GarminElectrobikeFenixCanyon
Sivu 4 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 123

Aihe: Sykevyö

Mulla menee garminin vyö muutaman kuukauden ilman huuhteluita. Pesen käsin ehkä kerran vuoteen. Toki käyttömäärät on se ratkaisevin, mulla tulee 1-3 krt/vko. Käytän lisäksi elektrodigeeliä. Vielä olisi pari 250g tuubia kaupan…

Millaista paitaa jalkkis käyttää? Osa vöistä käyttäytyy eritavalla väljien vaatteiden kanssa. Esimerkiksi wahoo jumii juurikin noin tuulitakilla. Garmin taas nostaa sykkeet taivaaseen, eli vika on helpompi huomata.

^ Hmm... Niken joku juoksuun suunniteltu paita, joka on tosiaan suht löysä. Tänään sen päällä oli ohut juoksutakki.

Nyt en muista oliko vyöongelmia ennen tätä paitaa... Syksyllä ostin uuden vyön, eli sanoisin, että ostin paidan sitä ennen viime kesänä. Onkohan se paitamateriaali se ongelma?

Tarttee testailla. Josko kastelisin paidankin ennen sporttaaamista?

Löysä aluspaita ja tuulitakki tekee kyllä tuon.

Miten paita voi vaikuttaa johonkin blutoothiin? Ehkä, jos siinä on jotain hopealankoja, tms. mutta ei kyllä muuten.

Mulla ei aikanaan Suunnon vyö tykännyt, jos puhelin oli rintataskussa, mutta sen jotenkin ymmärtää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Miten paita voi vaikuttaa johonkin blutoothiin? Ehkä, jos siinä on jotain hopealankoja, tms. mutta ei kyllä muuten.
    .
    Staattinen sähkö. Paita pitää toki olla tekokuitua eikä merinovillaa.

Noin ne vaan tekee. Varmaan suurempi syys tuolla tuulitakilla. Etkö ole oikeasti huomannut tätä koskaan?

Täysin normaalia. Juostessa tuo vaatii varmaan reipasta tuulta mukaan. Pyörällä riittää kovempi vauhti ja vähän läpättävä paita tai tuulitakki.

Niin ja ei se sitä bluetoothia kai sotke, vaan itse mittauksen. Eri mittarit reagoivat tuohon erillailla. Oletan, että ainakin wahoolla algoritmi estää sykkeen liian nopeat ja isot muutokset. Garminilla tuollaista ei ole ja syke lävähtää 220 hyvinkin nopeasti.

^Garminilla ei ole koskaan syke pätkinyt tai hyppinyt kummallisesti. Tai seilannut. Suunnolla teki kaikkea tätä. Garmin ollut joulukuusta 2019. Ja kyllä mulla on teknisiä paitoja ja kuoritakkeja. Kuten myös paksuja fleece-vuorisia talvitakkeja.

Nyttenkin koko loppukevät/alkukesä menty dhb:n hihattomalla verkkopaidalla ja Enduran jollain ohuella pitkähihaisella.

Mulla toi ilmiö tulee ihan ensimetreillä, alle 100m juostuna. Sitten jos/kun asettuu (5min sisään), niin sen jälkeen toimii oikein tappiin asti.

Staattinen sähkö vois olla selittävä tekijä. Ja arvelen, että se joku sotkee sensorin toiminnan, ei bt-yhteyden. Mulla siis lukemat (yleensä) päivittyvät mutta syketaso on pielessä.

Pitäisikö merinoa ja teknistä materiaalia läpi vuoden käyttävänä huolestua kun omat mittarini ei noihin reagoi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Polarin tuki suositteli minulle vyön pesemistä pesukoneessa (40 astetta, pesupussi, ei huuhtelu- tai valkaisuaineita).

Käyttöaika n. Vuosi aktiivikäytössä. Vyöllä ei ole takuuta.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    Mulla meni takuuseen, mutta siitä lohkeili paloja, oli selvä valmistusvirhe. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi.

Staattinen sähkö vois olla selittävä tekijä. Ja arvelen, että se joku sotkee sensorin toiminnan, ei bt-yhteyden. Mulla siis lukemat (yleensä) päivittyvät mutta syketaso on pielessä.
    Entä jos kyse onkin liian kuivasta ihosta treenin alussa?

Ei oo kyllä Garminin Dual sukevyön kanssa mitään ongelmia epäjohdonmukaiseen sykkeeseen liittyen oli sitten päällä mitä tahansa. 3 vuotta ton kanssa menty ja silloin tällöin (~ 1-2 kertaa/kk) pesukoneessa käynyt pesupussissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Entä jos kyse onkin liian kuivasta ihosta treenin alussa?
    Kastelen ihon ja vyön aina ennen käyttöä. Ja hikoilen paljon suorituksen aikana mutta jos paikat ehtii kuivua ennen hikoilun alkua...?

Ja siis olen käyttänyt vyötä olisko nyt n. 3v aktiivisesti ja vasta viime kesänä tuli ekat ongelmat. Silloin ne korjaantuivat vyötä vaihtamalla. Nykyinen vyö on vasta 7kk ikäinen ja tökkii niin hiukka lyhytikäiseltä vaikuttaa...

Tänään se sippasi kesken fillaroinnin mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut. Päällä tekninen aluspaita ja Pearl Izumin jersey. Samaa komboa olen aikaisemminkin käyttänyt ilman mitään ongelmia.

Nyt vyö pyörii pesukoneessa. Taidan pestä sen toisen kerran putkeen. Jos tökkii vieläkin niin jonkka kutsuu.

Vyöt on kyllä kulutustavaraa. Harvinaisempana syynä toimimattomuudelle voi olla sitten omassa pumpussa olevat ongelmat. Itsellä oli noita sykepiikkejä pitkään kunnes kävi ilmi että sydämessä on vasen haarakatkos. Ei vaikuta elämiseen tai urheiluun mitenkään, mutta EKGssa näkyy kaksi piikkiä yhden sijaan. Tämähän tietty saa sykevyön aivan sekaisin. Itsellä tuo vielä on niin että välillä päällä ja välillä ei. Pakko oli siirtyä Verity sense käyttäjäksi, jotta jokseenkin realistisia lukemia saa seurattavaksi.
    Jälkeenpäin olen H10 avulla katsellut tuota EKGtä ja selkeästi ne ylimääräiset piikit sielä näkee.

Muisti palailee pätkittäin ja tosiaan mullahan oli kuin olikin ongelmia garminin vyön kanssa: ei lähtenyt treenin alussa mittaamaan. Hankin uuden vyön, eikä auttanut. Vasta kun aloin käyttää elektrodigeeliä, ongelma poistui.

Nyt mulla on edelleen se vanha vyö käytössä.

Pienen ihmisen valtasi Valtava Onnen Tunne, kun sykevyö toimi moitteettomasti juoksulenkillä. Ilmeisesti 2 x pesu, joista toinen definsiointiaineella sekä vyön kanssa käyty vakavahenkinen kehityskeskustelu yhteistyön tulevaisuudesta ovat vaikuttaneet ainakin lyhytaikaisesti.

Ainiin, kastelinhan minä paidankin vyön kohdalta.

Olikos joku pessyt HRM-Pro vyötä pesukoneessa? Alkaa käsin pesu tympiä ja mietin, että uskaltaiskohtan pistää. Toki Garmin on sitä mieltä, että ei, mutta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Olikos joku pessyt HRM-Pro vyötä pesukoneessa? Alkaa käsin pesu tympiä ja mietin, että uskaltaiskohtan pistää. Toki Garmin on sitä mieltä, että ei, mutta...
    Itse olen kyllä pessyt koneessa, enkä mitään ongelmia ole huomannut. Ainut ongelma mikä ollut uudesta asti, mikä tuossa edelläkin mainittu, että pyöräilyssä aina tietty paita päällä näyttää sykkeeksi noin 200 vaikka ei ole edes ehtinyt hengästyä. Paita on hiukan liian väljä ja pääsee lepattamaan vyön kohdalta. Muilla paidoilla ja takeilla ei ongelmaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Kyllä olen sitäkin pessyt, mutta käytin vyötä alle vuoden ennen Polarin vyöhön siirtymistä.

Pienen ihmisen valtasi Valtava Onnen Tunne, kun sykevyö toimi moitteettomasti juoksulenkillä. Ilmeisesti 2 x pesu, joista toinen definsiointiaineella sekä vyön kanssa käyty vakavahenkinen kehityskeskustelu yhteistyön tulevaisuudesta ovat vaikuttaneet ainakin lyhytaikaisesti.

Ainiin, kastelinhan minä paidankin vyön kohdalta.

Vyön pesun jälkeen ei ole ollut ongelmia. Polar voisi ohjeistaa pesun ihan virallisesti. Varmaan edellinen vyö meni vaihtoon ihan turhaan, kun tätä ohjetta en silloin tajunnut.

Vyön pesun jälkeen ei ole ollut ongelmia. Polar voisi ohjeistaa pesun ihan virallisesti. ...
    Kuinka viralliset ohjeet haluat? Ohjeet on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Kuinka viralliset ohjeet haluat? Ohjeet on.
    Missä?

H10:n ohjeissa vyö pestään saippualla. Tai viitataan johonkin lappuun. Mikä lappu?

Pelkälle kiinnitysvyölle en löydä ohjetta.

Vyössä itsessään ei ole ohjetta.

Vaikka kuukkeliin haku: polar sykevyön pesu niin.
    https://support.polar.com/fi/support..._textile_strap

Ja kyllä siinä vyössä on lappu, mutta se on siellä välissä fiksusti piilossa ettei ole ihoa vasten törröttämässä.
    On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
    Juice

Käyttöohjeen ekalla sivulla mainitaan, että vyön voi pestä pesukoneessa.

Noni hyvä, tyhmäkin saattoi oppia jotain. Ja olihan se pesulappu vyössäkin.

Murr, nyt ensimmäistä kertaa H10 vyö aiheuttaa iho-ongelmia. Iho menee rikki vyön reunojen kohdalta. Vyö vaikuttaisi olevan ihan ehjä. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Testaan nyt ekaksi löysätä vyötä.

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
    Ei.

Ei mitään ongelmia Polarin vyön kanssa paitsi huonoista paristoista johtuvaa. Energizerilla pelaa hienosti. Pesen vyön 40 asteessa pesukoneessa pesupussissa.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti & Mondraker

^ Paristoissa on kyllä eroja. Tehomittarikammessa ja sykevyössä halpisparisto kesti ihan olemattoman ajan, kun laatuparistoilla on saanut käyttää laitteita todella kauan ennen kuin virta loppuu. Halpa ja hyvä ei näissäkään aina ole samassa tuotteessa yhtä aikaa ominaisuuksina.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •