Näyttää tulokset 1 - 30 / 30

Aihe: White Maastopyörä

White Maastopyörä

https://www.xxl.fi/white-white-xc-27...117961_1_style
    Olisiko tuo järkeenkäyvä ostos?

Riippuu monesta asiasta. Budjetti, mihin ajoon, mitkä mieltymykset ym. Ei tuo nyt ihan umpisurkea voi olla, mutta ei ehkä ihan parasta tuohon rahaan.

Itse suuntaisin tuossa hintaluokassa tänne: http://www.bike-discount.de/de/kaufe...3482/wg_id-117

Tuo Radon tosin 29", kun White 27,5"

Whiten kohdalla kannattaa odottaa alennuskampanjaa. XXL:ssä on melko säännöllisesti pyörät -20%.

Ihan asiallinen peli tuo white on, en näe syytä olla ostamatta jos tuntuu alla hyvältä.

Tänään XXL:ssä Whiten XC 275 Killer 1200€. Tiedä sitten onko hyvä vaiko huono. Äkkiseltään katsoin, ettei ole RockShoxin iskareilla, kuten viime vuoden malli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Tänään XXL:ssä Whiten XC 275 Killer 1200€. Tiedä sitten onko hyvä vaiko huono. Äkkiseltään katsoin, ettei ole RockShoxin iskareilla, kuten viime vuoden malli.
    Äkkiseltään katsottuna varsin hyvä ostos. DT-Swiss keula ja hiilikuiturunko tuohon hintaan on jo melkoinen yhdistelmä. Jos tuohon ei ole piilotettu ihan mitään "pommeja" muualle niin itse voisin käydä hakemassa jos ei juuri olisi uutta ostettuna.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Näytti tänään hinta olevan taas jotain ihan muuta. Olikohan hinnoitteluvirhe vai joku "päivän erikoinen"?
    No oli siinä kyllä vähän vanhanaikainen vaihdekombo eli 3 eturatasta ja 10-pakka takana joten se tietysti alentaa hintaa. Mutta tänään hinta oli kyllä jotain 1600 kun minulle pomppasi mainos...
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Kuitusta täpäriä tullut Whiten valikoimiin vm. -17.

https://www.xxl.fi/white-fs-290-inte...132049_1_style

Nyt lähti FS 290 Interceptor uuteen kotiin. Tai tilaus on nyt laitettu sisään. Saas nähdä, koska tulee pöträ postiin. Lisää asiasta myöhemmin.

^kiintoisa pöörä reiluun kahteen tonttuun.

Jaa niin pyörä saapui 21.2. eli palttia rallaa viikon päästä tilauksen sisäänpistämisestä. Olen pari mettälenkkiä kerinnyt vasta tekemään, niin ei pahemmin analyysiä voi vielä nasauttaa tulille. Kuitenkin sen voin sanoa, että FS 290 on ensimmäinen täpäri itselläni ja meno on kuin Laineella konsanaan. Vähän löysänoloista, mutta oikeissa paikoissa näyttää kyntensä ja pistää kiekon reppuun. Pitää iskareiden säädöt opetella oikeanlaisiksi oikeissa paikoissa, niin avot. Lisäksi iskareiden lukkoonlaittaminen on mainio lisä siirtymille, joilla ei jousitusta tarvitse. Tyytyväinen olen hankintaani.

Tosin leveämpää nakkia kaipailisi näille keleille ja haarukoihin kyllä leveämpää mahtuisikin. Eteen mittasin tönärillä mahtuvan noin 3" rengas ja taakse hieman kapeampi, reipas 2.8"?! Täytyy katsoa tuonnempana, josko mid-fat renkaat joskus alla tulevat olemaan.

Millaiset ovat kokemukset White 29 kuitutäpärien omistajilla? Onko ostamisen arvoinen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teme33 Katso viesti
    Millaiset ovat kokemukset White 29 kuitutäpärien omistajilla? Onko ostamisen arvoinen?
    Myöhään vastaan, mutta mielummin myöhään, kuin ei milloinkaan. Tyytyväinen olen ollut kokonaisuudessaan pöträän. Suosittelen siis. Toki aiempaa täpärikokemusta ei ole. Muuta kuin Norco Fluidia käväsin koittamassa kaupan takapihalla.
    Tosin eipä taipaleet aivan ilman onkelmia ole edenneet. Neljä pinnaa pamahtanu kohtuu kevyessä ajossa muutaman kuukauden aikana, josta ajoa on tullut vain ~500 km. Harrastuksia, kun piisaa, niin ei kerkiä liikoja ajella. Mutta silti, neljä pinnaa!! Se on mielestäni aika paljon. Kaikki mennyt takuuseen, mutta aina, kun kiikuttaa kiekon liikkeeseen menee palttiarallaa viikko. Elikkäs muutaman kuukauden pyörän omistaneena melkein kuukausi huollossa.
    Jaa niin, menihän tässä vapaarataskin jo kerran takuuseen, kun tuli jäätävät urat.
    Mielestäni pyörä on kevyt ajaa ja yllättävän ketteräkin omassa ajossa. Ei tosin yhtä ketterä kuin jäykkäperä XC275 Killer, koska geometriat ovat erilaiset ja toki erikokoiset rullat alla.
    Ajoasento on itselle säädetty kohtuu leppoisaksi, mutta kyllä sillä rymistelyäkin pääsee. Omat mitat 181/86 ja 17,5" on sopiva koko itselle. Syksyn mallistossa on tulossa (sisäpiiritietoo?) L-koko 19,5", joka sopinee isommille kuskeille. Näin ainakin XXL:n tietokannassa näytti olevan, kun myyjä ystävällisesti katsoi.
    Mutta joo, pitemmittä puheitta, kokeilemisen arvoinen peli sillä 2100€, millä itse pöträn alennuspäiviltä hankin. Kyssäröi toki lisää, niin koitan avustaa, jos osaan.

Nyt tarvittaisiin hiema koko-opastusta kun on taas tarjouspäivä fillareista XXL:ssä. Kyseessä White 290 Pro jäykkäperä. En nyt pääse minnekkään paikan päälle testaamaan (näissä kyllä vaihto-oikeus) ja oikeampaan pitäisi osua. Kokotaulukossa on 17" 165-180cm ja 19" 175-185cm mitoille. Itse olenkin sopivasti 177cm pitkä. Vaikeutta tulee vielä etten aikaisemmin maastopyörää ole omistanut. Koitin myös liikkeisiin soitella mutta ei ilmeisesti ketään kerkiä vastailemaan(?). Jos joltakulta löytyisi hieman tietoa kumpaa kannattaa tilata niin olisin kiitollinen.

^Jos et ole erityisen lyhytjalkainen, ota 19"

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maalainen Katso viesti
    ^Jos et ole erityisen lyhytjalkainen, ota 19"
    Inseami taitaa siinä 84cm paikkeilla olla, joten ihan persjalkaiseksi en itseäni laske.

Sillä kokotaulukolla ei ehkä välttämättä ole juurikaan tekemistä tuon kyseisen pyörän kanssa. Tuolta löytyy geometriatiedot: http://whitebikes.com/bikes/xc-290-pro/

Tuo näyttäisi olevan hyvin paljon samanlaisella mitoituksella kuin Killer: http://whitebikes.com/bikes/xc-290-killer/ . Tuota kävin taannoin alennuksen aikaan kokeilemassa ihan ostotarkoituksessa. Geometria oli todella outo. 17-tuumainen oli minulle(pituus 175/inseam 79) aivan liian suuri. Ilmeisesti keulan AC-mitta on niin iso, että pyörän stack ja myös stand-over-height kasvavat runkokokoon nähden aika suureksi. Kannattaa siis käydä kyllä kokeilemassa ennen ostamista.

Näyttäisi Whiten jäykkäperät olevan samanlaisella geometrialla hiilikuiturungot mukaanlukien.

Olen ajellut http://2013.konaworld.com/bike.cfm?content=big_kahuna#2, hyvin samanlaisella geolla kuin Whitessa. Muutaman sadan tunnin kokemuksella 19" Konasta sanoisin, että minun mitoilla 184/89 se on turhan lyhyt. Tällä perusteella suosittelin täytelakulle 19" runkoa, kun hän kertoo ettei pääse kokeilemaan.

Itse olen lähellä painaa tilausnappia http://whitebikes.com/bikes/xc-290-ultimate/ Ajattelin valita suurimman rungon, jossa pituus riittää ja stemmillä ohjaustankoa sopivaan kohtaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti täytelaku Katso viesti
    Nyt tarvittaisiin hiema koko-opastusta kun on taas tarjouspäivä fillareista XXL:ssä. Kyseessä White 290 Pro jäykkäperä. En nyt pääse minnekkään paikan päälle testaamaan (näissä kyllä vaihto-oikeus) ja oikeampaan pitäisi osua. Kokotaulukossa on 17" 165-180cm ja 19" 175-185cm mitoille. Itse olenkin sopivasti 177cm pitkä. Vaikeutta tulee vielä etten aikaisemmin maastopyörää ole omistanut. Koitin myös liikkeisiin soitella mutta ei ilmeisesti ketään kerkiä vastailemaan(?). Jos joltakulta löytyisi hieman tietoa kumpaa kannattaa tilata niin olisin kiitollinen.
    Whiten 290 pro ja whitet ylipäätänsä ovat todella pitkiä, joten melkeen ottaisin tuon 17". Olen itse menossa ostamaan kyseisen pyörän tänään ja koeajoin molemmat koot eilen, 17" tuntui paljon paremmalta, 19" tuntui liian kömpelöltä omaan ajoon. Tosin se oli sellasta perinteistä parkkipaikkapelleilyä.

Pyörän päällä kun seisoin alakerta oli juuri vaakaputkesta pari senttiä yli. Olen 175cm pitkä. Tosin itse haluan pystymmän ajoasennon joten sekin saattaa vaikuttaa asiaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Riku_ Katso viesti
    Whiten 290 pro ja whitet ylipäätänsä ovat todella pitkiä
    Tekeekö satulaputken loiva kulma pitkän vaikutelman? Vertailemalla reach, stack, vaakaputken pituus ja akseliväli, White on lyhyt ja korkea ainakin Canyonin, Radonin ja Trekin jäykkäperiin verraten.

Tekeekö satulaputken loiva kulma pitkän vaikutelman? Vertailemalla reach, stack, vaakaputken pituus ja akseliväli, White on lyhyt ja korkea ainakin Canyonin, Radonin ja Trekin jäykkäperiin verraten.
    Varmaan se tunne ja halu lyhyemmästä/pystymmästä ohjaamosta aiheutti sen, että 17" tuntu paremmalta omaan tarkoitukseen. Vanha pyöräni oli 19", jossa vaakaputken pituus oli 600 ja välillä tuntui että haluan hieman pystympään, joten siksi päädyin 17" Whiten Prohon. Sama vaakaputken pituus, 1 asteen loivempi kulma satulaputkessa kuin vanhassa, lyhyempi akseliväli ja vähän lyhyempi reach ehkä iskostui paremmin.

Jäi White tilaamatta tästä tarjouksesta. Alkoi epäilyttää oikea runkokoko, kun useampi koki Whiten pitkän omaiseksi ja muutoinkin tuo oudoksi luonnehdittu geometria. Huomenna pääsen kokeilemaan 19" rungolla olevaa Ultimatea, ehkä pyörähdys liikkeen parkkipaikalla avaa asiaa edes vähän.

Jäi White tilaamatta tästä tarjouksesta. Alkoi epäilyttää oikea runkokoko, kun useampi koki Whiten pitkän omaiseksi ja muutoinkin tuo oudoksi luonnehdittu geometria. Huomenna pääsen kokeilemaan 19" rungolla olevaa Ultimatea, ehkä pyörähdys liikkeen parkkipaikalla avaa asiaa edes vähän.
    Lohdutuksena sen verran, että 25% tarjouspäiviä pyöristä tai kaikesta on melko usein. Jos nyt vanhoja askeleita katsoo, niin ei varmaan paria kuukautta ole ollut ilman tuota tarjouskampanjaa.

Pyörähdetty Lappeenrannan Xxl:n ympärillä Ultimatella. Sain hyvää palvelua ja pyörää säädettiin toiveideni mukaan. Totesin, että 19" on minulle oikea runkokoko, vaikka numeroiden perusteella muuta luulin. Ei ole ahtaan tuntuinen ollenkaan.

Todettiin myös, että fillarissa olevaa keulaa ei Suomessa huolleta, joten Xxl:n kolmen huollon kaupanpäällinen menettää tältä osin merkityksensä.

1600€ olisi ollut mielestäni hyvä diili tuosta, mutta se on tänään erihintainen.

Pyörähdetty Lappeenrannan Xxl:n ympärillä Ultimatella. Sain hyvää palvelua ja pyörää säädettiin toiveideni mukaan. Totesin, että 19" on minulle oikea runkokoko, vaikka numeroiden perusteella muuta luulin. Ei ole ahtaan tuntuinen ollenkaan.

Todettiin myös, että fillarissa olevaa keulaa ei Suomessa huolleta, joten Xxl:n kolmen huollon kaupanpäällinen menettää tältä osin merkityksensä.

1600€ olisi ollut mielestäni hyvä diili tuosta, mutta se on tänään erihintainen.
    Ei ne kolme huoltoa liity mitenkään keulan huoltoihin. Ne on ihan perus kiristelyitä ja säätöjä pinnoille, vaihteille jne.

^No joo, muotoilin lauseen huolimattomasti. Ymmärsin niin, että Xxl huoltaa Rokkarin keuloja, jolloin kausihuollon yhteydessä voidaan tehdä myös keulan huolto, lisämaksusta tietty. Ei tarvitse siis toimittaa pyörää/keulaa useampaan paikkaan.

^Niin, eikös XXL huolla Rokkareita, muttei DT Swissejä? Näin ymmärsin itse viime käynnilläni.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Olisko tässä FS290 Interceptorin runko? Vahvasti samalta näyttää sekä ulkonäöltään että mitoiltaan. Ei sillä, että olisin tilaamassa. Kunhan pohdin.

http://www.xmcarbonspeed.com/Productinfo.asp?f=1481

Punnitsin äskön FS290 Interceptorini. Siihen on vaihdettu vain kiekot ja renkaat, jotka ovat toki tubelessoitu, ”märkäpaino” pesun jälkeen jäi 11,5kg kaikkine tilpehööreineen. Mielestäni varsin kevyt kilpailijoihinkin nähden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •