FenixonactiveBikeshopImatraRideElectrobike
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 63

Aihe: Piikit.

Omassa garminin vyössä tuli nyt kevään aikana ongelma että paikoilleen laittaessa se näytti oikein, mutta jonkin matkaa mentyä lukema saattoi olla 224 tai vastaava.
    Tilalle tuli uudenmallin kangasvyö ja nyt tuntuu toimivan niinkuin pitää.
    Ei taida auttaa, mutta oma vyö oli ilmeisesti viallinen.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Tilasin uuden vyön, siis pelkän vyön ilman sensoria. Yllättäen halvin paikka josta vyö löytyi on suomessa. Keskisen Kello OY
    Ei ollut mustana mutta sininen on aivan yhtä hyvä. Pääsen kokeilemaan sitäkin josko olisi minunkin vyössäni tunnit täynnä ja sen myötä sykelukemat ns taivaissa

Minulla on tämä garminin kangasvyö, jonka olen pessyt aina vaatteiden mukana pesukoneessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cyclomiha Katso viesti
    ...Wahoon sykesensorin sanotaan olevan vähiten herkkä staattiselle sähkölle, sellaisen hankkimista tarvinnee harkita jos muut keinot ei auta...
    Miulla oli aikasemmin Polarin vehkeet, ja noita ongelmia oli aika reippaasti (päädyin pitämään mittaria ~10 cm "sivussa", ehkä auttoi vähän). Nyt käytössä on Wahoon Tickr (bluetoothilla puhelimeen) ja ongelmia on vähemmän vs. Polar. Muttamutta, tuulisella ilmalla ja yhdellä (vähän lepattavalla hihattomalla) teknisellä paidalla ongelmia on paljon. Ei niinkään korkeita piikkejä, vaan viivasuoria pätkiä (välillä lukemat OK, mutta suurin osa treenin lukemista suoraa viivaa). Eli ongelmaton tuo Wahookaan ei missään nimessä ole.

Pitää seuraavaksi kokeilla siirtämistä vähän sivuun ja tuota (minulle uutta) teippausvinkkiä. Täysin lepattamaton paitakin varmaan helpottaisi asiaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MTB Fillaristi Katso viesti
    Vaikka paita lepattaisi, niin ei häitiötä pitäisi esiintyä, jos mittarin vyö on niin tiukalla, ettei se pääse liikkumaan misssään tapauksessa yhtään. Sinne ei siis pidä saada mitään väliin vaan sen pitää olla täysin tiukalla ja kiinni ihossa. Hieman siis painautua tiukemalle kuin iho, jos ylimääräistä on yläkropassa. Lenkin jälkeen vyön pitämisen näkee sitten vyön jättämästä painaumasta iholla.
    Ei ole käyttäjän virhe. On ajeltu karvat, on tiukalla, on oikeassa kohdassa, on jopa johtavaa geeliä käytössä. Olen käyttänyt sykemittareita 90-luvulta asti, enkä keksi, mikä muukaan voisi näitä nykyisiä ongelmia aiheuttaa kuin tänä aikana muuttuneet vaatemateriaalit tai sitten Polarin mittareiden häiriösietokyky on laskenut. Mutta en minä vaihda hyvin mieleistä ajopaitaani mittarin bugaamisen takia. Se paidan mieleisyys on tärkeämpää kuin sykemittaus etenkin, kun pystyn arvioimaan oman sykkeeni aika tarkasti ilman mittariakin.

Ärsyttävä ongelma tuo silti on, ja se on ihan puhtaasti tuotteen vajavaisuuden tai huonon laadun aiheuttama ongelma, vaikka erään tässä ketjussa mielestä minä aiheutan ongelman, eikä se, että tuote ei toimi mainostetulla tavalla. Ei noita mittareita myydä sanoen, että tämä ei sitten toimi seuraavien paitamerkkien tai -materiaalien kanssa. Oikeastaan voisin vaikka palauttaa koko mittarin ja pyytää rahat takaisin, koska tuotteessa on selvä vika. Ei missään ole asetettu tuollaista rajoitusta, eikä tuollainen rajoitus olisi mielekäskään. Ei minun kuulu sopeutua vaatteillani siihen, että tuote ei toimi, että tuote on liian häiriöherkkä normaalissa käyttötarkoituksessaan normaaleissa ympäristöolosuhteissa.

Mutta en viitsi palauttaa, koska juoksussa tuosta on muutenkin enemmän hyötyä, ja siinä se toimii pääosin ok. Sen voin sanoa, että tämä on viimeinen mittarini hihnalla. En tule ikinä enää ostamaan tällaista. Toivon, että ranteesta mittaavat kehittyvät muutamassa vuodessa tarvittavan verran, mutta jos eivät, niin jätän mittarin kokonaan matkasta, koska tosiaan pystyn itsekin arvioimaan hyvin, miten mennään. En minä ryhdy sopeutumaan mittarin vuoksi jopa vaatetuksen tasolla, vaan kyllä sen mittarin pitäisi sopeutua minuun.

Mulla on viime viikkoina alkanut tulla lenkin alussa älyttömiä sykelukemia, esim. https://www.strava.com/activities/598914000/analysis
    Vyö (Garminin oma, mutta jo useamman vuoden vanha) on samalla kireydellä kuin ennenkin, kastelen sen ennen liikkeelle lähtöä eikä paristokaan ole kuin muutaman kuukauden ikäinen. Tuli tehtyä jokin softapäivitys mittariin, mutta voi olla että samanaikaisuus ongelman kanssa on sattumaa... ellei sitten teillä muillakin ole alkanut lukemat heitellä.
    10k-kerhon jäsen

Polar V800 ja sen mukana tullut sykevyö käytössä eikä rapiassa vuodessa ole tullut kertaakaan häiriöpiikkejä. Paidat on teknisiä ja kylmemmällä kelillä monesti alusasuna merinovillaa.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Kun nyt puhuin tuosta vyön jäämisestä tarpeettomaksi, niin heitetään tähän mielenkiintoinen konsepti:

"The earbuds provide data such as heart rate, distance, speed, duration and calories burned through the Voice Guide, even without a smartphone."

https://news.samsung.com/global/first-look-gear-iconx

Vyö toivottavasti on pian aikansa elänyt.

Ja jesarista jää sellainen tahma kun tarpeeks monta kertaa on laittanut
    Siirry roudariteippiin niin ei jää liimoja.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Toivon, että ranteesta mittaavat kehittyvät muutamassa vuodessa tarvittavan verran.
    Rannemittaus on siitä huono, että sehän mittaa sykettä verenkierrosta ja verenkierto häiriintyy herkästi, kun kättä liikuttelee ja kuormittaa. Mittareita on hankala kehittää oleellisesti, kun vika on mitattavassa. Softalla voi tietty keskiarvoistaa enemmän ja tehdä jotain oletuksia, että käyttäjälle asti näkyy jotain lukemaa, mut samalla helposti huononnetaan tarkkuutta.

Korvasta mittaus saattaa hyvinkin haudata koko rannemittailun. Tunturin kuntolaitteissahan oli korvalehdestä mittaus jo 90-luvulla, silloin toki langallisella anturilla. Toimi sisätiloissa yllättävän hyvin, kunhan anturi oli kunnolla, eikä johdosta johtunut sekoittavaa liikettä. Langattomassa olis heti yks häiriömahis vähemmän ja jos vielä saavat sykkeen ilman korvalehteä, niin tuo varmaan toimis ulkona pakkasessakin. Toivottavasti onnistuvat.

En sanoisi että on kätevämpää urheilla napit korvissa kuin vyö rinnalla. Mittaako ne pulssia vai sykettä? Jos pulssia nii se on jo lähtökohtaisesti epätarkempaa. Ja vaarallistakin on kuuloansa heikentää tulpilla. Paitsi jos liikkuu fillarilla vain siellä missä muita liikkujia ei ole ja voi keskittyä omaan täydelliseen tekemiseen. Aiheuttaakohan lepattava lierihattu häiriöitä korvanapeille?
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Rannemittaus on siitä huono, että sehän mittaa sykettä verenkierrosta ja verenkierto häiriintyy herkästi, kun kättä liikuttelee ja kuormittaa. Mittareita on hankala kehittää oleellisesti, kun vika on mitattavassa.
    En tiedä, kun en ole lääkäri tai vastaava. Parhaat uusimmat kuulemma alkavat olla jo aika tarkkoja. Toki lajeissa, joissa kelloa ei voi oikein pitää tiukalle tai ranne paljon kääntyilee, tuo ei välttämättä oikein toimi. Ihmettelisin silti, jos tiedemiehet eivät näitä juttuja jotenkin ratkaisisi. Tosiaan eihän sen ole edes pakko olla ranteesta. Joka tapauksessa vyöhän on aika hankala ja ollut maisemissa monta kymmentä vuotta, joten ihme olisi, jos joku fiksu ei sen tilalle jotain muuta näppärämpää keksisi.

Ei ole käyttäjän virhe. On ajeltu karvat, on tiukalla, on oikeassa kohdassa, on jopa johtavaa geeliä käytössä. Olen käyttänyt sykemittareita 90-luvulta asti, enkä keksi, mikä muukaan voisi näitä nykyisiä ongelmia aiheuttaa kuin tänä aikana muuttuneet vaatemateriaalit tai sitten Polarin mittareiden häiriösietokyky on laskenut. Mutta en minä vaihda hyvin mieleistä ajopaitaani mittarin bugaamisen takia. Se paidan mieleisyys on tärkeämpää kuin sykemittaus etenkin, kun pystyn arvioimaan oman sykkeeni aika tarkasti ilman mittariakin.

Ärsyttävä ongelma tuo silti on, ja se on ihan puhtaasti tuotteen vajavaisuuden tai huonon laadun aiheuttama ongelma, vaikka erään tässä ketjussa mielestä minä aiheutan ongelman, eikä se, että tuote ei toimi mainostetulla tavalla. Ei noita mittareita myydä sanoen, että tämä ei sitten toimi seuraavien paitamerkkien tai -materiaalien kanssa. Oikeastaan voisin vaikka palauttaa koko mittarin ja pyytää rahat takaisin, koska tuotteessa on selvä vika. Ei missään ole asetettu tuollaista rajoitusta, eikä tuollainen rajoitus olisi mielekäskään. Ei minun kuulu sopeutua vaatteillani siihen, että tuote ei toimi, että tuote on liian häiriöherkkä normaalissa käyttötarkoituksessaan normaaleissa ympäristöolosuhteissa.

Mutta en viitsi palauttaa, koska juoksussa tuosta on muutenkin enemmän hyötyä, ja siinä se toimii pääosin ok. Sen voin sanoa, että tämä on viimeinen mittarini hihnalla. En tule ikinä enää ostamaan tällaista. Toivon, että ranteesta mittaavat kehittyvät muutamassa vuodessa tarvittavan verran, mutta jos eivät, niin jätän mittarin kokonaan matkasta, koska tosiaan pystyn itsekin arvioimaan hyvin, miten mennään. En minä ryhdy sopeutumaan mittarin vuoksi jopa vaatetuksen tasolla, vaan kyllä sen mittarin pitäisi sopeutua minuun.
    Minäkin olen käyttänyt Polarin sykemittausta 90 luvun alusta saakka, tuolloin juostessa. Koskaan ei ole ollut yhtään häiriötä. Välillä käytin pari vuotta forrunner garmin tuotetta, enkä tykännyt siitä, akun kesto ja gps hitaus oli ongelmia. Tuolloinkaan sykkeen mittaus ei ollut ongelma. Nyt v800, eikä kertaakaan ole ollut ongelmaa. Ei vaikka vaatetus riippuu urheilulajista. Tosin koskaan ei paita lepata, enkä ole vatsakas, 184/75, joten toki mahaakaan ei ole häiritsemässä ja varsinkin juostessa ei ole niin ihon myötäinen paita käytössä kuin pyöräillessä. Jos häiriötä esiintyy, niin muutakaan en voi neuvoa kuin kiristää vyötä ja/tai hankkia testimielessä tiukempi paita. Suosittelen toki ensin kiristämään vyötä. Sen pitää olla melkein epämukavan tiukalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Mulla on viime viikkoina alkanut tulla lenkin alussa älyttömiä sykelukemia.
    Haiskahtaa vahvasti staattisen sähkön aiheuttamalle. Minulla on aivan samoin, lenkin alussa sykkeet epätodellisia ellen ole balsamoinut sykevyötä ja sensoria reilulla määrällä conductive geeliä.

Parhaat uusimmat kuulemma alkavat olla jo aika tarkkoja. Toki lajeissa, joissa kelloa ei voi oikein pitää tiukalle tai ranne paljon kääntyilee, tuo ei välttämättä oikein toimi.
    Parhaat on tosi tarkkoja, levossa ja kevyessä kävelyssä ei tuu mitään eroa sykevyöhön. Pyöräilyssä toimii enimmäkseen ihan hyvin, mutta jossain asennossa mittaus lakkaa täysin. Juoksussakin toimii ihan hyvin, kunhan kädet on rentoina. Maastossa tulee katkoja, jos käyttää käsiä kiipeilyyn tai vaikka vetelee ohimennen leukoja sopivassa oksassa. Ja ääripäässä saliharjoittelussa mittauksesta ei tuu yhtään mitään.

Ihmettelisin silti, jos tiedemiehet eivät näitä juttuja jotenkin ratkaisisi. Tosiaan eihän sen ole edes pakko olla ranteesta. Joka tapauksessa vyöhän on aika hankala ja ollut maisemissa monta kymmentä vuotta, joten ihme olisi, jos joku fiksu ei sen tilalle jotain muuta näppärämpää keksisi.
    Mäkin uskon, että vaihtoehtoja tulee varmasti, mut ranne (tai mikään muukaan raaja) ei tuu olemaan vyön korvaaja. Ranne on hyvä mittauspaikka, jos siinä on jo kello ja halutaan 24/7 seurantaa, se kuitenkin toimii enimmäkseen hyvin. Se parempi ratkasu tullee löytymään jostain muualta, vaikka korvasta. Tai ehkä jo lähitulevaisuudessa ihon alle sujautettavasta piiristä.

Haiskahtaa vahvasti staattisen sähkön aiheuttamalle. Minulla on aivan samoin, lenkin alussa sykkeet epätodellisia ellen ole balsamoinut sykevyötä ja sensoria reilulla määrällä conductive geeliä.
    Mulla taas ilman mittän kikkailuja aina virheetöntä mittausta. Syljellä kostutan hieman pintoja sensorista ja sitten rinnan ynpäri. Mittaus käyntiin ja menoksi. Mikään staatinen tai muukaan sähkö ei vaikuta tuloksiin. Yhtäkään häitiötä ei ole koskaan ollut. Ei kesällä, talvella, salilla tai koskaan. Vaattus vaihtelee lajin mukaan.

^noin mullakin on ollut aikaisemmin. Ja ihan samat kuteet ja tavat pyöräillä kuin aiemminkin.
    10k-kerhon jäsen

Mulla on viime viikkoina alkanut tulla lenkin alussa älyttömiä sykelukemia, esim. https://www.strava.com/activities/598914000/analysis
    Vyö (Garminin oma, mutta jo useamman vuoden vanha) on samalla kireydellä kuin ennenkin, kastelen sen ennen liikkeelle lähtöä eikä paristokaan ole kuin muutaman kuukauden ikäinen. Tuli tehtyä jokin softapäivitys mittariin, mutta voi olla että samanaikaisuus ongelman kanssa on sattumaa... ellei sitten teillä muillakin ole alkanut lukemat heitellä.
    Oma Garmin (Edge 800 vm 2011) ja sen vyö oireilivat ensin samoin: aluksi lenkin alun sykkeet olivat mahdottomia (200+), vaikka vyötä kostutteli ja kiristeli. Ei mitään merkitystä mikä paita, saman paidan kanssa aiemmin moitteitta toiminut vyö näytti puuta heinää. Sitten alkoi noita 200-240 sykkeitä olla koko lenkin ajan ja levossakin luokkaa 170. Pariston vaihdoin mutta ei mitään vaikutusta. Joko se vyö on susip*ska tai itse Edge. Tai sitten mun kroppa (tosin Polarin joku vanhempi mittari näyttää realistisia lukemia). Voisi tietysti investoida 50-60 euroa ja ostaa uuden vyön, mutta olen nyt viime ja tämän kesän ajellut ilman. Garmin on lähinnä ylikalliin matka- ja nopeusmittarin roolissa (tai no onhan siinä kadenssianturikin vielä).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Garmin (Edge 800 vm 2011)

200-240 sykkeitä olla koko lenkin ajan ja levossakin luokkaa 170
    Mulla Garminin Vivoactive teki tota samaa talven pakkasilla, kakkosella alkavia sykelukemia ja keskiarvotkin kovempia ku oikea maksimi. Ihan sama miten kostutteli ja lämmitteli kropan hikiseks jo sisällä, ni aina sama homma. Ja hangessa möyrytessä ei oikein vaatteetkaan lepata, kun edetään kävelyvauhtia. Järjestäen kaikki pakkaslogit on sykkeen osalta ihan turhia.

Plussakeleillä ei oo ollu mainittavia ongelmia, ei edes halpispaitojen kanssa, mitkä ei oo anturin kohdalta kovinkaan tiukkoja.

Itsellä ollut nippu erilaisia Polareita mediumista huippumalleihin ja aina päässyt nauttimaan sykevirhelukemista. Nyt eka Garmin 520 eikä toistaiseksi yhtäkään, tosin vasta noin 4kk mutta hyvältä näyttää. Tosin katselen nykyisin sykkeitä lähinnä reenin jälkeen koska Stages.

Mulla taas ilman mittän kikkailuja aina virheetöntä mittausta. Syljellä kostutan hieman pintoja sensorista ja sitten rinnan ynpäri. Mittaus käyntiin ja menoksi. Mikään staatinen tai muukaan sähkö ei vaikuta tuloksiin. Yhtäkään häitiötä ei ole koskaan ollut. Ei kesällä, talvella, salilla tai koskaan. Vaattus vaihtelee lajin mukaan.
    Lisäyksenä tuli mieleen yksi syy, mikä voi aiheuttaa häiriöitä. Jos mukana on matkapuhelin, onko siinä päällä bluetooth yhtyes? Se voi koettaa yhdistyä kellon kanssa ja häiritä kellon toimintaa. Toinen asia voi olla sitten se, että ainakin V800 voi valita jakamaan syketietoa myös muihin laitteisiin. Tuo voisi teoriassa antaa virhetietoa varsinkin, jos puhelin on mukana, jossa on bluetooth päällä. Tuolloin signaali koettaa mennä moneen paikkaan. Periaatteessa tuonkin pitäisi olla häiriötön, mutta mahdollinen signaalivirhe tuossa voi tapahtua. Varsinkin jos puhelin on sellainen, jossa on bluetooth päällä ja automaattihaku käytössä.
    Mihinkään staattisen sähkön vaikutukseen en jaksa uskoa. Jos ongelma olisi yleinen, olisi se suuri ongelma myös Polarille ja varmasti tieto olisi julkisuudessa. Joko tuote on viallinen tai joku ulkoinen tekijä aiheuttaa häiriötä tai sitten laitteen väärä käyttö. Mitään geelejä tai muuta vastaavaa ei vyön tarvitse käyttää. Pieni tippa vettä, jolla sensoripinta vyöstä kostutetaan riittää, saman asian ajaa sylki. Kasteluksi riittää siis todella vähäinen määrä nestettä, käytännössä vain ne vyön taustan kaksi ympyrää kun kostuttaa, niin se riittää.
    Jos ongelmaa silti esiintyy, suosittelen olemaan yhteydessä Polarin tekniseen tuleen. He sitten voivat miettiä ongelmaa ja sulkea pois eri vaihtoehdot ja tarvittaessa tutkia vyön ja kellon toiminnan. Voihan syynä olla myöskin se, että kello näyttää lukemat väärin ja sensori lähettää ne oikein.

Noissa kontaktigeeleissäkin on eroja. Vasta Spectran 360 Elektrode geelillä poistui ongelmat sykkeenmittauksessa. Lisäksi Garminin kangasvyöt ei kestä montaa konepesua ja oma on toiminut kolme vuotta moitteetta, kun joka lenkin jälkeen pesen raanan alla miedolla saippualla.
    Tämä geeli: http://ibike.fi/tuote/spectra-360-electrode-gel/

Lisäyksenä tuli mieleen yksi syy, mikä voi aiheuttaa häiriöitä. Jos mukana on matkapuhelin, onko siinä päällä bluetooth yhtyes?
    Mihinkään staattisen sähkön vaikutukseen en jaksa uskoa. Jos ongelma olisi yleinen, olisi se suuri ongelma myös Polarille ja varmasti tieto olisi julkisuudessa..
    Minulla on mukana lenkillä wanha pienikokoinen puhelin jossa ei ole BT:tä ja kaiken lisäksi se ei ole päällä kuin vain jos minun tarvitsee soittaa apua jolloin kytken puhelimeen virrat päälle. Mitä taas tulee stattiisen sähkön aiheuttamaan ongelmaan niin se on kyllä julkinen ja Polarikin on sen myöntänyt. Alla pätkä englanninkieliseltä Polarin sivulta:

"If air humidity is low or you are exercising in windy conditions (for example high-speed road racing), a fluttering shirt may rub the heart rate sensor and generate static electricity. This causes additional signals, especially if the contact between skin and heart rate sensor is poor. To avoid this:

• Moisten the electrodes before use or, if your strap has plastic electrodes, you can use conductive lotion or gel.
    • Use a cotton shirt instead of a synthetic shirt.
    • Use a tighter shirt to avoid fluttering of the material.
    • Use the heart rate sensor on a wet shirt.
    • Try placing the heart rate sensor slightly to the left.

Minä henkilökohtaisesti uskon omalta osaltani pääseväni murheesta eroon jos vain keräisin läskiä vyötärölleni (nyt mitoissa 181/68) mutta se ei ole oikeasti optio.

Lisäyksenä tuli mieleen yksi syy, mikä voi aiheuttaa häiriöitä. Jos mukana on matkapuhelin, onko siinä päällä bluetooth yhtyes? Se voi koettaa yhdistyä kellon kanssa ja häiritä kellon toimintaa.
    Kiitos, ainakaan tänä aamuna ei häiriöitä tullut, kun kytkin puhelinsynkan ja varmuuden vuoksi vielä puhelimen BT:n pois.
    Vyö on jo kuusi vuotta vanha Garminin perusvyö.
    10k-kerhon jäsen

Minulla on mukana lenkillä wanha pienikokoinen puhelin jossa ei ole BT:tä ja kaiken lisäksi se ei ole päällä kuin vain jos minun tarvitsee soittaa apua jolloin kytken puhelimeen virrat päälle. Mitä taas tulee stattiisen sähkön aiheuttamaan ongelmaan niin se on kyllä julkinen ja Polarikin on sen myöntänyt. Alla pätkä englanninkieliseltä Polarin sivulta:

"If air humidity is low or you are exercising in windy conditions (for example high-speed road racing), a fluttering shirt may rub the heart rate sensor and generate static electricity. This causes additional signals, especially if the contact between skin and heart rate sensor is poor. To avoid this:

• Moisten the electrodes before use or, if your strap has plastic electrodes, you can use conductive lotion or gel.
    • Use a cotton shirt instead of a synthetic shirt.
    • Use a tighter shirt to avoid fluttering of the material.
    • Use the heart rate sensor on a wet shirt.
    • Try placing the heart rate sensor slightly to the left.

Minä henkilökohtaisesti uskon omalta osaltani pääseväni murheesta eroon jos vain keräisin läskiä vyötärölleni (nyt mitoissa 181/68) mutta se ei ole oikeasti optio.
    Tuossa kuitenkin sanottiin juurikin tuosta kontaktista, joka on erityisesti syynä, jos se siis ei ole riittävä. "This causes additional signals, especially if the contact between skin and heart rate sensor is poor."

Vyötä siis tiukemmalle, jos vaan kärsii ja sitten testaamaan, onko ongelmia. Muutenkin tuossa on jo lueteltu, kuinka toimia, jotta ongelmaa ei ole. Ei se läskikään vyötäröllä ongelmaa poista. Mittarihan ei ole vyöllä vaan rintalihasten alla, rintalastan päällä. Paremman kontaktinhan tuohon saa, jos ja kun ei ole läskiä mittarin ja rintalastan välissä.

Itse en käytä urheillessa mitään puuvillaisia materiaaleja, en ole koskaan käyttänyt. Pyöräillessä ihonmyötäisiä ja juostessa melko tiukkoja teknisiä synteettisestä materiaalista valmistettuja paitoja. Ongelmia ei siis esiinny. Itse en muuten ole koskaan pessyt vyötä, olisiko tuossa syy toimivuuteen? Annan kuivua sen ja tarvitaessa huuhtelen sitä juoksevan veden alla. En myöskään taittele vyötä vaan annan sen aina olla sellaisenaan. No mene ja tiedä. Sen tiedän, että oma vyöni on aina niin tiukalla, ettei se pääse liikkumaan missään asennossa milliäkään ja jokaisen lenkin jäkeen vyön jäljet näkee iholla hyvä aikaa.

Tuossa kuitenkin sanottiin juurikin tuosta kontaktista, joka on erityisesti syynä, jos se siis ei ole riittävä. "This causes additional signals, especially if the contact between skin and heart rate sensor is poor."

Vyötä siis tiukemmalle, jos vaan kärsii ja sitten testaamaan, onko ongelmia. Muutenkin tuossa on jo lueteltu, kuinka toimia, jotta ongelmaa ei ole. Ei se läskikään vyötäröllä ongelmaa poista. Mittarihan ei ole vyöllä vaan rintalihasten alla, rintalastan päällä. Paremman kontaktinhan tuohon saa, jos ja kun ei ole läskiä mittarin ja rintalastan välissä.

Itse en käytä urheillessa mitään puuvillaisia materiaaleja, en ole koskaan käyttänyt. Pyöräillessä ihonmyötäisiä ja juostessa melko tiukkoja teknisiä synteettisestä materiaalista valmistettuja paitoja. Ongelmia ei siis esiinny. Itse en muuten ole koskaan pessyt vyötä, olisiko tuossa syy toimivuuteen? Annan kuivua sen ja tarvitaessa huuhtelen sitä juoksevan veden alla. En myöskään taittele vyötä vaan annan sen aina olla sellaisenaan. No mene ja tiedä. Sen tiedän, että oma vyöni on aina niin tiukalla, ettei se pääse liikkumaan missään asennossa milliäkään ja jokaisen lenkin jäkeen vyön jäljet näkee iholla hyvä aikaa.
    Läskistä olen vahvasti eri mieltä, kun lepatus helman suunnasta loppuu niin sykkeet laskee normaaliin. Tuossa ylempänä kuvalinkattu paksumpi poika ei takuulla kärsi samasta syystä korkeista sykkeistä kuin minä

Mulla oli Polarin vyön kanssa hiertämisongelmia ja näitä sykepiikkejä myös. Laitoin hiertämistä estääkseni vyön alareunaan urheiluteipin palasen peittämään sen terävän reunan. Yllättävänä sivuvaikutuksena sykemittauksen luotettavuus on parantunut aivan huomattavasti. Olen miettinyt että pitäisikö se vyön kontaktipinnat kosteana, ne kun ovat aika liukkaat ja sileät jolloin kosteus ei siihen tartu samalla tavalla kuin kankaaseen. Liekö ihan vaan tuurista kiinni, mutta voihan tätäkin kokeilla jos kiinnostaa. Urkkateippiä lienee kuitenkin monella jo valmiiksi muutama rulla kaiken varulta.

Läskistä olen vahvasti eri mieltä, kun lepatus helman suunnasta loppuu niin sykkeet laskee normaaliin. Tuossa ylempänä kuvalinkattu paksumpi poika ei takuulla kärsi samasta syystä korkeista sykkeistä kuin minä
    Läskin sijaan suosittelisin tiukemman paidan ostamista, sellaista joka ei lepata. Tarpeeksi elastania tms. paidassa niin se venyy tarvittavista paikoista, mutta pysyy lepattamattomana taas löysemmissä paikoissa. Niitä varmasti löytyy. Itsellä ei ole ainakaan ollut vaikeuksia sellaisen paidan löytämiseen vaikken tuon viittaamasi kuvan kaltainen kaveri olekkaan. Jos paita on tiukka edes rintakehän alueelta, ei tuolloin hankausefektiävoi esiintyä rintalihasten alla olevalle mittarille, ei varsinkaan jos paita on ihonmyötäinen pyöräilypaita. Mielestäni myös nuo pyöräilyvarusteet on suurelta osin suunniteltu hoikille ihmisille niin, ettei tuota mahaa ole kuten tuossa mainitussa kuvassa.

Kiitos, ainakaan tänä aamuna ei häiriöitä tullut, kun kytkin puhelinsynkan ja varmuuden vuoksi vielä puhelimen BT:n pois.
    Vyö on jo kuusi vuotta vanha Garminin perusvyö.
    Toivotavasti häiriöt pysyy pois jatkossakin tuolla keinolla.

Minä taisin löytää ratkaisun oman sykekäyräni piikkeihin. Ostin sähköisyyden poistajaa jota suihkautin ajopaidan sisäpuolelle, etupuolelle paitaa. EI ainoatakaan piikkiä vaikka tarkoituksella jätin conductive geelit pois ja kostutin vyön kontaktipinnat perinteiseen tyylliin kuolaamalla. Nyt on tosin vasta kaksi lenkkiä koeajettu mutta hyvältä vaikuttaa

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •