkulalle.

Kellään kokemuksia Teravail Coronadosta?

Onko kellään Continentalin renkaita 2.8 x 27.5 koossa? Esim Cross king, mountain king jne.

Kiinnostaisi tuo todellinen leveys. Ja kokemukset muutenkin.

Mulla oli aikasemmin 29" Mountain King ja oli hyvät ja kestävät. Nyt vaan on jo pari hutilaukausta noiden 27 puolikkaiden kanssa renkaiden suhteen ettei enää viitsisi tehdä kauheasti vääriä valintoja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Köpö Katso viesti
    Onko kellään Continentalin renkaita 2.8 x 27.5 koossa? Esim Cross king, mountain king jne.

Kiinnostaisi tuo todellinen leveys. Ja kokemukset muutenkin.

Mulla oli aikasemmin 29" Mountain King ja oli hyvät ja kestävät. Nyt vaan on jo pari hutilaukausta noiden 27 puolikkaiden kanssa renkaiden suhteen ettei enää viitsisi tehdä kauheasti vääriä valintoja.
    On, trail king. Leveys varmaan aika jetsulleen 2,8. Mutta korkeutta, eli ilmatilaa, reippaasti enemmän kuin vaikka 2,8 magic maryssä. Veto- ja jarrutuspito tuttua black chiliä. Eli hyvää tasoa varsinkin märällä. Ja kietoutuu maastonmuotoihin kun pitää paineet alhaalla. Sivuttaispito ehkä suhteessa vähän heikompi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    On, trail king. Leveys varmaan aika jetsulleen 2,8. Mutta korkeutta, eli ilmatilaa, reippaasti enemmän kuin vaikka 2,8 magic maryssä. Veto- ja jarrutuspito tuttua black chiliä. Eli hyvää tasoa varsinkin märällä. Ja kietoutuu maastonmuotoihin kun pitää paineet alhaalla. Sivuttaispito ehkä suhteessa vähän heikompi.
    Hei jees! Kiitti vastauksesta, noita 2.8 leveitä ei tunnu oikein monilla olevan.

Eli joku 70mm olis leveys? Minkä levyisellä vanteella sulla on? Itellä Sisä 35mm.

Parasta olis jos conti tekis 3" leveenä ni ostaisin heti. Mut 2.8 kin on ok jos leveys on todellinen. Esim mun bontrager xr4 2.8 x 27.5 ei ole kuin jotain 65-67 mm levee ja sekös harmittaa.

Hei jees! Kiitti vastauksesta, noita 2.8 leveitä ei tunnu oikein monilla olevan.

Eli joku 70mm olis leveys? Minkä levyisellä vanteella sulla on? Itellä Sisä 35mm.

Parasta olis jos conti tekis 3" leveenä ni ostaisin heti. Mut 2.8 kin on ok jos leveys on todellinen. Esim mun bontrager xr4 2.8 x 27.5 ei ole kuin jotain 65-67 mm levee ja sekös harmittaa.
    Taitaa olla yli 70 mm, voin mitata huomenna jos haluat tarkkaa dataa. Mulla on tosin 44 mm sisäleveä vanne. Mutta se on ehkä hiukan turhan leveä. Kylki on tarjolla hieroutumaan kiviin ennen sivunappulaa. Toisaalta mun ajoissa Contin kylki kestää silti hamaan tappiin.

Mitkähän 27.5+ Renkaat ois kesäks kaikista rullaavimmat, nyt haettaisiin maksimaalista rullausta. 2.8 kokoset

^Schwalbe Rocket Ron Evolution vois olla rullaavimmasta päästä.

Mites onko Maxiss ikon+ millainen rengas, onks hajuu?

Veikkaisin jotain tämmöstä https://www.bike-discount.de/en/buy/...SABEgJGt_D_BwE

Mutta onko sitten järkeä, siitä en tiedä.

Olikos siitä jollain täällä kokemusta miten toimii maxxin rekon eteen ja ikon taakse ”27,5 2.8” kokona

Mulla oli moiset mondrakerissa alkuperäisrenkaina. Omaan makuun ihan toimiva rengastus noin päin. Keväällä kohelsin renkaat ristiin, ei ollu ollenkaan hyvä. Ajo pääasiassa kangasmetsässä, mutta juurakoitakin piisaa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Tuntuko rullaavalta combolta?

Ei ollu hirveän hyvää verrokkia, mutta perstuntumalla rullasi kohtuu hyvin renkaan koon huomioiden. Se jäi pyörästä ja renkaista mieleen, että mutkassa perä alkoi irrota ensin joka varoitteli siten ennen kuin oli myöhäistä.
    Miten niin tyhmä kysymys??

^Recon on hyvä yleisrengas molempiin päihin. Näyttää kuvassa rouheamalle kuin luonnossa. Ei ole tosin tullut ajettua tuota 27.5+ pyörää muilla renkailla, niin vaikea arvioida onko joku nopeampi. WTB Ranger toimii myös hyvin. Ne mulla on täysjäykässä 29+ pyörässä ja tuntuu hieman herkemmin rullaavilta kuin Recon. Nuo pyörätyypit on vaan niin erillaisia joka tavalla, että renkaan osuuden eristäminen näppituntumalla ei onnistu.
    II||ii::--..__..--::ii||II

Rekon on kyllä 27+ koossa aika nopea rengas, mutta ei se kyllä kovin rouhea ole ainakaan minun mielestä. Matalat nappulat ja pehmeässä maastossa pito kyllä katoaa, mutta en ole kyllä kokeillut edessä. Takana huomaa kuitenkin että ei pääsee pehmeässä mäkimaastossa yhtä hyvin ylöspäin kuin jollain rouheammalla kuviolla ja mutkissa alamäkeen on todella tarkka että paineet on just eikä melkein. Ajelen 1-1,2 bar paineilla, tuosta yhtään vähääkään korkeammat paineet niin kuin luisteluradalla kulkisi.

Ite en ole vielä huomannu rullaavuuksissa eroa yhissäkään omissa renkaissa. Tosin ollu vaa rocket ron, nobby nick, michelin wild am ja nyt tuo spessun butcher. Pidossa ja ajettavuudessa muuten kyllä.

Mitkä tuntunu parhailta?

Itellä aika rajua ajoa niin tuo michelin ja butcher noista suosikkeja. Michelinissä ollu paras pito noista, mutta kyljet vähän turhan löysät kovaan ajoon. Butcherissa taas tosi vahva ja tukeva kylki ja pitokin ihan jees. Rocketilla en kauaa ajanu kun ei kestäny maastoa, repes nappula irti, nobby nikit oli turhan liukkaat kuivalla kaarteissa ja oikeestaa vähä joka paikassa Michelin ja spessu oli paljon mukavempi asentaa ja ottaa pois.

Taitaa olla yli 70 mm, voin mitata huomenna jos haluat tarkkaa dataa. Mulla on tosin 44 mm sisäleveä vanne. Mutta se on ehkä hiukan turhan leveä. Kylki on tarjolla hieroutumaan kiviin ennen sivunappulaa. Toisaalta mun ajoissa Contin kylki kestää silti hamaan tappiin.
    Kyllä kiinnostaisi tarkat mitat, jos vaan viitsit ja ehdit mitata. Leveys ja korkeuskin vaikka ��

michelin wild enduro 27.5 x 2.8
    Onkos jengillä näistä renkaista kokemuksia?

^Sambololla?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jabi Katso viesti
    Rekon on kyllä 27+ koossa aika nopea rengas, mutta ei se kyllä kovin rouhea ole ainakaan minun mielestä. Matalat nappulat ja pehmeässä maastossa pito kyllä katoaa, mutta en ole kyllä kokeillut edessä. Takana huomaa kuitenkin että ei pääsee pehmeässä mäkimaastossa yhtä hyvin ylöspäin kuin jollain rouheammalla kuviolla ja mutkissa alamäkeen on todella tarkka että paineet on just eikä melkein. Ajelen 1-1,2 bar paineilla, tuosta yhtään vähääkään korkeammat paineet niin kuin luisteluradalla kulkisi.
    Maxxis Rekon 2.8 3C EXO TR, 27.5"

Mulla on just tää rengas. Omakin fiilis, et luistelee. Paineet on kyllä kovat.. ISP toki nyt talvella ja ne on ok.
    Maxxis Rekon 2.8 3C EXO TR, 27.5"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    ^Sambololla?
    Ei ole mulla vielä endurosta kokemusta. Piti ne laittaa viimeksi, mutta en jaksanut tilata niin hain butcherin paikallisesta kokeiluun.

Kyllä kiinnostaisi tarkat mitat, jos vaan viitsit ja ehdit mitata. Leveys ja korkeuskin vaikka ��
    Leveys kyljistä 75 mm, nappuloista 72. Eli turhan leveä vanne. Korkeus n. 68.

Nyt kun kesäkin on tulossa piakkoin niin kertokaapa kannattaako WTB Ranger 2.8:ja korvata millään leveämmillä ja pitävemmillä (millä), vai pitäisikö vaan ajella pois...

Leveys kyljistä 75 mm, nappuloista 72. Eli turhan leveä vanne. Korkeus n. 68.
    Ton perusteella just passeli 35mm vanteelle. Kiitos mitoista!
    Tilaukseen lähtee, ehkäpä tuo tuttu mountain king.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •