GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 5 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 264

Aihe: Finlandia MTB

Ajoin finlandiassa ensimmäisen maastokisani. Ei ollut liian tekninen aloittelijankaan näkökulmasta, osa nousuista taas oli todella raastavia. Katsoin kyllä että samoja mäkiä tunkkasivat kyllä kokeneemmatkin ylös. Kuitenkin hyvät merkkaukset reitillä ja onnellinen olo maalissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Osba Katso viesti
    Neljäs vuosi putkeen Finlandiassa ja minun mielestäni vuosi vuodelta reitti on parantunut ja muuttunut mielenkiintoisemmaksi. Tänä vuonna tuo virolaisten arvio reitistä pitää tosi hyvin paikkansa, oli älyttömän mukava balanssi nopeaa polkua ja teknistä humppaa tarjolla! Sade ja märkä maa tuo aina teknisiin pätkiin haastetta lisää moninkertaisesti, mutta se kuuluu lajiin.
    Samat fiilikset.
    Ja merkkauksista tosiaan erityismaininta, hienosti hoidettu!

Kaikki oli hyvää ja kivaa paitsi ylämäissä ohi kiitäneet sähköavusteiset maastopyörät.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takakumi Katso viesti
    Kaikki oli hyvää ja kivaa paitsi ylämäissä ohi kiitäneet sähköavusteiset maastopyörät.
    Oliko ne muuten kisassa mukana vai mikä niiden funktio oli? Yksi niistä roikkui mun perässä tovin, eikä kuulemma "kehdannut" mennä ohitse. Numerolappuja en paljoa kerinnyt katsomaan, kun itse yritin vaahto suussa
    polkea eteenpäin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti spetke75 Katso viesti
    Oliko ne muuten kisassa mukana vai mikä niiden funktio oli?
    Mulle noiden funktio ei oo selvinny noin muutenkaan.
    Paitsi tietty jos on ikää/paikat huonossa kunnossa. Silloin puoltavat paikkaansa mun silmissä.
    Siis varmasti joskus tulevaisuudessa itselläkin moinen, kun ei enää polkemaan pysty.

Pääsee kuitenkin luontoa ihastelemaan.

Tämänvuotisessa Finlandiassa oli mukana kaksi sähköavusteista maastopyörää. Tällä haluttiin kerätä kokemuksia. Molemmat tapahtumaan osallistuneet ajoivat Puoli-Finlandian eli yhden kierroksen. Molemmat sijoitettiin tuloslistalla viimeisiksi (annettiin 2 h lisäaikaa). Koska asiaan liittyy paljon avoimia kysymyksiä, niin emme ole näiden kokemusten ja tiedon perusteella lisäämässä esim. sähköavusteisten maastopyörien starttia. Mennään toistaiseksi "kauramoottorilnjalla" ja Finlandiasta ei ole tulossa motoroitua kisaa. Mutta maailmahan ei pysy paikallaan tässäkään asiassa. Säännöt kehittyvät.....

Minä en tykännyt radasta, oli liian vaikea minulle.
    Henkilökohtaisesti toivoin samaa rataa kuin viime vuonna, koska olisin varmuudella parantanut omaa aikaani.
    Se mikä puoltaa tällainen rataa ettei millä tahansa pyörällä ole mitään asiaa.
    Se että radasta tehdään liian vaikea saattaa alkaa karsimaan osallistujia, kun taas mitä enemmän osallistujia on tekee kilpailusta kaikille mielekkäämmän.

Radan merkkaus oli loistavaa kuin myös muut järjestelyt.

Näinköhän sähköpyörällä ajava meni minusta keulien ohi, ajattelin: "jos noin paljon on energiaa, miksiköhän vasta tässä kohtaa rataa on ajamassa?"

Älkää nyt hyvänen aika valittako teknisyydestä, kun suunta on aivan oikea .Itse olen vanha kompura ,huono laskemaan ym. mutta tämä oli paras Finlandia reitti ikinä.Parit lipat otin mutta ne olisi voinut välttää käyttämällä järkeä.Ja onhan suurin osa maratooneista helppoja.Ne uudet polut oli raskaudessaan juuri sitä oikeata maastopyöräilyä,

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Finlandia MTB Katso viesti
    Tämänvuotisessa Finlandiassa oli mukana kaksi sähköavusteista maastopyörää. Tällä haluttiin kerätä kokemuksia. Molemmat tapahtumaan osallistuneet ajoivat Puoli-Finlandian eli yhden kierroksen. Molemmat sijoitettiin tuloslistalla viimeisiksi (annettiin 2 h lisäaikaa). Koska asiaan liittyy paljon avoimia kysymyksiä, niin emme ole näiden kokemusten ja tiedon perusteella lisäämässä esim. sähköavusteisten maastopyörien starttia. Mennään toistaiseksi "kauramoottorilnjalla" ja Finlandiasta ei ole tulossa motoroitua kisaa. Mutta maailmahan ei pysy paikallaan tässäkään asiassa. Säännöt kehittyvät.....
    Toinen näistä sankareista päätti pururadalla kaasuttaa meidän (Alusniemi, Izmo ym.) letkasta ohi, mutta watteja oli liikaa. Sankari kaatui pyörineen letkan eteen tasaisella, kun keula lähti alta. Sain melko hämähäkkireflekseillä väistää, ja ainekset oli isoon kärkipään kasaan.

Annoin ns. palautteen välittömästi, ja kisan jälkeen wattimestari pyysi asiallisesti anteeksi, joten siltä osin suoraselkäistä toimintaa ja loppuunkäsitelty, terkkuja vaan ja ylävitoset!

Hienoja vehkeitä ja ansaitsevat omat sarjansa kuten Keski-Euroopassakin, mutta sekasarjassa voi sattua kaikennäköistä, kun toisilla on watteja kahvassa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rauno kokkonen Katso viesti
    Älkää nyt hyvänen aika valittako teknisyydestä, kun suunta on aivan oikea .Itse olen vanha kompura ,huono laskemaan ym. mutta tämä oli paras Finlandia reitti ikinä.Parit lipat otin mutta ne olisi voinut välttää käyttämällä järkeä.Ja onhan suurin osa maratooneista helppoja.Ne uudet polut oli raskaudessaan juuri sitä oikeata maastopyöräilyä,
    Juuri näin! Maastopyöräily=pyöräilyä maastossa.

Samaa mieltä edellisten kanssa! Reitti yksi parhaista ja sopivan tekninen. Jos olisi ollut rutikuiva keli, niin puhe reitin liiallisesta teknisyydestä olisi ollut vieläkin vähäisempää. Nyt haasteet johtuivat enemmänkin reitin liukkaudesta (märät juuret) kuin sen teknisyydestä.

Pakko yhtyä reitin kehujiin. Olihan siinä se yksi lyhyt pätkä, jossa teknisyys meni aika pahasti överiksi, mutta muuten reitti oli ihan parhautta.

Kalenteriin: Finlandia MTB su 13.8.2017

Tästä motivaatiota syksyn ja talven lenkeille:
    Finlandia MTB 2017:n ilmoittautuminen on avattu. Kun nyt ilmoittautuu, niin ei tarvitse miettiä miksi lähteä lenkille!

Isänpäivä 13.11. Muista isää lahjoittamalla hänelle paikka ensi vuoden Finlandia MTB:iin. Isä ilahtuu! Ilmoittautuminen.

Pikkujoulu ja lahjan hankinta edessä? Hanki lahja, josta riittää puhetta pitkään. Ilahduta lahjansaajaa Finlandia MTB:n osallistumisella! Ilmoittautuminen.

noniinno Guest
    Hinta vähän pompsahtanut. Ehkä nyt on aika katkaista perinne ja jättää osallistumatta. Ei kestä talous.

Viiden euron pompsahdus. Edellisestä korotuksesta taitaa olla kolme tai neljä vuotta. Hinta / laatu kestää edelleen hyvin vertailun muihin tapahtumiin. Eli mukaan vaan!

noniinno Guest
    No kyllä 50€ puolikkaasta on aika paljon.

Tiistaina 29.11. napsahtavat veronpalautukset. Hyvä sijoituskohde on Finlandia MTB. Kun aloittaa nyt harjoittelun elokuun 13. päivän tapahtumaa varten, saa rahoille hyvä koron. Ilmoittautuminen

Osa Smartum- ym. liikuntaseteleistä vanhenee 31.12.2016. Ne kannattaa käyttää viisaasti ja ilmoittautua Finlandia MTB:iin.

En moiti järjestäjää, totean vain että Lahessa maksaa, Finlandia hiihto, Vierumäki 24h hiihto ja Finlandia mtb kuuluu suomen kalliimpiin tapahtumiin. Olen silti ollut mukana, smartumit pelastaa mun osallistumisen.
    nimimerkillä -70 luvulla seurana HU46

Joululahja hankkimatta? Vanhenevia liikuntaseteleitä taskussa? Tässä yksi hyvä vaihtoehto: Finlandia MTB. Finlandiassa on:
    - toimiva ilmoittautumisjärjestelmä, jossa kaikki liikuntasetelit ovat käypäisiä
    - toimiva jälki-ilmoittautuminen
    - upea kisakeskus Messilän kartanolla
    - pysäköintipaikat aivan kisakeskuksen tuntumassa
    - kiitosta saanut kisareitti
    - kiitosta saanut reittimerkintä
    - kaksi / kolme huoltopistettä reitillä
    - hyvä tulospalvelu (online)
    - sauna hotellilla
    - kisaruokailu Messlän Kartanoravintolassa.

ilmoittautuminen.

Finlandia MTB:n ratamestarilla on hyvät ajatukset. Hyvää, kiitettävää palautetta saanutta 35 km:n kierrosta ei suuremmin muuteta. Mutta jotain uutta "koukkua" on kuitenkin luvassa edellisvuosien tapaan. Nyt treenit käyntiin, aikaa on vielä suureen nautintoon!
    Ilmoittautuminen

Onko osallistumisoikeus mahdollista muuttaa toiselle henkilölle?

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Ilmoittautuminen laitettu sisään. Kyseessä on ensimmäinen maastopyöräilytapahtumani (monia maantietapahtumia on jo takana) joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja vinkkejä kokeneilta konkareilta.

^Säästele voimia viimeiselle vitoselle. Se sisältää varmaan puolet koko kierroksen nousumetreistä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

noniinno Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti d33b0 Katso viesti
    Ilmoittautuminen laitettu sisään. Kyseessä on ensimmäinen maastopyöräilytapahtumani (monia maantietapahtumia on jo takana) joten kiinnostaisi kuulla kokemuksia ja vinkkejä kokeneilta konkareilta.
    Vedä kovaa siellä missä olet vahva. Jos polkuajo luonnistuu, niin palaudu ulkoilureiteillä ja tykitä ryhmän ekana polulle. Jos taas tempo kulkee, jonottele poluilla ja kuittaa tasaisella. Vähän ennen lopun mäkiä kannattaa pikkuisen palautua. Sorapintaisissa pitkissä alamäissä (Tiirismaan lasku) voi vauhdin kanssa virheet kostautua, joten tutustu reittiin ja vältä turhia riskejä. Muista juoda ja täydentää energioita. Alussa vähän varovaisuutta ettei tule kasoja. Hyviä ohituspaikkoja reitillä on paljon.

Pidä renkaat ehjinä ja kumipuoli alaspäin

^^ ja ^ Kiitokset vinkeistä! Kuinkas tekniseksi polut menevät? Onko haastavaakin juurakkojumppaa tms.? Olen varustautunut Rocket Ron/Racing Ralph-combolla tubeleksena joiden uskon pelittävän aika mukavasti ainakin jos ei nyt mikään äärimmäisen märkä keli satu olemaan.

Vähän kaikkea sieltä on löytynyt, suota ei sentäs vielä.
    Kyllä noilla renkailla pärjää.
    www.mckramppi.com

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •