VelobePirkanPyöräilyElectrobikeGiant
Sivu 1 / 5 1 2 3 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 147

Aihe: Lauf Carbonara

Lauf Carbonara

Laitetaas oma topikki tällekkin keulalle. Laitetaas alkuun pohjustuksesi vaikka jäsen PaH:in kommentti aiheesta kopioituna techtalk-ketjusta:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Mun kokemukset tosta laufista on vaan omia, jollakulla toisella varmasti olisivat hyvinkin erilaisia.
    Pohjalla on suht kevyt teräsrunko, sinkula-setuppi (32x19 tms) ja kummassakin päässä 0.7-0.8barin
    välissä olevat rengaspaineet. Kokemusta kuudesta tai seitsemästä erilaisesta jäykästä hiilarikeulasta
    sekä blutosta. Ajotyyli aggressiivinen ja vauhti välineestä johtuen kovahko. Blutossa mulla säädöt
    semmoset et sägi ~5%, jotta kannattaa suhtautua tähän arvioon sen mukaisesti.

Lauf ei tunnu jäykältä keulalta eikä se tunnu joustokeulalta. Painoa on sen verran snadisti etten
    juuri tunne painoeroa ajossa jäykkiin verrattuna, bluto tuntuu puntilta tuohon verrattuna.
    Ei oo hyvä hitaassa vauhdissa poikkijuurakossa eikä oikein hitaassa vauhdissa missään missä
    on tulee useempia peräkkäisiä iskuja vaimennettavaks. Mut mitä enemmän fillariin saa vauhtia,
    sitä paremmin tuo toimii.

Ei oo fletku. Mut tossa on semmonen approx muutaman millin alkuelämä joka suuntaan. Bluto
    tuntuu vauhdissa letkummalta, lauf kun ajaa hiljempaa p*erse penkissä.

Normaaliin joustokeulaan verrattuna tuo joustaa erilailla, jousto on varmasti progressiivisempi
    mutta jouston liikesuunta taas poikkeaa keulasta joka antaa periks liukuputkien suunnassa.
    Ottaa jonkun aikaa tottua tuohon.

Tosta on paha sanoa paljonko joustoa milloinkin käyttää, noi jousipakat elää ajossa koko ajan.

Keula on ajossa täysin äänetön, edes reilun metrisen dropin alastulossa kalliolle kuski oli ainoa
    josta lähti ääni.

Mulla siis se Light-versio, tarjolla myös aikuisten versio. Tuo syö 150mm napaa 15mm akselilla,
    180mm postmount-kiinnikkeet on. Mulla on tossa 135mm napa adapterilla, toimii noinkin.

Reilun 20h ajon perusteella jos tarttis valita yks keula jatkoon noista kaikista millä oon enempi
    ajellu niin se olis toi Lauf. Ajelin männäviikonloppuna pari pidempää lenkkiä semmosilla mestoilla
    joita olin ajellu vastaavissa olosuhteissa useita kertoja sekä juustopyörällä että fätillä eri setupeissa
    ja tiedän oman mentaali-stravan perusteella kauanko mitäkin pätkää ajaa. Oli aika hämmentävää
    havaita et semmonen 55min pätkä veikin aikaa 47min ...

edt: lisättäköön vielä et toi on korkea toi keula, ac-mitta on liki 495mm ja sägiä ei tossa synny -
    miumaumukkainen ajoasento vei speisereitä stemmin alta muihin verrattuna 10mm verran
    kestävyyteen en ota kantaa, aika näyttää - takuuhan ne tuolle antaa - tukevalta härveli tuntuu,
    ei tuosta saa irti mitään natinoita tai narskeita vaikka tuota miten vääntelis. Ainakaan vielä.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    Lauffi on kotona, mittaan sisäleveyden ehtoolla kun pääsen tontille.

Luin nuo omat kommenttini laufista ja eipä tuohon oo nyt >350 ajotunnin jälkeenkään lisättävää.
    Runko vaihtu välissä, mut lauf on pysyny. Saattaa ilmestyä talouteen toinenkin, toisenlaiseen pyörään.

Edit: sisämitta ~ 142mm 4.8" kumin (26" kehä) kanttinappuloiden kohdalta ja levenee vielä pari mm akselia kohti mennessä.
    Osittain tällä perusteella uskalsin Lauffin tilata ja tänään tuli haarukka kotio. Designed in Iceland, Made in China. Niinpä niin, melkein kaikki tulee sieltä, toki laatu voi olla halutessa hyväkin kinkeilläkin. Käsin hypisteltynä ja silmämääräisesti laatu erittäin jees.

Mut asiaan, eniten jännitti miten kumi (Snowshoe 2XL 26x5.05) sopii. Huh, onneksi PaHin mitat piti about kutiaan, tuo on 140 mm levee mun mittailujen mukaan.

Hiukan vaatii silmä totuttelua, mut sopivan teknisen ja härön näköinen.

N. 5 mm jää marginaalia, toivottavasti ei lenua ajon aikana sivusuunnassa liikaa.

Ylhäällä tilaa n. 53 mm:

Ja pohjaanlyöntikumiin rakoa melko tarkkaan samat.

Eli hiukan saattaa surahtaa haarukan pohjaan jos oikeesti pohjaa.

Mut joo, ei vielä paikoillaan, mut käsin paineltuna on aika jäykän oloinen vaikka onkin Light-versio (suositeltu max. 85 kg, mutta limit max. 120 kg). Otin ton kevyemmän vaikka mun paino nyt onkin pari kiloo yli tuon, sen verran kevytkeulainen tuo Blackborow lyhyellä stemmillä.
    Fatter is better

Ainoa mitä tuo herätti on halu tilata pizza... Vuosien aikana kun katsellut kaikkia mahtollisia "maailmaa mullistavia" härpäkkeitä niin uskon että häviää läskien mukana... Tulee mieleen idealta vanhat AMP:n ja muiden vastaavat lyhytjoustoiset elastomeeriviritykset.
    Toisaaltaan, itse tulen toimeen joustotta ja kapeammilla renkailla joten mikäs minä olen moisia arvostelemaan mutta onneksi täälläkin sananvapaus toimii...

Hyvä että joku ehti testata tätäkin niin tietää että ainakin eteen voi tilata 2xl talveksi.

Kesän ajellut regular versiolla ja olen kyllä tykännyt. Toiminut ihan asiallisesti siinä mihin sen hankinkin eli huoltovapaana pienenä joustona.

Kuinka leveällä vanteella tuo on?

Toivottavasti ehdin vielä ajella ennenkuin tuo häviää, tosin jos koko läski mystisesti häviää kuten on näköjään ennustettu/toivottu niin eipä sillä keulallakaan sitten mitään tee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Ainoa mitä tuo herätti on halu tilata pizza... Vuosien aikana kun katsellut kaikkia mahtollisia "maailmaa mullistavia" härpäkkeitä niin uskon että häviää läskien mukana... Tulee mieleen idealta vanhat AMP:n ja muiden vastaavat lyhytjoustoiset elastomeeriviritykset.
    Toisaaltaan, itse tulen toimeen joustotta ja kapeammilla renkailla joten mikäs minä olen moisia arvostelemaan mutta onneksi täälläkin sananvapaus toimii...
    Niin. Jos sinulla ei tosiaan ole minkäänlaista kokemusta Lauf:sta niin oletkohan tosiaan pätevä sitä arvostelemaan?

^^Clownshoella eli 100 mm leveellä vanteella.

Joo, nure on nure, arvasin et jotain negatiivista tulee taas, ei oo mikään muukaan mun modaus miellyttäny niin tuskinpa tämäkään.

Kävinpä kokeilemassa, ei malttanut olla mallailematta vaikka jarrun adapteri uupuu vielä enkä keulaputkeakaan vielä sahannut.

Tasamaalla ei eroa jäykkään juuri huomaa, sägiä on ehkä 5 mm. Ajoasento tuntui samalta joten haarukan pituus just passeli. Juurakossa ja kivikossa jouston huomaa, rengas elää omaa elämäänsä, (ulosjouston) vaimennusta kun tuossa ei ole. Jousto kuitenkin sen verran jämäkkä että normiajossa liike lienee n. 3 cm luokkaa, mullahan toki rengaskin joustaa melkoisesti kun jollain 0.2 bar paineilla lullailen. Kokonaisuutena mukava, tasoittaa menoo sopivasti ja tutut raitit pystyi polkemaan nopeempaa. Sopii hyvin Thudbusterin (ST) kaveriks, joustossa on aika paljon samaa, kummankaan toimintaa ei varsinaisesti huomaa paitsi pahimmissa röykyissä.

Rengas lenuaa sivusuunnassa vähän, mutta en vielä saanut ottamaan kylkeä kiinni vaikka yritin. Ja pohjaamaan tuota ei kyllä ihan pikkukummassa saa, pitää melkoinen hyppy olla että koko liikerata tulis käyttöön. Toi rengaskin joustaa/vaimentaa tärskyjä jo niin paljon.
    Fatter is better

PaH sanoo että Lauf toimii paremmin mitä enemmän on vauhtia, ja olen ymmärtänyt että aika vauhdikkaasti ajelee hän muutenkin joten ihan mielenkiintoista lukea kokemuksia muunkinlaisesta menosta.

Käytös mahdollisimman hitaassa lyllerryksessä kiinnostaa.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Hämmentävän näköinen kapistus!!
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Saahan tuollaisen nakkipyöräänkin, ei tarvii olla läski.

^Kuskin vai pyörän? :-D
    jurpo muokkasi tätä : 26.07.2016 at 09.15 Syy: mihinkähän mää piilottaisin Puksun ettei se häviä...
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

^^Kaiketi sekä... Eipä ole kokemusta tuosta mutta monesta muusta "mullistavasta" härpäkkeestä jotka löytyy vain historian lehdiltä. Ei itsellä mitään läskejä vastaan ole, typerältähän se näyttää mutta niin myös tasapainoskootterit ja monet muutkin kapistukset, toisaaltaan aivan jokaisen henkilökohtainen valinta ja täytyyhän jokaisella olla hauskaa, minullakin!

zipo Guest
    79kg oli ajokamat päällä,light versio tod.näk liian pehmeä omaan käyttöön.
    Maistiasissa ollut 65 kehä ja sekä 3.8" että 4.8" renkaalla.
    Mä kyllä suhtaudun avoimin mielin kaikkeen uuteen enkä kokeilematta tuomitse käyttökelvottomaksi.kyl te tiedätte ne motostyle/frankenbike tsydeemit....
    Esim.Nytkin olen opetellut 3 viikkoa ajamaan 30 piikkisellä eturattaalla,Prkl se ei ole mun juttu,ei sitten millään tunnu passelilta.
    Eilen vanha fillari jossa 32 ovaali eturatas ja sai rullailla kuin ennenkin.Höh eikä siihen uuteen fillariin saa mahtumaan trendihörhöilytarpeeton (muistikuva verrokkina 80luvun Shimano biospace) leimansaanutta ovaalieturatasta(32)heittämällä josta on muodostunut yksi mun suosikkikomponenteista kaikista vanhoista ennakoluuloista huolimatta.
    Itselläkin Lauf ollut wishlistalla 1 vuoden verran.750€ olisi mielestäni käypä summa Laufista siksi ostamatta.

Kun vertaa hintaa perinteisiin joustokeuloihin niin tonni on tosiaan aika kova hinta. Varmasti on hyvälaatuinen mutta silti.

Mulla on Canyonin kaksihaarainen joustava hiilaritolppa ja ei senkään ulkonäkö varsinaisesti silmää hivele mutta hyvä se minusta on. Ja ulkonäköönkin on jo tottunut.

Zipo, kun olet päässyt testaamaan ja olet ajellut monenlaisilla joustavilla ja eijoustavilla keuloilla niin miltä Lauf sinusta tuntui?

zipo Guest
    Jos olisin edes parin päivän verran ajellut niin voisi kertoa tarkemmin.Ehkä sitten joskus ensi talvena fyrkat nettikauppaan jos kädet ei kestä ajella ilman joustoja lumipoluilla.
    29+ renkailla en pärjännyt koko talvea ja blutoa en halua eli paras vaihtoehto on Lauf paksulle eturenkaalle.
    Kesäkeleillä mä olen tykästynyt franken fatbikeen jossa mototyyliin maniskan 110mm joustava 29+ keula/kiekko 3" renkaalla jonka kruunaa Jonesin häröstonga.
    Siinäkin on ilmennyt pientä päivitystarvetta kalliimpaan malliin josta löytyisi bottomout säätö droppispottejen varalta.
    Kyl mä luotan Pah:n listaukseen ominaisuuksista.

Miksi Masan BB:ssä ei ole ratassuojaa näkyvissä?'Kandee ehkä laittaa jostain suojateippiä keulan sisäpinnalle ekoille lenkeille,koska rengas saataa napata keulaan kiinni jossain vauhdikkaamassa mutkassa tai sitten kaikki skulaa OK??
    Vink.Kvalla olisi polut just passelissa kunnossa laufin testailuun ja kevyeen rullailuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Miksi Masan BB:ssä ei ole ratassuojaa näkyvissä?'Kandee ehkä laittaa jostain suojateippiä keulan sisäpinnalle ekoille lenkeille,koska rengas saataa napata keulaan kiinni jossain vauhdikkaamassa mutkassa tai sitten kaikki skulaa OK??
    Vink.Kvalla olisi polut just passelissa kunnossa laufin testailuun ja kevyeen rullailuun.
    Mikä ratassuoja ja missä pitäis olla? Bashring? Suojateippi hyvä idis, vähintään jotain käpyjä ja pikkukiviä surahtelee läpi kun tarttuu kuvioon.
    Vink. Kiva olis ajella enemmänki, mut kauheesti kaikkee puuhaa ja menoo. Yritetään joskus treffata.

https://johnclimber.com/2015/06/27/lauf-carbonara-fork-500-mile-review/

"One thing to remember is that on each side of the fork/wheel is a “leaf” (Lauf) spring and each side moves independently of each other, whereas a rigid fork doesn’t move at all and a normal suspension fork with it’s twin chambers connected together in parallel tubes ensure that both sides do go up and down exactly at the same time together.

So, it does take some getting used to when you are climbing aggressively out of the saddle and you look down at your front wheel rocking from side to side in the fork,"

Oikeasti näin?

^ Toihan voi olla kenties hyvä ominaisuus, tai sitten ei, jos keula ikään kuin antaa periksi siinä kohtaa kun haluaisi käskeä renkaan menemään suoraan. Toki fläskillä rengas elelee muutenkin niin paljon että tuskin on ongelma
    -L.

Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lysmy Katso viesti
    Hyvä että joku ehti testata tätäkin niin tietää että ainakin eteen voi tilata 2xl talveksi.

Kesän ajellut regular versiolla ja olen kyllä tykännyt. Toiminut ihan asiallisesti siinä mihin sen hankinkin eli huoltovapaana pienenä joustona.

Kuinka leveällä vanteella tuo on?

Toivottavasti ehdin vielä ajella ennenkuin tuo häviää, tosin jos koko läski mystisesti häviää kuten on näköjään ennustettu/toivottu niin eipä sillä keulallakaan sitten mitään tee.
    Tapahtumaa jossa tavaroita häviää jäljettömiin itsestään, kutsutaan kai Poltergeist-ilmiöksi. Tietääkseni tämän ilmiön olemassaoloa ei ole tieteellisesti todistettu. Joten asianmukaisesti lukittu säilytystila varsin hyvin takaa läskipyörän ja monen muunkin tavaran säilymisen.

Koska olet jo kesän onnistunut ajelemaan Laufilla niin kerro ihmeessä minkälaisia kokemuksia sinulla on. Useitahan tuo tuntuu kovasti kiinnostavan.

^^Luulisi että toi joustaminen on lähinnä tottumiskysymys. PaH aloituksessa toteaa jotain semmoista että vauhdissa Bluto on letkumpi ja hitaassa ajossa perä penkissä Lauf taas on letkumpi. Mutta vaikuttaa kyllä siltä että tilaa kumin ja haarukan välissä on jonkun verran syytä olla.

Tuon sivuttaisheilumisen/joustamisen huomaa hyvin kun tekee jyrkkää käännöstä melkein paikallansa. Ensimmäisillä kerroilla pysähdyin ihan tarkastelemaan kiinnityksiä ja muuta ennenkuin jummarsin että rengas elää tuossa välissä vähän eri tavalla koska molemmat puolet joustelee itsenäisesti, kyllä siihen on jo tottunut ettei rengas ole irti.
    Hitaassa lyllerryksessä tuon on aika huomaamaton, kyllä se pahimmat täräykset syö mutta ajelen kyllä pahimmat juurakot/kivikot edelleen täpärillä jos mahdollista. Uskoisin että jos jäykän keulan vaihtaisin niin kaipaisin tuota takaisin.

Harvemmin ylämäkiin kovasti putkelta runttailen mutta joskus tuota vähän testaillut enkä siinä kyllä huomannut sivuttaisheilumista, ei ehkä riitä poweri enää riittävään vääntämiseen. Jousto on niin jäykkä/lyhyt että ei mitään lukituksiakaan osannut kaivata, toisin kuin toisen pyörän roxin reconilla se on ollut ihan hyvä lisä.

Ajelin reilu 200km BOB kanssa ja hivenen levottomalta tuntui keula. En tosin tiedä olisiko tuolla pyörällä keula levoton vaikka olisi bluto tai jäykkä kiinni kun käyttää kärryä koska painopiste siirtyi hyvin pitkälti taakse, joku ~20kg kärryssä kamaa plus tarakassa vähän laukuissa kamaa.

Jos tykkää turista ja kuunnella ihmettelyä kumman näköisestä kapistuksesta niin siinäkin tuo toimii ihan hyvin. Tosin isot kumit nyt yleisesti enemmän kiinnittää ihmisissä huomiota eikä usein kukaan tuota kummastusta huomaakkaan.

Itselläni on tuossa 4.0" fast trackit 65mm vantehilla näin kesän ajan.

tl;dr: keula toimii toistaiseksi hyvin siinä mihin tarkoitettu eli huoltovapaa keula pienellä joustolla.

Ihan kiinnostavaa Lauf-kokemusta.
    Vaikuttaisi havaintosi saman suuntaisilta kuin PaH:inkin eli hitaassa ajossa ei huomattavaa hyötyä mutta kovempaa ajaessa ei patikossa lyö käsille jäykän keulan lailla?
    Kovempaa voisi siis päästellä?
    Ja ketteryys Laufin keveyden ansiosta ei kuitenkaan kärsi?(tämmöinen vähemmän taitava kuskikin pystyisi keulaa keventelemään.)
    Toisin sanoen;monia etuja eikä juurikaan miinuksia. (hinta saattaa olla)

^ Äkkiseltään tällä kokemuksella tolleen se on aika hyvin tiivistettynä. Tottahan se vaimentaa hitaassakin ajossa, mut silloin sitä ei niin huomaa, se poikkijuuri ei vaan tunnu niin paljoo käsissä. Kovempaa ajaessa tuntee joustoliikkeen.

Ihmetyttää nyt tuo läskien joustontarve, kun tulivat yleisesti markkinoille niin perustelut olivat että rengas on juuri se juttu johon koko läskin idea perustuu...? Sitten tuli Bluto ja joustotolpat ja tuollaisia härpäkkeitä...
    Itse pidin läskin 4.5" renkaita aivan liian joustavina ja vetelinä juurakossa ja mielestäni joustokeula tuplasi ongelman. Toisaaltaan kun itse en ole mikään sokeriperse ja sitä mieltä että parhaiten ajon maastossa oppii "vaikealla" pyörällä, täysjäykällä tai etujoustolla korkeintaan ja vauhtia tulee lisää kun tekniikka kehittyy.
    Toisaaltaan, kun markkinoille tulee tuollainen 180 milliä joustava AM läski niin alan harkitsemaan vakavasti moista 😆

^Niin mäkin ihmettelin. Ja edelleen olen mieltä että ilmankin pärjää. Ihan mainiosti.
    Mutta mutta..kun mennään lujempaa alaspäin ja matkalle sattuu hevosenpään kokoisia kiviä ja pari droppia niin ainakin mulle joustokeppi suo helpotusta.
    Niskoille ainakin.
    Ja eturenkaalle: voi pitää paineet siinä luokassa että säästytään rengasrikolta.

Mulla Blutossa sägiä on luokkaa 5-10%, se on vaan niitä isompia hittejä varten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Toisaaltaan, kun markkinoille tulee tuollainen 180 milliä joustava AM läski niin alan harkitsemaan vakavasti moista 
    Samat ajatukset. Sopivalla geolla ja 4.8" renkaat syövänä niin mikä ettei. Nykyisen jäykkäperäläskini luokittelisin geoltaan jo lähelle AM-kategoriaa.
    Siitä kai se nykyinen joustokepin tarvekin kumpusi. Fatboylla ei nimittäin tullut mieleenkään. :P

Nykyisellä voi räpätä alaspäin siihen malliin että näkö lähtee ilman joustokeppiä. Ja jäis monet dropit ajamatta.
    Trailiajossa tasamaalla en joustokepille kauheasti anna painoarvoa. Mun vauhdeilla.

Edit: Mitä nyt aiheen keppiin tulee, varsin mielenkiintoinen vaihtoehto sinällään: sais olla paikallaan ympäri vuoden, huoltovapaa(ISO plussa).
    Blutoa on huollettava, se on otettava talveksi pois. Talvi mennään siis jokatapauksessa jäykällä.

Hinta vaan on mun kukkarolle aivan liikaa. Varsinkin kun tohon hintaan ei saa väriä edes valita Pantonen kartasta vapaasti.
    Rumahan toi on kuin Tukiainen, mut ei sitä ajaessa näe. Ottaa fillarin alle silmät kiinni.
    brilleaux muokkasi tätä : 27.07.2016 at 12.13

^Noin se menee. Jos läskiä käyttää siihen mihin se ilmeisesti pitkälti on tarkoitettu eli ajeluun pehmeillä alustoilla ja varsinkin vauhti maltillisena niin se tosiaan voi mainiosti olla täysjäykkä.
    Mutta kun aletaan kaahailemaan niin kyllä (useimmille, ei varmasti kaikille) tulee tarvetta jollain vähän pehmentää menoa.
    Sen verran on itsekin tullut kokeiltua jotain kivikkoalamäkipolkua että näkökentän sotkuksi meno on tuttu. Eikä siinä, ainakaan itse, mitään oikein opi muuta kuin sen että kun ei kunnolla näe eteensä niin seuraavaksi mennään päin isompia kiviä. No tietysti sen kyllä oppii että lähellä oli kunnon lipat kivikkoon. Hyvähän tietysti sekin on oppia.

Eipä ois varmaan viikonloppuna Laufin joustot piisannu, kun 100mm blutokin oli hätää kärsimässä.. Vaan täysjäykkänä ois kyllä jääny kisa ajamatta (ainaki tuolla tahdilla), kyllä se vaimennettu jousto vaan on poikaa kun vauhti kasvaa..
    Kemizti muokkasi tätä : 27.07.2016 at 12.29 Syy: ...Trailiajoon Lauf ois varmaan aika täydellinen..

zipo Guest
    Kaikki fillarigendret kehittyy ,Fatbike nyt jostain syystä ehkä nopeimmin.Ajotyylit ja paikat hakevat suuntaa kuten kaikessa fillarihömpässä.
    Eihän tossa tartte kuin muistella muutaman vuoden taakse ja katsoa tuotetarjontaa.
    Vaiko onko kippurasarviset pysyneet samanlaisina?Esim.GG:t CX:ät maantie ja esim.Fixien stongamuoti.Entäs endurovehkeet?Mistä löytyy 26" renkaat?
    Sähkövaihteita ja tehomittareita ym elektroniikaa ihan vtusti.Ok ,voihan nekin lisätä sitä ajamisen oppimiskäyrää?
    Sitten kun joku speksaa yksinkertaisen lehtijousikeulan markinnoille niin hui kauhistus kun koko Fatbike menettää imagonsa.
    Erona vanhoihin on pieni joustomatka joka tod näköisesti helpottaa vauhdikkaamassa ajossa. Huoltohan Laufissa on juurikin sama kuin jäykässä.
    Parin vuoden aikana seurannut uusien mtbharrastajien oppimista ja huomannut että on kavereita jotka oppii parhaiten täysjoustolla,niitä jotka oppii Fatbikella tms mutta harvan kunto ja kärsivällisyys kestää
    täysjäykkää 26:sta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Parin vuoden aikana seurannut uusien mtbharrastajien oppimista ja huomannut että on kavereita jotka oppii parhaiten täysjoustolla,niitä jotka oppii Fatbikella tms
    OT:
    ^Tämä.
    Uusi harrastaja en ole, mutta paksulla ajaessa on tullu opittua nyt setämiesiällä viimeisen parin vuoden aikana aivan helvetisti.
    Hienoa eksyä välillä mestoihin missä ei ole aikoihin käynyt ja huomata että eihän tää paha paikka ollu laisinkaan.

Jokaiselle on se oma juttunsa. Jotkut löytää sen nopsaan, toiset ei. Mulla kesti näemmä 25vuotta.
    brilleaux muokkasi tätä : 28.07.2016 at 11.38

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Mutta vaikuttaa kyllä siltä että tilaa kumin ja haarukan välissä on jonkun verran syytä olla.
    Joo, kyllä se näyttää joustavan kumes haarukassa, pientä jälkee on nähtävissä että on hierassu. Ja saahan sen näemmä demottuakin vaikka kääntämällä puuta vasten kumia, kyl sen saa kiinni ottamaan kun painattaa. En ajossa huomaa kuitenkaan että nykis kiinni, sinällään mukavan muotoinen tuo kumi 100 mm vanteella, reunanappulat ja kylki on about samalla linjalla. Ei siis "röplötä" nappulat.

Laitan pätkät helikopteriteippiä varulta suojaks jahka saan käsiini.
    Fatter is better

Eikös Laufin spekseissä sanotakin että 4.8" on maksimi rengaskoko. Eli jotain 120mm ja alle.

Snowshoe 2XL ja vastaavat, sanoisiko ylikokokumit, on niin uusi juttu että sitä ei monessa paikassa ole huomioitu. Surlyn isot kumit on ollut "läskikumistandardi" josta on lähdetty suunnittelussa liikkeelle.

Kannattaa vetää suojaksi ihan mitä vaan teippiä ennen paremman saamista. En ole asiantuntija kuituosissa mutta ei tossa haarukassa paksua seinämää ole ja siinä ei varmasti ole varaa yhdenkään mattokerroksen vahingoittua ilman lujuuden heikkenemistä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •