PirkanPyöräilyGiantElectrobikeVelobe
Näyttää tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Grand Canyon AL 4.9 vs Radon ZR Team 29 7.0?

Grand Canyon AL 4.9 vs Radon ZR Team 29 7.0?

Hellou!

Näin aloittelijana ja pyöristä, saati niiden osista paljon tietämättä, kysyisinkin alan eksperteiltä yksinkertaisen kysymyksen... Tarkemmin paneutumatta siihen minkälaiseen ajoon pyörä tulee tai kannattaako kyseisiä pyöriä edes ostaa, niin kumman valitsisit ITSELLESI mieluummin, jos toinen olisi pakko ottaa: Grand Canyonin AL 4.9:n vai Radonin ZR Team 29 7.0:n? Tai voit myös ehdottaa muuta pyörää, joka osuu edellä mainittujen kanssa samaan hintaluokkaan (alle 1000€).

Arvostaisin todella paljon yksinkertaista vastausta ja hiukan ehkä perusteluja, miksi kyseinen pyörä.

Kiitos

Radon, koska 1) väritys (tuo Canyonin sininen ei minusta luonnossa toimi, vaikka kuvassa on aika hauska. Se sävy on vain minun silmääni vähän mauton.) 2) kaapelivedot miellyttävät enemmän (kivempi kantaa ja nostella vaakaputken alta, enemmän tilaa lokarille ja/tai renkaalle tai jos vaihtaa etuvaihtajaa enemmän tilaa antavaan, niin alhaalla on jo valmiiksi piuha, jonka viereen voi vetää ja kiinnittää uuden kaapelivedon). Mutta nämä ovat tosiaan minun syitäni, jotka tuskin koskevat juuri ketään muuta, kun minulla on erikoinen maku ja tarpeet yleensä näissä.

Ota, kummasta tykkäät. Nuo ovat melkein sama pyörä osiltaan ja mitoiltaan, joten ei tuossa sellaista erehtymisen vaaraa ole. Canyon on vähän edullisempi, kun siinä tulee shock pumpkin mukaan. Toimitusajoista en tiedä, mutta Radonilla siinä ei ole niin vaihtelua eri aikoina.

Canyoniinkos ei saanut tapered-keulaa kiinni, mutta Radoniin saa(vai onko vakiokin jo sellainen?)? Jos sillä nyt sitten isompaa merkitystä on...

Ymmärsinkö oikein, että Canyon maksaa 800 euroa ja Radon 1300 euroa? Jos näin on eikä haittaa, niin ottaisin kyllä sen Radonin (2 kg kevyempi pyörä > todennäköisesti kevyemmät kiekotkin). Itse ostin 29 zr:n 3 vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Kiva ajaa talvella nastarenkailla ja kesäaikaan pöpeliköissä/montuissa ja treenailla epätoivoisesti keulimista . Satulan hissitolppaan investointi tekee pyörästä monipuolisemman (voi mennä pahempiin paikkoihin satula alempana ja sileille pätkille polkea taas polvet suorempina), mutta sen voi hommata sitten myöhemmin.

BD:n sivuilta vasta huomasinkin että ovat molemmat 800 euron hintaluokkaan (team/race mallien ero - sorry).
    Esa_ muokkasi tätä : 01.07.2016 at 12.27 Syy: Team/race
    Maantietä, kelviä ja metsäpolkuja

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •