Samoilla linjoilla edeltävien kanssa, eli kenkä vaikuttaa varmasti enemmäin kuin poljin. Melko lerppu pohja saa kyllä olla kengässä, jos polkimen oikeasti tuntee selvästi läpi. Mulla on nykyisin kahdet maastokengäs joissa toisissa on muovipohjat ja toisissa kuitupohjat, kumpienkaan kenkien kanssa en kyllä tunne edes M520 polkimien painetta mitenkään pistemäisesti läpi. Mielestä tuollainen laajemmalla kehyksellä varustettu poljin tuntuu kuitenkin hieman tukevammalta polkea, kun kenkä ei "keiku" sen päällä yhtä paljoa, kuin kehyksettömän maasto SPD-polkimen kanssa. Ero on kuitenkin enemmän juuri tuossa napakkuudessa ei niinkään siinä, että paine levittyisi jotenkin paremmin.
Jos nyt pitäis hommata "yleiskäyttöön" tuollaisen kehyksettökän ja kehyksellisen väliltä, niin en oikein osaisi päättää. Jos ajoa on pääosin pitkiä pätkiä ja kengän tukevuus on pääasia niin sitten yksipuolinen A600 on kyllä mainio ja tukeva kenkä, jos ajo on vaihtelevampaa niin sitten joku kaksi puolinen version on varmaan näppärämpi. Milestäni tuo kehyksellinen traili-versio toimii parhaiten teknisessä maastossa fillarissa jossa on matala keskiö, tuo traili-polkimen kehys tekee nimittäin sen, että poljin "liukuu" hieman paremmin pahojen kivien yms. yli, kehys myös suojaa hieman lukkomekanismia/poljinta.
Maantie touhuissa mulla on sitten Lookin Keo Bladet, joiden kanssa kenkä ei kyllä heilu enää lainkaan ei-toivottuihin suuntiin.
Normi SPD:t mulla on M520 (nykyisin vähäisessä käytössä) ja reunalliset polimet on sitten XT:n traili (enduro fillari) malli sekä A600 (GG fillari).
Speksausta ja Pyöräilyä.
||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake
Kirjanmerkit